دانشگاه های برتر آذربایجان
توسط تیم علم ویرا
18 فروردین 1

دانشگاه های برتر آذربایجان + معرفی 8 دانشگاه

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشوری ارزان‌ قیمت و نزدیک دارید، آذربایجان را جزء انتخاب‌های خود در نظر بگیرید. برای تحصیل در آذربایجان نیز مانند هر کشور دیگر نیاز به اطلاعاتی کامل دارید. باید بدانید کدام دانشگاه برای شرایط شما بهترین است و آن را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با دانشگاه های برتر آذربایجان آشنا کنیم. دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی از آذربایجان شرایط سختی ندارد. شما به سادگی می‌توانید به این کشور مهاجرت کرده و با هزینه‌ای مناسب در محیطی بین‌المللی تحصیل کنید.

تحصیل در آذربایجان

آذربایجان از همسایگان شمالی ایران محسوب می شود و زبان رسمی آن ترکی آذربایجانی است. این کشور به علت قرابت جغرافیایی و پایین بودن هزینه‌های زندگی در آذربایجان مورد توجه بسیاری از مهاجران ایرانی قرار گرفته است. امکان تحصیل در رشته‌های مختلف در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا فراهم است. به‌طورکلی تحصیلات عالی در آذربایجان به سه زبان انگلیسی، روسی و ترکی آذربایجانی امکان پذیر است. عموماً دوره کارشناسی 4 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دکترا 4 سال به طول می‌انجامند. 38 دانشگاه مختلف در این کشور دانشجو می‌پذیرند. شما با انتخاب رشته مورد نظر و ارائه مدارکتان، می‌توانید در دانشگاه های برتر آذربایجان مشغول به تحصیل شوید.

 لازم به ذکر است که مدارک اخذ شده از بهترین دانشگاه های آذربایجان در بسیاری از کشورهای دیگر نیز مورد پذیرش است. بسیاری از افراد، تحصیل در دانشگاه های آذربایجان را پلی برای زندگی در کشورهای اروپایی در نظر می‌گیرند. پس از تحصیل و اخذ مدرک از دانشگاه های برتر آذربایجان می‌توانید برای ادامه تحصیل یا حتی کار در کشورهای اروپایی اقدام کنید.

سال‌های گذشته این کشور در مسیر رشد اقتصادی، آموزشی و اجتماعی قدم برداشته است. تلاش این کشور مبنی بر به کارگیری استانداردهای برتر آموزشی، اصلاحات بسیاری در سیستم آموزشی را به همراه داشته است. دانشگاه های آذربایجان به دنبال افزایش و حفظ روابط متعددی با دانشگاه های برتر جهان هستند. برخی از برنامه‌های ارتباطی این دانشگاه ها عبارت اند از: Horizon 2020، MIT، برنامه علمی اتحادیه اروپا و آزمایشگاه‌های آکسفورد.

لیست دانشگاه های برتر آذربایجان

هزینه پایین و امکان تحصیل به زبان انگلیسی و آذری مزایای مهمی برای دانشگاه های این کشور به شمار می‌روند. برای اینکه بتوانید از همه مزایای تحصیل در این کشور بهره‌مند شوید، انتخاب دانشگاه اهمیت بسیاری دارد. انتخاب دانشگاه یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی شما خواهد بود. بنابراین، با بررسی کامل، دانشگاهی که برای شرایط شما بهترین است را انتخاب کنید. دانشگاه های مطرح آذربایجان عبارت اند از:

اغلب دانشگاه‌های بالا مورد تأیید وزارت علوم ایران نیز هستند. برای آشنایی بیشتر با هر یک از این دانشگاه‌ها ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید.

دانشگاه های برتر آذربایجان؛ دانشگاه دولتی باکو (Baku State University)

دانشگاه دولتی باکو در سال 1919 تأسیس شد و یکی از شناخته شده‌ترین و برترین دانشگاه های آذربایجان است. گستره زیادی از رشته‌های مختلف در این دانشگاه تدریس می‌شوند. وجود 37 لابراتوار علمی و تحصیلی در دانشگاه باکو از مزایای آن به شمار می‌روند. تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه امکان پذیر است.

دانشگاه دولتی باکو عضو چندین برنامه همکاری با دانشگاه‌ها و مؤسسات برتر علمی است. این برنامه‌ها عبارت اند از: همکاری با دانشگاه‌های دولتی حاشیه دریای خزر، همکاری با دانشگاه‌های حوزه دریای سیاه و اتحادیه دانشگاه‌های اروپایی. این برنامه‌ها سبب افزایش ارتباطات مؤثر و اعتبار دانشگاه می‌شوند. به علاوه، امکان استفاده از برنامه‌های تبادل دانشجو را نیز فراهم می‌کنند.

Azerbaijan State University of Oil and Industry

دانشگاه دولتی صنعت و نفت آذربایجان (Azerbaijan State University of Oil and Industry)

دانشگاه دولتی صنعت و نفت آذربایجان از سال 1991 به فعالیت مشغول بوده و توانسته به عنوان یکی از دانشگاه های برتر آذربایجان عملکرد موفقی داشته باشد. هدف این دانشگاه ایجاد تفکر نقادانه، تفکر منطقی، خلاقیت و زندگی با فرهنگ بالا برای دانشجویان است. دانشجویان می‌توانند از میان بیش از 50 رشته موجود در دانشگاه صنعت و نفت آدربایجان یکی را برای تحصیل انتخاب کنند. در سال 2016 این دانشگاه UFAZ را افتتاح کرد. دانشگاه فرانسوی آذربایجان در رشته‌هایی از قبیل علوم کامپیوتر، مهندسی نفت و مهندسی شیمی مدارک دوگانه ارائه می‌کند.

 برخی از دانشکده‌های دانشگاه صنعت و نفت آذربایجان عبارت اند از: زمین شناسی و اکتشاف، نفت و گاز، فناوری شیمیایی، مهندسی انرژی، فناوری اطلاعات و کنترل و مدیریت اقتصاد. علاوه بر امکانات گسترده آموزشی، خدمات رفاهی متعددی نیز در این دانشگاه به چشم می‌خورد. یکی از این موارد وجود مجموعه‌های ورزشی متعدد است. مجموعه‌هایی از قبیل استخر، زمین تنیس، فوتبال، بسکتبال و… .

دانشگاه پزشکی آذربایجان (Azerbaijan Medical University)

اگر قصد تحصیل در رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی یا رشته‌های پیراپزشکی را دارید، دانشگاه پزشکی آذربایجان انتخابی مناسب است. این مؤسسه آموزش عالی خصوصی بوده و از بهترین دانشگاه‌های آذربایجان به شمار می‌رود. این دانشگاه در سال 1930 تأسیس شد و تاکنون ده‌ها هزار پزشک و داروساز را به آذربایجان و دیگر کشورها تحویل داده است. برخی از ساختمان‌ها و امکانات دانشگاه پزشکی آذربایجان عبارت اند از: مرکز تحقیقات علمی، ساختمان‌های آموزشی، مرکز درمانی، مرکز انتشارات و روزنامه، مجموعه ورزشی، کتابخانه و لابراتوارهای متعدد.

دانشجویان بومی و بین‌المللی بسیاری از 21 کشور جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل اند. برخی از رشته‌های موجود در دانشگاه پزشکی آذربایجان عبارت اند از پزشکی عمومی، دندان پزشکی، پزشکی نظامی، داروسازی و پرستاری. این دانشگاه نیز ارتباطات علمی-تحقیقاتی گسترده‌ای با بیش از 30 دانشگاه و مؤسسه علمی در 20 کشور جهان دارد.

Khazar University

دانشگاه خزر (Khazar University)

یکی دیگر از دانشگاه‌های خصوصی که جزو دانشگاه های برتر آذربایجان به شمار می‌رود، دانشگاه خزر است. این دانشگاه در سال 1991 تأسیس شد و در حال حاضر میزبان بیش از 2200 دانشجو است. دانشجویان بین‌المللی نیز حدود 8 درصد از جمعیت دانشگاه خزر را به خود اختصاص می‌دهند.

 این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می‌پذیرد. برخی از رشته‌های پرطرفدار دانشگاه خزر عبارت اند از: حسابداری و امور مالی، مدیریت، فیزیک، نجوم، هنر، طراحی، مهندسی الکترونیک، مهندسی شیمی، مطالعات بین‌الملل و علوم کامپیوتر.

دانشگاه های برتر آذربایجان؛ دانشگاه آدا (ADA University)

برخلاف دانشگاه‌هایی که به آن ها اشاره شد، مدت زمان زیادی از تأسیس دانشگاه آدا نمی‌گذرد. این دانشگاه در سال 2014 و با هدف اولیه تربیت متخصصانی برای شغل‌های دیپلماتیک تأسیس شد. از آن زمان تاکنون، دانشگاه آدا رشد بسیاری داشته و به یکی از دانشگاه های برتر آذربایجان تبدیل شده است.

 این دانشگاه 4 دانشکده دارد که عبارت اند از آموزش IT و مهندسی، بازرگانی و روابط عمومی و بین‌الملل. یکی از نکات مهم در رابطه با دانشگاه آدا محیط متنوع و بین‌المللی آن است. در حال حاضر دانشجویانی از 46 کشور مختلف جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل اند. برخی از کلوپ‌ها و انجمن‌های دانشگاه آدا عبارت اند از: کلوپ کتاب، هنر و خلاقیت و سیاست.

دانشگاه قفقاز (Qafqaz University)

دانشگاه قفقاز با به‌‌کارگیری برنامه‎‌های نوین آموزشی، متدهای تدریس موفق و تجربه تدریس مؤسسات برتر ترکیه، در لیست دانشگاه های برتر آذربایجان قرار گرفته‌ است. این دانشگاه محیطی چند ملیتی و چند زبانی دارد و دانشجویان بسیاری از کشورهای مختلف را به خود جذب کرده است. مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، اقتصاد و مهندسی صنعتی از رشته‌های محبوب دانشگاه قفقاز هستند. این دانشگاه همیشه تلاش کرده است که از تکنولوژی‌های آموزشی مدرن در کنار تکنیک‌های تدریس موجود استفاده کند. برخی از امکانات رفاهی دانشگاه قفقاز عبارت اند از: خوابگاه‌های مجهز، کتابخانه‌ها و اتاق‌های مطالعه، خدمات پزشکی، لابراتوارهای تحقیقاتی و مراکز ورزشی مجهز.

Azerbaijan Technical University

دانشگاه فنی آذربایجان (Azerbaijan Technical University)

دانشگاه فنی آذربایجان از مراکز دولتی آذربایجان است. کیفیت بالای آموزش و خدمات ارائه شده این دانشگاه آن را به یکی از دانشگاه های برتر آذربایجان تبدیل کرده است. دانشگاه فنی آذربایجان در سال 1950 در باکو تأسیس شد و از کارشناسی تا دکترا دانشجو می‌پذیرد. دریافت جایزه نقدی برای دستاوردهای مختلف در رشته‌های آموزشی، علمی و فنی در کارنامه این دانشگاه به چشم می‌خورد. اگر قصد دارید در یکی از رشته‌های فنی-مهندسی یا مدیریت ادامه تحصیل دهید، دانشگاه فنی آذربایجان یکی از بهترین گزینه‌های شما خواهد بود. برخی از رشته‌های محبوب این دانشگاه عبارت اند از: بیزینس، علوم کامپیوتر، IT، مدیریت، مهندسی برق، معماری و مهندسی الکترونیک.

دانشگاه های برتر آذربایجان؛ دانشگاه دولتی اقتصاد آذربایجان (Azerbaijan State University of Economics)

دانشگاه دولتی اقنصاد آذربایجان در سال 1930 تأسیس شد و اکنون به یکی از بزرگترین و دانشگاه های برتر آذربایجان و منطقه قفقاز تبدل شده است. این دانشگاه دارای 21 دانشکده مختلف است که در مقاطع مختلف دانشجو می‌پذیرند. برخی از رشته‌های پرطرفدار دانشگاه دولتی اقتصاد آذربایجان عبارت اند از: اقتصاد، امور مالی، بازاریابی، آمار، مهندسی شیمی و حسابداری. برخی از امکانات رفاهی این دانشگاه عبارت اند از: سالن‌های فوتبال، بسکتبال، تنیس و امکانات تفریحی برای میزبانی رقابت‌های ملی و بین‌المللی.

 لازم به ذکر است که دانشگاه دولتی اقتصاد آذربایجان تنها دانشگاه آذربایجان است که دروس خود را به 4 زبان آذربایجانی، انگلیسی، روسی و ترکی ارائه می‌دهد. همکاری‌های گسترده بین‌المللی و برنامه‌های تبادل دانشجو نیز از جمله مزایای این دانشگاه هستند. دانشگاه دولتی اقتصاد آذربایجان با حدود 100 دانشگاه مختلف در 32 کشور همکاری می‌کند.

سخن پایانی

مهاجرت و ادامه تحصیل در یک کشور دیگر می‌تواند نقطه عطف زندگی شما باشد. آذربایجان به عنوان یکی از کشورهای همسایه ایران اخیراً محبوبیت زیادی پیدا کرده است. برخی از مزایای تحصیل در دانشگاه های برتر آذربایجان عبارت اند از هزینه پایین تحصیل و زندگی، نزدیکی مسافت، امکان تحصیل به زبان آذری و انگلیسی و استفاده از برنامه‌های تبادل دانشجو. با تحصیل در دانشگاه های برتر آذربایجان می‌توانید از این مزایا بهره‌مند شوید.

مشاوران تخصصی موسسه مهاجرتی علم ویرا برای مهاجرت تحصیلی به این کشور همراه شما خواهند بود. شما می توانید برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان با شماره 09142941348 تماس بگیرید. همچنین می توانید از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده در سایت با مشاوران ویرا در ارتباط باشید. کارشناسان ویرا به صورت تمام وقت در خدمت شما عزیزان خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
این یک بنر است!

نظرات کاربران

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





مطالب پیشنهادی
با ما در تماس باشید!
آدرس ما:
تهران: نلسون ماندلا (جردن)- کوچه مروارید- پلاک۸- واحد 403
اردبیل: خیابان حافظ – روبروی پارک حافظ – ساختمان امید طبقه دوم
تبریز: بلوار استاد شهریار(چایکنار) – جنب بهزیستی ساختمان۲۲-طبقه اول
مشاهده فهرست

اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون آزمون