تحصیل در چین
توسط تیم علم ویرا
17 فروردین 2

صفر تا صد تحصیل در چین 2024-2023

چین یکی از کشورهای شرقی آسیا است که چندین دهه گذشته رشد اقتصادی بسیار خوبی داشته است. به همین دلیل این کشور توانسته دومین قدرت اقتصادی جهان شود. این کشور همچنین چهارمین کشور محبوب گردشگری و بعد از آمریکا و انگلیس سومین مقصد مهاجرت تحصیلی است. در کشور چین دانشگاه‌های تراز اول و با کیفیت آموزشی بالایی وجود دارد که سالانه دانشجویان بسیاری را به خود جذب می‌کنند. دانشگاه‌های چین از لحاظ موقعیت و اعتبار در رنکینگ جهانی جایگاه بالایی دارند. از جمله بهترین دانشگاه های چین می‎توان به دانشگاه ووهان چین، دانشگاه دالیان چین و… اشاره کرد.

تحصیل در کشور چین دارای مزیت‌های بسیاری است. از مزیت‌های تحصیل در کشور چین می‌توان به تحصیل به زبان انگلیسی و هزینه‌های مناسب تحصیل و زندگی در این کشور اشاره نمود. لازم به ذکر است که مدرک دریافت شده از اکثر دانشگاه‌های چین، مورد تأیید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران و سایر کشورها است.

اگر که به زبان انگلیسی در کشور چین تحصیل نمایید، دیگر نیازی به داشتن مدرک زبان چینی نخواهید داشت. اما اگر قصد تحصیل در کشور چین به زبان چینی را دارید، باید در آزمونی به نام Chinese proficiency test که همان آزمون تسلط به زبان چینی است، شرکت کنید.

برای تحصیل در چین، در مقطع لیسانس، متقاضیان باید نمره آیلتس ۵.۵ را داشته باشند. در برخی رشته‌ها و دانشگاه‌ها نیز برای مقطع ارشد با نمره ۵.۵ یا ۶ آیلتس می‌توانند ثبت نام کنند. نمره آیلتس ۶ یا ۶.۵ به بالا برای مقطع دکترا لازم است. در ادامه شما را از تمامی موضوعات مرتبط با تحصیل در چین آشنا خواهیم کرد.

مزایای تحصیل در چین

تحصیل در چین دارای مزایای بسیاری است که توانسته افراد زیادی را به خود جلب کند. در ادامه به بررسی و معرفی مزایای تحصیل در این کشور مدرن خواهیم پرداخت.

 

هزینه تحصیل در چین

یکی از مهمترین مزایای تحصیل در چین، هزینه‌های مقرون به صرفه نسبت به کشورهای اروپایی است. در مقایسه با کشورهای آمریکایی، اروپایی و حتی آسیایی نظیر هند، مالزی و… هزینۀ زندگی و تحصیل در چین بسیار ارزان‌تر است.

تأیید دانشگاه‌های کشور چین توسط وزارت بهداشت و علوم ایران

دانشگاه‌های کشور چین مورد تأیید وزارت علوم و بهداشت ایران هستند. از این رو دانشجویان پس از فارغ التحصیلی و بازگشت به ایران، هیچ نگرانی از بابت آینده کاری خود نخواهند داشت. از جمله دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران می‎توان به موسسه فناوری هاربین چین، دانشگاه شیان جیائوتونگ و… اشاره کرد.

امکان استفاده از معافیت تحصیلی

در دانشگاه‌های چین پذیرش به صورت مستقیم صورت می‌گیرد و به همین دلیل دانشجویان می‌توانند از معافیت تحصیلی بهره مند شوند.

Zero to one hundred education in China 2023-2024

کیفیت بالای تحصیل در چین

در رتبه بندی برترین دانشگاه‌های جهان در سال به گفته موسسه QS، تعداد دانشگاه‌‌‌‌‌های دارای رتبۀ زیر 300 چین، بسیار زیاد است. شهرت و رتبه بالای مؤسسات و دانشگاه‌های این کشور، موجب شده تا مدارک تحصیلی اخذ شده از آن‌ها در سرتاسر دنیا معتبر باشد. دانشگاه پکن یکی از بهترین دانشگاه های‌چین با رتبه جهانی عالی است.

امکان کار دانشجویی

دولت چین به دانشجویان بین المللی این اجازه را می‌دهد که در حین تحصیل، به کار مشغول شوند و هزینه‌های تحصیل خود را تا حدودی پوشش دهند.

بورسیه تحصیلی دانشجویی

دولت چین سالیانه به دانشجویان واجد شرایط بومی و یا بین المللی کمک هزینه و یا بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهد. بنابراین متقاضیان می‌توانند برای کمک هزینه و یا بورسیه تحصیلی در چین درخواست داده و در صورت واجد شرایط بودن از این مزیت بهره مند شوند.

فرصت‌های کاری زیاد

کشور چین دارای بازار کار موفق و پویا است. دانشجویان در این کشور فرصت فعالیت در برندها و شرکت‌های بین المللی بزرگ و معروف را نیز خواهند داشت. تحصیل در کشور چین درهای پیشرفت را به روی متقاضیان باز می‌کند.

The beautiful nature of China

 

طبیعت زیبای چین

دانشجویان، حین اقامت خود در چین می‌توانند از مکان‌‌‌‌‌های متفاوتی دیدن کنند. آب و هوا در هر منطقه از این کشور متفاوت است؛ از هوای سرد در هیمالیا تا آب و هوای نیمه‌گرمسیری در جنوب چین.

تحصیل در چین بدون مدرک زبان

زبان تدریس در دانشگاه‌های معتبر چین انگلیسی است. متقاضیان بدون ارائه مدرک زبان انگلیسی نیز، ‌می‌توانند در اکثر دانشگاه‌‌‌‌‌های این کشور آموزش ببینند. اما باید توجه داشت که زبان متقاضیان باید در حد آیلتس 5.5 باشد. یکی از مهم‌ترین دلایل دانشجویان بین المللی به خصوص دانشجویان ایرانی برای تحصیل در چین این مورد است.

معایب تحصیل در چین

تحصیل در چین دارای معایبی نیز است که در ادامه به بررسی و معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

آلودگی هوا

آلودگی هوای شهرهای بزرگ چین مانند پکن و شانگهای مانند تهران و حتی بیشتر از آن است.

بالا بودن اجاره خانه

اگر قصد تحصیل در چین را دارید باید این موضوع را بدانید که اجاره خانه در این کشور گران است.

توجه آزار دهنده‌ی مردم کشور چین به شما

متفاوت بودن چهره و رفتار شما به عنوان یک فرد خارجی، هر روزه مورد توجه بیش از حد مردم کشور چین قرار می‌گیرد.

محدودیت شبکه های اینترنتی

در این کشور نظارت بر شبکه‌های اینترنتی بیش از حد معمول بوده و این شبکه‌ها دارای فیلترینگ هستند. البته این موضوع برای ایرانی‌ها مشکلی نخواهد داشت.

ویژگی‌های برتر و مهم درباره‌ی چرایی انتخاب چین برای تحصیل

  • هزینه‌ی تحصیل پزشکی در کشور چین حدود ۷۰% ارزان‌تر از تحصیل این رشته در آمریکا است.
  • به نقل از مؤسسه QS در سال ۲۰۲۰، چین با داشتن ۲۲ دانشگاه در میان ۳۰۰ دانشگاه برتر دنیا، رتبۀ سوم را در زمینۀ استخدام فارغ‌التحصیلان کسب کرده است.
  • زبان تدریس در دانشگاه‌‌‌‌‌های معتبر چین، انگلیسی است.
  • دانشگاه‌های پزشکی کشور چین مورد تأیید وزارت بهداشت ایران هستند و اعتبار بسیار بالایی در سطح جهانی دارند. کشورهایی مثل آمریکا و انگلستان و همچنین سازمان جهانی بهداشت (WHO) این دانشگاه‌ها را تأیید می‌کنند.
  • اقتصاد چین ۷۷% بزرگ‌تر از اقتصاد آمریکا است. تحصیل در چین گزینه بسیار خوبی برای رشد اقتصادی، مالی و کاری است.

 

شرایط تحصیل در چین

چین یکی از کشورهای پیشرفته‌ی آسیایی است که شرایط خاصی برای متقاضیان تحصیلی خود دارد. آموزش در این کشور به دو زبان انگلیسی و چینی انجام می‌شود که هر متقاضی با توجه به توانایی خود، یکی از این زبان‌ها را برای تحصیل انتخاب می کند.

متقاضیان تحصیل در چین به زبان انگلیسی، نیاز به داشتن مدرکی دال بر تسلط به زبان چینی ندارند و فقط متناسب با شرایط دانشگاه باید مدرک تافل یا آیلتس خود را ارائه دهند. همچنین، متقاضیان تحصیل در چین به زبان چینی، باید در آزمونی به نام Chinese proficiency test شرکت کرده و نمره قبولی حداکثر 11 را کسب نمایند.

کشور چین امکان کار کردن در حین تحصیل را به دانشجو نمی‌دهد، اما دانشجویان در صورت لزوم می‌توانند در مشاغلی مانند مترجمی و تور لیدری برای مسافران ایرانی مشغول به کار شوند.

امکان بورسیه تحصیل در چین به زبان انگلیسی در همه مقاطع برای افرادی که دارای رزومه قوی، نمره آیلتس یا تافل بالا و یا سابقه کار باشند، وجود دارد.

شرط معدل برای تحصیل در چین

اکثر دانشگاه های کشور چین برای پذیرش دانشجویان دارای شرط معدل خاصی هستند. برای مثال می‌توان گفت که دانشگاه علوم پزشكي ونجو دانشجویانی با معدل بالای 16.5 و 17 را می‌پذیرد. همچنین دانشگاه نانتونگ چین دانشجویانی را پذیرا می‌شود که معدل آن ها بالای 16 باشد.

مقاطع مختلف تحصیلی

Study conditions in China

تحصیل در چین در مقطع کارشناسی

تحصیل در چین در مقطع کارشناسی حدوداً ۴ سال طول می‌کشد. آموزش مقطع کارشناسی در کشور چین عمدتاً به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. متقاضیان برای اقدام در مقطع کارشناسی کشور چین در کنار مدرک زبان نیاز به مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی مرتبط با رشته درخواستی خواهند داشت. معدل متقاضیان برای اقدام باید از 14 بیشتر باشد. افراد ۲۵ ساله شانس بیشتری برای اخذ ویزای تحصیل در چین خواهند داشت.

هزینه تحصیل در کشور چین در مقطع کارشناسی حدوداً 72,828,000 تومان در سال است. البته این مبلغ با توجه به رشته و دانشگاه مشخص می‌شود. مدرک کاردانی و کارشناسی دانشگاه‌‌‌‌‌‌های چین، اعتباری جهانی دارد.

محبوب‌ترین رشته‌ها در مقطع لیسانس شامل مدیریت، حسابداری، پزشکی، مهندسی، علوم طبیعی، کشاورزی، فضانوردی و… هستند.

 

تحصیل در چین در مقطع کارشناسی ارشد

اگر متقاضی تحصیل در چین در مقطع کارشناسی ارشد هستید، باید دارای مدرک کارشناسی مرتبط با رشته درخواستی خود و معدل ۱۴ به بالا باشید. این مقطع تحصیلی در کشور چین 2 تا 3 سال به طول می‌انجامد. شانس افراد ۳۵ سال جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بیشتر از سایرین است. هزینه تحصیل در کشور چین در مقطع کارشناسی ارشد حدوداً 72,828,000 تا 121,380,000 تومان در سال است. این مبلغ با توجه به رشته و دانشگاه متغیر است.

رشته‌هایی که به زبان انگلیسی در مقطع فوق لیسانس تدریس می‌شوند، اغلب شامل رشته‌های علوم پزشکی، تجارت، مهندسی و علوم کامپیوتری (IT) هستند. در مقطع ارشد، دانشگاه‌های چین دو بار در سال در ترم‌های ژانویه و سپتامبر پذیرش دانشجو دارند.

Studying in China for a Ph.D

تحصیل در چین در مقطع دکتری

کشور چین همیشه در حال گسترش سیستم آموزش عالی خود بوده است. این کشور عضو اصلی گروه BRICS است. این گروه شامل کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی می‌شود که اقتصاد آن‌ها به سرعت در حال پیشرفت است. دانشگاه‌‌‌‌‌های تحقیقاتی برجستۀ این گروه در کشور چین واقع شده است. این موضوع خود یکی از دلایل تمایل دانشجویان به تحصیل در این کشور در مقطع دکتری است.

دولت چین با اختصاص بودجۀ تحصیل در مقطع دکتری، برای مشارکت دانشجویان ‌بین‌الملل‌ ارزش بسیاری قائل شده است. تحصیل دورۀ دکتری در چین کاملاً مشابهِ انگلستان و دیگر کشور‌‌‌‌ها است. دانشجویان می‌توانند با پشتیبانی استاد راهنمای منتخب خود، در زمینه‌های جدیدی مشغول به پژوهش شوند.

مقطع دکتری در کشور چین به زبان انگلیسی آموزش داده می‌شود. دوره دکتری شامل دو دوره است که در دوره اول دانشجویان واحدهای مربوط به رشته خود را می‌گذرانند و در دوره دوم پایان نامه خود را زیر نظر استاد راهنما به پایان می‌رسانند. طول مدت تحصیل در چین در مقطع دکتری تقریباً 3-4 سال به طول می‌انجامد.

دانشجوی دوره دکتری باید یک پایان‌نامه در حدود ۱۲۰.۰۰۰ لغت در طول دوره تحصیلی خود، برای اخذ مدرک دکتری، ارائه دهد. پنل نظارت بر پایان‌نامه متشکل از ۳ عضو هیات علمی دانشکده حقوق بین‌الملل،CUPL است. یک متقاضی باید حداقل ۱۱ واحد درسی را برای فارغ التحصیلی بگذراند و پایان‌نامه خود را با موفقیت در مقابل ۵ داور دفاع کند.

برای مقطع دکتری در چین، متقاضیان باید مدرک کارشناسی ارشد در رشته مربوطه را داشته باشند. برخی از رشته‌های محبوب برای مطالعه دکتری در چین شامل تجارت بین المللی، اقتصاد بین‌الملل، روانشناسی، فیزیک، امور مالی شرکت، علم مدیریت و جامعه‌شناسی هستند. هزینه‌های پذیرش دکتری در دانشگاه‌های چین، بین 60,447,500 تا 241,790,000 تومان است.

شرایط سنی تحصیل در چین

شرایط سنی متقاضیان تحصیل در چین باید به شرح زیر باشد:

  • دانشجویان دوره کارشناسی زیر رده سنی ۲۵ سال با تحصیلات کامل متوسطه
  • دانشجویان زیر رده سنی ۳۵ سال که حداقل دو سال از دوره کارشناسی را گذرانده باشند.
  • دانشجویان زیر رده سنی ۳۵ سال برای مقطع کارشناسی ارشد
  • دانشجویان زیر رده سنی ۴۵ سال و دارای مدرک کارشناسی ارشد
  • دانشجویان مقطع دکتری زیر رده سنی ۴۰ سال که از مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند.

Studying in China in the field of medicine and dentistry

 

تحصیل در چین در رشته پزشکی و دندانپزشکی

به دلیل هزینه‌های تحصیلی بسیار مناسب کشور چین نسبت به دیگر کشورهای دنیا، بسیاری از افراد علاقه مند به تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در این کشور شده‌اند. نکته بسیار مهمی که در خصوص تحصیل در رشته‌های پزشکی در این کشور وجود دارد، این است که دانشجویان می‌توانند با دریافت پذیرش به صورت مستقیم از دانشگاه‌های کشور چین اقدام به تحصیل در رشته‌های مربوطه کنند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین معمولاً در حدود ۵ تا ۶ سال طول می‌کشد. متقاضیان برای ورود به رشته‌های پزشکی نیاز به داشتن مدرک دیپلم دبیرستان و همچنین مدرک زبان انگلیسی آیلتس ۶ دارند.

یکی از نکات مثبت تحصیل درچین در این رشته‌ها این است که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در تمام مقاطع این کشور و در اکثر رشته‌ها فراهم است. برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین نیاز است که حتماً به زبان رسمی این کشور تسلط پیدا کرد چرا که در پایان دوره‌های آموزشی دانشگاه دانشجو باید یک دوره کارآموزی را در بیمارستان‌ها یا درمانگاه‌های چین بگذراند. به همین علت برای برقراری ارتباط با مردم چین، دانستن این زبان بسیار با اهمیت است.

از جمله دانشگاه های پزشکی کشور چین می توان به دانشگاه فودان، دانشگاه سابانجی، دانشگاه نانجینگ مدیکال و… اشاره کرد.

هزینه تحصیل رشته پزشکی در چین چیزی در حدود 96,716,000 تا 169,253,000 تومان در سال است.

معرفی دانشگاه‌های برتر چین

ردیف نام دانشگاه رتبه
1 دانشگاه سینگوا (Tsinghua) (https://www.tsinghua.edu.cn/en/) ۱۵
2 دانشگاه پکینگ (Peking University) (https://english.pku.edu.cn/) ۲۳
3 دانشگاه فودان (Fudan University) (https://www.fudan.edu.cn/en/) ۳۴
4 دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (Shanghai Jiao Tong University) (https://en.sjtu.edu.cn/) ۴۷
5 دانشگاه ژجیانگ (Zhejiang University) (https://www.zju.edu.cn/english/) ۵۳
6 دانشگاه علم وفناوری چین (University of Science and Technology in China) (https://en.ustc.edu.cn/) ۹۳
7 دانشگاه نانجینگ (Nanjing) (https://www.nju.edu.cn/en/main.psp) ۱۲۴
8 دانشگاه ووهان (Wuhan University) (https://en.whu.edu.cn/) ۲۴۶
9 دانشگاه تونگجی (Tongji University) ۲۵۶
10 موسسه تکنولوژی هاربین (Harbin Institute of Technology) (http://en.hit.edu.cn/) ۲۶۰

Necessary documents to study in China

مدارک لازم برای تحصیل در چین

  • ترجمه رسمی گواهی کارشناسی (Notarized Photocopy of Degree Certificate)
  • ترجمه رسمی گواهی کارشناسی ارشد (برای دوره دکتری)
  • ترجمه رسمی ریزنمرات کارشناسی
  • رزومه: به زبان انگلیسی که در آن محل‌های تحصیل، کار، موضوع تألیفات مثل پایان‌نامه‌ها و مقالات و سوابق کاری و پژوهشی شما آورده شده باشد.
  • شرح‌حال: (Personal Statement)

معمولاً شرح حال به اندازه ۱۰۰۰ کلمه برای کارشناسی ارشد و ۱۵۰۰ کلمه برای دکتری و به زبان انگلیسی باید تهیه شود. شرح حال شامل تجارب کاری و تحصیلی، موفقیت‌ها و دستاوردهای پژوهشی، به همراه اینکه چرا می‌خواهید در چین درس بخوانید و هدفتان در آینده چیست، است.

  • تصویر از مدرک زبان انگلیسی
  • عدم داشتن سوء سابقه کیفری
  • ترجمه رسمی ریزنمرات کارشناسی ارشد (Original or Notarized Academic Transcripts)
  • دو توصیه‌نامه از اساتید (Recommendation Letters From Two Professors or Associate Professors)
  • تصویری از مقاله چاپ شده
  • ارائه تمکن مالی بانک
  • احترام متقاضی به قوانین دولت چین و تمام نظامات موجود در این کشور
  • تصویر پاسپورت (A Photocopy of Passport, Pages With Photo)
  • داشتن ویزای دانشجویی یا ویزای موقت بازدید (Visitor Visa)
  • تسلط به سطح مطلوب زبان چینی (HSK) برای تحصیل در دانشگاه‌های چینی
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی مثل تافل و آیلتس برای تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان کشور چین

اخذ ویزای تحصیل در چین

برای ورود به عنوان اتباع خارجی به کشور چین، شما به ویزا نیاز دارید. ویزای تحصیلی چین که به نام ویزای اکس (X visa) شناخته می‌شود، به دو نوع تقسیم بندی شده است.

  • ویزای اکس 1 (X1)

این ویزا برای افرادی است که قصد ورود تحصیلی به کشور چین را به مدت بیش از 180 روز دارند.

  • ویزای اکس 2 (X2)

این نوع از ویزا برای افرادی که قصد ورود تحصیلی به کشور چین به مدت کمتر از 180 روز را دارند، صادر می‌شود.

مدارک لازم برای صدور ویزای تحصیلی چین

  • ارائه پاسپورت
  • خالی بودن حداقل دو صفحه پاسپورت برای درج ویزا
  • معتبر بودن پاسپورت برای حداقل 12 ماه
  • پرداخت هزینه صدور ویزا
  • ارائه پذیریش دانشگاه

Education and living expenses in China

هزینه‌های تحصیل و زندگی در چین

هزینه‌ی 20 کالای ضروری در چین یه شرح زیر است:

آب هر نیم لیتر 7,253 تومان
شیر هر لیتر 45,698 تومان
نان 36,510 تومان
برنج هر کیلو 23,453 تومان
تخم مرغ بسته 12 عددی 40,862 تومان
پنیر محلی هر کیلو 310,458 تومان
گوشت مرغ هر کیلو 89,945 تومان
سیب هر کیلو 40,862 تومان
موز هر کیلو 25,146 تومان
گوجه هر کیلو 28,047 تومان
بلیط یک طرفه مترو 7,253 تومان
تاکسی در اختیار برای یک ساعت 127,181 تومان
گازوئیل هر لیتر 25,146 تومان
اینترنت ADSL ماهیانه 359,299 تومان
شلوار جین 1,447,354 تومان
کتانی 2,113,486 تومان
اجاره خانه یک خوابه در مرکز شهر 12,959,944 تومان ماهیانه
اجاره خانه یک خوابه در اطراف شهر 7,471,311 تومان ماهیانه
تویوتا کرولا 483,580,000 تومان

هزینه‌ی دانشگاه‌های چین تقریباً به شرح زیر است:

  • هزینه دانشگاه‌های عمومی چین، بین 79,790,700 تا 241,790,000 تومان در سال است.
  • هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان بین 53,193,800 تا 108,805,500 تومان در سال است.
  • هزینه‌های تحصیل در رشته‌های پزشکی، مهندسی و تجاری، بین 580,296,000 تا 1,208,950,000 تومان در سال است.
  • هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان که در چین کمپ دارند، برای مقطع لیسانس 290,148,000 تومان و برای مقطع فوق لیسانس 326,416,500 تومان است.
  • هزینه شهریه‌های دانشگاه‌های کمپ امریکایی و بریتانیایی در شهرهای چین از 193,432,000 تا 362,685,000 تومان است.

جمع بندی

کشور چین به دلیل رتبه‌ی خوب دانشگاه‌های آن و داشتن موقعیت‌های شغلی فراوان می‌تواند یکی از بهترین کشورها برای ایرانیان باشد. این دانشگاه با داشتن دانشگاه های برتر از جمله دانشگاه ژنگژو (Zhengzhou)، دانشگاه چاينا مديكال و … یکی از بهترین مقاصد مهاجرت تحصیلی است. تحصیل در چین از مزایای زیادی از جمله هزینه‌ی مقرون به صرفه و امکان تحصیل به زبان انگلیسی در تمامی مقاطع برخوردار است.

اگر قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید، با مشاورین مجموعه‌ی علم ویرا مشورت نمایید. برای ارتباط با مشاورین ویرا به شماره‎‌ی 09142941348 در واتساپ پیام دهید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برچسب ها
این یک بنر است!

نظرات کاربران

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





مطالب پیشنهادی
با ما در تماس باشید!
آدرس ما:
تهران: نلسون ماندلا (جردن)- کوچه مروارید- پلاک۸- واحد 403
اردبیل: خیابان حافظ – روبروی پارک حافظ – ساختمان امید طبقه دوم
تبریز: بلوار استاد شهریار(چایکنار) – جنب بهزیستی ساختمان۲۲-طبقه اول
مشاهده فهرست

اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون آزمون