آشنایی با دانشگاه ووهان چین + شهریه 2023
توسط تیم علم ویرا
17 فروردین 2

آشنایی با دانشگاه ووهان چین + شهریه 2023

دانشگاه ووهان چین wuhan university
ارزیابی دانشگاه تایید وزارت بهداشت ایران
غیر تایید وزارت علوم ایران
سال تاسیس 1893
نوع دانشگاه دولتی
تعداد دانشکده و دپارتمان 37
موقعیت دانشگاه  استان هوبی و شهر ووهان
رتبه جهانی QS دانشگاه 194
رتبه در چین 5-7
زبان تحصیل چینی / انگلیسی
شعار دانشگاه خودسازی،پشتکار،حقیقت جویی و نوآوری
نحوه پذیرش  با مدرک زبان / با مصاحبه / با شرط معدل

دانشگاه ووهان (WHU) یکی از 5 دانشگاه برتر چین است که در مرکز چین در شهر ووهان واقع شده است و حدود 1500 دانشجوی بین المللی دارد. این دانشگاه به عنوان داشتن زیباترین پردیس در بین بهترین دانشگاه‌های چین شناخته شده است. همچنین از جمله معتبرترین دانشگاه‌های چین و شرق آسیا است. به همین دلیل، دانشجویان بسیاری از کشورهای دیگر نیز متقاضی تحصیل در دانشگاه بزرگ ووهان چین هستند. این دانشگاه مورد تأیید وزارت بهداشت و علوم ایران است. در ادامه با ما همراه باشید تا با این دانشگاه آشنایی بیشتری پیدا کنید.

 

رنکینگ و امتیاز دانشگاه ووهان چین

دانشگاه پزشکی ووهان در رنکینگ 194 جهانی در سال 2024 قرار دارد. رنکینگ این دانشگاه در سیستم رتبه دهی شانگهای 101-150 و در سیستم تایمز 157 میباشد. همچنین این دانشگاه در فهرست پروژهای دولتی 211، 985 و پروژه Double First Class قرار دارد. درواقع دانشگاه‌هایی که بخشی از این پروژه‌ها هستند، بودجه دولتی زیادی را برای توسعه و پیشرفت به عنوان یک دانشگاه در سطح جهانی را به خود اختصاص می‌دهند.

مبادلات و همکاری‌های بین المللی دانشگاه ووهان در سال‌های اخیر افزایش یافته است. این دانشگاه با بیش از 400 دانشگاه و موسسه تحقیقاتی در بیش از 70 کشور و منطقه ارتباط همکاری برقرار کرده است.

 

تحصیل در چین

تاریخچه دانشگاه ووهان

تاریخچه دانشگاه ووهان به موسسه Ziqiang که در سال 1893 توسط ژانگ ژیدونگ، فرماندار وقت استان هوبی و استان هونان در اواخر سلسله چینگ تأسیس شد، بر می‌گردد. در طی توسعه و تکامل این موسسه، نام آن بارها تغییر کرده است و در نهایت در سال 1928 نام آن به دانشگاه ملی ووهان تغییر یافت.

از زمان تأسیس دانشگاه ووهان، این دانشگاه بیش از 300 هزار استعداد حرفه‌ای را در زمینه‌های مختلف پرورش داده است. در میان آن‌ها بیش از 100 عضو در آکادمی علوم و مهندسی چینی حضور داشته که سهم بزرگی در ساخت و ساز ملی و پیشرفت اجتماعی داشته‌اند. دستاوردهای قابل توجه دانشگاه ووهان باعث شده که این دانشگاه شهرت جهانی گسترده‌ای به خود اختصاص دهد. درسال 1999 مجله مشهور Science، این دانشگاه را از برجسته‌ترین مؤسسات آموزش عالی در چین معرفی کرد.

اولین دانشکده علوم پزشکی دانشگاه ووهان شامل 20 بخش آموزشی و تحقیقاتی از قبیل پزشکی داخلی، جراحی، زنان و مامایی، متخصص اطفال و غیره بود. همچنان این دانشکده به علت داشتن امکانات خوب و کیفیت بالای آموزش و تحصیل در آن، مکان ایده آلی برای تحصیل میباشد.

 

آشنایی با شهر ووهان

اگر قصد دارید برای تحصیل در دانشگاه ووهان راهی کشور چین شوید، بهتر است درباره شهر محل تحصیل خود نیز اطلاعاتی مختصر داشته باشید. ووهان چین، حدود سه هزار سال به عنوان یک شهر مسکونی قدمت دارد و جالب است بدانید به عنوان پنجمین شهر بزرگ دنیا شناخته می‌شود. بنابراین پس از مهاجرت با شهری مدرن و مجهز سر و کار خواهید داشت. این شهر حدود 11 میلیون نفر جمعیت دارد و به عنوان مرکز حمل و نقل، سیاسی و اقتصادی کشور چین انتخاب شده است. از جمله جاذبه‌های دیدنی ووهان می‌توان به برج جرثقیل، باغ گیاه شناسی، نمایشگاه هان، دریاچه شرقی، خیابان هان، موزه هنری هوبی و… اشاره کرد.

آشنایی با دانشگاه ووهان

 

آشنایی با دانشگاه بزرگ ووهان

به دلیل معماری منحصر به فرد و مناظر چشم نواز، دانشگاه ووهان به عنوان زیباترین دانشگاه‌ چین شناخته می‌شود. این دانشگاه روی تپه‌ای بسیار دیدنی به نام لوجیا و در مجاورت دریاچه شرقی قرار دارد. این موقعیت خاص، فضای دانشگاه را بسیار زیبا و دوست داشتنی کرده است. همچنین محوطه داخلی دانشگاه سرشار از گل‌های بسیار زیبا و مناطق سرسبز است. اگر در فصل بهار در این دانشگاه باشید، می‌توانید جشنواره شکوفه‌های گیلاس را نیز ببینید. معماری ساختمان‌های این مجموعه نیز متفاوت است که البته به سال‌ها پیش بر می‌گردد. معمار این ساختمان‌ها دانش آموخته دانشگاه MIT بوده و تلاش کرده است، با ترکیب عناصر سنتی چین و معماری غرب، بنائی جذاب و خاص طراحی نماید.

تحصیل پزشکی در دانشگاه ووهان چین

دانشکده پزشکی این دانشگاه، یکی از پایگاه‌های آموزشی پزشکی معروف چین است. در حال حاضر، دانشکده پزشکی توسط 8 کالج، 3 موسسه و 3 بیمارستان وابسته تشکیل شده است.

در ادامه شما را با امکانات این دانشگاه و مراکز مختلف وابسته به آن بیشتر آشنا خواهیم کرد:

 

کتابخانه

بسیاری از دانشگاه‌های چین کتابخانه‌هایی بسیار غنی دارند که دانشگاه بزرگ ووهان نیز از این قاعده مستثنی نیست. کتابخانه بی نظیر این دانشگاه بیش از 5 میلیون جلد کتاب و 10 هزار مجله و نشریه خارجی و داخلی را در خود جای داده است. بنابراین، دانشجویان این دانشگاه برای دستیابی به منابع مطالعاتی روز دنیا، هیچ مشکلی نخواهند داشت.

مراکز تحقیقاتی دانشگاه ووهان چین

مراکز تحقیقاتی

این دانشگاه در زمینه‌های تحقیقاتی، بسیار فعال است و مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی بسیاری وابسته به آن در حال فعالیت هستند.

بیمارستان

دانشگاه پزشکی ووهان چین با چند بیمارستان معتبر و مجهز به طور مستقیم همکاری دارد. دانشجویان می‌توانند دوره کار آموزی خود را، بنا بر تصمیم دانشگاه، در این بیمارستان‌ها پشت سر بگذارند. از جمله این بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه ووهان می‌توان به بیمارستان Zhongnan و بیمارستان عمومی هوبی اشاره کرد.

 

خوابگاه و سایر امکانات دانشجویی

با توجه به این که این دانشگاه دانشجویان بین المللی بسیاری را می‌پذیرد، امکانات لازم برای زندگی و تحصیل آنان را نیز فراهم می‌کند. خوابگاه‌هایی با تجهیزات مورد نیاز از جمله این امکانات به شمار می‌روند.

هزینه های تحصیل در دانشگاه ووهان

هزینه‌های تحصیل در ووهان + شهریه 2024

برای تحصیل در دانشگاه پزشکی ووهان چین لازم است برای پرداخت شهریه برنامه ریزی‌های لازم را در نظر بگیرید. علاوه بر شهریه، باید هزینه‌های مربوط به خوراک، خوابگاه یا اجاره خانه، بیمه درمانی و … را نیز در لیست هزینه‌های زندگی و تحصیل در چین لحاظ کنید.

  • شهریه: 40 هزار یوآن (RMB) در سال
  • هزینه اجاره خانه: 700-1000 یوآن
  • هزینه معاینه فیزیکی: 300 یوآن در سال
  • هزینه بیمه: 600 یوآن در سال
  • هزینه کتاب درسی: 200 تا 1000 یوآن در سال
  • هزینه زندگی: 1000 تا 2000 یوآن در ماه

 

شرایط پذیرش در دانشگاه بزرگ ووهان

شرایط پذیرش در دانشگاه بزرگ ووهان

از جمله شروط این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان بین الملل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمرات دبیرستان شما باید حداقل معادل با سطح نمره B در چین باشند، یعنی معدل شما بالا 18 باشد.
  • برای تحصیل در دانشگاه ووهان باید بیش از 18 و ترجیحاً زیر 25 سال، سن داشته باشید.
  • قبولی از مصاحبه
  • دانشجویان باید حتماً دارای بیمه سلامت باشند تا بتوانند مشغول به تحصیل در چین شوند.

اگر شروط بالا درباره شما صدق می‌کند لازم است ابتدا موعد تعیین شده توسط دانشگاه ووهان را برای درخواست پذیرش بررسی نمایید و سپس رزومه خود را ارسال کنید. مدارک تحصیلی قبلی، پاسپورت دارای اعتبار، توصیه نامه، گواهی عدم سوء پیشینه و … از جمله مدارکی هستند که برای مراحل پذیرش و اخذ ویزا به آن‌ها نیاز خواهید داشت. لازم به ذکر است در صورت تأیید درخواست شما توسط دانشگاه و سفارت، ابتدا یک ویزای یک ساله مشروط به شما تعلق می‌گیرد. در ادامه طول تحصیل می‌توانید برای تمدید ویزای خود اقدام کنید.

بورسیه تحصیلی دانشگاه ووهان

دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه ووهان

دانشگاه ووهان برای برخی از دانشجویان کمک هزینه‌ای را تحت عنوان بورسیه تحصیلی در نظر می‌گیرد. این بورسیه ممکن است انواع مختلفی داشته باشد اما به طور معمول می‌تواند برای پرداخت شهریه دانشگاه، هزینه بیمه و خوابگاه کمک کننده باشد. البته میزان این کمک هزینه برای دانشجویان مقاطع مختلف متفاوت است. به طور کلی بورسیه تحصیلی این دانشگاه بین 2 تا 3 هزار یوان در ماه است. برای دریافت این بورسیه باید به صورت آنلاین درخواست خود را ارائه دهید.

جمع بندی

دانشگاه ووهان، از جمله دانشگاه‌های جامع و مهم کشور چین است که مستقیماً زیر نظر وزارت آموزش و پرورش فعالیت دارد. اگر برای ادامه تحصیل به دنبال یک دانشگاه شرقی قابل اطمینان هستید، می‌توانید روی این دانشگاه به عنوان گزینه‌ای قابل تأمل حساب کنید. برای مهاجرت به چین می‌توانید از مشاوران علم ویرا مشورت بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برچسب ها
این یک بنر است!

نظرات کاربران

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





مطالب پیشنهادی
با ما در تماس باشید!
آدرس ما:
تهران: نلسون ماندلا (جردن)- کوچه مروارید- پلاک۸- واحد 403
اردبیل: خیابان حافظ – روبروی پارک حافظ – ساختمان امید طبقه دوم
تبریز: بلوار استاد شهریار(چایکنار) – جنب بهزیستی ساختمان۲۲-طبقه اول
مشاهده فهرست

اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون آزمون