دانشگاه لوباچفسکی
توسط تیم علم ویرا
21 فروردین 1

معرفی دانشگاه لوباچفسکی(Lobachevsky State University)

دانشگاه لوباچفسکی (Lobachevsky State University) 
سال تأسیس 1916
محل قرارگیری دانشگاه نیژنی نووگورود
رنک جهانی 1543
مورد تأیید وزارت بهداشت خیر
مورد تأیید وزارت علوم بله
وب‌سایت eng.unn.ru

دانشگاه لوباچفسکیLobachevsky State University 

اگر به مهاجرت تحصیلی فکر می‌کنید؛ اما هنوز نتوانسته‌اید مقصد دلخواهتان را انتخاب کنید شاید روسیه همانی باشد که می‌خواهید. امکانات آموزشی برجسته و اعتبار علمی بالای دانشگاه‌های روسیه، سالانه سبب جذب دانشجویان بسیاری می‌شود. در این مطلب شما را با یکی از دانشگاه‌های خوشنام روسیه آشنا کنیم. برای کسب اطلاعات لازم راجع به دانشگاه لوباچفسکی با ما همراه باشید.

دانشگاه لوباچفسکی در یک نگاه

دانشگاه لوباچفسکی (Lobachevsky State University) در شهر نیژنی نووگورود واقع شده است. این دانشگاه یکی از بزرگترین مراکز آموزش عالی روسیه است که تأسیس آن به سال 1916 باز می‌گردد. این دانشگاه در طول بیش از یک قرن فعالیت خود توانسته است در میان برترین مراکز علمی  روسیه جای گرفته است. شهر نیژنی نووگورود، محل قرارگیری این دانشگاه، یکی از بزرگترین شهرهای صنعتی روسیه به شمار می‌آید که صنایع مهندسی و تولید فلزات نقشی کلیدی در توسعه آن ایفا می‌کنند.

این دانشگاه در سال 1945 نخستین دانشگاه کشور روسیه بود که دانشکده رادیوفیزیک را تأسیس کرد. به علاوه، نخستین دانشکده ریاضیات کامپیوتر در کشور نیز در این دانشکده شروع به کار کرد. همانگونه که مشخص است این دانشگاه همواره سعی بر این داشته که مرکزی پیشرو در علم باشد. در سال 2009 دانشگاه Lobachevsky به عنوان دانشگاه ملی تحقیقات جایزه گرفت. در سال 2014 نیز این دانشگاه به همراه 14 دانشگاه دیگر، توسط دولت برای اجرای چندین پروژه در راستای حمایت از جایگاه بین‌المللی دانشگاه‌ها انتخاب شدند.

انجام تحقیقات و پژوهش‌های مختلف نقش بسیار مهمی در اعتبار و شهرت دانشگاه دارد. به علاوه، دانشگاه‌هایی با شهرت و زمینه تحقیقاتی قدرتمند، زیرساخت‌های لازم برای انجام پژوهش‌های دانشگاهی را در اختیار شما می‌گذارند. لوباچفسکی در حال حاضر چندین پروژه علمی مختلف را در دست دارد که مورد حمایت دولت روسیه اند. تعدادی ا این تحقیقات در زمینه تأسیس لابراتوارهای با کیفیت تحقیقاتی، گسترش شاخه‌های علمی آینده‌دار و تشویق دانشجویان به انجام پژوهش‌های مختلف است.

یکی دیگر از نکات قوت دانشگاه لوباچفسکی ارتباطات بین‌المللی گسترده آن است. بالغ بر 140 قرارداد همکاری‌ موفق با بیش از 90 دانشگاه در سراسر جهان سبب تقویت سیستم آموزش دانشجویان و پایگاه تحقیقاتی دانشگاه شده است. این دانشگاه همچنین عضو برنامه‌های تبادل دانشجوی متعددی است که فرصت تحصیل در دیگر دانشگاه‌ها را برای شما فراهم می‌آورد.

Welfare and cultural facilities of Lobachevsky University

 

امکانات رفاهی و فرهنگی دانشگاه لوباچفسکی

یک دانشگاه برتر تنها به امکانات آموزشی و تحقیقاتی خود منحصر نمی‌شود. امکانات رفاهی و فرهنگی مختلف، تأثیر بسیار مهمی در بهبود تجربه دوران دانشجویی دارند. این امکانات به ویژه برای دانشجویان بین‌الملل که در محیطی کاملاً جدید قرار گرفته اند اهمیت دارد. یکی از امکانات مهم دانشگاه لوباچفسکی، کتابخانه‌های مجهز آن است. این کتابخانه‌ها بیش از دو میلیون نسخه کتاب را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.

برخی از دیگر امکانات این دانشگاه عبارت اند از مرکز تکنولوژی و نوآوری، مطبوعات دانشگاه، پنج موزه در حیطه‌های مختلف از برترین موزه جانورشناسی روسیه گرفته تا موزه‌های معماری و مردم شناسی. امکانات تفریحی ارائه شده در این دانشگاه نیز بسیار متنوع اند. از جمله این امکانات می‌توان به 8 تئاتر شامل 3 تئاتر آکادمیک، یک تئاتر کمدی و یک تئاتر جوانان اشاره کرد. دیگر امکانات تفریحی این مرکز عبارت اند از 5 سالن کنسرت، 97 کتابخانه، 17 سینما، رصدخانه و چندین نمایشگاه.

علاوه بر موارد بالا، امکان اقامت در خوابگاه نیز برای دانشجویان بین‌الملل وجود دارد. وجود خوابگاه برای دانشجویان بین‌الملل بسیار مهم است. اقامت در خوابگاه می‌تواند هزینه‌ها و دغدغه‌های شما را به میزان چشم‌گیری کاهش دهد. خوابگاه‌های دانشگاه لوباچفسکی در محله‌های خوب مرکز شهر واقع شده اند. دانشجویان می‌توانند در اتاق‌های 3 نفره مجهز اقامت کنند. همه اتاق‌ها دارای اینترنت بوده و خدماتی مانند سالن غذاخوری، فروشگاه، بانک و مجموعه ورزشی نیز در این مجموعه به چشم می‌خورند.

تحصیل در Lobachevsky State University

دانشجویان بومی و بین‌المللی بسیاری سالانه متقاضی تحصیل در دانشگاه لوباچفسکی هستند. در حال حاضر بالغ بر 17300 دانشجو در مقاطع مختلف در این دانشگاه به تحصیل اشتغال دارند. بیش از 2000 نفر از این تعداد را دانشجویان بین‌الملل تشکیل می‌دهند. تعدد دانشجویان خارجی سبب ایجاد فضایی بین‌المللی و آموزشی بهتر می‌شود. تحصیل در این دانشگاه به دو زبان روسی و انگلیسی و در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان‌پذیر است. تعداد و تنوع دانشکده‌ها و رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه نیز بالا بوده و از امتیازات آن محسوب می‌شود.

شاید بتوان رنک دانشگاه را مهم‌ترین معیار سنجش اعتبار و جایگاه آن دانست. رتبه دانشگاه می‌تواند انتخاب دانشگاه را برایتان ساده‌‌تر می‌کند؛ چرا که رنک بهتر دانشگاه به معنای برخورداری از امکانات و آموزش بهتر است. دانشگاه لوباچفسکی در سطح جهانی دارای رتبه 1543 است. اعتبار بالای دانشگاه سبب بالا رفتن اعتبار مدارک تحصیلی شما و به طبع سهولت در کاریابی و ادامه تحصیل می‌شود.

یکی دیگر از معیارهای اساسی هنگام انتخاب دانشگاه، پذیرش مدارک ایران توسط وزارت بهداشت یا وزارت علوم است. این دانشگاه از جمله مراکزی است که مدارک آن مورد تأیید و پذیرش وزارت علوم و فناوری ایران است. در نتیجه شما پس از پایان دوران تحصیل خود می‌توانید به ایران بازگشته و از امکان ادامه تحصیل و کاریابی خود آسوده خاطر باشید. همانگونه که پیش از این اشاره شد تعداد دانشکده‌ها و رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه زیاد است. در ادامه نام این دانشکده‌ها و برخی رشته‌های ارائه شده ذکر شده اند.

  • دانشکده شیمی
  • دانشکده رادیوفیزیک
  • دانشکده فیزیک
  • دانشکده مکانیک و ریاضیات
  • دانشکده ریاضیات محاسباتی و سایبرنتیک
  • دانشکده زبان شناسی و روزنامه نگاری
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده تربیت بدنی و ورزش
  • دانشکده آموزش های مقدماتی
  • دانشکده آموزش پرسنل منطقه ای
  • دانشکده پیشرفته فیزیک عمومی و کاربردی
  • دانشکده مدیریت دولتی
  • دانشکده توسعه حرفه ای

برخی از پرطرفدارترین رشته‌های ارائه شده در مقاطع مختلف عبارت اند از پزشکی، دندان پزشکی اقتصاد جهانی، حسابداری، مدیریت منابع انسانی، مدیریت دولتی، روابط بین‌الملل، جهانگردی، مهندسی نرم‌افزار، مدل‌سازی ریاضی، توسعه نرم‌افزار و سیستم‌های اطلاعاتی، روان‌شناسی عمومی و کاربردی، حقوق، فیزیک و اقتصاد.

Admission to Lobachevsky University

 

اخذ پذیرش از دانشگاه لوباچفسکی

معمولاً میزان تقاضا برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های برتر زیاد است. شما با داشتن پیشینه تحصیل خوب و تهیه مدارک خواسته شده به صورت کامل، شانس خوبی برای اخذ پذیرش از دانشگاه لوباچفسکی خواهید داشت. برای اخذ پذیرش از این دانشگاه به صورت کلی به مدارک زیر نیاز دارید.

  • پاسپورت معتبر با حداقل 2 صفحه خالی که حداقل 18 ماه اعتبار داشته باشد.
  • 12 قطعه عکس با ابعاد پاسپورتی
  • امضا قرارداد دانشجویی
  • گواهی پزشکی مبنی بر منفی بودن تست HIV
  • پرداخت شهریه سال اول به صورت کامل
  • مدارک تحصیل دوره‌های قبل به صورت ترجمه رسمی به زبان روسی

ممکن است دانشگاه بسته به رشته و مقطع تحصیلی انتخابی‌تان مدارک بیشتری را نیز تقاضا کند. لازم به ذکر است که ارائه مدرک زبان روسی یا انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه‌های روسیه اجباری نیست. شما بدون ارائه مدرک زبان می‌توانید از دانشگاه‌های این کشور پذیرش مشروط بگیرید. داوطلبان می‌توانند با شرکت در دوره پادفک، پس از اخذ پذیرش به یادگیری زبان بپردازند. دوره پادفک حدود یک سال به طول می‌انجامد و طی آن شما زبان روسی و ملزومات ابتدایی رشته انتخابی خود را خواهید آموخت. در نهایت با اخذ نمره قبولی در آزمون نهایی این دوره می‌توانید تحصیلات خود را ادامه دهید.

هزینه تحصیل در دانشگاه لوباچفسکی

مانند دیگر دانشگاه‌های روسیه، تحصیل در دانشگاه لوباچفسکی نیز رایگان نبوده و نیازمند پرداخت شهریه است. با توجه به دولتی بودن  این دانشگاه، هزینه تحصیل در آن مقرون به صرفه خواهد بود. میزان شهریه پرداختی شما بسته به رشته تحصیل، مقطع تحصیلی و زبان انتخابی‌تان متفاوت خواهد بود. برای مثال هزینه تحصیل به زبان روسی عموماً پایین‌تر از تحصیل به زبان انگلیسی است. در نظر داشته باشید که شما باید علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه‌های دیگر مانند هزینه خوابگاه یا اجاره منزل/ف هزینه خوراک، رفت و آمد و … را نیز در نظر بگیرید. میانگین برخی از هزینه‌های تحصیل دانشگاه لوباچفسکی در ادامه ذکر شده اند.

  • هزینه تحصیل در رشته‌های لیسانس یا رشته‌های تخصصی مانند پزشکی به زبان روسی: 122500 تا 231000 روبل در سال
  • هزینه تحصیل در رشته‌های کارشناسی ارشد به زبان روسی: 130000 تا 175000 روبل در سال
  • هزینه تحصیل در رشته‌‌‌های دکترا به زبان روسی: 220000 روبل در سال
  • هزینه تحصیل در رشته اقتصاد به زبان انگلیسی: 180000 روبل در سال
  • هزینه تحصیل در رشته ارتباطات بین‌الملل به زبان انگلیسی: 200000 روبل در سال
  • هزینه تحصیل در رشته پزشکی عمومی به زبان انگلیسی: 240000 روبل در سال
  • هزینه تحصیل در رشته دندان پزشکی به زبان انگلیسی: 280000 روبل در سال
  • هزینه دوره پادفک انگلیسی برای دو ترم: 125000 تا 130000 روبل
  • هزینه دوره پادفک روسی برای دو ترم: 10000 روبل
  • هزینه اقامت در خوابگاه: حدود 220 روبل در ماه

لازم به ذکر است که دولت روسیه سالانه تعدادی بورسیه به دانشجویان دانشگاه‌های مختلف اعطا می‌کند. امکان اخذ این بورسیه برای دانشجویان بین‌الملل نیز وجود دارد. داشتن رزومه علمی و نمرات خوب لازمه دریافت این بورسیه اند.

The cost of studying at Lobachevsky University

 

جمع‌بندی

نخستین قدم برای انتخاب دانشگاه مناسب برای ادامه تحصیل، شناخت دانشگاه‌های مختلف است. دانشگاه لوباچفسکی روسیه (Lobachevsky State University) یکی از دانشگاه‌های برتر و پیشروی روسیه با خدمات برجسته است.

برخی از مزایای این دانشگاه عبارت اند از امکانات آموزشی پیشرفته، سابقه درخشان، امکانات پژوهشی برجسته، محیط بین‌المللی و ارتباطات گسترده، هزینه‌های مناسب و پذیرش مدارک توسط وزارت علوم ایران. شرایط و امکانات منحصر به فرد این دانشگاه می‌تواند ضامن آینده‌ای درخشان برای شما باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برچسب ها
این یک بنر است!

نظرات کاربران

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





مطالب پیشنهادی
با ما در تماس باشید!
آدرس ما:
تهران: نلسون ماندلا (جردن)- کوچه مروارید- پلاک۸- واحد 403
اردبیل: خیابان حافظ – روبروی پارک حافظ – ساختمان امید طبقه دوم
تبریز: بلوار استاد شهریار(چایکنار) – جنب بهزیستی ساختمان۲۲-طبقه اول
مشاهده فهرست

اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون آزمون