دانشگاه عادی پکن
توسط تیم علم ویرا
25 فروردین 2

دانشگاه عادی پکن (BNU) + شهریه 2023

دانشگاه عادی پکن مستقیماً تحت مدیریت وزارت آموزش‌وپرورش است و برای آموزش معلمان تأسیس شده است. این دانشگاه یک مؤسسه آموزشی دولتی غیرانتفاعی محسوب می‌شود. دانشگاه در شهر پکن چین قرار دارد که از شهرهای زیبا و پرجمعیت همراه با امکانات پیشرفته رفاهی است. بیجینگ پکن دارای 4 پردیس اصلی است که همه در همین شهر واقع شده‌اند. هزینه تحصیل در دانشگاه نرمال پکن مناسب و به‌صرفه است و نسبت به سایر کشورهای اروپایی و آمریکا کمتر است.

باتوجه‌به سطح علمی بالای دانشگاه‌ها، خدمات رفاهی، بورسیه‌ها و تدریس بیشتر رشته‌ها به زبان انگلیسی مهاجرت تحصیلی به چین برای علاقه‌مندان به تحصیل گزینه مناسبی است. مؤسسه مهاجرتی علم ویرا موسسه‌ای معتبر و باتجربه با بیش از 200 پرونده موفق سالانه در زمینه مهاجرت شما را برای اخذ پذیرش در دانشگاه دلخواهتان همراهی خواهد کرد.

دانشگاه عادی پکن

Beijing Normal University

سایت دانشگاه به زبان انگلیسی

https://english.bnu.edu.cn/

مورد تأیید وزارت علوم و بهداشت ایران

بله

 

آشنایی با دانشگاه عادی پکن

دانشگاه عادی پکن (BNU) دانشگاهی کلیدی جامع و پژوهش‌محور تابع اداره وزارت آموزش‌وپرورش است که برای آموزش معلمان و استاد در دنیا و یادگیری پایه در هنر و علوم مشهور است. این دانشگاه در سال 1902 تاسیس شد و دارای بیش از 110 سال سابقه و میراث فرهنگی عمیق است. دانشگاه عادی پکن با قدرت انضباطی جامع در خط مقدم موسسات آموزشی پیشرفته کشور قرار می‌گیرد. در گذشته جز یکی از شش دانشگاه برتر با مجوز مستقل آزمون و تایید برای رشته‌های کارشناسی بود.

دارای 5 پردیس است و پردیس اصلی دانشگاه عادی پکن یعنی پردیس شمالی تایپینگژوانگ 172.64 هکتار را پوشش می‌دهد که به عنوان مکانی مهم برای انجام فعالیت‌های آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دانشگاه 22000 دانشجوی تمام وقت دارد که شامل 8900 دانشجوی کارشناسی، 11300 فارغ التحصیل و 1800 دانشجوی بین المللی طولانی مدت است. در دانشگاه نرمال پکن تدریس به زبان انگلیسی نیز صورت می‌گیرد و در حال حاضر 3288 دانشجوی بین المللی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

امکانات دانشگاه عادی پکن

امکانات Beijing Normal University

دانشگاه عادی پکن دارای منابع غنی آموزشی بوده و یکی از پایگاه‌های ملی برای رشد استعدادهای باکیفیت بالا و خلاقیت است. این دانشگاه دارای 2 پایگاه ملی برای بنیاد پایه استعدادها و تحقیقات علمی در هنر، 5 پایگاه ملی برای بنیاد پایه تحقیقات علمی و توسعه معلم در علوم، 5 آزمایشگاه نمونه ابتکاری برای توسعه منابع انسانی وزارت آموزش‌وپرورش و 3 مرکز نمونه کشوری آموزش تجربی است. کتابخانه دانشگاه بیجینگ پکن از اتاق مطالعه گروه آموزش دانشگاه امپراتوری پکن توسعه یافت و به حالت کنونی تبدیل گردیده است.

در حال حاضر این کتابخانه 36 هزار مترمربع مساحت دارد و از یک کتابخانه اصلی، دو کتابخانه شعبه و شش اتاق مطالعه موضوعی تشکیل شده است. کتابخانه BNU با درنظرگرفتن محیط‌های مشارکتی و مجهز  نیازهای تحقیق، آموزش و یادگیری را برطرف کرده است. تا پایان سال 2018، مجموع مجموعه‌های چاپ شده در این کتابخانه به بیش از 5.1 میلیون و منابع الکترونیکی نیز به 8.7 میلیون رسیده است.

در کنار اهمیت درس و مطالعه، ورزش منظم نیز به همان اندازه مهم است و دانشجویان برای کاهش استرس و افزایش آمادگی جسمانی پس از یک دوره مطالعه شدید نیاز به ورزش دارند. در دانشگاه عادی پکن امکانات ورزشی زیادی برای دانشجویان وجود دارد، از جمله استادیوم Qiu Jiduan، زمین‌های بازی شرق و غرب، زمین والیبال، زمین تنیس، زمین هندبال، اتاق تنیس‌روی‌میز و یک استادیوم قدیمی.

رنکینگ دانشگاه عادی پکن

دانشگاه عادی پکن یکی از دانشگاه‌های برتر در حوزه علوم‌انسانی است که با بیش از 500 شرکت جهانی همکاری تحقیقاتی داشته است این دانشگاه در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارد که مورد تأیید وزارت علوم ایران نیز است. در جدول زیر رنکینگ دانشگاه بیجینگ پکن مشخص شده است.

رتبه‌بندی در دانشگاه های جهانی QS

272

رتبه‌بندی در  QS WUR بر اساس موضوع

305_301

رتبه‌بندی در دانشگاه های آسیا

57

رتبه‌بندی در دانشگاه های آسیای شرقی

40

رتبه‌بندی در دانشگاه های جهانی  Times

177

رتبه‌بندی در دانشگاه های جهانی US News & World Report

269

 

رشته‌های دانشگاه BNU

رشته های دانشگاه BNU

دانشگاه عادی پکن 21 کالج و 58 رشته مختلف در مقطع کارشناسی، 166 برنامه کارشناسی ارشد، 111 برنامه مقطع دکترا، 25 پست مختلف دوره پسادکتری ارائه می‌دهد و 24 و 36 برنامه دکترا و کارشناسی ارشد را برای رشته های سطح اول نیز در نظر گرفته است.

این دانشگاه در حوزه‌های بسیار متنوعی مشغول به فعالیت آموزشی و تحقیقاتی است؛ اما در میان همه به طور خاص در حوزه علوم انسانی فعالیت بیشتر و گسترده‌تری دارد. BNU دارای 6 رشته تحصیلی در مقطع دکترا با زبان انگلیسی مانند آموزش، اقتصاد، علوم محیطی و مهندسی محیط زیست و 8 رشته کارشناسی ارشد آموزش، مدیریت عمومی، اقتصاد، علوم محیطی، مدیریت بازرگانی، مدیریت عمومی است. از جمله رشته های ارائه شده در دانشگاه عادی پکن به موارد زیر اشاره شده است.

  • شیمی
  • آموزش‌وپرورش
  • فیزیک
  • ریاضیات
  • حقوق
  • جغرافیا
  • فلسفه
  • اقتصاد
  • روان‌شناسی
  • نجوم
  • هوش مصنوعی
  • علوم سیستم‌ها
  • مدیریت
  • علوم ارتباطات و خبرنگاری
  • علوم و تکنولوژی هسته‌ای

هزینه تحصیل در دانشگاه نرمال پکن

در سال‌های اخیر باتوجه‌به اقدامات دولت چین برای بالابردن سطح کیفی آموزش و جذب دانشجویان بین‌الملل باعث شده است که دانشگاه‌های چین به گزینه‌هایی بسیار عالی برای تحصیل خارج از کشور تبدیل شده‌اند. یکی از مزایای تحصیل در چین کمتر بودن شهریه دانشگاه های این کشور نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی  است و خدمات رفاهی و کمک‌تحصیلی مناسبی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

هزینه تحصیل در دانشگاه نرمال پکن بر اساس رشته انتخابی و مقطع تحصیلی متفاوت است، برای اطلاع دقیق از شهریه به سایت دانشگاه مراجعه کنید که این شهریه برای یک سال تحصیلی با واحد پولی یوان چین مشخص شده است. در زیر شهریه برخی از رشته‌ها آورده شده است.

رشته تحصیلی

شهریه سالانه/ RMB

روان‌شناسی

27700

علم مدیریت

27700

مدیریت دولتی

24000

تربیت‌بدنی

24000

شیمی

27700

فلسفه

24000

حقوق

24000

ارشد هنر

25300

دکترا هنر

32300

 

برای درخواست پذیرش دانشگاه نرمال پکن باید مبلغی به‌عنوان application fee نیز پرداخت شود.

مدارک جهت اخذ پذیرش و مهاجرت تحصیلی به چین

مدارک جهت اخذ پذیرش و مهاجرت تحصیلی به چین

برای مهاجرت تحصیلی به چین و پذیرش در دانشگاه عادی پکن قبل از هر اقدامی نیاز به کسب مدرک زبان است و پس از آن درخواست برای دانشگاه ارسال گردد. روند درخواست دانشجویان بین‌المللی در سایت دانشگاه توضیح داده شده است. برای پذیرش در دانشگاه نیاز به مدارک زیر است:

  • فرم تکمیل شده درخواست پذیرش دانشجویان بین‌الملل
  • تصویر گذرنامه
  • توصیه‌نامه
  • انگیزه‌نامه
  • مدارک مدارج تحصیلی پیشین به همراه ترجمه
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس حداقل نمره 6 یا تافل حداقل نمره 80
  • گواهی تمکن مالی
  • اظهارنامه بانکی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی

بورسیه دانشگاه نرمال پکن

دانشگاه عادی پکن به‌منظور تشویق و حمایت از دانشجویان بین‌المللی بورسیه‌های مختلفی را برای آن‌ها ارائه می‌دهد از جمله: بورسیه تحصیلی دولت چین (نوع A و نوع B)، برنامه مطالعاتی کنفوسیوس چین، بورس تحصیلی معلمان زبان چینی بین‌المللی (مؤسسه کنفوسیوس)، بورسیه تحصیلی دولت پکن، بورسیه دانشجویی بین‌المللی جدید BNU، بورسیه دانشگاه عادی پکن “Silk Road Muduo”، بورسیه مدرسه کمربند و جاده (فقط برای دانشجویان آینده مدرسه کمربند و جاده).

متقاضیان بورسیه تحصیلی باید در سایت دانشگاه نرمال پکن در قسمت سیستم خدمات آنلاین دانشجویان بین‌المللی درخواست بورسیه دهند و درخواست خود را در بورسیه چین ارسال کنند.

دولت پکن بورسیه تحصیلی بورسیه دولتی پکن برای دانشجویان بین‌المللی را ایجاد کرده و کمیته ارزیابی BNU  مدیریت این بورسیه را بر عهده دارد. این بورسیه برای مقطع کارشناسی ۱ ساله و برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ۳ساله است و شرایط اخذ آن به‌صورت زیر است:

  1. فقط شهروندان غیر چینی؛ یعنی دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از این بورسیه استفاده کنند.
  2. متقاضی از سلامت خوبی برخوردار باشد.
  3. قبلاً بورسیه تحصیلی دولت چین یا سایر مؤسسات را دریافت نکرده باشد.
  4. زیر 30 سال سن داشته باشند.

خوابگاه دانشگاه نرمال پکن

خوابگاه دانشگاه عادی پکن و هزینه زندگی در چین

دانشگاه نرمال پکن بهترین امکانات آموزشی و رفاهی برای دانشجویان فراهم کرده است. این دانشگاه به‌طورکلی 5 خوابگاه برای دانشجویان بین المللی دارد که به‌صورت آنلاین نیز می‌توان برای اقامت اقدام کرد. برای اقامت خارج از خوابگاه‌ها و زندگی در آپارتمان دانشجو باید در ایستگاه پلیس محلی ثبت نام کند.

در هر خوابگاه دانشگاه عادی پکن اتاق شستشوی لباس و آشپزخانه عمومی دارای اجاق گاز و ماکروفر وجود دارد. هزینه خوابگاه به مراتب پایین‌تر از اجاره آپارتمان است؛ علاوه بر این رستوران‌ها و مراکز رفاهی مورد نیاز نیز در نزدیکی خوابگاه وجود دارند.

مناسب‌بودن هزینه تحصیل در چین نسبت به سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی، نرخ بیکاری پایین و بورسیه‌های تحصیلی همه از عوامل تاثیرگذار در تقاضای بالا برای تحصیل در چین است. هرچند هزینه‌ها در شهر پکن بالاتر از سایر شهرهای چین است؛ اما در  مقایسه با شهر‌های آمریکا و اروپا مناسب‌تر است و برای هر فرد ماهیانه نزدیک به 1200 دلار است. سبک زندگی، محل زندگی همه از عوامل تاثیرگذار در هزینه‌ها است که برای هر فردی متفاوت است.

جمع‌بندی

دانشگاه عادی پکن با شعار یاد بگیرید تا به دیگران آموزش دهید (Learn, so as to instruct others) و عمل کنید تا به‌عنوان الگو برای همه باشید (Act, to serve as example to all) یکی از برترین دانشگاه‌های جهان در زمینه تربیت‌معلم و استاد است. این دانشگاه مورد تأیید وزارت علوم ایران است و دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. هزینه تحصیل در دانشگاه نرمال پکن نسبت به دانشگاه‌های آمریکا و حتی اروپا مناسب‌تر است؛ درحالی‌که دانشگاه های چین از سطح علمی بالایی برخوردار بوده و با این دانشگاه‌ها در رقابت هستند.

هزینه‌های پایین تحصیلی، دانش قوی، نظم و امکانات رفاهی دانشجویی و از همه مهم‌تر ارائه رشته‌ها به زبان انگلیسی باعث محبوبیت و رونق مهاجرت تحصیلی به چین شده است. مؤسسه مهاجرتی علم ویرا مشاوره رایگان در اختیار علاقه‌مندان به مهاجرت تحصیلی قرار می‌دهد تا با اطمینان خاطر رشته و کشور مقصد خود را انتخاب نمایند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برچسب ها
این یک بنر است!

نظرات کاربران

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





مطالب پیشنهادی
با ما در تماس باشید!
آدرس ما:
تهران: نلسون ماندلا (جردن)- کوچه مروارید- پلاک۸- واحد 403
اردبیل: خیابان حافظ – روبروی پارک حافظ – ساختمان امید طبقه دوم
تبریز: بلوار استاد شهریار(چایکنار) – جنب بهزیستی ساختمان۲۲-طبقه اول
مشاهده فهرست

اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون آزمون