دانشگاه پزشکی نانجینگ
توسط تیم علم ویرا
18 فروردین 2

دانشگاه پزشکی نانجینگ + شهریه 2023

در سال 1934 دانشگاه پزشکی نانجینگ چین در شهر ژنجیانگ تأسیس شد؛ ولی در سال 1957 به شهر نانجینگ منتقل شد. دانشگاه نانجینگ از نظر سطح علمی بسیار معتبر است و سابقه درخشانی دارد. بسیاری از علاقه‌مندان به رشته پزشکی و تحصیل در چین، دانشگاه نانجینگ را انتخاب می‌کنند. هزینه های تحصیل در دانشگاه نانجینگ به رشته و مقطع تحصیلی بستگی دارد. البته در مقایسه با بسیاری از دانشگاه‌های پزشکی اروپا و آمریکا هزینه تحصیل در این دانشگاه مناسب است. در این مقاله از علم ویرا تلاش می‌کنیم اطلاعات جامعی درباره دانشگاه پزشکی نانجینگ در اختیار شما قرار دهیم.

دانشگاه پزشکی نانجینگ در یک نگاه

دانشگاه علوم پزشکی نانجینگ یکی از برترین دانشگاه‌های پزشکی در چین است که به‌عنوان یکی از مراکز آموزشی و تحقیقاتی چین جایگاه ویژه‌ای در بین دانشگاه‌های پزشکی چین دارد. بسیاری از دانشجویان خارجی با درنظر گرفتن این فاکتورها تحصیل در چین و دانشگاه پزشکی نانجینگ را انتخاب می‌کنند. در جدول زیر اطلاعات این دانشگاه را مشاهده می‌کنید.

دانشگاه

پزشکی نانجینگ (NJMU)

نوع دانشگاه

دولتی

رتبه جهانی (شانگهای)

201

مورد تأیید وزارت بهداشت

بله

تمام مقاطع تحصیلی

دارد

خوابگاه

دارد

آدرس وب‌سایت رسمی

https://www.nju.edu

.

تحصیل در چین

کشور چین به‌عنوان قدرت دوم اقتصادی در جهان تلاش می‌کند در تمامی ابعاد پیشرفت کند. یکی از این موارد تحصیلات، به‌ویژه در سطح آموزش عالی است. بسیاری از دانشگاه‌های چین، ازجمله دانشگاه پزشکی نانجینگ در سطح دانشگاه‌های برتر آسیا و جهان قرار دارند. کیفیت بالای آموزش، استانداردهای تحقیقاتی و علمی و بهره‌گیری از اساتید معتبر بین‌المللی از جمله دلایل معتبر بودن دانشگاه‌های چین است.

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی با درنظرگرفتن این فاکتورها و همچنین هزینه‌های تحصیلی مناسب، برای ادامه تحصیلات خود گزینه تحصیل در چین را انتخاب می‌کنند. دانشگاه نانجینگ مدیکال یا همان دانشگاه علوم پزشکی نانجینگ هم یکی از دانشگاه‌های معتبر در چین است که سالانه پذیرای دانشجویان بین‌المللی مستعد است. هزینه های تحصیل در دانشگاه نانجینگ هم در مقایسه با همتایان اروپایی و آمریکایی آن مقرون‌به‌صرفه است.

دانشگاه پزشکی نانجینگ

یکی از دانشگاه‌های مهم برای تحصیل پزشکی در چین، دانشگاه نانجینگ (NJMU) واقع در استان جیانگ سو است. این دانشگاه متشکل از 22 دانشکده و یک دانشکده مستقل به نام دانشکده کانگدا است. همچنین این دانشگاه دارای 50 بیمارستان آموزشی در استان‌های جیانگسو، ژجیانگ، شانگهای و شاندونگ است. علاوه بر این دانشگاه پزشکی نانجینگ 24 بیمارستان وابسته نیز دارد. دانشگاه علوم پزشکی نانجینگ (NJMU) پایگاه آموزشی برای طرح آموزش استعدادهای سطح بالا با نام پروژه 333 در استان جیانگسو است.

به دلیل پرورش استعدادهای درخشان، این دانشگاه بارها جوایز ارزشمندی را دریافت کرده است. از دیگر امکانات این دانشگاه 17 مدرسه است که 7 مدرسه آن پزشکی بالینی هستند. در این دانشگاه رشته‌های مختلف درسی ارائه می‌شود که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • داروسازی
  • پزشکی
  • پرستاری
  • مدیریت
  • زیست‌شناسی
  • قانون

این دانشگاه یک دانشگاه پزشکی مدرن با طیف گسترده‌ای از رشته‌ها و ظرفیت‌های تحقیقاتی تراز اول است. یازده برنامه کارشناسی ارشد، شش مرکز تحقیقات فوق دکترا و هفت دوره دکترا دارد. دانشگاه علوم پزشکی نانجینگ با دانشگاه‌های مطرح چین و جهان همکاری‌های دانشگاهی و تبادل دانشجو دارد.

دانشکده‌های دانشگاه نانجینگ مدیکال

دانشکده ‌های دانشگاه نانجینگ مدیکال

دانشگاه پزشکی نانجینگ که با نام دانشگاه نانجینگ مدیکال نیز شناخته می‌شود در تمام مقاطع تحصیلی شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و فوق دکترا دروس مختلف ارائه می‌دهد. بسیاری از دانشجویانی که برای تحصیل در چین در رشته پزشکی این دانشگاه را انتخاب می‌کنند در رشته‌های بهداشت عمومی، پزشکی عمومی یا مراقبت‌های پزشکی مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه نانجینگ مدیکال دارای 12 دانشکده است که عبارت‌اند از:

  • دانشکده علوم پایه پزشکی
  • دانشکده اول پزشکی بالینی
  • دانشکده دوم پزشکی بالینی
  • دانشکده سوم پزشکی بالینی
  • دانشکده چهارم بالینی
  • دانشکده بهداشت عمومی
  • دانشکده پزشکی بالینی گولو
  • دانشکده دندان‌شناسی
  • دانشکده پرستاری

ازطرف دیگر دانشگاه پزشکی نانجینگ دارای 4 کالج است که عبارت‌اند از:

  • کالج آموزش بین‌المللی
  • کالج مطالعات بین‌الملل
  • کالج آموزش عالی فنی و حرفه‌ای
  • کالج آموزش مداوم
  • دانشکده علوم دارویی
  • دانشکده مدیریت پزشکی
  • دانشکده سیاست‌گذاری

برخورداری از امکانات آموزشی حرفه‌ای، کالج‌ها و دانشکده‌های تخصصی یکی دیگر از عواملی است که دانشجویان را برای مهاجرت تحصیلی به چین و تحصیل در این دانشگاه ترغیب می‌کند.

مزایای تحصیل در دانشگاه پزشکی نانجینگ

دانشگاه پزشکی نانجینگ با بهره‌مندی از بهترین امکانات آموزش پزشکی، طیف گسترده‌ای از رشته‌ها و زیرشاخه‌های پزشکی و اساتید مجرب یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در چین رشته پزشکی است. فارغ‌التحصیلان دوره MBBS می‌توانند در آزمون‌های مجوز پزشکی که در کشورهای مختلف برگزار می‌شود شرکت کنند. از دیگر مزایای تحصیل در دانشگاه نانجینگ مدیکال، بورسیه‌های تحصیلی مختلفی است که به دانشجویان واجد شرایط اعطا می‌شود. همچنین هزینه های تحصیل در دانشگاه نانجینگ بسیار مناسب است. دانشگاه پزشکی نانجینگ بسیاری از رشته‌های مهم آزمایشگاهی و ملی را دارد و در بین دانشگاه‌های پزشکی چین یک مؤسسه تحقیقاتی بسیار معتبر است.

طول دوره تحصیل پزشکی در این دانشگاه 6 سال است و بعد از پایان دوره 6ساله دانشجویان باید یک سال دوره کارآموزی را بگذرانند. علاوه بر مناسب‌بودن هزینه های تحصیل در دانشگاه نانجینگ، تحصیل به انگلیسی نیز یک مزیت برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود. مزایای تحصیل در چین و دانشگاه پزشکی نانجینگ این است که این دانشگاه مورد تأیید وزارت بهداشت ایران است و دانشجویان ایرانی که بعد از اتمام تحصیل پزشکی در چین، به ایران باز‌می‌گردند مجوز کار در ایران خواهند داشت.

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه نانجینگ

هزینه های تحصیل در دانشگاه نانجینگ

در مقایسه با بسیاری از کشورهای پیشرفته، هزینه تحصیل در چین مقرون‌به‌صرفه است. هزینه تحصیل پزشکی عمومی در دانشگاه پزشکی نانجینگ 33.800 یوان در سال است. دانشجویان سال اول پزشکی باید شهریه دانشگاه را قبل از ورود به چین پرداخت کنند. شهریه سال‌های بعدی را می‌توانند به‌صورت حضوری و ترمی پرداخت کنند.

رتبه‌ بندی دانشگاه علوم پزشکی نانجینگ

دانشگاه نانجینگ با برخورداری از کیفیت آموزشی بالا و اساتید معتبر بین‌المللی یکی از دانشگاه‌های برتر جهان است. دانشگاه نانجینگ مادر، در رتبه 126 جهان قرار دارد و دانشگاه پزشکی نانجینگ در رده‌بندی شانگهای در رده 201 جهان جای گرفته است. دانشگاه نانجینگ مدیکال در پزشکی عمومی در لیست 10 دانشگاه برتر چین قرار دارد.

بورسیه پزشکی عمومی دانشگاه پزشکی نانجینگ

یکی از مزایای دانشگاه پزشکی نانجینگ بورسیه تحصیلی است که به دانشجویان واجد شرایط تعلق می‌گیرد. با استفاده از این بورسیه، در بسیاری از هزینه‌ های تحصیل در دانشگاه نانجینگ صرفه‌جویی می‌شود. بورسیه تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی نانجینگ 50 درصد است و واجدین شرایط باید معدل بالایی داشته باشند یا در زمینه علمی پژوهشی دستاوردهای معتبری برای دانشگاه به ارمغان آورند. بورسیه تحصیلی دانشگاه نانجینگ از سال دوم ارائه می‌شود. دانشجویانی که قصد دارند از سال اول، متقاضی این بورسیه شوند باید قبلاً دوره پریمدیکال را گذرانده باشند.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه نانجینگ

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه نانجینگ

دانشگاه پزشکی نانجینگ با سابقه علمی و کیفیت آموزشی عالی، یکی از معتبرترین دانشگاه‌های پزشکی برای تحصیل در چین است. برای تحصیل پزشکی در این دانشگاه محدودیت سنی وجود دارد. حداقل سن برای تحصیل 18 و حداکثر 25 سال است. همچنین حداقل مدرک تحصیلی متقاضی باید دیپلم باشد. به دلیل اینکه زبان تحصیل در دانشگاه نانجینگ مدیکال، انگلیسی است متقاضیان باید مدرک بین‌المللی زبان (آیلتس حداقل 5.5 یا تافل حداقل 70) داشته باشند.

دوره‌های دانشگاه علوم پزشکی نانجینگ

یکی از برنامه‌های درسی در دانشگاه پزشکی نانجینگ شامل فرهنگ و علوم طبیعی چین است که با هدف برقراری بهتر ارتباط با بیماران ارائه می‌شود. به‌طور کلی برای دانشجویان بین‌الملل، این دوره‌ها اجباری است. همچنین دوره‌های علوم رفتاری، علوم پایه پزشکی، علوم اجتماعی، علوم انسانی، اخلاق پزشکی، پزشکی بالینی و پزشکی پیشگیرانه ارائه می‌شود.

زمان اپلای برای دانشگاه علوم پزشکی نانجینگ

زمان شروع ثبت‌نام در دانشگاه پزشکی نانجینگ، اول ماه دسامبر تا 30 ژوئن است. همچنین هزینه اپلای بر اساس نوع ویزا متغیر است؛ ولی به‌صورت میانگین 72 دلار تخمین زده می‌شود. شروع کلاس‌ها نیز برای ترم اول از تاریخ 1 سپتامبر بوده و ترم دوم در اوایل فوریه آغاز می‌شود.

مدارک موردنیاز برای درخواست پذیرش

دانشجویانی که برای تحصیل در چین دانشگاه پزشکی نانجینگ را انتخاب می‌کنند ابتدا باید در بازه زمانی تعیین شده فرم درخواست پذیرش را همراه با سایر مدارک برای دانشگاه ارسال کنند. مدارک مورد نیاز برای درخواست پذیرش تحصیلی عبارت‌اند از:

  • تکمیل فرم درخواست پذیرش
  • مدارک شناسایی و هویتی با ترجمه انگلیسی
  • آخرین مدرک تحصیلی با ریزنمرات با ترجمه انگلیسی
  • کپی پاسپورت دارای حداقل اعتبار لازم
  • گواهی تمکن مالی
  • عکس در اندازه پاسپورتی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • مدرک کسب حداقل 70 درصد نمره قبولی در درس‌های ریاضی، شیمی، زیست‌شناسی و فیزیک
  • گواهی عدم سوءپیشینه

مراحل بعد از اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه نانجینگ

مراحل بعد از اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی نانجینگ

دانشجویان بعد از دریافت نامه پذیرش دانشگاه پزشکی نانجینگ، در مدت 7 روز بعد از دریافت پذیرش باید 2000 دلار به حساب دانشگاه پرداخت کنند. بعد از پرداخت این هزینه، تأییدیه پذیرش و فرم درخواست ویزای تحصیلی برای متقاضی ارسال می‌شود. مدارک لازم برای اخذ ویزا همانند مدارکی است که برای درخواست پذیرش تحصیلی بود با این تفاوت که نامه تأیید اخذ پذیرش و فرم تکمیل‌شده تقاضای ویزا نیز باید ارسال شود.

هزینه زندگی و خوابگاه‌ های دانشجویی

علاوه بر هزینه های تحصیل در دانشگاه نانجینگ، باید هزینه زندگی دانشجویی را هم درنظر گرفت. یکی دیگر از امکانات دانشگاه پزشکی نانجینگ خوابگاه‌های دانشجویی است که در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. دانشگاه نانجینگ دارای دو خوابگاه وتای و جانگینگ است. در این خوابگاه‌ها تمام امکانات رفاهی برای دانشجویان فراهم شده است. هزینه اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی بر اساس یک یا دونفره بودن اتاق‌ها تعیین می‌شود.

هزینه اتاق یک‌نفره 3.000-1200 یوان و اتاق دونفره 6.000-1500 یوان است. هزینه زندگی دانشجویی که شامل هزینه خوابگاه و امرار معاش است به سبک زندگی دانشجو بستگی دارد. به‌طور میانگین، هزینه امرارمعاش برای دانشجویان در شهر نانجینگ حداقل 1500 یوان در ماه است. البته باید هزینه سالانه 800 یوان را برای ویزا به این مبلغ اضافه کرد.

جمع‌بندی

دانشگاه پزشکی نانجینگ یکی از معتبرترین مؤسسات آموزش عالی در چین است. این دانشگاه امکانات آموزشی، تحقیقاتی و علمی بسیاری دارد. از جمله این امکانات می‌توان به چندین انستیتوی تحقیقاتی، بیمارستان‌های وابسته و مدارس پزشکی بالینی اشاره کرد. از دیگر مزایای تحصیل در این دانشگاه امکان اخذ بورسیه تحصیلی و دریافت مدرک پزشکی معتبر است که در سراسر دنیا اعتبار بالایی دارد. زبان تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی نانجینگ انگلیسی بوده و طول دوره تحصیل پزشکی عمومی 6 سال به‌علاوه یک سال کارآموزی است.  تمام این عوامل می‌تواند دانشجویان مستعد را برای تحصیل در چین ترغیب کند.

نکته مهم دیگر هزینه های تحصیل در دانشگاه نانجینگ است که در مقایسه با بسیاری از دانشگاه‌های اروپا و آمریکا بسیار مناسب است. امکانات رفاهی و اقامتی و خوابگاه‌های مجهز نیز از دیگر امکانات دانشگاه نانجینگ است. مؤسسه مهاجرتی علم ویرا با تیم قوی خود متشکل از مشاوران باتجربه، حقوق‌دانان و وکلا تلاش می‌کند اطلاعات جامع درباره دانشگاه‌های مختلف جهان را در اختیار متقاضیان عزیز قرار دهد. با تکمیل فرم مشاوره رایگان، می‌توانید برای رزرو نوبت مشاوره اقدام کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برچسب ها
این یک بنر است!

نظرات کاربران

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





مطالب پیشنهادی
با ما در تماس باشید!
آدرس ما:
تهران: نلسون ماندلا (جردن)- کوچه مروارید- پلاک۸- واحد 403
اردبیل: خیابان حافظ – روبروی پارک حافظ – ساختمان امید طبقه دوم
تبریز: بلوار استاد شهریار(چایکنار) – جنب بهزیستی ساختمان۲۲-طبقه اول
مشاهده فهرست

اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون آزمون