دانشگاه پسکوف
توسط تیم علم ویرا
21 فروردین 2

معرفی دانشگاه پسکوف روسیه + هزینه تحصیلی 2023

دانشگاه پسکوف پس از ادغام ۵ مؤسسه آموزشی که هر یک سابقه و پیشینه تاریخی خاص خود را داشته‌اند در سال 2010 در شهر پسکوف تأسیس شد. این دانشگاه یکی از ۳۳ دانشگاه برتر روسیه به‌حساب می‌آید و هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی پسکوف روسیه نسبت به دیگر کشورها مقرون‌به‌صرفه است. اگر قصد تحصیل پزشکی در روسیه را دارید و یا در مراحل اولیه مهاجرت تحصیلی به روسیه هستید برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله از علم ویرا همراه ما باشید.

نام دانشگاه

Pskov State University

نوع دانشگاه

دولتی

رتبه جهانی

5762

سال تأسیس

2010

زبان تحصیل

انگلیسی – روسی

 

آشنایی با دانشگاه پسکوف

دانشگاه پسکوف روسیه یکی از مؤسسات دولتی مشهوری است که آموزش عالی را برای تحصیل در روسیه ارائه می‌کند. همان‌طور که بیان شد این دانشگاه در سال 2010 با ادغام پنج موسسه آموزشی پیشرو در منطقه پسکوف تأسیس شد. این پنج موسسه آموزشی عبارت بودند از دانشگاه آموزشی دولتی Pskov به نام SM Kirov، موسسه پلی تکنیک Pskov، دانشکده مهندسی عمران و اقتصاد Pskov، کالج صنعتی Pskov. و دانشکده مهندسی عمران ولیکیه لوکی.

هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی پسکوف روسیه بسیار مقرون‌به‌صرفه است و ساختار علمی دانشگاه از 16 دانشکده شامل دانشکده آموزش پزشکی و غیره تشکیل شده است. PskovSU امروزه شامل بیش از 10000 دانشجو و بیش از 500 استاد است. این دانشگاه به طور گسترده رویکردهای نوآورانه‎ای را برای فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی اجرا می‌کند. همچنین دانشگاه پسکوف دارای کلاس‌های پیشرفته کاملاً مجهز با تجهیزات مدرن، آزمایشگاه، کارگاه، 10 آزمایشگاه کامپیوتر، سالن بزرگ ورزشی، سالن کنفرانس 300 نفره و کتابخانه با بخش امانت است.

توجه داشته باشید که دانشگاه دولتی پسکوف یکی از بزرگ‌ترین مراکز تحقیقاتی و پایگاه آموزشی برای پرسنل علمی در منطقه پسکوف و شمال غرب روسیه است. این دانشگاه بهترین آموزش را برای همه دانشجویان خود که MBBS را در روسیه دنبال می‌کنند ارائه می‌دهد و همچنین توسعه همه‌جانبه هر دانشجو را تضمین می‌کند. در محوطه دانشگاه بخش‌های مختلف ورزشی مانند بسکتبال، والیبال، فوتبال و تنیس‌روی‌میز وجود دارد. همچنین علاوه بر این موارد دانشگاه پسکوف فعالیت‌های فوق‌برنامه مختلفی را برای دانشجویان ارائه می‌دهد تا فعالانه در رویدادهای مختلف شرکت کنند.

دانشجویان پزشکی و فنی هر دو تحت راهنمایی متخصصان واجد شرایط در مراکز وابسته آموزش می‌بینند که شانس اشتغال دانشجویی موفق را هم در داخل و هم در خارج از کشور افزایش می‌دهد. PSU متخصصانی را در سطوح مختلف آموزشی تربیت می‌کند تا به وضعیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه کمک کنند.

مهاجرت تحصیلی به روسیه

رتبه ‌بندی دانشگاه پزشکی دولتی پسکوف 24-2023

بر اساس آخرین گزارش‌های رتبه‌بندی دانشگاه پسکوف در سال 2023-24 در رتبه 219 کشور و رتبه 5762 در جهان قرار گرفته است. در حالی که رتبه‌بندی ملی نشان‌دهنده جایگاه دانشگاه در بین سایر دانشگاه‌های کشور و رتبه‌بندی جهانی نشان‌دهنده جایگاه آن در بین تمام دانشگاه‌های سراسر جهان است. اگرچه رتبه‌بندی یک دانشگاه ممکن است لزوماً منعکس‌کننده کیفیت آموزشی نباشد؛ اما نقطه مرجعی برای دانشجویان و محققان جهت ارزیابی گزینه‌های خود فراهم می‌کند. رتبه‎بندی دانشگاه پزشکی دولتی پسکوف نشان می‌دهد که این دانشگاه در تثبیت جایگاه خود در جهان پیشرفت‌هایی داشته است.

دوره پادفک دانشگاه پسکوف

همان‌طور که می‌دانید آموزش قبل از دانشگاه یا دوره پادفک یک آمادگی جامع برای ورود به دانشگاه‌های روسیه است. با استفاده از دروس ارائه‌شده در این دوره‌ها، مهارت‌های تخصصی در ارتباط با زبان روسی را کسب خواهید کرد و اصول ابتدایی زندگی دانشجویی را قبل از ورود به دانشگاه می‌آموزید.  دانشگاه ایالتی پسکوف یکی از بهترین دانشگاه‌های روسیه در آموزش‌های قبل از دانشگاه و آموزش زبان روسی به‌عنوان یک‌زبان خارجی است. دوره پادفک دانشگاه پزشکی پسکوف به صورتی به شما دروس مختلف را ارائه می‌دهد که بعد از گذراندن دوره پادفک در دانشگاه پسکوف بتوانید وارد هر دانشگاهی در فدراسیون روسیه شوید.

شناسایی و اعتبار دانشگاه ایالتی پسکوف

لازم است بدانید که دانشگاه پسکوف توسط موارد بیان شده در زیر به رسمیت شناخته شده است.

  • کمیسیون ملی پزشکی (در گذشته شورای پزشکی هند)
  • وزارت آموزش و پرورش و علوم فدراسیون روسیه
  • فهرست جهانی دانشکده‌های پزشکی (WDOMS)
  • کمیسیون آموزش برای فارغ التحصیلان پزشکی خارجی (ECFMG)
  • ثبت شده در بنیاد پیشرفت آموزش و تحقیقات پزشکی بین المللی (FAIMER)

دانشکده های دانشگاه پسکوف

دانشکده‌ های دانشگاه پسکوف

همان طور که بیان شد دانشگاه پسکوف یکی از 33 دانشگاه برتر روسیه برای تحصیل پزشکی در روسیه است که هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی پسکوف روسیه بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و از امکانات بسیاری برخوردار است. در زیر به دانشکده‌های این دانشگاه اشاره شده است.

  • دانشکده علوم کامپیوتر
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده فناوری آموزشی
  • دانشکده مهندسی برق
  • دانشکده مالی و اقتصاد
  • دانشکده زبان‌های خارجی
  • دانشکده تاریخ
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده مدیریت
  • دانشکده مهندسی مکانیک
  • دانشکده علوم طبیعی و جغرافیا
  • دانشکده فیلولوژی
  • دانشکده فلسفه
  • دانشکده فناوری و طراحی
  • دانشکده فیزیک و ریاضی

مراحل پذیرش گام به گام در دانشگاه دولتی پسکوف

مناسب‌بودن هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی پسکوف روسیه سبب شده که دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه باشند. در زیر روش پذیرش در دانشگاه پسکوف بیان شده است.

  • در مرحله اول: تکمیل و ارسال فرم درخواست دانشگاه علوم پزشکی به همراه مدارک لازم مانند گواهینامه قبولی مدرسه و….
  • در مرحله دوم: متقاضی نامه پذیرش از دانشگاه دریافت خواهد کرد.
  • در مرحله سوم: باید درخواست ویزای دانشجویی را به همراه اصل پاسپورت و سایر مدارک موردنیاز ارسال کند.
  • در مرحله چهارم: شهریه خود را پرداخت کنید و اگر هر دانشجویی بخواهد از وام تحصیلی استفاده نماید آموزش روسیه شما را در مراحل کامل وام راهنمایی می‌کند.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه پسکوف

مدارک موردنیاز برای پذیرش

همان‌طور که بیان شد دانشگاه پسکوف یکی از برترین دانشگاه های کشور روسیه برای تحصیل در رشته پزشکی در این کشور است. برای ثبت نام در این دانشگاه مدارکی موردنیاز است که در زیر لیستی از تمام مدارک اولیه موردنیاز برای پذیرش شما در این دانشگاه آمده است:

  • شناسنامه
  • برگه و گواهی نمره دهم
  • برگه نمره یازدهم
  • برگه و گواهی امتیاز دوازدهم
  • گواهی مهاجرت
  • اگر پاسپورت در زمان درخواست آماده نباشد اصل گذرنامه یا مدرک شناسایی
  • گزارش‌های پزشکی از جمله گزارش آزمایش HIV
  • عکس سایز پاسپورت
  • پیشنهادنامه از دانشگاه
  • کارت امتیازی NEET
  • فرم درخواست ویزا

توجه داشته باشید که مدارکی مانند نامه پذیرش از دانشگاه، ارزهای تبدیل شده و غیره توسط تیم آموزش روسیه تسهیل خواهد شد.

امکانات دانشگاه دولتی پسکوف

علاوه بر مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی پسکوف روسیه یکی از امکانات دانشگاه پسکوف استخر این دانشگاه است. توجه داشته باشید که آموزش شنا در استخر دانشگاه برای تمامی دانشجویان علاقه‌مند در دسترس است. همچنین بسیاری از رویدادهای ورزشی در آنجا برگزار می‌شود؛ مانند مسابقه شنا در بین دانش‌آموزان سال اول، مسابقات بین دانشکده، جام رئیس آزاد که نه‌تنها کارکنان، معلمان و دانشجویان دانشگاه، بلکه بازدیدکنندگان از شهر و منطقه را نیز شامل می‌شود.

علاوه بر استخر مذکور زیرساخت‌های ورزشی PskovSU شامل 9 سالن بدنسازی (6 سالن بازی و 3 اتاق تمرین)، یک استادیوم روباز، 3 لژ اسکی، یک سالن تیراندازی و یک سالن بدنسازی است. لازم به ذکر است که در برخی از موارد از این امکانات ورزشی برای برگزاری جلسات آموزشی برای دانشجویان دانشگاه استفاده می‌شود. کلاس‌ها زیر نظر 25 مربی از کارکنان اداره تربیت بدنی برگزار می‌شود. همچنین 20 باشگاه ورزشی مختلف در دانشگاه دولتی پسکوف وجود دارد و آموزش توسط مربیان باتجربه که کارمندان پاره‌وقت و تمام وقت هستند نظارت می‌شود.

تحصیل در دانشگاه پسکوف روسیه

محل اقامت در دانشگاه دولتی پزشکی پسکوف

لازم است بدانید که علاوه بر مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی پسکوف روسیه این دانشگاه برای استفاده رایگان دانشجویان محل اقامت فراهم می‌کند. در دانشگاه پسکوف 12 خوابگاه با 544 تخت مجهز هستند و 10 خوابگاه در شهر پسکوف و 2 خوابگاه در ولیکیه لوکی واقع شده‏اند. لازم به ذکر است که تمامی هاستل‌ها دارای امکانات ضروری و اضافی برای زندگی و تحصیل راحت هستند. تمامی دانشجویان خارجی در خوابگاه‌های دانشجویی در اتاق‌های 2 تا 3 نفره اقامت دارند که اتاق‌ها نیز مجهز به مبلمان و رختخواب مدرن هستند.

برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر یک آشپزخانه به‌صورت مشترک برای چندین اتاق وجود دارد که در آن هرکسی می‌تواند غذای خود را مطابق با ذائقه شخصی خود تهیه نماید. طیف گسترده‌ای از محصولات غذایی از سراسر جهان که ممکن است در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها یافت شوند، به شهروندان خارجی فرصتی عالی می‌دهد تا از همان غذاهایی که به آن عادت دارند استفاده کنند.

MBBS در ساختار هزینه های دانشگاه ایالتی پسکوف 2023

همان‌طور که بیان شد به‌طورکلی می‌توان گفت که هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی پسکوف روسیه بسیار مقرون‌به‌صرفه است. البته توجه داشته باشید که هزینه‎های تحصیل در این کشور به موارد مختلفی مانند سبک زندگی و میزان هزینه‎های شخصی دانشجو نیز بستگی دارد. در جدول زیر هزینه تحصیل پزشکی برای مدت 6 سال در دانشگاه پسکوف بیان شده است.

شهریه شامل هاستل

1 سال

2 سال

3 سال

4 سال

5 سال

6 سال

جمع

شهریه‌ها

2,50,000 روپیه

2,50,000 روپیه

2,50,000 روپیه

2,50,000 روپیه

2,50,000 روپیه

2,50,000 روپیه

15,00,000 روپیه

توجه داشته باشید که ساختار شهریه فوق، مبلغ نهایی است که دانشجو باید به آموزش روسیه پرداخت نماید. این بسته هزینه شامل شهریه، هزینه اقامت در خوابگاه، بیمه درمانی، حق‌الزحمه مرکز، مربیگری MCI در طول دوره کامل، ترانسفر فرودگاهی به دانشگاه، تماس تلفنی با والدین در بدو ورود به دانشگاه، مطالب آموزشی به زبان انگلیسی نیز است.

مدت دوره تحصیل پزشکی در دانشگاه پسکوف

مدت دوره MBBS در دانشگاه پسکوف

برنامه تحصیل پزشکی در روسیه و از جمله در دانشگاه پسکوف روسیه یک دوره شش‌ساله است. در طی این شش سال دانشجو آموزش‌های جامعی را در زمینه علوم پزشکی شامل دانش نظری و عملی خواهد دید. لازم به ذکر است که این برنامه برای تجهیز دانشجویان به مهارت‌ها و دانش لازم برای تبدیل‌شدن به متخصصان پزشکی موفق طراحی شده است.

همچنین همراه با برنامه درسی، دانش‌آموزان به فرصت‌های مختلف آموزش بالینی دسترسی خواهند داشت که به آن‌ها امکان می‌دهد تجربه عملی در محیط‌های پزشکی دنیای واقعی را کسب کنند. در واقع پس از فارغ‌التحصیلی دانشجویان به‌خوبی برای ادامه مشاغل در زمینه‌های مختلف پزشکی یا ادامه تحصیل در زمینه‌های تخصصی پزشکی آماده خواهند شد.

مزایای تحصیل در دانشگاه پسکوف روسیه

همان‌طور که در بالا نیز بیان شد علاوه بر مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی پسکوف روسیه دلایل بسیار دیگری برای تحصیل در این دانشگاه مخصوصاً برای دانشجویان هندی وجود دارد. در زیر به برخی از مزایای تحصیل در روسیه و دانشگاه پسکوف اشاره شده است.

  • مؤسسه پزشکی و زیست‌شناسی تجربی دانشگاه ایالتی پسکوف دانشگاه شاخص ارائه‌دهنده MBBS در روسیه برای دانشجویان هندی است.
  • این دانشگاه در پسکوف شمال غربی روسیه واقع شده است.
  • دانشگاه پسکوف مورد تأیید شوراهای پزشکی در سطح جهانی است.
  • هیچ کمک مالی برای پذیرش در این دانشگاه لازم نیست.
  • مقرون‌به‌صرفه تحصیل پزشکی در روسیه
  • دریافت مدرک MBBS باکیفیت بالا
  • مدرک زبان انگلیسی متوسط MBBS
  • ارائه آموزش عملی برای دانشجویان
  • وجود کادر آموزشی عالی و پزشکان سرشناس

همچنین در این دانشگاه کلاس‌های درس پیشرفته با تجهیزات و فن آوری‌های مدرن برای دانشجویان وجود دارد. این دانشگاه دارای یک کتابخانه مجهز به بیش از 1 میلیون نسخه از نشریات است و مجموعه بزرگی از ادبیات علمی، فنی، بشردوستانه، اجتماعی اقتصادی و ادبیات داستانی را نشان می‌دهد.

معیارهای واجد شرایط بودن برای پذیرش MBBS در دانشگاه پسکوف

معیارهای واجد شرایط بودن برای پذیرش MBBS در دانشگاه ایالتی Pskov

دانشجویانی که مایل به پذیرش در دانشگاه پسکوف برای MBBS در روسیه هستند باید شرایط زیر را که توسط کمیسیون پزشکی ملی بیان شده است را داشته باشند:

  • سن دانشجو در سال پذیرش باید بین 17 تا 25 سال باشد.
  • دانشجو باید حداقل 50% نمرات مجموع در فیزیک، شیمی و زیست شناسی در کلاس 12 و نمره قبولی در زبان انگلیسی را داشته باشد.
  • همچنین یک دانشجو باید یک نمره NEET واجد شرایط و یک کارت امتیازی معتبر NEET داشته باشد.

جمع‌بندی

همان‌طور که می‌دانید تعداد علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه‌های بین‌المللی بسیار زیاد است. یکی از دانشگاه‌هایی که می‌توان برای این امر انتخاب کرد دانشگاه پسکوف (Pskov State University) است. مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی پسکوف روسیه با بهره‌گیری از استانداردهای آموزشی اروپایی و با برخورداری از امکانات آموزشی، پژوهشی و رفاهی برتر سالانه دانشجویان بسیاری را به خود جذب می‌کند. درصورتی‌که قصد مهاجرت تحصیلی به روسیه را دارید می‌توانید با کارشناسان ما در مؤسسه مهاجرتی علم ویرا در ارتباط باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان به وب‌سایت ما مراجعه نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
برچسب ها
این یک بنر است!

نظرات کاربران

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





مطالب پیشنهادی
با ما در تماس باشید!
آدرس ما:
تهران: نلسون ماندلا (جردن)- کوچه مروارید- پلاک۸- واحد 403
اردبیل: خیابان حافظ – روبروی پارک حافظ – ساختمان امید طبقه دوم
تبریز: بلوار استاد شهریار(چایکنار) – جنب بهزیستی ساختمان۲۲-طبقه اول
مشاهده فهرست

اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون آزمون