دانشگاه پلی تکنیک آذربایجان
توسط تیم علم ویرا
13 اردیبهشت 2

دانشگاه پلی تکنیک آذربایجان (AzTU) + شهریه 2023

دانشگاه پلی تکنیک آذربایجان (AzTU) Azerbaijan technical university
مورد تأیید وزارت بهداشت و علوم ایران خیر
سایت اصلی دانشگاه http://www.aztu.edu.az/

 

دانشگاه پلی تکنیک آذربایجان (AzTU)

دانشگاه پلی تکنیک آذربایجان یکی از دانشگاه‌های پیشرو در زمینه آموزش فنی جمهوری آذربایجان است که در سال 1950 با نام موسسه پلی تکنیک آذربایجان با 4 دانشکده در پایتخت این کشور یعنی شهر باکو تأسیس شد.

دانشکده‌های این دانشگاه در سال‌های 1955-1950 در ساختمان‌هایی که در آدرس‌های مختلف قرار داشتند، فعالیت می‌کردند. دانشگاه با تمامی دانشکده‌ها در سال 1955 به ساختمان کنونی منتقل شد. با تلفیق زیباترین معماری شرقی و غربی، اکنون ساختمان زیبای دانشگاه تمامی امکانات لازم را برای کسب دانش گسترده را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد.

دو مدرسه عالی فنی جدید در آذربایجان “دانشگاه معماری و ساختمان” و “مؤسسه فناوری گنجه” بر اساس دانشگاه پلی تکنیک آذربایجان در سال 1975 تأسیس شدند.

در ادامه با ما همراه باشید تا با این دانشگاه بیشتر آشنا شوید.

درباره دانشگاه پلی تکنیک آذربایجان

از سال 1978، دانشگاه پلی تکنیک آذربایجان آموزش انبوه متخصصان را برای جمهوری‌های مختلف ازجمله اتحاد جماهیر شوروی و تعدادی از کشورهای آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین آغاز کرده است. در آن دوره بیش از 12000 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کردند. AzTU با نشان چالش وزارت آموزش عالی و متوسطه ویژه اتحاد جماهیر شوروی اعطا شد و جایزه پول درجه اول را برای دستاوردهای به دست آمده در زمینه‌های آموزشی – روشی و علمی – فنی دریافت کرد.

از سال 1370 تاکنون این دانشگاه به نام دانشگاه پلی تکنیک آذربایجان نامگذاری شده است.

University faculties

 

دانشکده‌ها

دانشکده‌های دانشگاه پلی تکنیک آذربایجان عبارتند از:

  • حمل و نقل
  • مهندسی برق و نیرو
  • مهندسی رادیو و ارتباطات
  • اتوماسیون و تکنیک کامپیوتر
  • متالورژی
  • ماشین سازی
  • ماشین و فناوری
  • مهندسی بازرگانی و مدیریت
  • مجتمع‌های فناورانه و تجهیزات ویژه

رشته‌های دانشگاه

دانشگاه پلی تکنیک آذربایجان در حال حاضر، در 28 گرایش و بیش از 70 تخصص در زمینه‌های بازرگانی ماشین‌سازی، متالورژی، انفورماتیک و فناوری‌های کامپیوتری، مهندسی برق، مخابرات، حمل‌ونقل، مهندسی، به دتنشجویان آموزش می‌دهد.

Statistical information of the university

 

اطلاعات آماری دانشگاه

دانشگاه پلی تکنیک آذربایجان بیش از 600 پرسنل، 68 استاد و 332 دانشیار دارد که در 46 کرسی دانشکده‌های این دانشگاه مشغول به کار هستند. برای کسب درجه علمی بیشتر بیش از 50 متخصص داخلی و خارجی در حال انجام تحقیقات علمی هستند و دو شورای تخصصی علمی اعطا کننده مدرک علمی در گرایش‌های مختلف علوم فنی در دانشگاه فعال هستند.

دستاوردهای علمی دانشگاه با نام «آثار علمی» در مجله علمی – فنی منتشر می‌شود. کتابخانه این دانشگاه نیز با بیش از 700 هزار جلد کتاب و سالن‌های مطالعه و 20 سالن چندرسانه‌ای با بیش از 400 رایانه شخصی، در خدمت دانشجویان و کارکنان است.

 

دانشگاه پلی تکنیک آذربایجان با سازمان ملل متحد، یونسکو، TRASEKA، سایر ساختارهای مرتبط سازمان‌های بین المللی و بسیاری از دانشگاه‌های کشورهای خارجی همکاری می‌کند. در مقاطع مختلف اتباع بیش از 40 کشور خارجی در دانشگاه آموزش دیده‌اند و در حال حاضر نیز به آموزش ادامه می‌دهند.

بیش از 6000 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد که قادر به حل همه مشکلات علم و فناوری مدرن هستند در سالن‌های سخنرانی و آزمایشگاه‌های مجهز به امکانات مدرن مطابق با سیستم اعتباری برنامه درسی مقرر در فرآیند بولونیا آموزش می‌بینند.

فارغ التحصیلان دانشگاه فنی آذربایجان در خدمت توسعه رشته‌های مختلف صنعتی در بسیاری از کشورهای جهان هستند. آن‌ها با موفقیت کارخانه‌ها، وزارتخانه‌ها، مجتمع‌های صنعتی بزرگ، کمیته‌های دولتی، شرکت‌ها را مدیریت کردند. در حال حاضر معاون اول و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان از فارغ التحصیلان دانشگاه فنی آذربایجان می‌باشند.

پذیرش در AzTU

مقطع کارشناسی

دانشگاه پلی تکنیک آذربایجان برای دوره تحصیلی 2020-2024 پذیرش دانشجوی بین المللی (دانشجویان غیر شهروند) در مقطع کارشناسی را اعلام می‌کند. دانشجویان بین المللی می‌توانند از طریق پر کردن فرم درخواست برای دانشکده‌ها و تخصص‌ها اقدام کنند. آموزش به زبان‌های آذربایجانی، روسی و انگلیسی انجام می‌شود.

 

دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در این دانشگاه هستند، در دوره‌های پایه یک ساله ثبت نام می‌کنند تا در مقطع کارشناسی به زبان انتخابی خود مسلط شوند

پذیرفته شدگان دانشگاه موظفند لیست مدارک زیر را ارائه نمایند:

  • اصل دیپلم دبیرستان همراه با ریز نمرات و ترجمه آپستیل آن به زبان آذربایجانی؛
  • کپی پاسپورت بین المللی (اعتبار گذرنامه نباید کمتر از یک سال از تاریخ درخواست باشد)؛
  • گواهی سلامت عمومی و گواهی سلامت برای عدم ناقل اچ‌آی‌وی، هپاتیت B و C، سیفلیس به زبان آذربایجانی یا در مراکز پزشکی محلی آذربایجان و یا در کشورهای مبدأ متقاضیانی که ترجمه محضری به زبان آذربایجانی ارائه می‌دهند، اخذ می‌شود؛
  • گواهی مهارت زبان:
  1. گواهی مهارت زبان برای زبان‌های آذربایجانی و یا روسی، در صورت وجود؛
  2. گواهی مهارت زبان برای زبان انگلیسی حداقل آیلتس 5.0 و یا تافل 40، در صورت وجود (شهروندان کشورهایی که زبان دولتی آنها انگلیسی است، از این شرط مستثنی هستند).
  • 10 عکس در سایز 3*4 سانتی متر (جدیدترین عکس گرفته شده در 6 ماه گذشته)؛
  • کپی ویزای دانشجویی؛
  • کپی سند مسکنی که دانشجو در آن به طور موقت ثبت نام کرده است.

شهریه

  • مدرک لیسانس تمام وقت 4 سال 1450 دلار
  • مدرک فوق لیسانس 5 سال 1200 دلار

Master's degree

مقطع کارشناسی ارشد

دانشگاه پلی تکنیک آذربایجان در مقطع کارشناسی ارشد به پذیرش دانشجوی بین المللی (دانشجویان غیرشهروندی) اقدام می‌کند. دانشجویان بین المللی می‌توانند از طریق پر کردن فرم درخواست برای تخصص‌ها اقدام کنند. آموزش به زبان‌های آذربایجانی، روسی و انگلیسی انجام می‌شود.

دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در دانشگاه هستند در دوره‌های پایه یک ساله ثبت نام می‌کنند تا به زبان تخصصی انتخاب شده تسلط پیدا کنند.

پذیرفته شدگان دانشگاه موظفند لیست مدارک زیر را ارائه نمایند:

  • اصل دیپلم دبیرستان همراه با ریز نمرات و ترجمه آپستیل آن به زبان آذربایجانی و اصل مدرک لیسانس برای مقطع کارشناسی ارشد همراه با ریز نمرات و ترجمه آپستیل آن به زبان آذربایجانی؛
  • کپی پاسپورت بین المللی (اعتبار گذرنامه نباید کمتر از یک سال از تاریخ درخواست باشد)؛
  • گواهی سلامت عمومی و گواهی سلامت برای عدم ناقل اچ‌آی‌وی، هپاتیت B و C، سیفلیس به زبان آذربایجانی یا در مراکز پزشکی محلی آذربایجان و یا در کشورهای مبدأ متقاضیانی که ترجمه محضری به زبان آذربایجانی ارائه می‌دهند، اخذ می‌شود.

گواهی مهارت زبان:

  1. گواهی مهارت زبان برای زبان‌های آذربایجانی و یا روسی، در صورت وجود؛
  2. گواهی مهارت زبان برای زبان انگلیسی حداقل آیلتس 5.0 و یا تافل 40، در صورت وجود (شهروندان کشورهایی که زبان دولتی آنها انگلیسی است، از این شرط مستثنی هستند).
  • 10 عکس در سایز 3*4 سانتی متر (جدیدترین عکس گرفته شده در 6 ماه گذشته)؛
  • کپی ویزای دانشجویی؛
  • کپی سند مسکنی که دانشجو در آن به طور موقت ثبت نام کرده است.

شهریه

  • مدرک کارشناسی ارشد تمام وقت 2 سال 1450 دلار
  • فوق لیسانس 3 سال 1200 دلار

Transfer students

دانشجویان انتقالی

دانشجویان سایر دانشگاه‌ها می‌توانند با گذراندن مراحل انتقالی که توسط وزارت آموزش جمهوری آذربایجان تعیین شده است، به دانشگاه فنی آذربایجان منتقل شوند. کل مراحل انتقال تحت کنترل وزارت آموزش و پرورش است.

 

مدارک عمومی برای دانشجویان انتقالی به شرح زیر است:

 

  • ریز نمرات تحصیلی (کسانی که در خارج از کشور تحصیل کرده‌اند باید طبق قوانین معتبر قانونی شده و آن را به آذربایجانی ترجمه کنند).
  • گذرنامه بین المللی؛
  • نمرات پذیرش در دانشگاه؛
  • نمرات رسمی در گواهینامه‌های بین المللی (SAT، TOEFL، IELTS)؛
  • مرجع عدم الزام شهریه.

جمع بندی

دانشگاه پلی تکنیک آذربایجان یکی از دانشگاه‌های برتر آذربایجان محسوب می‌شود. تجربه مهاجرت به آذربایجان می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌های زندگی دانشجویان متقاضی محسوب شود. در صورت تمایل به تحصیل در آذربایجان با مشاوران موسسه مهاجرتی علم ویرا در ارتباط باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
این یک بنر است!

نظرات کاربران

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





مطالب پیشنهادی
با ما در تماس باشید!
آدرس ما:
تهران: نلسون ماندلا (جردن)- کوچه مروارید- پلاک۸- واحد 403
اردبیل: خیابان حافظ – روبروی پارک حافظ – ساختمان امید طبقه دوم
تبریز: بلوار استاد شهریار(چایکنار) – جنب بهزیستی ساختمان۲۲-طبقه اول
مشاهده فهرست

اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون آزمون