دانشگاه کشاورزی نانجینگ
توسط تیم علم ویرا
24 اردیبهشت 1

دانشگاه کشاورزی نانجینگ (NAU)

دانشگاه کشاورزی نانجینگ (NAU) Nanjing University of Agriculture (NAU)
مورد تایید وزارت علوم ایران بله
سایت اصلی دانشگاه http://english.njau.edu.cn/mainm.htm

دانشگاه کشاورزی نانجینگ (NAU) یکی از اولین موسسات آموزش عالی کشاورزی چین و یک دانشگاه کلیدی ملی زیر نظر وزارت آموزش چین است. منشا این دانشگاه را می‌توان در سال 1902 و مدرسه سانجیانگ نرمال، یک مرکز تربیت معلم در نانجینگ، ردیابی کرد. در سال 1952، کالج  کشاورزی نانجینگ از طریق ادغام دو دانشکده کشاورزی متعلق به دانشگاه نانکینگ و دانشگاه مرکزی ملی به مراه چندین دانشکده کشاورزی تاسیس شد. در سال 1984 این دانشگاه با تایید وزارت آموزش و پرورش به دانشگاه کشاورزی نانجینگ تغییر نام داد. برای آشنایی بیشتر در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با شهر نانجینگ

نانجینگ، مرکز استان جیانگ سو، یکی از هشت پایتخت بزرگ باستانی چین است و دارای تاریخی 2500 ساله است. شهر نانجینگ با توجه به اهمیت تاریخی آن، یکی از اولین شهرهایی است که از سوی شورای ایالتی  به عنوان شهر تاریخی فرهنگی به رسمیت شناخته شده است.

شهر نانجینگ به‌عنوان یکی از 4 شهر مهم آموزش و تحقیقات علمی در چین، دارای 41 موسسه آموزش عالی است. نانجینگ با فضای سبز شهری فشرده و پوشش سبز، محیطی آرام و دوستانه را برای زندگی فراهم می‌کند. سیستم متروی نانجینگ از پردیس دانشگاه کشاورزی نانجینگ قابل دسترس است و امکان دسترسی به تفریحات شبانه، مراکز خرید و رستوران‌های شهر را در فاصله زمانی اندکی برای دانشجویان فراهم می‌کند.

گزینه‎های حمل و نقل راحت این شهر امکان سفر بدون دردسر به شهرهای مجاور مانند شانگهای را فراهم می‌کند که تنها 75 دقیقه با قطار سریع‌السیر فاصله دارد. پردیس اصلی دانشگاه کشاورزی نانجینگ در حومه شرقی واقع شده است که در منطقه دیدنی میراث جهانی یونسکو مانند مقبره امپراطوری مینگ و مقبره سان یات سن قرار دارد.

درباره دانشگاه کشاورزی نانجینگ

دانشگاه کشاورزی نانجینگ پیوندهای نزدیکی با جامعه تجاری دارد و خدمات آموزشی و فنی را به کشاورزان ارائه می‌دهد. این دانشگاه متعهد به کار با روش‌های جدید انتقال فناوری است و مراکز انتقال فناوری را در استان جیانگ سو شمالی و جنوبی ایجاد کرده است. NAU با بیش از 160 دانشگاه و موسسات آموزشی مستقر در بیش از 30 کشور و منطقه همکاری‌ داشته است.

دانشگاه کشاورزی نانجینگ به تدریج در تبادل و همکاری‌های بین‌المللی فعالیت داشته است. در حال حاضر، NAU با بیش از 150 دانشگاه و موسسه تحقیقاتی در بیش از 30 کشور جهان از طریق برنامه‌های آموزشی مشترک، مبادلات دانشگاهی و برنامه‌های تحقیقاتی مشترک همکاری دارد. NAU به طور مشترک با سازمان‌های غیر دولتی تحت این سازمان‌جهانی همکاری می‌کند.

 

دانشگاه کشاورزی نانجینگ دارای 66 پلت فرم تحقیقاتی در سطح استانی، وزارتی ملی و همچنین آزمایشگاه‌های کلیدی دولتی ژنتیک محصولات زراعی، مرکز ملی کنترل کیفیت و ایمنی گوشت، مرکز ملی مهندسی و فناوری‌های کشاورزی مبنتی بر فناوری اطلاعات، مرکز ملی بهبود سویا، مرکز ملی تحقیقات مهندسی کودهای آلی، مرکز تحقیقات مهندسی مشترک ملی-محلی برای بهره برداری و اصلاح اراضی روستایی و مرکز ملی-محلی مشترک مهندسی برای اختراع کاربرد شیمیایی بدون تجزیه است.

در چهارمین دوره ارزیابی ملی رشته‌های دانشگاهی چین، 4 رشته از رشته‌های سطح اول دانشگاه کشاورزی نانجینگ، و همچنین علوم زراعی، منابع کشاورزی و علوم محیطی، حفاظت از گیاهان، اقتصاد و مدیریت کشاورزی و جنگل‌داری رتبه A+ را کسب کردند و همچنین رشته‌های مدیریت دولتی، علوم و مهندسی صنایع غذایی و باغبانی رتبه A را دریافت کردند.

دانشگاه کشاورزی نانجینگ همواره درگیر پرورش ابتکارات جدید برای تحقیقات مشارکتی و توسعه اعضای هیئت علمی، از طریق تبادل و همکاری‌های بین نهادی بوده است. ایجاد مراکز تحقیقاتی بین‌المللی مشترک با دانشگاه‌های مطرح دنیا یکی از مهم‌ترین اقدامات NAU است.

دانشگاه کشاورزی نانجینگ  درمیان 1% موسسات برتر دنیا در زمینه‌های علوم و کشاورزی، علوم گشاهی و جانوری، محیط زیست و اکولوژی، علوم گیاهی و میکروبیولوژی و زیست شناسی مولکولی و ژنتیک قرار گرفته است.

دانشگاه کشاورزی نانجینگ همواره به شعار خود یعنی (سادگی، صداقت، خیرخواهی و کوشش) و ارزش‌های (حمایت از استانداردهای اخلاقی، اولویت دادن به دانشجویان، ترویج بورس تحصیلی و کمک به جامعه) متعهد بوده است. همچنین بر هدف خود یعنی تبدیل به یکی از بهترین دانشگاه‌های کشاورزی جهان متمرکز شده است.

Statistical information

اطلاعات آماری

دانشگاه کشاورزی نانجینگ  برنامه‌های متعادل و جامعی را در شاخه‌های مختلف یادگیری از جمله علوم، مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی، مهندسی و حقوق ارائه می‌دهد. این دانشگاه برنامه‌های کارشناسی در 62 رشته تخصصی، برنامه‌های کارشناسی ارشد سطح اول در 31 رشته، برنامه‌های مدرک حرفه‌ای در 15 رشته و همچنین 15 برنامه فوق دکتری را ارائه می‌دهد. این دانشگاه دارای بیش از 2700 عضو هیئت علمی و کارمند است و  تعداد ثبت نام در دانشگاه کشاورزی نانجینگ به 32000 نفر و همچنین 17000 دانشجوی کارشناسی و 8000 دانشجوی کارشناسی ارشد می‌رسد. تعداد دانشجویان بین‌المللی که تاکنون در برنامه‌های مبادله تحصیلی و کوتاه مدت در NAU ثبت نام کرده‌اند، به بیش از 1000 نفر رسیده است.

 

رنکینگ دانشگاه

بر اساس رتبه بندی منتشر شده توسط رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2018، دانشگاه کشاورزی نانجینگ در بین دانشگاه‌های برتر جهان که در زمینه کشاورزی و جنگل‌داری تخصص دارند، رتبه 47 را کسب نموده است. این دانشگاه همچنین رتبه 9 را در بین بهترین دانشگاه‌های بین‌المللی برای علوم کشاورزی به دست آورده است.

پردیس و امکانات

پردیس اصلی دانشگاه کشاورزی نانجینگ در ویگانگ، در بخش شرقی نانجینگ قرار دارد. NAU همچنین دارای سه پردیس اقماری است. پردیس Puzhen محل کالج مهندسی، پردیس Zhujiang که مزرعه آزمایشی NAU است و پردیس Baima  که بخشی از دره ملی کشاورزی با فناوری‌های پیشرفته است. مجموعه کتابخانه‌های دانشگاه کشاورزی نانجینگ دارای بیش از دو میلیون جلد کتاب و بیش از 10000 نشریه بین‌المللی است.

University faculties

دانشکده‌ها

دانشکده علوم گیاهی

  • دانشکده کشاورزی
  • دانشکده حفظ نباتات
  • دانشکده باغبانی

دانشکده علوم دامی

  • دانشکده دامپزشکی
  • دانشکده علوم و فناوری دام
  • دانشکده آبزی پروری

دانشکده زیست شناسی و محیط زیست

  • دانشکده منابع و علوم محیطی
  • دانشکده علوم زیستی

دانشکده صنایع غذایی و مهندسی

  • دانشکده علوم و صنایع غذایی
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده علوم و فناوری اطلاعات

دانشکده علوم اجتماعی

  • دانشکده اقتصاد و مدیریت
  • دانشکده مدیریت دولتی
  • دانشکده علوم انسانی و اجتماعی
  • دانشکده مالی
  • دانشکده توسعه روستایی

آموزش عمومی

  • دانشکده مطالعات خارجی
  • گروه آموزش عمومی علوم سیاسی
  • گروه تربیت بدنی

Admission to Nanjing Agricultural University

پذیرش دانشگاه کشاورزی نانجینگ

دانشجویان علاقمند برای اخذ پذیرش در دانشگاه کشاورزی نانجینگ باید پس از مراجعه به سایت دانشگاه مراحل  زیر را طی نموده و مدارک لازم را جهت ثبت نام  ارائه دهند:

  • ثبت نام آنلاین( در تاریخ‌های مشخص شده به سایت دانشگاه مراجعه کرده و فرم‌های مربوطه را تکمیل کنید.)
  • کپی پاسپورت
  • بالاترین مدرک تحصیلی (کپی تایید شده رسمی)
  • رونوشت بالاترین مدرک تحصیلی (کپی تایید شده رسمی)
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • رونوشت قبولی آزمون HSK برای رشته‌های ارائه شده به زبان چینی
  • گواهی مهارت زبان انگلیسی
  • برنامه تحقیقی(کارشناسی ارشد و دکتری)
  • دو توصیه نامه (کارشناسی ارشد و دکتری)
  • رزومه (کارشناسی ارشد و دکتری)
  • مقالات منتشر شده (کارشناسی ارشد و دکتری)

دانشگاه کشاورزی نانجینگ با تکیه بر تاریخ یک صد ساله خود، امروزه استراتژی تبدیل شدن به یکی از بهترین دانشکده‌های کشاورزی در جهان را دنبال می‌کند. NAU متعهد به طرحی برای ارتقاء دانشگاهیان پیشرو، پرورش استعدادهای نوآورانه و کارآفرینی و ظهر به‌عنوان یک مرکز منطقه‌ای برای تبادل و همکاری بین‌المللی دانشگاهی است.

 

جمع بندی

دانشگاه کشاورزی نانجینگ یکی از بهترین دانشگاه‌های چین و گزینه‌ای عالی برای دانشجویانی است که مایلند تحصیلات خود را در این کشور ادامه دهند. در این مقاله به معرفی دانشگاه کشاورزی نانجینگ پرداختیم. هدف ما ارائه راهنمایی‌های لازم به شما برای یافتن بهترین دانشگاه‌ها در خارج از کشور است. برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین موسسه مهاجرتی علم ویرا کمک بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برچسب ها
این یک بنر است!

نظرات کاربران

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





مطالب پیشنهادی
با ما در تماس باشید!
آدرس ما:
تهران: نلسون ماندلا (جردن)- کوچه مروارید- پلاک۸- واحد 403
اردبیل: خیابان حافظ – روبروی پارک حافظ – ساختمان امید طبقه دوم
تبریز: بلوار استاد شهریار(چایکنار) – جنب بهزیستی ساختمان۲۲-طبقه اول
مشاهده فهرست

اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون آزمون