دانشگاه نانتونگ
توسط تیم علم ویرا
18 فروردین 2

آشنایی با دانشگاه نانتونگ (NTU) + شهریه 2023

تحصیل در دانشگاه نانتونگ چین فرصت بسیار مناسبی جهت مهاجرت به یکی از کشورهای فوق‌العاده در جهان است. توجه داشته باشید که مهاجرت به کشور چین در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد برتر مهاجرت تحصیلی تبدیل شده است. این موضوع هم به دلیل نظام آموزشی باکیفیت موجود در این کشور و قرارگیری دانشگاه‌های آن در شمار بهترین دانشگاه‌های جهان است.

هزینه تحصیل در دانشگاه Nantong موجب شده هر ساله افراد زیادی متقاضی تحصیل در این کشور باشند. تحصیل در چین یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت به کشور چین است که دانشجویان طی این پروسه امکان برخورداری از امکانات یک کشور ابرقدرت را خواهند داشت. لازم به ذکر است این دانشگاه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های چین رتبه ۱۱۴ را به خود اختصاص داده است و به‌این‌ترتیب یکی از دانشگاه‌های برتر چین محسوب می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه نانتونگ تا انتهای این مقاله از علم ویرا همراه ما باشید.

نام دانشگاه

نانتونگ

نوع دانشگاه

دولتی

سال تأسیس

1912

شهر

نانتونگ

مؤسس

ژانگ جیان

مساحت

4000 هکتار

رتبه کشوری

114

زبان‌آموزش

چینی و انگلیسی

مورد تأیید وزارت ایران

بله

 

دانشگاه نانتونگ چین در یک نگاه

لازم است بدانید که دانشگاه نانتونگ در سال ۱۹۱۲ در شهر نانتونگ چین تأسیس شد. دقت داشته باشید این دانشگاه از ادغام مدرسه تخصصی پزشکی و مدرسه تخصصی نساجی نانتونگ که توسط ژانگ جیان صنعتگر و مربی مشهور چینی، تأسیس شده بود شکل گرفت. در حال حاضر ۳۴۳۵ عضو هیئت‌علمی در دانشگاه نانتونگ مشغول فعالیت هستند که بیش از ۱۶۰۰ نفر آن‌ها را اساتید راهنما در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد تشکیل می‌دهند. همچنین تعداد دانشجویان این دانشگاه ۴۰,۰۰۰ نفر است که ۱۰۰۰ نفر آن‌ها دانشجویان بین‌المللی و غیربومی هستند.

لازم به ذکر است این دانشگاه در کشور چین با نام تونگ دا شناخته می‌شود که مساحت کل دانشگاه ۴ هکتار و بنای دانشگاه حدود ۸۰۰ هزار مترمربع است. هزینه تحصیل در دانشگاه Nantong چین مناسب بوده و این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشگاه‌های چین است که در طول ۵ سال گذشته نزدیک به ۶۰۰ پروژه از پروژه‌های کلیدی تحقیق و توسعه ملی را بر عهده گرفته است.

همچنین دانشگاه نانتونگ متشکل از ۲۰ دانشکده، ۱ کالج مستقل، ۱ بیمارستان وابسته به دانشگاه و ۱ مدرسه بین‌المللی است. دانشگاه Nantong دارای ۳ ایستگاه تحقیقاتی در زمینه‌های فوق دکتری پزشکی پایه، پزشکی بالینی و مهندسی اطلاعات و ارتباطات است. دانشگاه نانتونگ یک دانشگاه جامع است که توسط ایالت جیانگسو و وزارت حمل‌ونقل ایالتی تأسیس شده است.

رنکینگ دانشگاه نانتونگ

رنکینگ دانشگاه نانتونگ

دانشگاه نانتونگ کشور چین مورد تأیید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران است؛ اما این دانشگاه در کنار سایر دانشگاه‌های لیست تأیید وزارت بهداشت رتبه هم سطحی ندارد. رتبه علمی این دانشگاه در رنکینگ QS بین دانشگاه‌های جهان ۱۴۲۳ است و در بین دانشگاه‌های کشور چین دارای رتبه ۱۴۲ دانشگاهی است. لازم به ذکر است که این دانشگاه برای توسعه خود با اکثر دانشگاه‌های برتر در کشورهای آمریکا، کانادا، آلمان و ژاپن همکاری دوجانبه دارد.

بهتر است بدانید که این دانشگاه با بسیاری از مراکز آموزشی و تحقیقاتی در سراسر جهان از جمله کانادا، آمریکا، ژاپن، آلمان و… در حال همکاری است. همچنین علاوه بر مناسب‌بودن هزینه تحصیل در دانشگاه Nantong، این دانشگاه بیش از 140 جایزه معتبر، اختراع و … را در سطح جهانی و ملی کسب کرده است.

رشته‌ های ارائه شده در دانشگاه Nantong چین

برنامه‌های تحصیلی دانشگاه نانتونگ به دو زبان انگلیسی و چینی برای دانشجویان در دسترس است. به‌خاطر داشته باشید که طول دوره‌های کارشناسی در این دانشگاه  (به‌استثنای رشته‌های پزشکی) ۴ سال، دوره‌های کارشناسی ارشد ۳ سال و دوره‌های دکتری ۴ سال است. همچنین دانشگاه نانتونگ ۱۰۵ برنامه در مقطع کارشناسی و ۴۸ برنامه در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد که ۱۰ رشته ادبیات، علوم، مهندسی، پزشکی، هنر، اقتصاد، حقوق، آموزش، تاریخ و مدیریت را پوشش می‌دهد.

لازم به ذکر است که 6 رشته پزشکی بالینی، علوم اعصاب و علوم رفتاری، مهندسی، داروشناسی و سم‌شناسی، زیست‌شناسی، شیمی و بیوشیمی دانشگاه نانتونگ وارد ۱ درصد برتر در رتبه‌بندی جهانی رشته‌های ESI شده‌اند. رشته‌های مقطع کارشناسی شامل اقتصاد و تجارت بین‌الملل، حسابداری، انگلیسی تجاری، مواد و دستگاه‌های انرژی نو، مهندسی مکانیک، علوم و فناوری کامپیوتر، پزشکی بالینی، دندانپزشکی و جراحی، علوم محیطی، علوم اطلاعات جغرافیایی، مهندسی عمران، داروسازی و… است.

رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد شامل زبان و ادبیات چینی، ریاضیات، فیزیک، آموزش پیش‌دبستانی، آموزش فنی حرفه‌ای، فناوری آموزشی، زبان و ادبیات خارجی، زیست‌شناسی، مهندسی مکانیک، علوم و مهندسی نساجی، طراحی و مهندسی پوشاک، بهداشت عمومی و پزشکی پیشگیری، تجارت بین‌الملل و… است.

رشته‌های مقطع دکتری شامل جراحی، بهداشت عمومی و پزشکی پیشگیری، مهندسی اطلاعات و ارتباطات، ارتوپدی، رادیولوژی و تصویربرداری، دندانپزشکی، مراقب اولتراسونیک، منابع و محیط‌زیست، پزشکی هسته‌ای، پرستاری مراقبت‌های ویژه، بیولوژی مولکولی و… است.

اخذ پذیرش دانشگاه نانتونگ چین

اخذ پذیرش دانشگاه نانتونگ چین

در حقیقت یکی از الزامات مهم جهت‌پذیرش در دانشگاه نانتونگ برای همه مقاطع تحصیلی داشتن دانش خوب و نگرش دوستانه نسبت به کشور چین و مقررات این کشور است. لازم است بدانید که برای کشور چین اهمیت دارد که قصد شما از مهاجرت تحصیلی به چین چیست و چه کمکی می‌توانید به ارتقای سطح علمی این کشور نمایید به همین دلیل ارائه مدارکی که نشان‌دهنده سابقه درخشان علمی شما باشند در روند اخذ پذیرش تأثیرگذار خواهند بود. در ادامه شرایط و مدارک پذیرش در هر مقطع به طور مجزا بیان شده است.

1. اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی

به‌طورکلی می‌توان گفت علاوه بر مناسب‌بودن هزینه تحصیل در دانشگاه Nantong امکان تحصیل به زبان انگلیسی و چینی در مقطع کارشناسی نیز در دانشگاه نونتانگ چین برای دانشجویان بین‌المللی فراهم است. ورود به این دانشگاه در مقطع کارشناسی برای ترم پاییز امکان‌پذیر است و امکان‌پذیرش در ترم بهار وجود ندارد. دانشجویان بعد از انتخاب رشته و دانشگاه موردنظر ملزم به ارائه اسناد و مدارک زیر هستند:

  • پر کردن فرم درخواست پذیرش
  • پاسپورت معتبر
  • عملکرد تحصیلی خوب
  • گواهی سلامت جسمی و روانی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • مدرک دیپلم دبیرستان
  • ریزنمرات تحصیلی محضری
  • حداکثر سن ۲۵ سال
  • ارائه گواهی آزمون HSK-4 (در صورت درخواست آموزش به زبان چینی)
  • مدرک آزمون زبان آیلتس یا تافل (متقاضیان آموزش به زبان انگلیسی)

2. اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ‌ارشد و دکتری

لازم است بدانید که یکی از مزایای تحصیل در چین برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه نانتونگ امکان تحصیل بدون نیاز به مدرک زبان فراهم شده است؛ البته دانشجویان می‌توانند زبان‌آموزش خود را از بین دو زبان انگلیسی و چینی انتخاب نمایند و الزامی دراین‌رابطه وجود ندارد. متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و تحصیل در مقطع دکتری در چین بعد از پرکردن فرم درخواست پذیرش دانشگاه نونتانگ ملزم به ارائه اسناد و مدارک بیان شده در زیر هستند:

  • ارائه مدرک تحصیلی مقطع قبلی
  • ریزنمرات تحصیلی محضری
  • محدودیت سنی (حداکثر سن ۳۰ سال برای مقطع کارشناسی ارشد و ۳۵ سال برای مقطع دکتری)
  • پاسپورت معتبر
  • عملکرد تحصیلی خوب
  • گواهی سلامت جسمی و روانی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • ارائه گواهی HSK-4 (در صورت درخواست آموزش به زبان چینی)
  • مدرک زبان آیلتس یا تافل (متقاضیان آموزش به زبان انگلیسی)
  • ارائه دو توصیه‌نامه از اساتید (۶ ماه قبل از درخواست پذیرش)
  • ارائه یک پروپوزال تحقیقاتی

هزینه تحصیل در دانشگاه نانتونگ چین

هزینه تحصیل در دانشگاه Nantong چین

به‌طورکلی هزینه تحصیل در دانشگاه Nantong به دو بخش عمده شهریه و هزینه‌های جانبی تقسیم می‌شود. لازم است بدانید که شهریه این دانشگاه برای دوره کارشناسی ۲۶,۰۰۰-۱۶,۰۰۰ هزار یوان، در دوره کارشناسی ارشد بین ۲۵,۰۰۰ تا ۳۰,۰۰۰ یوان و برای مقطع دکتری ۳۰,۰۰۰ تا ۳۵,۰۰۰ یوان در سال است که به نسبت سطح علمی دانشگاه مبلغ مناسبی محسوب می‌شود.

هزینه‌های جانبی تحصیل در دانشگاه نانتونگ شامل مواردی مثل بیمه دانشجویی، اقامتگاه، کتاب و جزوه، ملزومات تحصیلی، حمل‌ونقل و … می‌شود. مجموع این هزینه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی با احتساب اجاره‌خانه تقریباً حدود ۱۰,۰۰۰ یوان در سال است که ۸۰۰ یوان آن مربوط به هزینه بیمه و ۸,۰۰۰-۴,۰۰۰ یوان مربوط به اجاره یک‌خانه دانشجویی معمولی است.

امکانات دانشگاه نانتونگ

دانشگاه نانتونگ از لحاظ علمی و آموزشی از جایگاه و امکانات بسیار خوبی برخوردار است. لازم است بدانید که بیش از ۱۴۸۶ پروفسور و استادیار در این دانشگاه مشغول به تدریس هستند. همچنین کتابخانه این دانشگاه ۴۷۳۰۰ مترمربع مساحت دارد و قریب به یک میلیون جلد کتاب در این کتابخانه موجود است. باتوجه‌به تمرکز بالای این دانشگاه بر رشته‌های پزشکی لابراتورهای متعددی در این دانشگاه وجود دارد. این لابراتورها عبارت‌اند از:

  • لابراتور مرکزی ملی برای تحصیلات عالی
  • لابراتور مرکزی وزارت آموزش
  • ۳ لابراتور مرکزی استانی
  • ۲ پلتفرم عمومی خدمات فنی

برخی دیگر از مراکز علمی تحقیقاتی دانشگاه نانتونگ هم عبارت‌اند از: ۲ مرکز مهندسی، ۱ مرکز نوآوری و ۲ مؤسسه تحقیقاتی مرکزی در فلسفه و علوم اجتماعی.

همان‌طور که می‌دانید این دانشگاه از اعتبار و امکانات علمی بسیار بالایی برخوردار است. در واقع این موضوع می‌تواند در مسیر تحصیلات عالی شما تأثیر به سزایی داشته باشد. علاوه بر امکانات علمی و مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه تحصیل در دانشگاه Nantong  امکانات رفاهی از قبیل رستوران و خوابگاه هم در این دانشگاه برای شما فراهم است. همچنین انجمن‌های فرهنگی و هنری مختلف نیز بخش مهمی از امکانات این دانشگاه را تشکیل می‌دهند. شرایط تحصیل در چین و دانشگاه نانتونگ و امکانات این دانشگاه از مزایای خوب تحصیل در چین است.

اقامتگاههای دانشگاه نانتونگ چین

اقامتگاه‌ های دانشگاه Nantong چین

دانشگاه نانتونگ به‌عنوان یک دانشگاه جهانی با آمار بالای پذیرش دانشجویان بین‌المللی همواره در حال ارتقای اقامتگاه‌های خود جهت ارائه به دانشجویان است. اقامتگاه‌های دانشجویی این دانشگاه در حال حاضر در سه مدل اتاق‌های ۲ نفره، ۳ نفره و ۴ نفره برای دانشجویان متقاضی در دسترس هستند. امکانات این اقامتگاه‌های مدرن و نوساز شامل موارد بیان شده در زیر است:

  • سرویس‌های حمام و دستشویی خصوصی
  • سیستم تهویه
  • اتاق‌های مبله
  • دسترسی به اینترنت پر سرعت
  • تلویزیون و تختخواب
  • آب‌گرم‌کن
  • میز و مبلمان

نوع اقامتگاه

هزینه سالانه

اتاق‌های ۲ نفره

۶,۰۰۰ یوان

اتاق‌های ۳ نفره

۴,۰۰۰ یوان

اتاق‌های ۴ نفره

۳,۰۰۰ یوان

بورسیه تحصیلی دانشگاه نانتونگ

دانشگاه نانتونگ به‌منظور تشویق و حمایت از دانشجویان بین‌المللی و کاهش هزینه تحصیل در دانشگاه Nantong بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را فراهم نموده است. در واقع این بورسیه‌ها به شکل کامل هزینه‌های تحصیل شما در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را پوشش می‌دهند. بورسیه‌های ارائه شده توسط این دانشگاه در مقطع کارشناسی هزینه‌های تحصیل و ثبت نام شما را کاملاً پرداخت می‌کند. همچنین بورسیه مقاطع ارشد و دکترا علاوه بر هزینه تحصیل، هزینه‌های اقامت شما را هم شامل می‌شود.

اشتغال حین تحصیل و پس از فارغ ‌التحصیلی از دانشگاه نانتونگ چین

به‌طورکلی باید گفت که کشور چین از جمله کشورهایی است که به دانشجویان اجازه می‌دهد به‌صورت پاره‌وقت به مدت ۲۰ ساعت در طول هفته‌های تحصیلی کار کنند. در حقیقت دانشجویان بین‌المللی با بهره‌گیری از این فرصت علاوه بر کمک مالی و کاهش هزینه تحصیل در دانشگاه Nantong  و پیداکردن توانایی برای پرداخت هزینه‌های خود از تجربه کارآموزی در خارج هم بهره‌مند می‌شوند و از این طریق می‌توانند جهت اخذ اقامت دائم چین اقدام کنند. لازم به ذکر است از آن جایی که کشور چین دارای سریع‌ترین و پیشرفته‌ترین رشد اقتصادی در جهان است دارای فرصت‌های شغلی پاره‌وقت بسیاری است.

همچنین دانشجویان بین‌المللی قادر هستند به شغل‌های پیشنهادی دانشگاه در زمینه تحصیلی خود مشغول شوند یا برای استخدام در مشاغل آنلاین برای دانشجویان بین‌المللی به جست‌وجو در بهترین سایت‌های کاریابی در خارج بپردازند. علاوه بر این موارد دانشجویان می‌توانند در مشاغلی مثل مترجمی، گارسونی، عکاسی و طراحی شروع به کار کنند. به‌طورکلی پیداکردن کار در چین بعد از فارغ‌التحصیلی هم کار چندان سختی به نظر نمی‌رسد؛ زیرا صنایع و شرکت‌های روبه‌رشد این کشور همواره نیازمند نیروی کار جدید، بامهارت و مستعد هستند.

اخذ ویزای تحصیلی چین

اخذ ویزای تحصیلی چین

همان‌طور که می‌دانید دانشجویان بین‌المللی قبل از ورود به چین باید برای ویزای X1 (مدت تحصیل ۳ ماه یا بیش‌تر) یا ویزای X2 (مدت تحصیل ۳ ماه یا کم‌تر) به کنسولگری‌ها و سفارت چین در کشور محل اقامتشان درخواست دهند. مدارک لازم  برای ارائه به سفارتخانه و کنسولگری‌ها جهت دریافت ویزای تحصیلی چین عبارت اند از:

  • گذرنامه (با حداقل ۶ ماه اعتبار)
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • عکس پاسپورت
  • گواهی سلامت
  • تمکن مالی
  • فرم JW201 یا JW202
  • پرداخت هزینه ویزا (۶۶ دلار)

جمع‌بندی

باتوجه‌به مطالب بیان شده می‌توان فهمید که دانشگاه نانتونگ (Nantong University) از رتبه علمی و کیفیت آموزشی بالایی برخوردار است. تعدد دانشکده‌ها و تنوع رشته‌های موجود در این دانشگاه و مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه تحصیل در دانشگاه Nantong از مزایای این دانشگاه به‌حساب می‌آیند. رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی از جمله رشته‌های پرطرف‌دار در این دانشگاه هستند. امکانات علمی و تحقیقاتی فراوان به همراه لابراتور و بیمارستان‌های متعدد از دلایل کیفیت آموزش پزشکی این دانشگاه محسوب می‌شوند.

در صوتی که تمایل به تحصیل در خارج از کشور دارید این دانشگاه می‌تواند گزینه مناسبی برای تحصیل شما باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در چین می‌توانید با با ارسال فرم مشاوره رایگان با کارشناسان ما در علم ویرا در ارتباط باشید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای
برچسب ها
این یک بنر است!

نظرات کاربران

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





مطالب پیشنهادی
با ما در تماس باشید!
آدرس ما:
تهران: نلسون ماندلا (جردن)- کوچه مروارید- پلاک۸- واحد 403
اردبیل: خیابان حافظ – روبروی پارک حافظ – ساختمان امید طبقه دوم
تبریز: بلوار استاد شهریار(چایکنار) – جنب بهزیستی ساختمان۲۲-طبقه اول
مشاهده فهرست

اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون آزمون