دانشگاه آلتایی
توسط تیم علم ویرا
20 فروردین 2

معرفی دانشگاه آلتایی (Alati State University) + شهریه 2024

دانشگاه آلتایی روسیه که با نام دانشگاه آلتای نیز شناخته می‌شود از معتبرترین دانشگاه‌های این کشور است و در شهر بارنول روسیه قرار دارد. دانشگاه دولتی آلتایی روسیه در سال 1973 تأسیس شد و از 11 دانشکده تشکیل شده است. مهم‌ترین هدف دانشگاه دولتی آلتایی، ارتقای توان تحقیقاتی و علمی، تقویت روابط بین دانشگاهی در سطح بین‌الملل و افزایش کیفیت آموزش است.

یکی از ویژگی‌های این  دانشگاه این است که تمام برنامه‌های درسی تنها به زبان روسی ارائه می‌شوند. به همین دلیل دانشجویانی که برای تحصیل در روسیه دانشگاه دولتی آلتایی (آلتای) را انتخاب می‌کنند باید در جهت یادگیری و تقویت زبان روسی تلاش کنند.

این دانشگاه ایالتی روسیه تسهیلاتی همچون کتابخانه، امکانات ورزشی و تفریحی، بورسیه تحصیلی و برنامه‌های تبادل دانشجو را در برنامه‌های خود دارد. به همین دلیل متقاضیان مهاجرت تحصیلی به روسیه با تسلط به زبان روسی می‌توانند از مزایای این دانشگاه بهره‌مند شوند. در این مقاله از مجموعه مقالات علم ویرا تلاش می‌کنیم دانشگاه آلتایی را به‌صورت جامع معرفی کنیم.

نام دانشگاه

آلتای (Altai State University)
نوع دانشگاه

دولتی

سال تأسیس

1973
شهر

بارنول

رتبه جهانی

521
زبان تحصیل

روسی

 

دانشکده های دانشگاه آلتایی (Altai State Universiy)

دانشگاه آلتایی روسیه با هدف ارتقای توان علمی تحقیقاتی و افزایش اعتبار علمی خود در سطح ملی و بین‌المللی تلاش زیادی می‌کند. به همین دلیل با فراهم‌سازی امکانات ضروری و تجهیزات علمی و مدرن دنیا و همچنین پیروی از استانداردهای آموزشی، توجه بسیاری از دانشجویان خارجی را به خود جلب کرده است. بسیاری از علاقه‌مندان به تحصیل در روسیه و زبان روسی، دانشگاه آلتایی را برای مهاجرت تحصیلی به روسیه انتخاب می‌کنند. این دانشگاه از دانشکده‌های متعددی تشکیل شده است که عبارت‌اند از:

  • دانشکده علم شیمی
  • دانشکده جغرافیا
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده جامعه‌شناسی
  • دانشکده فلسفه و علوم سیاسی
  • دانشکده زیست‌شناسی
  • دانشکده علوم‌انسانی
  • دانشکده تاریخ و روابط بین‌الملل
  • دانشکده ریاضی و فناوری اطلاعات
  • دانشکده فناوری دیجیتال، فیزیک و الکترونیک
  • دانشکده اقتصاد، مدیریت و سیستم‌های اطلاعاتی

در هر کدام از دانشکده‌های دانشگاه آلتایی، رشته‌های مرتبط با آن‌ها تدریس می‌شوند. رشته‌هایی مانند:

  • ریاضیات و علوم کاربردی
  • ریاضیات و علوم کامپیوتر
  • زیست‌شناسی
  • زیست‌پزشکی
  • بیوتکنولوژی
  • بیوشیمی
  • باستان‌شناسی
  • تاریخ جهان
  • تاریخ روسی
  • مدیریت زمین و ثبت زمین‌های زراعتی

مقاطع تحصیلی دانشگاه دولتی آلتای

مقاطع تحصیلی دانشگاه دولتی آلتای

در دانشگاه دولتی آلتایی روسیه مقاطع تحصیلی مختلف شامل کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا ارائه می‌شوند و هرکدام شرایط خاص خود را دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

1. تحصیل دوره کارشناسی دانشگاه آلتای روسیه

طول دوره تحصیل کارشناسی در دانشگاه آلتایی 4 سال است و متقاضیان تحصیل در این دانشگاه، باید در آزمون ورودی و مصاحبه قبول شوند. مواد امتحانی آزمون ورودی به رشته تحصیلی متقاضی بستگی دارد. از جمله شرایط تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی دانشگاه آلتای، تحصیل به زبان روسی است. به همین دلیل متقاضیانی که به زبان روسی تسلط ندارند باید در دوره یک‌ساله آمادگی زبان روسی شرکت کنند.

2. مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آلتایی روسیه

متقاضیان مهاجرت تحصیلی به روسیه برای تحصیل در دانشگاه آلتایی مقطع کارشناسی‌ارشد نیز باید در آزمون ورودی و مصاحبه شرکت کنند. دانشجویان بعد از کسب حدنصاب نمره قبولی، مجوز ورود به دانشگاه را خواهند داشت. داشتن مدرک زبان روسی برای مقطع کارشناسی‌ارشد نیز لازم است. طول دوره تحصیل در این مقطع دو سال است.

3. تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه دولتی آلتایی

دانشگاه آلتایی برای متقاضیان مقطع دکترا نیز امکان تحصیل در بالاترین سطح را فراهم کرده است. طول دوره تحصیل دکترا 3 سال بوده و متقاضیان علاوه بر داشتن مدرک زبان روسی و تسلط کامل به این زبان، باید در آزمون ورودی هم نمره قبولی کسب کنند.

مزایای تحصیل در دانشگاه ایالتی آلتایی روسیه

دانشگاه آلتایی روسیه همواره تلاش می‌کند تا با ارائه بهترین سطح کیفی و کمی آموزش و در رقابت با سایر دانشگاه‌های داخلی و خارجی، اعتبار خود را افزایش دهد. تبادل ایده‌ها، تقویت آزادی اندیشه، تشویق دانشجویان به شرکت در پروژه‌های علمی تحقیقاتی و گسترش همکاری‌های بین‌المللی ازجمله اهداف این دانشگاه است.

همکاری‌های بین‌المللی، تبادلات علمی فرهنگی و مشارکت فعالانه در پروژه‌های تحقیقاتی، این دانشگاه را به مرکزی متمایز در روسیه تبدیل کرده است. تمام این عوامل موجب افزایش اعتبار دانشگاه در سطح جهان و افزایش انگیزه دانشجویان خارجی برای تحصیل در روسیه و دانشگاه آلتایی می‌شود. علاوه بر مزایای تحصیل در روسیه، مزایای دیگر تحصیل دانشگاه آلتای شامل موارد زیر است:

  • وجود آزمایشگاه‌ها و تجهیزات مدرن برای تحقیقات علمی
  • وجود رشته‌های متنوع در تمامی مقاطع و گروه‌ها
  • اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان واجد شرایط
  • تحصیل در یک محیط آکادمیک بین‌المللی با فرهنگ‌های متنوع
  • وجود امکانات متنوع و گسترده آموزشی، تفریحی، ورزشی
  • گسترش شبکه ارتباطات دانشجویی و تأثیر آن بر آینده شغلی دانشجویان

بورسیه تحصیلی دانشگاه آلتایی

بورسیه تحصیلی Altai State University

امکان اخذ بورسیه تحصیلی یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه آلتایی روسیه است. دانشجویان مستعد بین‌المللی که برای تحصیل در روسیه عازم این کشور می‌شوند می‌توانند با اخذ بورسیه از دانشگاه آلتای به تحصیل و تحقیق در رشته خود بپردازند. بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه دولتی آلتایی عبارت‌اند از:

1. بورسیه تحصیلی عملکرد تحصیلی

این بورسیه به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که دارای عملکرد تحصیلی خوب و عالی باشند که شامل موارد زیر است:

  • دانشجویان با عملکرد تحصیلی خوب و عالی: 210 روبل
  • دانشجویان با عملکرد تحصیلی عالی: 3150 روبل

2. بورسیه های دولتی پیشرفته

دانشجویان خلاق در رشته‌های مختلف دانشگاه آلتایی که بتوانند در زمینه‌های مختلف دستاوردهای علمی، تحقیقاتی، اجتماعی، فرهنگی هنری، ورزشی و خلق ایده‌های منحصربه‌فرد داشته باشند مشمول این بورسیه می‌شوند. این بورسیه به 165 دانشجوی برتر در زمینه‌های ذکر شده اعطا می‌شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه آلتایی روسیه

توجه به هزینه تحصیلی یکی از دغدغه‌های اصلی دانشجویان است. هزینه تحصیل در روسیه در Altai State Universiy به رشته و مقطع تحصیلی بستگی دارد. دانشگاه آلتایی روسیه از نظر دریافت شهریه دانشگاه بسیار منعطف عمل می‌کند. دانشجویان می‌توانند شهریه دانشگاه را به صورت‌های مختلف یعنی پرداخت کل شهریه تمام دوره، به‌صورت سالیانه و به‌صورت ترمی پرداخت کنند.

یکی دیگر از مزایای تحصیل در روسیه در دانشگاه آلتای این است که این دانشگاه باتوجه‌به نمره داوطلب در آزمون ورودی، 15-3 درصد تخفیف در شهریه برای دانشجویان در نظر می‌گیرد. بر اساس آخرین اطلاعات و آمار، هزینه تحصیل در دانشگاه آلتایی 2024 برای مقاطع مختلف تحصیلی به‌صورت میانگین عبارت‌ است از:

مقطع

هزینه
کارشناسی

40.0000 تا 150.0000 روبل روسیه

کارشناسی‌ارشد

50.000 تا 100.000 روبل روسیه
دکترا

25.000 تا 150.000 روبل روسیه

 

همان‌طور که گفته شد این هزینه‌ها میانگین هستند و به رشته تحصیلی در هر مقطع بستگی دارند. ازطرف دیگر به دلیل نوسانات ارز و دلار، امکان تغییر در هزینه‌ها و افزایش آن‌ها وجود دارد. به همین دلیل توجه به این موارد قبل از اقدام برای مهاجرت تحصیلی در روسیه ضروری است.

خوابگاه های دانشجویی دانشگاه آلتایی

خوابگاه های دانشجویی

دانشگاه آلتایی برای دانشجویان بین‌المللی خود که برای تحصیل در روسیه وارد این دانشگاه شده‌اند امکانات خوابگاهی و اسکان مناسب فراهم می‌کند. این دانشگاه دارای 5 خوابگاه دانشجویی است و در تمام خوابگاه‌ها تمام امکانات زندگی و رفاهی مناسب دانشجویان فراهم شده است. آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی، اتاق‌های مبله، اینترنت پرسرعت، اتاق لباسشویی، سرویس‌های امنیتی هشدار، سالن‌های همایش، مطالعه و… همگی در این خوابگاه‌ها فراهم شده است.

رنکینگ دانشگاه آلتایی روسیه

دانشگاه دولتی آلتایی روسیه در تلاش برای افزایش اعتبار خود در سطح ملی و بین‌المللی، از شیوه‌های نوین آموزش، تحقیقات و فناوری‌های مدرن استفاده می‌کند. همچنین حضور اساتید معتبر بین‌المللی و روابط بین دانشگاهی با دانشگاه‌های معتبر منطقه و جهان بر رتبه دانشگاه تأثیر مستقیم دارد. به همین جهت دانشگاه آلتایی در رتبه‌بندی‌های ملی و جهانی همواره روند صعودی داشته و در آخرین رتبه‌بندی QS با 40 پله صعود در جایگاه 521 جهان قرار گرفت. این عامل نیز موجب افزایش مهاجرت تحصیلی به روسیه می‌شود.

هزینه زندگی دانشجویی

علاوه بر هزینه تحصیل در روسیه در دانشگاه Altai، توجه به هزینه‌های زندگی دانشجویی نیز بسیار مهم است. دانشجویان باید بتوانند هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را در یک کشور دیگر به‌خوبی مدیریت کنند. هزینه زندگی دانشجویی به شهر محل تحصیل، نوع اقامت و سبک زندگی دانشجو بستگی دارد.

دانشگاه آلتایی در شهر بارنول قرار دارد و هزینه زندگی در این شهر نسبت به شهری مانند مسکو کمتر است. در ادامه هزینه تقریبی زندگی دانشجویی در  شهر بارنول آمده است:

مورد

هزینه

خوابگاه دانشجویی

12.000-13.000 روبل به ازای هر سال تحصیلی

یک وعده‌غذا در رستوران ارزان‌قیمت

340 روبل
یک بطری آب‌معدنی

30 روبل

بلیت یک‌طرفه

30 روبل
تاکسی هر کیلومتر

9 روبل

 

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه آلتایی

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه آلتای

دانشجویانی که قصد تحصیل در روسیه و دانشگاه آلتایی را دارند باید ابتدا برای دانشگاه فرم درخواست پذیرش ارسال کنند و بعد از موافقت با درخواست آن‌ها، مدارک لازم را آماده کرده و برای دانشگاه ارسال کنند. این مدارک عبارت‌اند از:

  • ویزای دانشجویی
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • نامه رسمی پذیرش دانشگاه
  • مدارک شناسایی با ترجمه رسمی
  • پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار لازم
  • مدرک پرداخت هزینه بررسی مدارک
  • مدارک تحصیلی و ریزنمرات با ترجمه رسمی
  • گواهی رسمی تأیید مدارک توسط سفارت روسیه

جمع‌بندی

تحصیل در خارج از کشور یکی از موارد جالب و درعین‌حال چالش‌برانگیز برای دانشجویان بین‌المللی است. بسیاری از دانشجویان تمایل دارند با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه در یک دانشگاه بین‌المللی معتبر تحصیل کنند. دانشگاه‌های روسیه در چند سال اخیر تلاش کرده‌اند با فراهم‌سازی امکانات و زیرساخت‌های لازم و استفاده از فناوری‌های مدرن تحصیلی و پژوهشی، اعتبار خود را در سطح جهان افزایش دهند. دانشگاه آلتایی روسیه یکی از دانشگاه‌های معتبر این کشور است که در رنکینگ‌های جهانی نیز همواره روند صعودی داشته است. دلیل این موفقیت، تلاش‌های همه‌جانبه این دانشگاه در زمینه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، علمی تحقیقاتی و روابط بین‌الملل است.

دانشجویانی که باهدف تحصیل در روسیه و دانشگاه آلتایی برای مهاجرت تحصیلی به روسیه اقدام می‌کنند باید اطلاعات کامل در زمینه هزینه‌ها، مدارک لازم، زبان تحصیل و بورسیه تحصیلی را به دست آورند. زبان تحصیل در این دانشگاه روسی است. دانشجویان خارجی فاقد مهارت یا مدرک زبان روسی باید در دوره‌های آمادگی زبان روسی شرکت کرده و بعد از قبولی در آزمون و مصاحبه می‌توانند وارد دانشگاه شوند.

مؤسسه مهاجرتی علم ویرا از مؤسسات مهاجرتی با پرونده‌های مهاجرتی موفق است. تیم علم ویرا تلاش می‌کند اطلاعات جامع مربوط به مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف را در اختیار متقاضیان عزیز قرار دهد. با تکمیل فرم مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برچسب ها
این یک بنر است!

نظرات کاربران

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





مطالب پیشنهادی
با ما در تماس باشید!
آدرس ما:
تهران: نلسون ماندلا (جردن)- کوچه مروارید- پلاک۸- واحد 403
اردبیل: خیابان حافظ – روبروی پارک حافظ – ساختمان امید طبقه دوم
تبریز: بلوار استاد شهریار(چایکنار) – جنب بهزیستی ساختمان۲۲-طبقه اول
مشاهده فهرست

اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون آزمون