دانشگاه نفت و صنایع آذربایجان
توسط تیم علم ویرا
28 اردیبهشت 1

دانشگاه نفت و صنایع آذربایجان

دانشگاه نفت و صنایع آذربایجان Azerbaijan State Oil and Industry University
مورد تایید وزارت علوم ایران بله
سایت اصلی دانشگاه http://asoiu.edu.az/az

دانشگاه نفت و صنایع آذربایجان یکی از دانشگاه‌های قدیمی و دولتی آذربایجان است که در سال 1920 میلادی بعد از تعطیل شدن دانشگاه پلی تکنیک باکو در همین شهر تأسیس شد. از دانش آموختگان این مرکز می‌توان حیدر علی اف و واحد علی اکبر اف را نام برد.

این دانشگاه در زمینه توسعه روابط بین المللی با دانشگاه‌های مختلف مانند دانشگاه تبریز قرارداد همکاری انعقاد کرده است. همچنین لازم به ذکر است که دانشگاه نفت و صنایع آذربایجان مورد تأیید وزارت علوم در ایران است. برای آشنایی بیشتر با این دانشگاه در ادامه با ما همراه باشید.

تحصیل در دانشگاه دولتی نفت و صنایع آذربایجان

آماده سازی متخصصان در این دانشگاه در هر سه مقطع آموزش عالی یعنی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا انجام می‌شود. در حال حاضر 7 دانشکده و 24 بخش در داخل دانشگاه فعال هستند. بالغ بر 14000 دانشجو از جمله 437 نفر در گروه‌های صباح و 579 نفر در UFAZ در مقاطع کارشناسی در رشته‌های مختلف علمی ثبت نام کرده‌اند. 2368 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل ادامه می‌دهند و 316 دانشجوی دکتری در فعالیت‌های تحقیقاتی مشغول هستند.

یک هیات علمی متشکل از 606 استاد و معلم در حال حاضر در دانشگاه نفت و صنایع جمهوری آذذربایجان مشغول آموزش هستند. از این تعداد 51 نفر استاد، 271 دانشیار، 186 معلم و 54 مدرس ارشد هستند.

Faculties and fields of study

 

دانشکده‌ها و رشته‌های تحصیلی

  • دانشکده اتوماسیون پردازش تولید

اندازه گیری و مهندسی دقیق

مهندسی برق و الکترونیک

مدیریت اطلاعات

مهندسی نرم افزار

مهندسی اتوماسیون و کنترل

مهندسی الکترونیک

مهندسی رایانه

فناوری اطلاعات

علوم کامپیوتر

مدیریت کسب و کار

  • دانشکده مهندسی شیمی

پلیمر و پلاستیک

مهندسی ایمنی

محیط زیست

مهندسی شیمی

مهندسی محیط زیست

  • اقتصاد، اقتصاد بین الملل و دانشکده مدیریت

مدیریت مهندسی

اقتصاد بین المللی

ریاضیات کاربردی

مدیریت

  • دانشکده زمین شناسی و اکتشاف

مهندسی زمین شناسی

مهندسی نفت و گاز

علوم زمین

زمین شناسی

  • دانشکده مهندسی مکانیک

ماشین سازی

مهندسی تولید

مهندسی مواد

مهندسی مکانیک

  • دانشکده تولید نفت

مهندسی نفت و گاز

مهندسی معدن

  • دانشکده مهندسی برق

مهندسی هیدرولیک

مهندسی قدرت

مهندسی انرژی

مهندسی برق

آموزش متخصصان و کارکنان دانشگاه دولتی نفت و صنایع آذربایجان (ASOIU) در حال حاضر بر اساس قانون اساسی جمهوری آذربایجان، قانون آموزش و پرورش جمهوری آذربایجان، مصوبات کابینه وزیران و مصوبات وزارت آموزش و پرورش جمهوری آذربایجان، برنامه اصلاحات آموزشی و سایر اسناد قانونی و نظارتی اجرا می‌شود.

Language requirements for studying at Azerbaijan University of Oil and Industries

 

الزامات زبان جهت تحصیل در دانشگاه نفت و صنایع آذربایجان

اکثر دانشجویان بین الملل و همچنین ایرانی که قصد ادامه تحصیل در آذربایجان را دارند، به دو زبان آذری و روسی مسلط نیستند. به همین دلیل دانشجویان تنها پس از ارسال مدرک تأیید گذراندن دوره‌های آماده سازی زبان که آن‌ها را برای تحصیل آماده می‌کند، در دانشگاه پذیرفته می‌شوند.

در پایان مطالعه آمادگی زبان، دانشجویان در امتحاناتی شرکت می‌کنند که حاصل موفقیت آمیز آن در گواهینامه صادر می‌شود. از آن پس، دانشجویان می‌توانند مطابق با اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش، در دانشگاه تحصیل کنند.

ویزای دانشجویی آذربایجان

دانشجویان ایرانی باید قبل از ورود به آذربایجان، در سفارت این کشور واقع در ایران، برای گرفتن ویزا اقدام نمایند. هزینه‌ی ویزای کوتاه مدت حدود 100 دلار و هزینه‌ی ویزای بلند مدت دانشجویی حدود 200 دلار است. گواهی قبولی و دعوتنامه‌ی تحصیلی از دانشگاه و همچنین اثبات تمکن مالی کافی برای زندگی و تحصیل از موارد مورد نیاز برای اخذ ویزای آذربایجان هستند.

مدت زمان ویزایی که برای شما صادر می‌شود برابر با طول مدت تحصیل شما خواهد بود. به عنوان مثال اگر مدت دوره‌ی اخذ لیسانس شما 4 سال باشد، مدت ویزای صادره نیز 4 سال خواهد بود.

ارتباطات بین المللی دانشگاه نفت و صنایع آذربایجان

لازم به ذکر است در حال حاضر دانشگاه دولتی نفت و صنایع آذربایجان با دانشجویان بین المللی از جمله دانشگاه دولتی جورجیا (ایالات متحده آمریکا)، دانشگاه زیگن (آلمان)، دانشگاه نفت و گاز پلوکتی (رومانی)، دانشگاه علوم و فناوری شهر تروندهایم (نروژ)، دانشگاه دولتی نفت و گاز روسیه (روسیه)، دانشگاه ژنیا (ایتالیا)، دانشگاه نیتسا صوفیه-آنتیپولیس (فرانسه)، دانشگاه فنی ملی آتن (یونان)، دانشگاه فنی و مهندسی دولتی خزر (قزاقستان) همکاری نزدیک است.

در عین حال، یک برنامه مشترک لیسانس مدیریت بازرگانی (BBA) با دانشگاه Zigen در آلمان و یک برنامه کارشناسی ارشد مشترک در مدیریت بازرگانی (MBA) با دانشگاه ایالتی جورجیا در ایالات متحده دارد.

بورسیه تحصیلی

بیش از 300 دانشجوی بین المللی از ترکیه، روسیه، چین، ترکمنستان، قزاقستان، یونان، یمن، ویتنام، ایران، سوریه، ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و سایر کشورها در حال حاضر در دانشگاه نفت و صنایع آذربایجان تحصیل می‌کنند.

در این دانشگاه 7 دانشجو بورسیه ریاست جمهوری، 3 نفر بورسیه ع. میرزاجان زاده، 2 دانشجو بورسیه محمد علی اف و 18 دانشجو بورسیه تحصیلی به نام مووسوم بیک خانلاروف دریافت می‌کنند. همچنین بیش از 5000 دانشجو بورسیه دولتی دریافت می‌کنند.

Facilities and services of Azerbaijan University of Oil and Industries

 امکانات و خدمات دانشگاه نفت و صنایع آذربایجان

دانشگاه نفت و صنایع آذربایجان دارای 2 آزمایشگاه تحقیقاتی است. این دانشگاه همچنین دوره‌های آموزشی و عملی را برای تقویت دانش و مهارت‌های عملی دانشجویان در آزمایشگاه‌ها را گسترش می‌دهد. بر اساس برنامه آموزشی، دانشجویان شاغل به تحصیل در ASOIU هر ساله در برنامه‌های مختلف آموزشی و عملی شرکت می‌کنند.

این دانشگاه در زمینه کارآموزی عملی با 42 شرکت همکاری دارد. شرکت‌های پایه پیشرو در همکاری نزدیک با دانشگاه عبارتند از SOCAR، کارخانه اتیلن-پلی اتیلن اتحادیه تولید آذربایجان، پالایشگاه نفت حیدر علی اف باکو، گروه ژئوفیزیک و زمین شناسی سوکار.

یکی از گام‌های مهم دانشگاه نفت و صنایع آذربایجان برای ترکیب آموزش و علم در صنعت، ایجاد مدرسه استارت‌آپ «Eazi START» است. هدف مدرسه استارتاپی با حضور دانشجویان با استعداد دکتری و اساتید دانشگاه در کنار دانشجویان، تهیه یک پروژه تجاری و ساخت تولیدی با حداقل سرمایه گذاری بر اساس نوآوری در علم است. در پایان سال تحصیلی 95-1394، 15 پروژه از طرح‌های پیش نویس شده به صورت گسترده ارائه شده و در حال حاضر سرمایه گذاری آن در حال انجام است.

در همان زمان، آکادمی AzII-IT در دانشگاه تأسیس شد تا فناوری اطلاعات دانشجویان را عمیقاً جذب کند. در طول یک سال گذشته، بیش از 100 جوان از آکادمی فناوری اطلاعات در سراسر اوراکل مشهور، مایکروسافت، با منابع اتوکد فارغ التحصیل شده اندو در سطوح مختلف گواهینامه دریافت کرده‌اند.

از سال تحصیلی 2014/2015، گروه‌های SABAH برای بهبود کیفیت تدریس در ASOIU، ایجاد محیط جدید و متنوع در سیستم آموزش عالی، تربیت دانشجویان تحصیل کرده، ماهر و آماده و ارائه آموزش کارکنان ایجاد شده است. با توجه به تقاضای روزافزون بازار کار. در حال حاضر 333 دانش‌آموز در گروه‌های صباح تحصیل می‌کنند و 135 معلم با روش‌های نوین به تدریس رشته‌های مربوطه در گرایش‌های مختلف می‌پردازند.

 

سخن آخر

دانشگاه‌های آذربایجان از جمله دانشگاه نفت و صنایع آذربایجان هرساله شرایط تحصیل را برای دانشجویان خارجی بهبود بخشیده و امکانات رفاهی خود را بالا می‌برند. از اصلی‌ترین دلایل استقبال دانشجویان ایرانی از دانشگاه‌های آذربایجان می‌توان به پایین بودن هزینه تحصیل و زندگی در این کشور اشاره کرد. تحصیل در اکثر دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی به زبان انگلیسی فراهم شده است. همچنین امکان تحصیل به زبان روسی و ترکی آذربایجانی نیز وجود دارد که با تسلط به هر کدام می‌توانید به دانشگاه وارد شوید.

مشاوران تخصصی موسسه مهاجرتی علم ویرا برای مهاجرت تحصیلی به کشور آذربایجان همراه شما خواهند بود. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان با شماره 09142941348 تماس بگیرید. همچنین می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده در سایت با مشاوران ویرا در ارتباط باشید. کارشناسان ویرا به صورت تمام وقت در خدمت شما عزیزان خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
این یک بنر است!

نظرات کاربران

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





مطالب پیشنهادی
با ما در تماس باشید!
آدرس ما:
تهران: نلسون ماندلا (جردن)- کوچه مروارید- پلاک۸- واحد 403
اردبیل: خیابان حافظ – روبروی پارک حافظ – ساختمان امید طبقه دوم
تبریز: بلوار استاد شهریار(چایکنار) – جنب بهزیستی ساختمان۲۲-طبقه اول
مشاهده فهرست

اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون آزمون