هزینه‌های زندگی در چین
توسط تیم علم ویرا
19 فروردین 1

هزینه‌های زندگی در چین

هزینه‌های زندگی در چین بسته به شهرها، مناطق و همچنین سبک زندگی شما می‌تواند بسیار متفاوت باشد. اگر قصد دارید به چین مهاجرت کنید، احتمالاً موضوع هزینه‌های زندگی در چین چیزی است که بیشتر در مورد آن کنجکاو هستید. پس ادامه مطلب را بخوانید.

شما می‌توانید در اکثر شهرهای بزرگ چین با هزینه بسیار کمتر از 1000 دلار در ماه و با یک سبک زندگی عالی زندگی کنید. با این حال، همیشه جایی برای تجمل و هزینه بیشتر وجود دارد. اگر به دنبال این سبک زندگی هستید، اجاره یک آپارتمان زیبا در مرکز پکن یا شانگهای حدود 1000 دلار یا بیشتر هزینه دارد. در ادامه مطلب از موسسه مهاجرتی علم ویرا به بررسی انواع هزینه های زندگی در چین می پردازیم.

بررسی میانگین هزینه‌های زندگی در چین

 

اجاره خانه: 200 تا 700 دلار ماهانه

هزینه غذا: 2 تا 5 دلار در هر وعده و 100 تا 150 دلار ماهانه

حمل و نقل: 0.3 تا 0.5 دلار کرایه اتوبوس و 30 تا 50 دلار ماهانه

خدمات برق، آب، گاز، تلفن و وای فای: 50 تا 100 دلار ماهانه

مجموع هزینه‌ها: 380 تا 1000 دلار در ماه

The cost of renting a house in China

 

هزینه اجاره خانه در چین (300 تا 500 دلار در ماه)

در چین، بسته به جایی که زندگی می‌کنید، می‌توانید حداقل 300 دلار تا 700 دلار در ماه پرداخت کنید. شهرهای بزرگ اجاره‌های بالاتری خواهند داشت، در حالی که حومه شهر بسیار ارزان‌تر است.

با این حال، اگر در چین تدریس می‌کنید، مدرسه شما هزینه آپارتمان شما را یا از طریق کمک هزینه یا به صورت رایگان ارائه می‌کند. بسته به قرارداد شما، نحوه تنظیم آن می‌تواند متفاوت باشد. آن‌ها می‌توانند هر ماه آن را از حقوق شما کسر کنند یا در قرارداد شما لحاظ کنند.

هزینه غذا در چین (100 تا 150 دلار در ماه)

هزینه‌های زندگی در چین از جمله غذا در چین می‌تواند بسیار ارزان باشد، اما بستگی به خرید شما نیز دارد.

برای مواد غذایی اولیه، قیمت برنج برای یک کیسه پنج کیلوگرمی تقریباً 10 دلار است. روغن پخت و پز گران است و مرغ قیمت مناسبی در حدود 8 دلار در هر کیلوگرم دارد. شما می‌توانید بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات مختلف را با کمتر از 10 دلار در هفته تهیه کنید. همچنین امکان پذیر است که تمام خواربارهایی را که برای یک هفته در چین نیاز دارید با قیمت 30 دلار یا کمتر خریداری کنید و در واقع هنوز غذای هفته بعد باقی مانده باشد!

Shipping cost in China

 

هزینه حمل و نقل در چین (30 تا 50 دلار در ماه)

یکی از هزینه‌های زندگی در چین هزینه حمل و نقل است. در کشور چین کرایه اتوبوس‌ها فوق‌العاده ارزان است. بنابراین حتی اگر نمی‌توانید پیاده تا مدرسه، دانشگاه یا محل کار خود بروید، می‌توانید این کار را با کمتر از یک دلار (10 تا 30 سنت) در هر راه انجام دهید.

مترو کمی گران‌تر است (هرچند هنوز نسبتاً ارزان است)، اما اگر مقصد شما دورتر باشد، ارزش دارد. هزینه‌های مترو می‌تواند حدود 50 سنت تا 1 دلار باشد، بسته به اینکه چقدر مسیر می‌روید.

تاکسی‌ها مثل همه جای دنیا گران‌تر هستند. اما مطمئناً ارزش آن را دارد که بخواهید سریعتر به جایی برسید. همچنین می‌توانید شانس خود را با Didi، پاسخ چین به Uber امتحان کنید. اگر عجله دارید، قیمت آن کاملاً ارزشش را دارد.

هزینه‌های زندگی در چین؛ هزینه خدمات در چین (50 تا 100 دلار در ماه)

خدمات چیزی است که هر ماه بودجه آن از همه دریافت می‌شود و شامل برق، آب، گاز، تلفن و وای فای می‌باشد. در چین، برخی از این موارد ممکن است به آپارتمان شما اضافه شود، به این معنی که شما نیازی به پرداخت هزینه برای آنها ندارید. با این حال، اگر این کار را می‌کنید، باید هر ماه، چیزی حدود 100 دلار یا کمتر هزینه کنید.

هزینه سرگرمی در چین

بلیط یکی از فیلم‌های جدید انگلیسی زبان فقط چند دلار برای شما هزینه دارد و کارهای دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید با همین مبلغ کم انجام دهید. صرف ناهار با دوستان و همکاران و شرکت در سرگرمی‌های پرشور، دو گزینه محبوب سرگرمی بعد از کار هستند. هر دوی آنها واقعاً هزینه زیادی نخواهند داشت.

The cost of living in China depends on your location

 

هزینه‌های زندگی در چین به موقعیت مکانی شما بستگی دارد

شهرهای ردیف 1 به کلان شهرهایی مانند پکن، شانگهای و شنژن اشاره دارند. شهرهای جدید ردیف 1 پایتخت‌های نوظهور با نرخ رشد بالا هستند. چنگدو، هانگژو، ووهان در این دسته قرار دارند. شهرهای سطح 2 معمولاً شهرهای پایتخت معمولی در یک استان یا شهرهای بزرگ با سطح توسعه اقتصادی خوب هستند (مانند Xiamen، Changchun، Haikou و غیره). شهرهای ردیف 3 در مقایسه با شهرهای ردیف 2 حتی شهرهای کوچک‌تری هستند.

معمولاً تفاوت قابل توجهی بین این شهرها از نظر میانگین نرخ حقوق، هزینه استاندارد زندگی، زیرساخت‌های شهری و فرصت‌های تجاری و غیره وجود دارد. بنابراین، انتخاب شهرهای مختلف برای زندگی در چین نیز منجر به حقوق و هزینه‌های متفاوت زندگی می‌شود.

سطح شهر درآمد هزینه زندگی اجاره خانه
شهرهای سطح 1 2,123 تا 2,800 دلار 1000 تا 1500 دلار 400 تا 600 دلار
شهرهای جدید ردیف 1 1,415 تا 2,123 دلار 700 تا 1100 دلار 283 تا 424 دلار
شهرهای سطح 2 1,415 تا 1,840 دلار 560 تا 1000 دلار 212 تا 424 دلار
شهرهای سطح 3 1,132 تا 1,415 دلار 424 تا 566 دلار 141 تا 353 دلار

The cost of living in China also depends on your lifestyle

هزینه‌های زندگی در چین نیز به سبک زندگی شما بستگی دارد

همانطور که می‌بینید، هزینه‌های زندگی در چین نسبتاً پایین است. با حقوق خود به عنوان یک مهاجر، زندگی راحتی در آنجا خواهید داشت. با این حال، هزینه کلی زندگی شما در چین به سبک زندگی شما نیز بستگی دارد.

شما می‌توانید با صرفه جویی بیشتری زندگی کنید و سالانه 15000 دلار در چین پس انداز کنید، یا می‌توانید در تجمل گرایی افراط کنید!

از زندگی خود در چین لذت ببرید!

همانطور که می‌بینید، زندگی در چین آنقدر هزینه ندارد و می‌توانید در زمانی که زندگی خود را در آنجا می‌گذرانید، پول زیادی پس انداز کنید. البته بسیاری از هزینه‌های زندگی در چین به نحوه زندگی شما نیز بستگی دارد.

در حالی که هزینه‌های زندگی در چین در واقع ارزان‌تر از بسیاری از مکان‌ها است، به‌ویژه وقتی صحبت از مراقبت‌های بهداشتی یا تعمیرات خانه به میان می‌آید، هنوز جایی برای تجمل وجود دارد.

بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که به یاد داشته باشید که در حد توان خود زندگی کنید تا بتوانید از درآمد خود برای سفرهای فوق العاده در طول تعطیلات خود استفاده کنید.

Enjoy your life in China

 

جمع بندی

با توجه به مقرون به صرفه بودن هزینه‌های زندگی در چین، می‌توان گفت که این کشور می‌تواند یکی از بهترین مقاصد برای ادامه تحصیل باشد. بهترین دانشگاه های چین از جمله دانشگاه دالیان، دانشگاه ووهان چین، دانشگاه پکن و… را می توانید برای ادامه تحصیل در چین انتخاب نمایید. اگر تمایل به در یافت خدمات مهاجرتی به چین را دارید با مشاوران موسسه علم ویرا در تماس باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برچسب ها
این یک بنر است!

نظرات کاربران

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





مطالب پیشنهادی
با ما در تماس باشید!
آدرس ما:
تهران: نلسون ماندلا (جردن)- کوچه مروارید- پلاک۸- واحد 403
اردبیل: خیابان حافظ – روبروی پارک حافظ – ساختمان امید طبقه دوم
تبریز: بلوار استاد شهریار(چایکنار) – جنب بهزیستی ساختمان۲۲-طبقه اول
مشاهده فهرست

اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون آزمون