تحصیل در روسیه
توسط تیم علم ویرا
26 فروردین 1

تحصیل در روسیه | مهاجرت تحصیلی به روسیه

تحصیل در روسیه | مهاجرت تحصیلی به روسیه

پایتخت : مُسْکو

تحصیل در روسیه | مهاجرت تحصیلی به روسیه

هزینه مقطع کارشناسی

3960 الی 8345 دلار

تحصیل در روسیه | مهاجرت تحصیلی به روسیه

مقاطع: کارشناسی ،کارشناسی ارشد،دکترا

تحصیل در روسیه | مهاجرت تحصیلی به روسیه

هزینه مقطع کارشناسی ارشد

2440 الی 8050 دلار

تحصیل در روسیه | مهاجرت تحصیلی به روسیه

زبان تدریس: روسی یا انگلیسی

تحصیل در روسیه | مهاجرت تحصیلی به روسیه

هزینه مقطع دکترا

2850 الی 5900 دلار

آیا شما هم دوست دارید با تحصیل در روسیه تجربه زندگی در بزرگ‌ترین کشور جهان را در کارنامه خود ثبت کنید؟ کشور روسیه که با تاریخ غنی و متنوع خود ترکیبی از سنت و نوآوری را ارائه می‌دهد، در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی دانشجویان از سراسر جهان تبدیل شده است. این کشور که مهد برخی از مشهورترین چهره‌های فرهنگی جهان از داستایوفسکی گرفته تا چایکوفسکی، تولستوی و… است، نقش بزرگی در توسعه دیدگاه جهانی درمورد اشکال مختلف هنر مانند باله، موسیقی، ادبیات و هنرهای زیبا ایفا کرده است.

کشور روسیه با بیش از 776 دانشگاه و هزینه پایین تحصیل و زندگی، یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی به شمار می‌رود. مهاجرت تحصیلی به روسیه  انتخاب‌های گسترده‌ای را برای یافتن دانشگاه مناسب در اختیار شما قرار خواهد داد. تحصیل پزشکی  در روسیه در سال‌های اخیر موردتوجه دانشجویان ایرانی قرار گرفته است. در ادامه این مقاله از سری مقالات علم ویرا با ما همراه باشید تا هرآنچه لازم است درمورد تحصیل در روسیه بدانید را در اختیار شما قرار دهیم.

سیستم آموزشی روسیه

سیستم آموزشی روسیه

آموزش عالی از نظر ساختار شبیه به سیستم اروپای مرکزی است؛ اما چند تفاوت کلیدی دارد. این سیستم همانند سیستم آموزشی کشور ما به چهار بخش اصلی آموزش ابتدایی، متوسطه، تحصیلات عالی و تحصیلات تکمیلی تقسیم می‌شود. 766 مؤسسه آموزش عالی در 82 منطقه در روسیه پذیرای دانشجویان بین‌المللی هستند. تحصیلات ابتدایی و متوسطه در روسیه 11 سال به طول می‌انجامد. دانش‌آموزان پس از پایان موفقیت‌آمیز سال نهم تحصیلی خود، گواهینامه آموزش عمومی پایه با امکان ادامه تحصیل دو سال دیگر در دوره متوسطه را دریافت می‌کنند. پس از تمام دو سال دیگر، گواهینامه تحصیلات متوسطه کامل به دانش‌آموزان اعطا می‌شود.

این گواهی به‌عنوان مدرکی است که نشان می‌دهد دانشجو واجد شرایط ادامه تحصیلات دانشگاهی است. دانش‌آموزان بدون نیاز به شرکت در آزمون‌های ورودی می‌توانند تحصیلات دانشگاهی خود را آغاز کنند. سه نوع مؤسسه آموزش عالی در روسیه وجود دارد: دانشگاه‌ها، آکادمی‌ها و مؤسسات. سیستم آموزش عالی در روسیه به دلیل دستاوردها و تأکید در زمینه علم و فناوری مشهور هستند.

تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی به مدت 4-6 سال (بسته به رشته تحصیلی)، کارشناسی ارشد به مدت 2-3 سال و دکتری به مدت 2-4 سال به طول می‌انجامد. سال تحصیلی در روسیه به دو ترم تحصیلی تقسیم می‌شود. ترم اول از سپتامبر تا ژانویه و ترم دوم از فوریه تا ژوئن ادامه دارد.

تحصیل کارشناسی در روسیه

داوطلبان تحصیل در روسیه پیش از آغاز دوره کارشناسی، باید در دوره‌ای به نام پادفک شرکت کنند. این دوره جهت آماده‌سازی متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه و تقویت زبان روسی آن‌ها برگزار می‌شود. دانشجویان برای تحصیل به زبان روسی باید مدارک معتبر زبان روسی را ارائه دهند و یا در دوره پادفک شرکت کنند.

همچنین امکان شرکت در دوره پادفک انگلیسی برای دانشجویانی که قصد دارند تحصیلات خود را به زبان انگلیسی ادامه دهند، وجود دارد. تحصیل مقطع کارشناسی در روسیه 4 سال طول می‌کشد. دانشجویان می‌توانند در این مقطع بدون نیاز به مجوز به کار دانشجویی بپردازند. هزینه تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی 3960 الی 8345 دلار بسته به نوع دانشگاه و رشته متفاوت است.

تحصیل در روسیه؛ تحصیل کارشناسی ارشد در روسیه

تسلط کامل بر زبان روسی یا انگلیسی برای ادامه تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی ارشد ضروری است. برخورداری از مدرک دیپلم، مدرک کارشناسی، معدل بالا و مدرک زبان از جمله شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در روسیه است. دوره کارشناسی ارشد در روسیه 2 سال به طول می‌انجامد.  هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در روسیه 2440 الی 8050 متغیر است. امکان کار دانشجویی در دوره کارشناسی ارشد برای دانشجویان بدون مجوز وجود دارد.

تحصیل دکتری در روسیه

تحصیل دکتری در روسیه

تحصیل در روسیه در مقطع دکتری، نیازمند برخورداری از مقالات ISI در کنار رزومه تحصیلی ممتاز، مدرک کارشناسی ارشد و مدرک زبان روسی یا انگلیسی است. تحصیل دکتری در روسیه معمولاً 3 الی 4 سال به طول می‌انجامد و دانشجویان شانس برخورداری از کمک‌هزینه‌های تحصیلی را دارند. علاوه بر امکان برخورداری از کمک‌هزینه تحصیلی، امکان کار حین تحصیل برای دانشجویان دوره دکتری در روسیه وجود دارد. هزینه تحصیل در روسیه در مقطع دکتری 2850 الی 5900 دلار در سال متغیر است.

مهاجرت تحصیلی به روسیه؛ مزایای تحصیل در روسیه

تحصیل در روسیه یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانشجویانی است که می‌خواهند تحصیلات خود را در کشوری باکیفیت آموزشی و امکانات عالی و هزینه‌های تحصیل و زندگی مقرون‌به‌صرفه بگذرانند. به عبارتی، هزینه تحصیل در روسیه بسیار ارزان‌تر از هزینه‌های مشابه در کانادا و آمریکا است و دانشگاه‌های روسیه از نظر امکانات آموزشی و رفاهی با مؤسسات آموزشی غربی رقابت می‌کنند. متقاضیان مهاجرت تحصیلی به روسیه می‌توانند تحصیلات خود را در 766 دانشگاه و در بیش از 800 رشته تحصیلی ادامه دهند.

از جمله مهم‌ترین مزایای تحصیل در روسیه، می‌توان به عدم نیاز به شرکت در آزمون‌های دشوار و زمان‌بر اشاره کرد. از دیگر مزیت‌های تحصیل در کشور روسیه می‌توان به دریافت ویزای آسان برای تحصیل اشاره کرد. تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در روسیه محدودیت سنی ندارد. امکان تحصیل در روسیه به زبان‌های روسی، انگلیسی و فرانسوی وجود دارد و دانشجویان می‌توانند در صورت عدم برخورداری از مدرک زبان و دانش زبانی کافی در دوره‌های پادفک شرکت کنند. ساختار چندملیتی و قومیتی این کشور و پذیرایی از بیش از 200000 دانشجو، فرصت تحصیل در یک محیط بین‌المللی را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

مدارک تحصیلی دانشگاه‌های روسیه در تمام کشورهای جهان از اعتبار بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل، مهاجرتتحصیلی به روسیه و تحصیل علاوه بر فراهم‌کردن فرصت حضور در بهترین دانشگاه‌ها، بلکه امکان اشتغال در بهترین کشورهای دنیا را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

هزینه تحصیل در کشور روسیه

هزینه تحصیل در روسیه برای دانشجویان بین‌المللی بسته به نوع دانشگاه، مقطع و رشته تحصیلی می تواند متفاوت باشد. علاوه بر هزینه تحصیل، دانشجویان باید هزینه‌های دیگری مانند هزینه اقامت، خوراک، پوشاک، رفت‌وآمد، کتاب و… را نیز در نظر بگیرند. هزینه اقامت دانشجویی در روسیه بسته به محل اقامت، امکانات رفاهی و نوع اقامتگاه متفاوت است.

به‌طورکلی هزینه اقامت دانشجویان در روسیه می‌تواند از 50 الی 612 دلار در ماه متغیر باشد. در میان شهرهای روسیه، مسکو و سن‌پترزبورگ به‌عنوان گران‌ترین شهرها برای زندی شناخته شده‌اند. به‌طورکلی مهاجرت تحصیلی به روسیه و زندگی دانشجویی در روسیه هزینه بالایی ندارد. می‌توان هزینه زندگی دانشجویی در روسیه را 300 الی 400 دلار در ماه برآورد کرد.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل در روسیه

درحالی‌که تحصیل در روسیه می‌تواند یک فرصت استثنایی برای دانشجویان ایجاد کند، لازم است با شرایط تحصیل در این کشور آشنا باشید. به‌طورکلی شروط ورود به دانشگاه‌های روسیه باتوجه‌به دانشگاه و برنامه تحصیلی موردنظر تعیین می‌شود. یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید قبل از مهاجرت تحصیلی در روسیه در نظر بگیرید، زبان است.

اگرچه بسیاری از دانشگاه‌های روسیه مدرک زبان خاصی را از شما درخواست نمی‌کنند؛ اما برخورداری از مهارت‌های زبانی به شما در فراگیری دروس و ارتباط با دیگران کمک می‌کند.

بسیاری از دانشگاه‌ها برای پذیرش از شما می‌خواهند مهارت زبانی خود را اثبات نمایید؛ بنابراین لازم است یا مدرک زبان (روسی یا انگلیسی) خود را به دانشگاه ارائه نمایید یا در دوره‌های آمادگی (پادفک) شرکت کنید. لازم به ذکر است هزینه این دوره‌ها به‌صورت جداگانه از هزینه دانشگاه حساب می‌شود.

از دیگر شرایط اخذ پذیرش برای تحصیل در روسیه، ارائه مدرک دیپلم ۱۲ساله است. از دیگر موارد مهم در اخذ پذیرش از دانشگاه‌های روسیه می‌توان به معدل اشاره کرد. حداقل معدل مورد قبول برای پذیرش از دانشگاه‌های روسیه 16 است.

مدارک لازم برای پذیرش از دانشگاه‌های مختلف روسیه ممکن است باتوجه‌به هر دانشگاه متفاوت باشد. از جمله مدارک لازم برای پذیرش از دانشگاه‌های روسیه عبارت‌اند از:

  • مدرک دیپلم (ترجمه رسمی به روسی یا انگلیسی)
  • پاسپورت معتبر
  • عکس
  • مدرک مهارت زبان روسی یا انگلیسی (IELTS یا TOEFL)
  • ریزنمرات تحصیلی
  • رزومه
  • توصیه‌نامه
  • انگیزه‌نامه

ویزای دانشجویی روسیه

برای تحصیل در روسیه بعد از دریافت نامه پذیرش باید برای ویزا اقدام کنند. دانشجویانی که نامه پذیرش را از دانشگاه موردنظر خود دریافت کرده‌اند، باید با مراجعه به سفارت روسیه در کشور خود نسبت به دریافت ویزای دانشجویی اقدام نمایند. روند پذیرش ویزا معمولاً دو الی سه هفته به طول خواهد انجامید. دانشجویان باید پس از ورود به روسیه تا 90 روز اقدامات لازم برای اخذ اقامت موقت انجام دهند. از جمله مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای دانشجویی روسیه عبارت‌اند از:

  • نامه پذیرش دانشگاه
  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ترجمه مدارک (ترکی یا انگلیسی)
  • ریزنمرات تحصیلی
  • رزومه
  • انگیزه‌نامه
  • توصیه‌نامه
  • پاسپورت معتبر (حداقل 6 ماه اعتبار)
  • مدارک شناسایی
  • فرم درخواست ویزای دانشجویی
  • گواهی تست HIV منفی
  • گواهی تمکن مالی
  • چند قطعه عکس و…
ویزای دانشجویی روسیه

بورسیه تحصیلی روسیه

کشور بورسیه با وجود هزینه‌های تحصیل بسیار ارزان‌تر از کشورهای دیگر، امکان دریافت بورسیه‌های تحصیلی را برای دانشجویان فراهم می‌کند. کشور روسیه سه نوع بورسیه تحصیلی را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد که عبارت از بورسیه‌های سازمانی، بورسیه دولتی و بورسیه دانشگاهی هستند.

دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل در روسیه با برخورداری از رزومه تحصیلی عالی، شایستگی‌های تحصیلی و نمرات بالا از بورسیه تحصیلی بهره‌مند شوند. بورسیه‌های تحصیلی روسیه می‌توانند تمام یا بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجویان را پوشش دهند. در ادامه به بررسی برخی از بورسیه‌های تحصیلی کشور روسیه و میزان پوشش هرکدام را بررسی می‌کنیم:

  • بورسیه بین‌المللی اسکالتچ روسیه: کمک‌هزینه تحصیلی ماهانه در دوره‌های کارشناسی ارشد به مبلغ 40000 روبل (442 دلار)
  • بورسیه اپن دورز روسیه: پوشش کامل شهریه دانشگاه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
  • بورسیه دولتی روسیه: 1750 الی 9000 دلار در سال
  • فلوشیپ یونسکو و ISEDC: معافیت کامل از پرداخت شهریه و پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی 450 دلار در ماه

مهاجرت تحصیلی به روسیه و تحصیل رایگان در روسیه

یکی از مزایای مهاجرت تحصیلی به روسیه امکان تحصیل رایگان است. تحصیل رایگان در روسیه طبق شرایط خاصی امکان‌پذیر است؛ اگر در آزمون‌ها و المپیادهای دانشگاه موردنظر خود نمره قبولی را به دست آورید، مجوز تحصیل رایگان در رشته دلخواه خود را خواهید داشت.

از دیگر شرایط تحصیل رایگان در روسیه می‌توان به دریافت بورسیه تحصیلی اشاره کرد. دانشگاه‌ها و دولت روسیه بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را برای تحصیل در روسیه ارائه می‌دهند. به‌طورکلی این روش‌ها می‌توانند در کم‌کردن هزینه‌های تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی کمک کنند.

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در روسیه

دانشگاه‌های برتر روسیه از لحاظ رتبه‌بندی در بین بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. تحصیل در روسیه فرصت تحصیل در یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا همراه با استاتید مجرب و مدارک تحصلی معتبر در سطح جهان را برای دانشجویان به ارمغان می‌آورد. در زیر لیستی از بهترین دانشگاه‌های روسیه به شما ارائه می‌دهیم:

  • دانشگاه دولتی لومونسوف
  • دانشگاه دولتی سن پترزبورگ
  • دانشگاه دولتی نووسیبرسک
  • دانشگاه فدرال
  • مدرسه عالی اقتصاد روسیه
  • دانشگاه فدرال اورال
  • دانشگاه ایالتی تومسک
  • دانشگاه پاولوف
  • دانشگاه فنی باومان
  • دانشگاه ملی تحقیقات هسته‌ای روسیه
  • دانشگاه رودن
  • دانشگاه کازان

دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم و وزارت بهداشت

امکان تحصیل پزشکی در روسیه یکی از دلایل انتخاب روسیه برای مهاجرت تحصیلی است. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در خارج از کشور این است که آیا پس از تکمیل تحصیلات خود می‌توانند در کشور مشغول به کار شوند یا خیر. ازاین‌رو، دانشجویانی که پس از تکمیل تحصیلات خود قصد بازگشت به ایران را دارند، باید در انتخاب دانشگاه موردنظر خود دقت کنند.

بیش از 100 دانشگاه در روسیه وجود دارد که مورد تأیید وزارت بهداشت و وزارت علوم هستند. دانشجویانی که علاقه‌مند به تحصیل پزشکی در روسیه هستند، در صورت تحصیل در دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت می‌توانند در ایران به طبابت بپردازند. از جمله دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت در روسیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه علوم پزشکی و دندانپزشکی دولتی ای ال اودوکیموف
  • دانشگاه کازان
  • دانشگاه دولتی نووسیبرسک
  • دانشگاه لومونوسوف مسکو
  • دانشگاه دولتی سن‌پترزبورگ
  • دانشگاه پزشکی دولتی پاولوف سن‌پترزبورگ
  • دانشگاه تومسک
  • دانشگاه رودن
  • دانشگاه ملی پیروگوف

دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم

مورد تأیید بودن مدرک تحصیلی نه‌تنها برای دانشجویان رشته‌های پزشکی بلکه برای دانشجویان دیگر رشته‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر تمایل به تحصیل در روسیه و رشته های غیرپزشکی دارید بیش از 90 دانشگاه روسیه مورد تأیید وزارت علوم قرار دارند. از جمله این دانشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه خاور دور فدرال
  • دانشگاه کازان
  • دانشگاه دولتی مسکو
  • دانشگاه فیزیک و فناوری مسکو
  • پژوهشکده دولتی روابط بین‌الملل مسکو
  • دانشگاه بومن مسکو
  • دانشگاه دولتی لوباچسفکی
  • دانشگاه مهندسی فیزیک مسکو
  • دانشگاه نووسیبرسک
  • دانشگاه مهندسی معدن سن‌پترزبورگ
  • دانشگاه دولتی سن‌پترزبورگ
  • دانشگاه ایالتی فدرال جنوبی
  • دانشگاه تمسک
  • دانشگاه اورال و…
تحصیلی پزشکی در روسیه

یکی از مهم‌ترین دلایل جذب دانشجویان علاقمند به رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی به تحصیل در روسیه، عدم نیاز به شرکت در آزمون‌های ورودی است. برای اخذ پذرش در رشته پزشکی از دانشگاه‌های روسیه، کافیست مدرک دیپلم در رشته تجربی با نمرات بالا داشته باشید.

از الزامات ورود به رشته پزشکی در روسیه، برخورداری از معدل بالای 17 است. تحصیل پزشکی در روسیه به زبان‌های روسی و انگلیسی امکان‌پذیر است. ارائه مدرک زبان انگلیسی (TOEFL، IELTS) برای تحصیل در دوره‌های انگلیسی زبان الزامی است.

تحصیل پزشکی در روسیه 6 الی 7 سال به طول می‌انجامد. این بازه زمانی با در نظر گرفتن دوره پادفک در روسیه و آمادگی دانشجویان برآورد می‌شود. دانشجویانی که علاقمند به تحصیل پزشکی در روسیه به زبان روسی هستند، می‌توانند قبل از شروع تحصیلات خود در دوره‌های پادفک شرکت کنند. این دوره‌ها از 6 الی 10 ماه متفاوت هستند.

تحصیل رشته پزشکی در روسیه در مقایسه با کشورهای آمریکا و اروپا بسیار ارزان‌تر است. بااین‌حال، دانشگاه باشقیر یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌ها برای تحصیل پزشکی در روسیه شناخته شده است. این دانشگاه به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور روسیه برای دانشجویان علاقمند به رشته پزشکی محسوب می‌شود.

از جمله مزایای تحصیل پزشکی در روسیه می‌توان به امکان یارانه برای پرداخت شهریه و هزینه‌های دانشگاه جهت تکمیل کردن دوره تحصیلی اشاره کرد. برای اطلاعات کامل درمورد تحصیل پزشکی در روسیه کلیک کنید.  ارزان‌ترین دانشگاه‌ها برای تحصیل پزشکی در روسیه عبارتند از:

  • دانشگاه فدرال کازان
  • دانشگاه سن‌پترزبورگ
  • دانشگاه ملی تحقیقات پزشکی روسیه
  • دانشگاه پزشکی دولتی ولگوگراد
  • دانشگاه دولتی استاوروپل
  • دانشگاه آستارا خان
  • دانشگاه تیومن

خوابگاه‌های دانشجویی در روسیه

همان‌طور که گفتیم زندگی دانشجویی و تحصیل در روسیه هزینه بالایی ندارد و دانشجویان می‌توانند با برنامه‌ریزی اقتصادی زندگی دانشجویی ایده‌الی برای خود ایجاد کنند. سه نوع خوابگاه دانشجویی در روسیه وجود دارد که عبارت از خوابگاه‌های بلوکی، خوابگاه‌های راهرویی و خوابگاه‌های آپارتمانی.

اکثر دانشگاه‌های روسیه خوابگاه‌های دانشجویی را برای اقامت دانشجویان ارائه می‌دهند. خوابگاه‌های دانشجویی روسیه معمولاً دارای مجموعه‌ای از امکانات استاندارد مانند تخت، کمد لباس، میز، صندلی، کابینت، اتو، ماشین لباسشویی، دسترسی به اینترنت و… وجود دارد.

هزینه خوابگاه‌های دانشجویی در روسیه به شرایط خوابگاه‌ها بستگی دارد. مواردی مانند مکان دانشگاه، نوع خوابگاه، تعداد نفرات و… در هزینه خوابگاه مؤثر خواهند بود. هزینه خوابگاه‌ها برای تحصیل در روسیه، از 50 الی 300 دلار متغیر است و ممکن است در برخی خوابگاه‌ها با امکانات خاص تا 600 دلار نیز برسد.

جمع‌بندی

مهاجرت تحصیلی به روسیه یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در خارج از کشور است. اعتبار بالای دانشگاه‌ها، هزینه زندگی و تحصیل مناسب، عدم نیاز به آزمون‌های ورودی و شرایط دریافت ویزای راحت از جمله مواردی است که تحصیل در روسیه را برای دانشجویان ایرانی جذاب می‌کند. در سال‌های اخیر جمعیت دانشجویان بین‌المللی که روسیه را برای تحصیل انتخاب می‌کنند در حال افزایش بوده است.

روسیه با پیشینه آموزشی قوی و برخورداری از دانشگاه‌های برتری که شرایط تحصیلی و اقامتی منحصربه‌فردی برای دانشجویان فراهم می‌کنند، می‌تواند دوران دانشجویی رؤیایی برای شما رقم بزند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از موسسه علم ویرا کمک بگیرید. مؤسسه مهاجرتی علم ویرا با سابقه درخشان در زمینه مهاجرت تحصیلی و با همکاری مشاوران، وکلا و حقوق‌دانان خود بهترین مسیرهای مهاجرت برای تحصیل در گرجستان را به متقاضیان عزیز معرفی می‌کند. رسالت ما ارائه بهترین مسیرها و دانشگاه‌ها است. برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیل فرم مشاوره به آدرس https://elmevira.com/req/ مراجعه کنید.

تحصیل در خارج رویا نیست!

اگر شما هم دوست دارید در رشته مورد علاقتون، از جمله رشته های پزشکی در دانشگاه های ترکیه، چین، روسیه، آلمان، ایتالیا، آذربایجان و … تحصیل کنید، فرم زیر را تکمیل کنید تا مشاوران ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

با ما در تماس باشید!
آدرس ما:
تهران: نلسون ماندلا (جردن)- کوچه مروارید- پلاک۸- واحد 403
اردبیل: خیابان حافظ – روبروی پارک حافظ – ساختمان امید طبقه دوم
تبریز: بلوار استاد شهریار(چایکنار) – جنب بهزیستی ساختمان۲۲-طبقه اول

اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون آزمون