تحصیل در گرجستان
توسط تیم علم ویرا
8 تیر 0

تحصیل در گرجستان | مهاجرت تحصیلی به گرجستان 2024

تحصیل در گرجستان | مهاجرت تحصیلی به گرجستان 2024

پایتخت : قفقاز

تحصیل در گرجستان | مهاجرت تحصیلی به گرجستان 2024

هزینه مقطع کارشناسی

2500 الی 3000 دلار

تحصیل در گرجستان | مهاجرت تحصیلی به گرجستان 2024

مقاطع: کارشناسی ،کارشناسی ارشد،دکترا

تحصیل در گرجستان | مهاجرت تحصیلی به گرجستان 2024

هزینه مقطع کارشناسی ارشد

3000 الی 4000 دلار

تحصیل در گرجستان | مهاجرت تحصیلی به گرجستان 2024

زبان تدریس: انگلیسی

تحصیل در گرجستان | مهاجرت تحصیلی به گرجستان 2024

هزینه مقطع دکترا

4000 الی 5000 دلار

گرجستان یکی از کشورهای زیبای آسیایی اروپایی است و در منطقه قفقاز واقع شده است. مزایایی همچون هزینه‌های پایین، تحصیل در گرجستان را به گزینه‌ای مطلوب برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است. از جمله عوامل دیگری که مهاجرت تحصیلی به گرجستان را تسهیل می‌کند نزدیکی این کشور به ایران و آزادی‌های اجتماعی است. تحصیل پزشکی در گرجستان یکی از گزینه‌های بسیار عالی است؛ زیرا دانشگاه پزشکی گرجستان بهترین دانشگاه علوم پزشکی منطقه قفقاز است. گرجستان یکی از زیباترین کشورهای منطقه قفقار در محل اتصال اروپای شرقی و آسیای غربی قرار دارد.

به دلیل قرارگیری بخش زیادی از گرجستان در قاره اروپا دولت این کشور تلاش می‌کند تا به عضویت اتحادیه اروپا درآید. از اقدامات دیگر گرجستان دراین‌رابطه این است که سیستم آموزشی این کشور به استانداردهای اروپایی بسیار نزدیک است؛ به همین دلیل تحصیل در گرجستان از این نظر هم می‌تواند مزایای خوبی برای دانشجویان بین‌المللی داشته باشد. در این مقاله از علم ویرا تمام زوایای تحصیل در گرجستان را بررسی می‌کنیم.

تحصیل در گرجستان

بعد از فروپاشی شوروی سابق و استقلال بسیاری از جمهوری‌های این کشور گرجستان نیز اعلام استقلال کرد. دولت گرجستان در تلاش برای اینکه بتواند به عضویت اتحادیه اروپا درآید کشور خود را بر اساس قوانین اروپا اداره می‌کند. از طرف دیگر سیستم آموزشی گرجستان نیز مطابق با استانداردهای آموزشی اروپایی است.

دانش‌آموزان در مدارس خود مهارت‌های علمی و عملی را فرامی‌گیرند تا بتوانند برای ورود به دانشگاه یا بازار کار آمادگی‌های لازم را کسب کنند. تحصیل در مدارس گرجستان مستلزم پرداخت شهریه است و میزان شهریه به عواملی همچون شهر محل تحصیل و دولتی یا خصوصی‌بودن مدرسه بستگی دارد. دوره دانشگاه تحصیل در گرجستان شامل مقاطع تحصیلی زیر است:

  • مقطع کارشناسی: 4 سال
  • کارشناسی ارشد: 2 سال
  • مقطع دکترا: 5-3 سال
  • پزشکی عمومی: 6 سال
  • دندانپزشکی: 5 سال

در گرجستان تقریباً 30 دانشگاه خصوصی و 20 دانشگاه دولتی مشغول به فعالیت هستند و رشته‌‌های تحصیلی مختلف به زبان‌های انگلیسی و گرجی ارائه می‌شوند.

مقاطع تحصیلی در گرجستان

در گرجستان همانند سایر کشورها 3 مقطع تحصیلی دانشگاهی وجود دارد. در ادامه مقاطع تحصیلی مختلف را معرفی می‌کنیم.

1. مقطع کارشناسی در گرجستان

برای تحصیل در مقطع کارشناسی داشتن مدرک دیپلم دبیرستان الزامی است. متقاضیانی که در رشته‌های فنی درس خوانده‌اند برای ادامه تحصیل در گرجستان باید ابتدا در تیران مدرک کارشناسی خود را بگیرند. دوره کارشناسی در گرجستان 4-3 سال است و تحصیلات حضوری و تمام‌وقت است. زبان تحصیل در دوره کارشناسی غالباً به زبان گرجی است؛ ولی برخی دانشگاه‌ها دروس خود را به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌دهند.

2. مقطع کارشناسی ارشد

اگر دانشجویان قصد بازگشت به ایران را داشته باشند آخرین مقطع تحصیلی دانشگاه‌های گرجستان مقطع ارشد است؛ زیرا مقطع دکترا مورد تأیید وزارت علوم ایران نیستند. دوره کارشناسی ارشد در گرجستان 2 سال طول می‌کشد و به زبان‌های انگلیسی و گرجی ارائه می‌شوند. برای ادامه تحصیل در گرجستان در مقطع ارشد متقاضی باید دارای سابقه علمی درخشان، رزومه تحصیلی و نمرات عالی باشد.

3. مقطع دکترا در گرجستان

اگر تصمیم گرفته‌اید بعد از تحصیل در گرجستان در مقطع دکترا به ایران بازگردید بهتر است این مقطع تحصیلی را در دانشگاه‌های کشورهایی ادامه دهید که مورد تأیید وزارت علوم ایران هستند. دانشگاه‌های مقطع دکترا در گرجستان مورد تأیید وزارت علوم ایران نیستند. البته اگر بخواهید بعد از پایان تحصیلات در گرجستان در این کشور بمانید یا به کشورهای دیگر اروپایی بروید مهاجرت تحصیلی به گرجستان گزینه خوبی برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا است.

مزایای تحصیل در گرجستان

مزایای تحصیل در گرجستان

ساختار آموزشی عالی، شرایط آب‌و ‌هوایی مطلوب و وجود دانشگاه‌های برتر گرجستان از جمله دلایلی است که این کشور را به یک مقصد آموزشی پرطرف‌دار تبدیل کرده است. متقاضیان تحصیل در کشور گرجستان نیازی به داشتن مدرک معتبر زبان ندارند؛ ولی باید بتوانند مهارت‌های زبان انگلیسی خود را ثابت کنند. مهم‌ترین مزایایی که دانشجویان را وادار به مهاجرت تحصیلی به گرجستان می‌کند عبارت‌اند از:

1. مدارک تحصیلی معتبر

یکی از دلایل محبوبیت تحصیل در گرجستان اعتبار مدرک تحصیلی گرجستان در اروپا و آمریکا است. این مزیت باعث شده تا گرجستان به یک مقصد تحصیلی معتبر و پل ارتباطی برای مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی تبدیل شود. مراحل اخذ اقامت گرجستان دشوار نیست و روند دریافت اقامت مشکلات جدی برای متقاضیان به وجود نمی‌آورد.

2. هزینه زندگی

یکی دیگر از عواملی که موجب شده تا بسیاری از دانشجویان بین‌المللی تحصیل در گرجستان را انتخاب کنند هزینه‌های اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه زندگی در این کشور است. به‌عبارت‌دیگر گرجستان یکی از مقاصد ارزان‌قیمت برای مهاجرت تحصیلی است.

3. امنیت و آزادی اجتماعی

یکی از فاکتورهای مهمی که در انتخاب کشور مقصد برای تحصیل نقش دارد وجود امنیت و آزادی‌های اجتماعی است. دلیل سوم مهاجرت تحصیلی به گرجستان وجود امنیت و آزادی در این کشور است. آزادی ادیان، پوشش و آزادی عقیده از جمله آزادی‌های اجتماعی در گرجستان است که متقاضیان را به تحصیل در گرجستان ترغیب می‌کند.

4. تحصیل در گرجستان؛ ثبت‌نام آسان و اخذ اقامت

یکی دیگر از دلایل مهاجرت تحصیلی به گرجستان روند ثبت‌نام در مدارس و دانشگاه‌های این کشور است. ثبت‌نام در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی گرجستان حداکثر 40 روز طول می‌کشد. همچنین مراحل اخذ اقامت گرجستان دشوار نیست و روند دریافت اقامت مشکلات جدی برای متقاضیان به وجود نمی‌آورد.

5. نزدیکی گرجستان به ایران

یکی دیگر از مزایای تحصیل در گرجستان برای دانشجویان ایرانی نزدیکی دو کشور و برخی اشتراکات فرهنگی است. سفر هوایی به تفلیس حدود 90 دقیقه طول می‌کشد و از بسیاری از شهرهای بزرگ ایران پروازهای مستقیم به مقصد تفلیس وجود دارد. همچنین در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر هزینه سفر به گرجستان مناسب است.

6. هزینه تحصیل در گرجستان

یکی دیگر از عواملی که موجب شده تا مهاجرت تحصیلی به گرجستان به گزینه‌ای مناسب برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل شود شهریه‌های مناسب تحصیل در گرجستان است. چالش اغلب دانشجویان بین‌المللی برای ادامه تحصیل در یک کشور خارجی مسائل مالی است. هزینه تحصیل در کشور گرجستان در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی و پیشرفته مناسب و اقتصادی است. با وجود ارزان‌تر بودن هزینه تحصیل، استانداردهای آموزشی در گرجستان متناسب با استانداردهای روز جهان است.

7. عدم نیاز به ارائه مدرک بین‌المللی زبان

در روند ارائه مدارک برای اخذ پذیرش تحصیلی از یک کشور خارجی ارائه مدرک بین‌المللی زبان لازم است. برای تحصیل در گرجستان الزامی برای داشتن مدارک تافل و آیلتس وجود ندارد. اگر متقاضی تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشد کافی است و نیازی به ارائه مدرک زبان نیست.

دانشگاه‌های برتر گرجستان

دانشگاه‌های برتر گرجستان

در گرجستان 20 دانشگاه دولتی و حدود 30 دانشگاه خصوصی وجود دارد. انتخاب دانشگاه مناسب یکی از مهم‌ترین مراحل تحصیل در گرجستان است. دانشگاه‌های گرجستان با بهره‌گیری از استانداردهای آموزشی اروپا تلاش می‌کنند تا در سطح جهان خود را مطرح کنند. دانشگاه‌های این کشور در رده بهترین مراکز علمی‌پژوهشی و آموزشی جهان هستند. در ادامه به معرفی بهترین دانشگاه‌های پزشکی و غیرپزشکی گرجستان می‌پردازیم.

1. دانشگاه‌های پزشکی گرجستان

گرجستان یکی از کشورهای معروف و محبوب برای تحصیل در رشته پزشکی است. دانشگاه‌های پزشکی گرجستان بهترین امکانات آموزشی، پژوهشی و رفاهی را برای دانشجویان خود فراهم می‌کنند. یکی از مزایای تحصیل پزشکی در گرجستان این است که به دانشجویانی که در آزمون‌های بین‌المللی زبان نمره قبولی کسب نکرده‌اند فرصت‌های تحصیل در گرجستان پزشکی داده می‌شود. برخی از بهترین دانشگاه‌های پزشکی گرجستان عبارت‌اند از:

  • دانشگاه دولتی ایوان جاواخیشویلی تفلیس
  • دانشگاه دولتی ایلیا
  • دانشگاه دلتی پزشکی تفلیس
  • دانشگاه دولتی آکاکی تسرتلی
  • دانشگاه بین‌المللی BAU
  • دانشگاه پزشکی دیوید تویلدیانی
  • دانشگاه آزاد تفلیس

دانشگاه ملی گرجستان

2. دانشگاه‌های غیرپزشکی

دانشگاه‌های غیرپزشکی گرجستان هم از نظر کیفیت آموزشی و سطح علمی و پژوهشی از استانداردهای مدرن اروپا پیروی می‌کنند. باتوجه‌به افزایش تقاضای دانشجویان بین‌المللی تحصیل در گرجستان، این کشور زیرساخت‌های آموزشی خود را برای جذب دانشجویان بین‌المللی تقویت می‌کند. برخی از بهترین دانشگاه‌های غیرپزشکی در گرجستان عبارت‌اند از:

  • دانشگاه دولتی تفلیس
  • دانشگاه آمریکایی گرجستان (خصوصی)
  • دانشگاه آزاد تفلیس
  • دانشگاه کشاورزی گرجستان
  • دانشگاه فنی گرجستان
  • دانشگاه بین‌المللی BAU
  • دانشگاه دولتی آکاشی تسرتلی
  • دانشگاه هنر باتومی
  • دانشگاه نیوویژن

نکته: در برخی دانشگاه‌های این لیست علاوه بر  رشته‌های غیرپزشکی، رشته‌های پزشکی نیز تدریس می‌شود.

تسهیلات دانشجویی در گرجستان

یکی از سیاست‌های دولت برای جذب دانشجویان بین‌المللی تحصیل در گرجستان فراهم‌سازی تسهیلات مختلف برای دانشجویان است تا از این طریق دانشجویان با آرامش خاطر بیشتر به تحصیل خود در گرجستان بپردازند. برخی تسهیلات دانشجویی عبارت‌اند از:

1. تسهیلات درمانی

دانشجویان بعد از اخذ پذیرش تحصیلی در گرجستان و ورود به این کشور باید تحت پوشش یک بیمه درمانی قرار گیرند. ممکن است برخی دانشگاه‌ها این کار را الزامی نکنند؛ ولی داشتن بیمه درمانی به نفع دانشجویان است. دانشجویان بین‌المللی نسبت به دانشجویان خارجی گزینه‌های بیشتری برای بیمه‌شدن دارند.

خوابگاه‌های دانشجویی

2. تحصیل در گرجستان؛ خوابگاه‌های دانشجویی

دانشجویان بین‌المللی متقاضی تحصیل در گرجستان از نظر خوابگاه و محل اقامت مشکل ندارند؛ زیرا سیستم آموزش عالی گرجستان امکانات اقامتی خوبی برای دانشجویان فراهم می‌کند. خوابگاه‌های دانشجویی توسط دانشگاه اداره می‌شود. نوع دیگر محل اقامت برای دانشجویان، خوابگاه‌های خصوصی یا هاستل‌ها است. این خوابگاه‌ها فقط مخصوص دانشجویان نیست و افرادی که برای کار در گرجستان هستند نیز در این خوابگاه‌ها اقامت می‌کنند.

3. خدمات مالی و بانکی

به دلیل آنکه دانشجویان مشغول به تحصیل در گرجستان اجازه کار ندارند و بورسیه تحت شرایط دشوار و بسیار خاص به دانشجویان تعلق می‌گیرد بانک‌های گرجستان امکان تبادل و تراکنش‌های مالی بین‌المللی را برای دانشجویان خارجی تسهیل کرده‌اند تا دانشجویان به‌راحتی از حامیان مالی خود پول دریافت کنند. گرجستان یک کشور اروپایی محسوب می‌شود و سیستم بانکداری آن شباهت زیادی به کشورهای اروپایی دارد. به همین دلیل دانشجویان به‌راحتی می‌توانند نسبت به افتتاح حساب اقدام کنند.

رشته‌های غیرپزشکی در گرجستان

تمام دانشجویان بین‌المللی با هدف تحصیل پزشکی در گرجستان عازم این کشور نمی‌شوند؛ بلکه برخی از آنان برای ادامه تحصیل در رشته‌های غیرپزشکی گرجستان را انتخاب می‌کنند. برخی رشته‌های غیرپزشکی تحصیل در گرجستان عبارت‌اند از:

  • رشته‌های زبان و ادبیات
  • گرایش‌های مهندسی به‌ویژه علوم کامپیوتر
  • رشته‌های هنری مانند سینما، موسیقی، معماری، طراحی مد و جواهرات
  • خلبانی و مهندسی هوافضا
  • حقوق
  • تجارت و کارآفرینی
  • مدیریت

تحصیل در گرجستان؛ آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های گرجستان

متقاضیان تحصیل در گرجستان برای ورود به برخی رشته‌ها باید در آزمون ورودی شرکت کنند. آزمون‌های ورودی به دو بخش تقسیم می‌شود. آزمون‌های عمومی که شامل سؤالات زبان و هوش است و آزمون تخصصی که با رشته تحصیلی متقاضی مرتبط است. این آزمون‌ها صرفاً تئوری و کتبی نیستند و ممکن است آزمون‌های شفاهی دیداری و شنیداری را هم شامل شوند.

مهاجرت تحصیلی به گرجستان؛ بورسیه تحصیلی

یکی از مزایای مهاجرت تحصیلی به گرجستان امکان استفاده از بورسیه است. بورسیه‌های تحصیلی مربوط به تحصیل در گرجستان شامل بورسیه‌های دولت گرجستان و بورسیه دولت ایران است. استفاده از بورسیه تحصیلی محدودیت‌هایی را برای شما ایجاد می‌کند و آن تعهد به کار است. دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی باید به مدت تعیین‌شده برای سازمان یا دولتی که هزینه تحصیل او را تقبل کرده کار کند. 3 نوع بورسیه‌ تحصیلی در گرجستان وجود دارد که عبارت‌اند از:

بورسیه تحصیلی

1. بورسیه بنجامین گیلمن

این بورسیه مختص دانشجویان خارجی است که توانایی پرداخت هزینه تحصیل در گرجستان را ندارند. به دلیل اینکه بسیاری از دانشجویان واجد شرایط دریافت بورسیه بنجامین گیلمن هستند، رقابت برای آن زیاد است.

2. بورسیه فول برایت

این بورسیه تحصیلی طرف‌داران زیادی دارد. بورسیه فول برایت بسیاری از رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف دانشگاه را شامل می‌شود. دانشجویانی که موفق به دریافت بورسیه فول برایت تحصیل در گرجستان می‌شوند علاوه بر هزینه تحصیل، امکانات رفاهی آن‌ها هم پوشش داده می‌شود.

3. بورسیه بورن اواردز (Boren Awards)

آژانس امنیت ملی این بورسیه را به دانشجویان بین‌المللی اعطا می‌کند. یکی از ویژگی‌های بورسیه بورن اواردز این است که دانشجویان مشمول این بورسیه می‌توانند یک دوره کارآموزی در سازمان امنیت ملی بگذرانند و در صورت تمایل به‌صورت دائمی در این سازمان به کار مشغول شوند. بورسیه بورن اواردز به دانشجویان رشته‌های علوم اجتماعی و زبان و فرهنگ اعطا می‌شود.

اعتبار دانشگاه‌ها و مدارک دانشگاهی گرجستان

گرجستان در تلاش برای همگام‌سازی سیستم آموزشی خود با اروپا ارتباطات آموزشی و علمی خوبی با کشورهای اروپایی دارد. این همکاری‌ها فرصت خوبی برای دانشجویان شاغل به تحصیل در گرجستان است تا از این طریق بتوانند در مقاطع تحصیلی بعدی در دانشگاه‌های اروپایی ادامه تحصیل دهند و در طول تحصیل در کشور گرجستان از روش‌های مدرن آموزشی کشورهای اروپایی بهره‌مند شوند.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه‌های گرجستان

دانشجویان بین‌المللی که قصد مهاجرت تحصیلی به گرجستان را دارند ابتدا باید از دانشگاه موردنظر خود پذیرش بگیرند. به همین دلیل باید با مراجعه به وب‌سایت دانشگاه موردنظر خود مدارک لازم را آماده کنند. پذیرش در دانشگاه‌های گرجستان دو بار در سال است. ماه مارس و سپتامبر. متقاضیان باید باتوجه‌به تاریخ اعلام‌شده مدارک خود را آماده کرده و جهت اخذ پذیرش و ویزا اقدام کنند. مهم‌ترین مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیل در گرجستان شامل موارد زیر است:

  • تکمیل فرم تقاضای پذیرش
  • آخرین مدرک تحصیلی همراه با ریزنمرات، ترجمه رسمی
  • مدارک هویتی و شناسایی با ترجمه رسمی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی تمکن مالی
  • پاسپورت با اعتبار لازم
  • مدرک عدم سوءپیشینه
  • رزومه علمی و انگیزه‌نامه
  • گواهی واریز هزینه بررسی مدارک

نکته: تمام مدارک و اسناد باید به زبان گرجی ترجمه شوند و مورد تأیید دادگستری باشند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی

بعد از اخذ پذیرش در یکی از دانشگاه‌های گرجستان لازم است نسبت به اخذ ویزای تحصیل در گرجستان اقدام کنید. باید تمام مدارک لازم بر اساس اعلام سفارت گرجستان کامل و بی‌نقص باشد؛ در غیر این صورت پرونده متقاضی رد می‌شود. مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی عبارت‌اند از:

  • نامه اخذ پذیرش از دانشگاه
  • مدارک شناسایی و هویتی با ترجمه رسمی
  • آخرین مدارک تحصیلی با ترجمه و ریزنمرات دوران تحصیل با ترجمه رسمی
  • 6 قطعه عکس رنگی پرسنلی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • مدرک اثبات تمکن مالی
  • پاسپورت با حداقل اعتبار لازم
  • گواهی عدم سوءپیشینه

هزینه تحصیل در گرجستان

هنگامی که دانشجویان بین‌المللی برای مهاجرت تحصیلی به گرجستان تصمیم‌ می‌گیرند، توجه به هزینه‌های تحصیلی یکی از اولویت‌های مهم آنان است. هزینه تحصیل و زندگی در گرجستان نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی پایین‌تر است. از طرفی کیفیت آموزشی تقریباً با سیستم آموزشی اروپا همگام است. این مزیت موجب می‌شود تا بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در گرجستان اقدام کنند. در ادامه به هزینه و شهریه تحصیلی کشور گرجستان می‌پردازیم.

  • مقطع کارشناسی: 3000-2500 دلار در سال
  • دوره کارشناسی ارشد: 4000-3000 دلار در سال
  • مقطع دکترا: 5000-4000 دلار در سال
  • رشته داروسازی: 6500-3500 دلار در سال
  • پرستاری و بهداشت عمومی: 4200-2500 دلار در سال
  • فناوری اطلاعات: 4800-2500 دلار در سال
  • مهندسی عمران و کامپیوتر: 4800-2500 دلار در سال
  • اقتصاد: 4200-3500 دلار در سال
هزینه تحصیل در گرجستان

جمع‌بندی

دولت گرجستان تلاش می‌کند تا کیفیت آموزشی خود را با استانداردهای اروپایی همگام کند. از طرف دیگر مزایایی همچون هزینه تحصیل و زندگی کمتر، بورسیه‌های تحصیلی مختلف، تسهیلات دانشجویی متنوع و روابط بین‌ دانشگاهی با دانشگاه‌های اروپایی موجب شده است تا بسیاری از دانشجویان بین‌المللی تحصیل در گرجستان را انتخاب کنند. مهاجرت تحصیلی به گرجستان می‌تواند سکویی برای مهاجرت به کشورهای اروپایی باشد. دانشگاه‌های گرجستان تلاش می‌کنند تا با به‌کارگیری سبک‌های مدرن آموزشی و همکاری‌های علمی آموزشی اعتبار خود را در بین دانشگاه‌های جهان افزایش دهند.

دانشگاه علوم پزشکی گرجستان یکی از بهترین دانشگاه‌های پزشکی منطقه قفقاز است و بسیاری از متقاضیان تحصیل پزشکی در گرجستان را انتخاب می‌کنند. این دانشجویان از این طریق می‌توانند آینده شغلی خود را تضمین کنند و همچنین برای ادامه تحصیل و کار به اروپا مهاجرت کنند. مؤسسه مهاجرتی علم ویرا با سابقه درخشان در زمینه مهاجرت تحصیلی و با همکاری مشاوران، وکلا و حقوق‌دانان خود بهترین مسیرهای مهاجرت برای تحصیل در گرجستان را به متقاضیان عزیز معرفی می‌کند. رسالت ما ارائه بهترین مسیرها و دانشگاه‌ها است. برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیل فرم مشاوره به آدرس https://elmevira.com/req/ مراجعه کنید.

تحصیل در خارج رویا نیست!

اگر شما هم دوست دارید در رشته مورد علاقتون، از جمله رشته های پزشکی در دانشگاه های ترکیه، چین، روسیه، آلمان، ایتالیا، آذربایجان و … تحصیل کنید، فرم زیر را تکمیل کنید تا مشاوران ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

با ما در تماس باشید!
آدرس ما:
تهران: نلسون ماندلا (جردن)- کوچه مروارید- پلاک۸- واحد 403
اردبیل: خیابان حافظ – روبروی پارک حافظ – ساختمان امید طبقه دوم
تبریز: بلوار استاد شهریار(چایکنار) – جنب بهزیستی ساختمان۲۲-طبقه اول

اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون آزمون