معرفی دانشگاه مدیکال کازان (KSMU)
توسط تیم علم ویرا
21 اردیبهشت 2

معرفی دانشگاه مدیکال کازان (KSMU) + شهریه 2024 و امکانات تحصیلی

 

نام دانشگاه

KSMU

رتبه در QS

396

زبان تحصیل

انگلیسی، روسی

مورد تأیید وزارت علوم

بله

مورد تأیید وزارت بهداشت

بله

آشنایی با دانشگاه مدیکال کازان

آشنایی با دانشگاه مدیکال کازان

این دانشگاه در ابتدا به نام دانشگاه شاهنشاهی کازان بود و سپس به نام اولیانوف لنین دانشگاه ایالتی کازان ولادیمیر تغییر نام داد. همان‌طور که می‌دانید شهرستان کازان در کنار رودخانه ولگا در منطقه تارتارستان واقع شده است. پردیس اصلی این دانشگاه در مرکز کازان واقع شده است و متشکل از ساختمان‌های نئوکلاسیک بزرگ با مؤسسه فیزیک در خود است. معماری چشمگیر دانشگاه مدیکال کازان در ثبت ملی میراث‌فرهنگی روسیه ذکر شده است. همچنین ساختمان‌های محوطه دانشگاه وضعیت محافظت شده دارند. لازم به ذکر است که دانشگاه پزشکی کازان به‌عنوان زادگاه شیمی آلی شناخته شده است.

درحالی‌که علوم و مهندسی همیشه تمرکز اصلی این دانشگاه بوده است و طیف گسترده‌ای از دیگر رشته‌ها را ارائه می‌کند. این دانشگاه 16 موسسه، 3 مدرسه عالی دانشکده حقوق و در حدود 500 برنامه برای مدرک در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان از سراسر جهان ارائه می‌کند. یکی از راه‌های مهاجرت به روسیه اقدام از طریق مهاجرت برای تحصیل در روسیه است. این روش در کنار روش‌های دیگر مهاجرت مثل اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری و اخذ اقامت از طریق کار به این کشور است. در ادامه فرایند گرفتن پذیرش از این دانشگاه بیان شده است.

رنکینگ دانشگاه مدیکال کازان

به‌طورکلی می‌توان گفت که از نظر رنکینگ دانشگاه مدیکال کازان روسیه جایگاه خوبی را در بین دانشگاه‌های روسیه دارد. در واقع دانشگاه کازان یکی از برترین دانشگاه ‌های کشور روسیه است. در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2024 رتبه 396 را از آن خود کرده است. رنکینگ دانشگاه کازان روسیه در رشته پزشکی نیز در بین دانشگاه‌های این کشور جایگاه مناسبی است و در بین 600 دانشگاه برتر دنیا قرار دارد.

شرایط ورود به دانشگاه کازان روسیه

از نظر شرایط برای ورود به دانشگاه مدیکال کازان روسیه مانند اکثر دانشگاه‌های روسیه آزمون ورودی برگزار می‌شود و شرط ورود به این دانشگاه کسب نمره قبولی در آزمون ورودی است. توجه داشته باشید که شرایط ورود البته در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف متفاوت است. در بعضی رشته‌ها واردشدن خیلی راحت‌تر است؛ اما در بعضی رشته‌ها مانند پزشکی و دندانپزشکی شرایط ورود دشوارتر است.

شرایط ورود به دانشگاه کازان روسیه در رشته پزشکی و دندانپزشکی به این صورت است که علاوه بر کسب نمره قبولی بالای 50 از 100 در هر درس باید نمره شما نسب بقیه متقاضیان بالاتر باشد تا بتوانید به این دانشگاه وارد شوید. در واقع برای هر رشته ظرفیتی در نظر گرفته شده است و کسانی که نمره بالاتری را کسب کنند شانس بیشتری جهت ورود به این دانشگاه و تحصیل در روسیه خواهند داشت.

در دانشگاه مدیکال کازان برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی به زبان روسی آزمون زبان روسی و مصاحبه زبان روسی و زیست‌شناسی برگزار می‌شود. همچنین برای تحصیل به زبان انگلیسی آزمون زیست و شیمی و زبان انگلیسی برگزار می‌شود. معیارهای واجد شرایط بودن اعلام شده توسط دانشگاه پزشکی دولتی کازان برای دانشجویان عبارت‌اند از:

  • متقاضی باید حداقل 17 سال سن قبل از 31 دسامبر داشته باشد.
  • حداکثر سن مجاز برای درخواست در دانشگاه 25 سال است.
  • دانش‌آموز باید استاندارد دوازدهم خود را با فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی به‌عنوان دروس اصلی بالا با انگلیسی تکمیل کرده باشد.
  • دانش‌آموز باید استانداردهای 10 را با هیئت مدیره‎ای که توسط دولت هند به رسمیت شناخته شده است تکمیل کرده باشد.
  • دانشجو ملزم به کسب حداقل 50 درصد در فیزیک، شیمی و زیست شناسی در استاندارد دوازدهم است.
  • متقاضی باید امتحان NEET را با نمره کافی پشت سر گذاشته باشد.

 

فرآیند پذیرش دانشگاه پزشکی دولتی کازان 2023-24

فرآیند پذیرش دانشگاه پزشکی دولتی کازان 2023-24

پذیرش دانشگاه پزشکی دولتی کازان برای سال 2024 از ژوئن 2024 آغاز می‌شود. اصولاً روند پذیرش دانشگاه مدیکال کازان کاملاً بر اساس شایستگی است. فرم پذیرش دانشگاه پزشکی دولتی کازان باید توسط همه دانشجویانی که دانشگاه پزشکی دولتی کازان روسیه را انتخاب می‌کنند به صورت آنلاین ثبت شود. در زیر فرایند و مراحل پذیرش در این دانشگاه برای تحصیل در روسیه بیان شده است.

  • در مرحله اول: فرم درخواست را در پورتال پذیرش ایالت کازان باز کنید.
  • در مرحله دوم: فرم درخواست را به طور دقیق در پورتال پذیرش دانشگاه پزشکی دولتی کازان پر نمایید.
  • در مرحله سوم: مدارک زیر را برای پذیرش دانشگاه پزشکی دولتی کازان ضمیمه نمایید.
  • کپی اسکن شده نمرات آموزش عالی
  • نتیجه آزمون نت
  • کپی اسکن شده پاسپورت
  • در مرحله چهارم: پس از احراز کلیه شرایط و پس از پذیرش‌نامه پذیرش موقت با درخواست پذیرش دانشگاه پزشکی دولتی کازان به دانشجویان ارائه می‌شود.
  • در مرحله پنجم: به‌محض اینکه دعوت‌نامه ویزای شما آماده شد دانشگاه شما برای شما پست خواهد کرد.
  • در مرحله آخر: پس از دریافت دعوت‌نامه ویزای خود را با فدراسیون روسیه مهر کنید.

دانشگاه مدیکال کازان؛ دانشکده‌ های دانشگاه KSMU

لازم است بدانید که طول دوره تحصیل در مقاطع کارشناسی پزشکی و جراحی در دانشگاه مدیکال کازان ۶ سال است که ۵ سال آن صرف آموزش‌های تئوری دانشگاه شده و یک سال دیگر برای دوره کارآموزی سپری می‌شود. دانشکده‌های پزشکی این دانشگاه برای تحصیل در روسیه عبارت‌اند از:

  • دانشکده پزشکی عمومی
  • دانشکده اطفال
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده پزشکی پیشگیری
  • دانشکده پرستاری

تحصیل پزشکی در دانشگاه مدیکال کازان

تحصیل پزشکی در دانشگاه مدیکال کازان

توجه داشته باشید که دانشگاه مدیکال کازان در سال 2021 مورد  تایید وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و برای سال تحصیلی 2024 نیز تحصیل پزشکی دانشگاه فدرال کازن مورد تایید است. همچنین امکان تحصیل پزشکی هم به زبان روسی و هم به زبان انگلیسی در این دانشگاه وجود دارد. در واقع دانشگاه پزشکی کازان روسیه هم از نظر ظرفیت و هم از نظر قیمت برای تحصیل در روسیه در جایگاهی قرار دارد که همه ساله تعداد زیادی دانشجو علاقمند به ورود به این دانشگاه برای تحصیل پزشکی در روسیه هستند.

همان‌طور که گفتیم پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه مدیکال کازان روسیه مورد تأیید ایران است؛ اما ظرفیت دانشگاه پزشکی کازان بیشتر از دندانپزشکی است. در دانشکده پزشکی کازان هم به زبان روسی و هم انگلیسی امکان تحصیل است؛ اما هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی مدیکال کازان به زبان روسی کمتر از انگلیسی است؛ ولی توجه داشته باشید که میزان سخت‌گیری به زبان روسی بیشتر از انگلیسی است. به همین دلیل دانشگاه کازان روسیه پزشکی به انگلیسی در الویت انتخاب خیلی از دانشجویان است. مدت تحصیل در دانشگاه پزشکی کازان روسیه مانند خیلی از دانشگاه‌های دیگر روسیه 6 سال است.

تحصیل در روسیه؛ پادفک دانشگاه کازان روسیه

همان‌طور که می‌دانید دوره پادفک درواقع دوره پیش‌دانشگاهی یا کالج قبل از ورود به دانشگاه  است. در این دوره زبان روسی و زیست‌شناسی و شیمی آموزش داده می‌شود. لازم به ذکر است که پادفک دانشگاه کازان یکی از ارزان‌ترین و درعین‌حال با کیفت‌ترین پادفک‎ها در دانشگاه‌های مورد تأیید ایران است. شهریه پادفک دانشگاه مدیکال کازان روسیه به ترتیب بیان شده در زیر است.

در این دانشگاه چند مدل پادفک وجود دارد. هزینه پادفک دانشگاه کازان به زبان روسی 195 هزار روبل در سال که تقریباً معادل 2200 هزار دلار است. هزینه پادفک دانشگاه فدرال کازان روسیه به زبان انگلیسی 210 هزار روبل در سال است. همچنین هزینه پادفک دانشگاه فدرال کازان که به‌صورت مشترک در تهران و کازان برگزار می‌شود نیز 195 هزار روبل در سال است.

شهریه دانشگاه مدیکال کازان روسیه 2024

همان‌طور که بیان شد شهریه دانشگاه مدیکال کازان روسیه در سال بسته به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است. لازم است بدانید که هزینه دانشگاه کازان روسیه هر سال به روبل اعلام می‌شود. شهریه دانشگاه کازان روسیه به طور معمول به‌صورت سالیانه و هر سال قبل از شروع سال تحصیلی باید پرداخت شود؛ اما در بعضی موارد این امکان نیز وجود دارد که شهریه دانشگاه کازان روسیه به‌صورت اقساطی در دو قسط پرداخت شود.

در واقع قسط دوم 50 درصد شهریه در پایان ترم اول و قبل از شروع ترم دوم پرداخت می‌شود. به طور کلی هزینه دانشگاه کازان روسیه در سال 2024 به طور متوسط بین 2 الی 3 هزار دلار در سال است. هزینه تحصیل پزشکی برای سال تحصیلی 2024 در دانشگاه مدیکال کازان روسیه 384 هزار روبل در سال است. شهریه دانشگاه کازان برای رشته پزشکی به انگلیسی نیز 494 هزار روبل در سال اعلام شده است.

مزایای تحصیل در دانشگاه پزشکی دولتی کازان

مزایای تحصیل در دانشگاه پزشکی دولتی کازان

همان‌طور که بیان شد دانشگاه پزشکی کازان یک مؤسسه دولتی چندمنظوره و چندسطحی آموزش عالی در پزشکی برای تحصیل در روسیه است. همچنین دانشگاه مدیکال کازان بر اساس خودمختاری عمل می‌کند و به سیستم آموزش عالی و تحقیقات علمی وزارت بهداشت روسیه تعلق دارد. دانشجویان بین‌المللی از تمام نقاط جهان جهت دریافت آموزش پزشکی به دانشگاه پزشکی دولتی کازان می‌آیند؛ زیرا این دانشگاه خدمات خود را به دانشجویان از همه ملیت‌ها و مذاهب ارائه می‌کند و این یکی از مزایای تحصیل در روسیه است. در زیر به برخی از مزایای تحصیل در دانشگاه دولتی کازان اشاره شده است.

  • دارابودن بالاترین استانداردها در برنامه‌های بین‌المللی پزشکی
  • برخورداری از آموزش با کیفیتی که می‌توانید هزینه کنید
  • شریک فعال بهداشت جهانی
  • 200 سال تجربه در آموزش پزشکی
  • داشتن دانشجو از بیش از 57 کشور

خوابگاه دانشگاه مدیکال کازان

به‌طورکلی باید گفت که دانشگاه پزشکی دولتی کازان دارای 6 خوابگاه است. به دانشجویان اتاق‌های مختلف با اندازه و امکانات متفاوت بنا به نیازشان ارائه می‌شود. طبق مقررات دانشگاه مدیکال کازان دو تا سه دانش آموز می‌توانند در اتاق مشترک باشند. همچنین تمام اتاق‌ها دارای تهویه مناسب، راحت، مبل کامل و گرمایش مرکزی، اینترنت، تلویزیون و تلفن هستند. فضاهای مشترکی برای دانشجویان وجود دارد که می‌توانند در آنجا معاشرت نمایند. تمامی هاستل‌ها به صورت 24×7 تحت حفاظت پلیس هستند.

هاستل‌ها بسیار نزدیک به دانشگاه واقع شده‎اند. دانشجویان خارجی ممکن است در خوابگاه زندگی کنند یا طبق انتخاب خود آپارتمان یا اتاقی را که دانشگاه برای آن‌ها ترتیب داده است دریافت کنند. تعداد اتاق‌ها محدود است؛ بنابراین برنامه‌های کاربردی اولیه در اولویت قرار می‌گیرند. همان‌طور که می‌دانید مبلغ اجاره آپارتمان خارج از دانشگاه به موقعیت، اندازه و وضعیت آپارتمان بستگی دارد. گزینه‌های اقامت خانوادگی نیز برای دانشجویانی که می‌خواهند فرهنگ روسی را از نزدیک تجربه کنند در دسترس است. در واقع بهترین انتخاب از نظر بهبود مهارت زبان اقامت در خانواده میزبان برای تحصیل در روسیه است.

هزینه های MBBS دانشگاه پزشکی دولتی کازان 2024

هزینه های MBBS دانشگاه پزشکی دولتی کازان 2024

به‌طورکلی می‌توان گفت که هزینه سالانه برنامه MBBS  4,59,000 روبل است که حدود 459,000 روپیه هند است. در واقع هزینه‎های سالانه هزینه تحصیل، هزینه خوابگاه، مواد مطالعه، هزینه معاینه، هزینه‎های کتابخانه و آزمایشگاه را پوشش می‌دهد. برای دانشجویان هندی متوسط هزینه زندگی در کازان حدود 10000 روبل (10000 INR) است. این بودجه هزینه‎های ضروری مانند غذا، حمل و نقل، اینترنت، لوازم بهداشتی و سایر نیازهای متفرقه را پوشش می‌دهد. در جدول زیر هزینه‎های تحصیل پزشکی در دانشگاه مدیکال کازان بیان شده است.

دانشگاه پزشکی دولتی کازان، روسیه

شهریه در سال

هزینه هاستل در سال

مجموع هزینه‌ها به روبل / سال

مجموع کارمزدها به روپیه هند (INR)

هزینه MBBS سال اول

4,39,000 روبل

20000 روبل

4,59,000 روبل روسیه

RS. 4,59,000 روپیه هند

هزینه MBBS سال دوم تا ششم

4,39,000 روبل در سال

20000 روبل در سال

4,59,000 روبل روسیه در سال

RS. 4,59,000 روپیه هند در سال

 

جمع‌بندی

همان‌طور که می‌دانید روسیه به‌عنوان یکی از مقاصد مهاجرتی پرطرف‌دار، امکانات و فرصت‌های بسیاری را برای دانشجویان به همراه دارد. در واقع اهمیت انتخاب دانشگاه در برخورداری از امکانات و مزایای مختلف غیرقابل‌انکار است. در این مقاله سعی شد تا شما را با یکی از دانشگاه‌های معتبر روسیه  یعنی دانشگاه مدیکال کازان آشنا کنیم. مدارک اخذ شده در دانشگاه پزشکی دولتی کازان توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) به رسمیت شناخته شده است و می‌توان آن‌ها را در فهرست جهانی دانشکده‌های پزشکی مشاهده نمود.

دلایل ذکر شده از  محبوبیت این دانشگاه در بین دانشجویان داخلی و خارجی برای تحصیل در روسیه خبر می‌دهد. همان‌طور که بیان شد هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی مدیکال کازان روسیه تقریباً مقرون‌به‌صرفه است. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان در خصوص مهاجرت تحصیلی به روسیه می‌توانید با کارشناسان ما در مؤسسه مهاجرتی علم ویرا در ارتباط باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
برچسب ها
این یک بنر است!

نظرات کاربران

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





مطالب پیشنهادی
با ما در تماس باشید!
آدرس ما:
تهران: نلسون ماندلا (جردن)- کوچه مروارید- پلاک۸- واحد 403
اردبیل: خیابان حافظ – روبروی پارک حافظ – ساختمان امید طبقه دوم
تبریز: بلوار استاد شهریار(چایکنار) – جنب بهزیستی ساختمان۲۲-طبقه اول
مشاهده فهرست

اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون آزمون