دانشگاه شانتو
توسط تیم علم ویرا
15 اردیبهشت 2

دانشگاه شانتو (STU) + شهریه 2023

در سال‌های اخیر، تعداد دانشجویان بین‌المللی علاقه‌مند به تحصیل در چین به شدت افزایش یافته است. چین با داشتن مراکز آموزشی معتبر و هزینه تحصیل پایین‌تر از کشورهای غربی، به یکی از مقاصد محبوب برای تحصیلات تبدیل شده است. دانشگاه شانتو نیز از این قاعده مستثنی نیست و هر ساله پذیرای تعداد زیادی دانشجو از کشورهای مختلف است. دانشگاه شانتو (Shantou University) یکی از معتبرترین دانشگاه‌های چین است که در شهر شانتو در استان گوانگدونگ قرار دارد.

این دانشگاه در سال 1981 تأسیس شده و باتوجه‌به هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی شانتو و امکاناتی که در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد، امروزه دارای بیش از 26000 دانشجو از سراسر جهان است. در این مقاله از سری مقالات موسسه مهاجرتی علم ویرا، ضمن بررسی رشته‌ها و برنامه‌های آموزشی دانشگاه دولتی شانتو، به بررسی میزان شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی شانتو برای دانشجویان بین‌المللی در سال 2023 نیز خواهیم پرداخت.

 

معرفی دانشگاه شانتو (Shantou University)

دانشگاه شانتو (STU) یکی از معتبرترین و برترین دانشگاه‌های چین به‌شمار می‌رود که در سال ۱۹۸۱ در شهر شانتو واقع در استان گوانگ‌دونگ تأسیس شده است. دانشگاه شانتو یک دانشگاه جامع است که به‌صورت مشترک توسط وزارت آموزش چین، دولت استان گوانگ‌دونگ و بنیاد لی کا شینگ حمایت می‌شود و تنها دانشگاه عمومی جهان است که از بنیاد لی کا شینگ حمایت مالی بلندمدت دریافت می‌کند و به همین دلیل هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی شانتو نسبت به سایر دانشگاه‌ها به‌صرفه‌تر و بهتر است.

دانشگاه دولتی شانتو دارای امکانات آموزشی و پژوهشی بسیار پیشرفته‌ای است و اساتید مجربی در آن مشغول به فعالیت هستند. این دانشگاه رتبه بالایی در رتبه‌بندی دانشگاه‌های چین و آسیا دارد و مدرک تحصیلی آن از اعتبار بالایی برخوردار است. دانشگاه STU دارای 9 کالج است، از جمله کالج هنرهای لیبرال، کالج علوم، کالج مهندسی، کالج پزشکی، دانشکده حقوق، دانشکده تجارت، دانشکده هنر و طراحی چونگ کنگ Cheung Kong و.. است. کالج پزشکی این دانشگاه نیز دارای پنج بیمارستان وابسته است که بیش از نیمی از خدمات پزشکی در جامعه محلی را تشکیل می‌دهند.

رنکینگ جهانی دانشگاه شانتو

رتبه و جایگاه جهانی دانشگاه شانتو چین

یکی از عوامل اساسی در انتخاب دانشگاه، موقعیت آن در رده‌بندی‌های جهانی و قرارگیری نسبت به دانشگاه‌های بزرگ جهان است. دانشگاه دولتی شانتو جایگاه ویژه‌ای در نظام آموزش عالی کشور چین دارد. از نظر رتبه‌بندی جهانی، دانشگاه شانتو موفق شده است جایگاه مناسبی کسب کند.

بر اساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در سال 2023، این دانشگاه در رتبه 801-1000 و رتبه 63 دانشگاه‌های چین قرار گرفته است. باتوجه‌به رتبه‌های کسب شده، می‌توان گفت که دانشگاه شانتو یکی از دانشگاه‌های معتبر و برتر چین و آسیا به شمار می‌رود و جایگاه ویژه‌ای در نظام آموزش عالی بین‌المللی دارد. البته همچنان فاصله زیادی با دانشگاه‌های تراز اول جهان دارد.

دانشکده‌ها و کالج‌های Shantou University

دانشگاه شانتو دوره‌های تحصیلی متنوعی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌هایی نظیر پزشکی، مهندسی، علوم کامپیوتر، اقتصاد، مدیریت، حقوق، زبان و ادبیات چینی و انگلیسی ارائه می‌دهد. دانشگاه دولتی شانتو دارای بیش از 50 رشته تحصیلی در مجموعه دانشکده‌های خود است و تمرکز ویژه‌ای بر رشته‌های علوم پایه، مهندسی، پزشکی و علوم انسانی دارد. این دانشگاه یکی از معدود دانشگاه‌های چین است که تحصیل پزشکی در چین و دیگر رشته ها را به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌دهد. برخی از کالج‌های اصلی این دانشگاه عبارت‌اند از:

  • کالج هنرهای لیبرال
  • کالج علوم
  • کالج مهندسی
  • کالج پزشکی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده بازرگانی
  • دانشکده روزنامه‌نگاری و ارتباطات چونگ کنگ
  • دانشکده هنر و طراحی چونگ کنگ
  • دانشکده آموزش مداوم
  • دانشکده مارکسیسم
  • دانشکده بین‌المللی تحصیلات
  • کالج Veritas
  • کالج Perstare
  • کالج Origo
  • کالج Zhixing
  • کالج Xiuyuan
  • کالج Jingyi
  • کالج Mingde
  • کالج Dexin

هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی شانتو

هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی شانتو

در خصوص هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی شانتو، باید گفت که شهریه برای دانشجویان بین‌المللی بسته به رشته تحصیلی متغیر است؛ اما در مقایسه با دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی شانتو همچنان بسیار مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود. به‌عنوان مثال، شهریه سالانه رشته پزشکی در دانشگاه شانتو حدود 60 هزار یوآن چین است که تنها معادل 9 هزار دلار آمریکا می‌شود. این در حالی است که هزینه تحصیل در همین رشته در دانشگاه‌های آمریکایی به طور متوسط بالای 40 هزار دلار در سال است.

علاوه بر شهریه، هزینه اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی نیز باید محاسبه شود که البته این هزینه نیز در مقایسه با سایر کشورها بسیار پایین‌تر است. هرچند هزینه‌های زندگی در چین طی سال‌های اخیر رو به افزایش رفته است؛ اما همچنان این کشور یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین مقاصد برای زندگی و تحصیل است.

هزینه اجاره ماهانه یک مسکن متوسط در پکن حدود 2000 تا 3000 یوآن است. هزینه غذا نیز در حدود 30 تا 50 یوآن برای هر وعده غذایی است. همچنین استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند مترو و اتوبوس بسیار ارزان قیمت است؛ بنابراین هرچه به مناطق مرکزی و غربی چین سفر کنید، هزینه زندگی نیز کمتر می‌شود. باتوجه‌به هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی شانتو،‌ این دانشگاه گزینه بسیار مناسبی برای دانشجویان بین‌المللی به شمار می‌آید.

برنامه خوابگاه‌ های دانشگاه شانتو برای دانشجویان

پیش از مهاجرت تحصیلی به چین، مهم است تا درخواست اقامت خود را به دانشگاه مربوطه ارسال کنید. در دانشگاه‌ها، انواع گوناگونی از خوابگاه‌ها وجود دارد که هر یک با امکانات مختلفی همراه است و هزینه آن‌ها متغیر است. دانشجویان بین‌المللی باید پیش از ورود به چین درخواست خود را برای خوابگاه ارسال کنند؛ اگر تمایل دارید با خانواده به این کشور سفر کنید، حتما باید با دانشگاه مشورت کنید.

در غیر این صورت، شما مسئولیت یافتن مکان اقامت خود را به عهده دارید. دانشجویان بین‌المللی همچنین می‌توانند خارج از خوابگاه دانشگاه زندگی کنند، با این حال پس از ورود به کشور، باید طی 24 ساعت از ورود خود به دفتر امنیت عمومی شهر مربوطه مراجعه کرده و ثبت نام کنید.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه شانتو

بورسیه‌ های تحصیلی دانشگاه شانتو

دولت چین مجموعه‌ای از برنامه‌های بورسیه تحصیلی کامل و برنامه‌های بورس تحصیلی جزئی را برای حمایت از دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در دانشگاه‌های چین راه‌اندازی کرده است. دانشگاه شانتو چین از طریق اعطای بورسیه‌های تحصیلی، فرصت‌های بسیار خوبی را برای دانشجویان مستعد ایجاد می‌کند و باعث کاهش هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی شانتو می‌شود. این بورسیه‌ها معمولاً به داوطلبانی با سوابق تحصیلی و حرفه‌ای برجسته اعطا می‌شود. دریافت بورسیه از این دانشگاه می‌تواند شرایط تحصیل رایگان برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی همچون دکتری و کارشناسی ارشد را برای دانشجویان فراهم کند.

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه دولتی شانتو موجب می‌شود هزینه تحصیل در چین و دانشگاه دولتی شانتو کاهش یابد و رایگان شود تا دانشجویان بتوانند بدون نگرانی مالی، بر روی تحصیل و پژوهش تمرکز نمایند و مدرک خود را از یکی از معتبرترین دانشگاه‌های چین کسب کنند. بورسیه تحصیلی کامل CGS هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی شانتو، هزینه‌های اقامت، کمک هزینه تحصیلی و بیمه پزشکی جامع را پوشش می‌دهد. دانشگاه شانتو یکی از دانشگاه‌های تعیین شده در چین برای دانشجویان بورسیه CGS است. زمان درخواست بورسیه تحصیلی CGS هر سال از ژانویه تا آوریل است.

مزایای تحصیل در دانشگاه شانتو

تحصیل در چین و به‌خصوص در دانشگاه شانتو به‌عنوان یکی از معتبرترین و پیشروترین دانشگاه‌های چین در زمینه جذب دانشجویان بین‌المللی مزیت‌های بسیاری دارد. این دانشگاه با بهبود مستمر کیفیت آموزش و پژوهش، ارتقاء سطح اساتید و امکانات، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در میان دانشگاه‌های چین و جهان کسب کند. دانشگاه دولتی شانتو دارای سیستم آموزشی نوین و به روزی است که با بهره‌گیری از اساتید برجسته و مجرب، آموزش و پژوهش را در سطح بالایی ارائه می‌دهد. همچنین امکانات پیشرفته مانند بیمارستان‌های مجهز، آزمایشگاه‌ها و کتابخانه‌های غنی، فضایی مناسب برای یادگیری و پژوهش دانشجویان فراهم می‌کند.

این مزایا باعث شده دانشگاه دولتی شانتو به یکی از مقاصد محبوب دانشجویان بین‌المللی تبدیل شود. یکی دیگر از مزایای تحصیل در چین و دانشگاه شانتو، این است که بسیاری از دروس به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. البته به این نکته توجه داشته باشید که تحصیل در برخی از رشته‌ها مانند رشته پزشکی باتوجه‌به دوره کارآموزی که دارد، نیازمند تسلط بسیار به زبان چینی است. به این دلیل که در طول دوره کارآموزی، باید بتوانید با بیماران ارتباط برقرار کنید و این ارتباط بسیار حیاتی است.

یکی دیگر از مزیت‌های تحصیل در چین و دانشگاه دولتی شانتو، هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی شانتو است که این دانشگاه را به بهترین انتخاب برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است. این دانشگاه که یکی از معتبرترین مراکز آموزش عالی چین محسوب می‌شود، شهریه‌های بسیار مناسب‌تری نسبت به دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی دارد. علاوه بر این، باتوجه‌به بورسیه‌های تحصیلی مختلف هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی شانتو بسیار کمتر می‌شود. به همین دلیل می‌توان گفت این دانشگاه، فرصت طلایی برای تحصیل در یک موسسه معتبر با کم‌ترین هزینه ممکن است.

شرایط پذیرش در دانشگاه شانتو چین

شرایط پذیرش در دانشگاه شانتو

دانشگاه دولتی شانتو چین، معیارها و شرایط خاصی را برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته است. این دانشگاه برای حفظ کیفیت آموزشی و پژوهشی خود، تنها دانشجویانی را می‌پذیرد که دارای شایستگی‌ها و صلاحیت‌های لازم باشند. از جمله مهم‌ترین شرایط تحصیل در چین و اخذ پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه شانتو می‌توان به:

  • داشتن تابعیت خارجی و گذرنامه معتبر
  • فارغ‌التحصیلی از یک دبیرستان معتبر
  • دارا بودن نمرات قبولی در آزمون‌های استاندارد بین‌المللی همچون SAT

و… اشاره کرد. همچنین داوطلبان غیرانگلیسی زبان باید مدرک معتبر زبان انگلیسی داشته باشند که نشان‌دهنده تسلط به زبان انگلیسی برای تحصیل در رشته‌های مختلف باشد. علاوه بر این‌، شرایط سلامت جسمی و روانی و نداشتن سابقه محکومیت جزایی نیز الزامی است. با در نظر گرفتن این موارد، دانشگاه دولتی شانتو تنها نخبگان و استعدادهای برتر را از میان داوطلبان بین‌المللی برای تحصیل انتخاب می‌کند.

جمع‌بندی

دانشگاه شانتو یکی از دانشگاه‌های معتبر در چین است که از سوی دولت و بنیادهای مختلف حمایت می‌شود. تحصیل در چین، به‌ویژه در دانشگاه شانتو، فرصتی عالی برای دستیابی به آموزش باکیفیت و تجربه‌ فرهنگی منحصربه‌فرد است. از مهم‌ترین مزیت‌های تحصیل در این دانشگاه می‌توان به هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی شانتو اشاره کرد که باتوجه‌به برنامه‌ها و رشته‌های مختلف کاملا متغیر است. هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی شانتو چین نسبت به سایر دانشگاه‌های خصوصی و دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار کم‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر محسوب می‌شود.

همچنین با تحصیل در این دانشگاه می‌توانید از بورسیه‌های تحصیلی که توسط دانشگاه دولتی شانتو ارائه می‌شود استفاده کنید. درصورتی که قصد تحصیل در چین و دانشگاه‌های این کشور را دارید، ما در موسسه مهاجرتی علم ویرا آماده کمک به شما در زمینه اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور هستیم. موسسه علم ویرا با بیش از 9 سال تجربه در حوزه مهاجرت تحصیلی، سالانه به صدها دانشجو در تحقق آرزوی تحصیل در برترین دانشگاه‌های کشورهایی همچون ترکیه، روسیه، آذربایجان، گرجستان و چین کمک می‌کند.

همچنین با ارسال فرم درخواست مشاوره رایگان، مشاوران مجرب علم ویرا با برنامه‌ریزی دقیق، کلیه مراحل پذیرش از جمله ترجمه مدارک، اخذ ویزا، خرید بلیط، پرداخت شهریه و رزرو اقامت را برای شما انجام می‌دهند تا بتوانید با آسودگی و صرف کم‌ترین زمان و هزینه، رویای تحصیل در خارج از کشور را محقق کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برچسب ها
این یک بنر است!

نظرات کاربران

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





مطالب پیشنهادی
با ما در تماس باشید!
آدرس ما:
تهران: نلسون ماندلا (جردن)- کوچه مروارید- پلاک۸- واحد 403
اردبیل: خیابان حافظ – روبروی پارک حافظ – ساختمان امید طبقه دوم
تبریز: بلوار استاد شهریار(چایکنار) – جنب بهزیستی ساختمان۲۲-طبقه اول
مشاهده فهرست

اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون آزمون