دانشگاه پزشکی چین پکن
توسط تیم علم ویرا
20 اردیبهشت 1

دانشگاه پزشکی چینی پکن

دانشگاه پزشکی چینی پکن beijing university of chinese medicine
مورد تأیید وزارت بهداشت و علوم ایران بله
سایت اصلی دانشگاه https://english.bucm.edu.cn/

دانشگاه پزشکی چینی پکن (BUCM) که در سال 1956 تأسیس شد، یک دانشگاه معتبر در چین است، و به دلیل موضوعات پیشرو طب سنتی چینی (TCM) و داروسازی به خوبی شناخته شده است. از زمان آغاز به کار، BUCM تحت پروژه 211 فهرست شده است، پروژه‌ای که برای اولویت بندی توسعه حدود 100 کالج و دانشگاه و مجموعه‌ای از رشته‌های کلیدی برای قرن بیست و یکم طراحی شده است. از سال 2011، در فهرست پروژه 985 قرار گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 تاریخچه دانشگاه

BUCM از زمان تأسیس خود، در بیش از 50 سال پیش، تغییرات قابل توجهی را تجربه کرده است. شش رویداد به طور قابل توجه به تبدیل آن به یکی از برترین مؤسسات طب سنتی در سراسر چین کمک کرده است.

در سال 1956، کالج طب سنتی چینی پکن و سه مؤسسه دیگر طب چینی تأسیس شد و دوره مدرن آموزش عالی طب چینی را افتتاح کرد.

در سال 1960، کالج تازه تأسیس طب سنتی چینی پکن توسط وزارت آموزش چین به عنوان مؤسسه آموزش عالی اولویت ملی منصوب شد. در نتیجه، کالج بودجه بیشتری دریافت کرد و تلاش‌های بیشتری برای توسعه برنامه‌های آموزشی پزشکی چینی با کیفیت بالا انجام شد.

در سال 1993، کالج سابق طب سنتی چینی پکن به دانشگاه پزشکی چینی پکن تبدیل شد. بنابراین، فرصت‌های بهتری برای توسعه در اختیار دانشگاه قرار گرفت.

در سال 1996، BUCM برای شرکت در “پروژه 211” چین منصوب شد. پروژه 211 یک پروژه توسعه ملی که متعهد به ارائه آموزش و بورسیه درجه یک، در سطح بین المللی است. این گام باعث ارتقای جایگاه علمی دانشگاه و ارتقای استانداردهای آموزشی و پژوهشی آن شد.

در سال 2000، BUCM سابق با کالج طب سوزنی، ارتوپدی و تروماتولوژی پکن ادغام شد. BUCM جدید مستقیماً تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش به یک مؤسسه اولویت دار تبدیل شد.

در سال 2007، وزارتخانه‌های آموزش، بهداشت عمومی و اداره دولتی طب سنتی چینی با هم همکاری کردند تا از طریق استفاده از منابع آموزشی و بهداشتی ترکیبی، توسعه دانشگاه را ارتقا دهند.

از سال 2011، BUCM در فهرست پروژه 985 قرار گرفته است، تصمیم مهمی که توسط CPC و شورای ایالتی برای ساختن دانشگاه‌های درجه یک با استانداردهای بین المللی در ابتدای قرن اتخاذ شد.

University campuses

 

پردیس‌های دانشگاه

این دانشگاه اکنون دارای سه پردیس هپینگجی، پردیس وانگجینگ و پردیس لیانگ شیانگ است. با داشتن ویژگی‌های متمایز و نقاط قوت بزرگ، BUCM به یک پایگاه آموزشی برای پرورش متخصصان مبتکر TCM در سطح بالا، یک پایگاه الگو برای اصلاح آموزش TCM، یک پایگاه تحقیقاتی برای نوآوری در دانش و فناوری TCM و یک پایگاه مراقبت‌های بهداشتی برای پیشگیری و مدیریت شرایط بحرانی و موارد نادر، یک پایگاه بشریت برای انتشار فرهنگ سنتی چین و یک پایگاه تبادل بین‌المللی برای معرفی TCM به جهان تبدیل شده است.

این دانشگاه به یک دانشگاه TCM مشهور جهانی تبدیل شده است که آموزش، تحقیق و مراقبت‌های پزشکی را ادغام می‌کند. BUCM کمک بزرگی به تعهدات بهداشتی، تمدن و پیشرفت اجتماعی کرده است. دانشگاه پزشکی چینی پکن متعهد به ایجاد یک سیستم پرورش استعداد آینده نگر مبتنی بر آموزش سطح بالا است.

 دانشکده‌ها

  • دانشکده طب سنتی چینی
  • مدرسه چینی ماتریا مدیکا
  • دانشکده علوم زیستی
  • دانشکده طب سوزنی
  • دانشکده مدیریت
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده مطالعات فرهنگ چین
  • مدرسه بین المللی
  • مدرسه آموزش مداوم
  • مدرسه آموزش از راه دور

تعداد دانشجویان و اساتید

دانشگاه پزشکی چینی پکن برای تبادل علمی 5233 کارمند دارد که 1478 معلم تمام وقت و 346 مدرس دکترا هستند. تیم معلمان آن متشکل از کارشناسان مشهور داخلی و خارجی و اساتید میانسال و جوان با نفوذ ملی است.

BUCM دارای 32325 دانشجوی ثبت نام شده، از جمله 12602 دانشجوی تمام وقت، به طور خاص 7536 دانشجوی مقطع کارشناسی و دانشگاهی، 4504 کاندیدای مدرک کارشناسی ارشد و 562 دانشجوی بین المللی است. علاوه بر این، برنامه آموزش مداوم آن دارای 1864 دانشجو و برنامه آموزش از راه دور آن دارای 17859 دانشجو است.

BUCM متعهد به ایجاد یک سیستم پرورش استعداد آینده نگر مبتنی بر آموزش سطح بالا است.

 

برنامه‌های آموزشی دانشگاه پزشکی چینی پکن

به منظور بهبود بیشتر آموزش و پژوهش، BUCM یک برنامه استراتژیک 10 ساله را تنظیم کرده است. هدف اصلی تضمین موقعیت BUCM به عنوان یک موسسه آموزش عالی پژوهش محور و در سطح بین المللی است.

Beijing Chinese Medical University ranking

رنکینگ دانشگاه پزشکی چینی پکن

تحصیل در دانشگاه‌های مورد تائید وزارت بهداشت ایران در چین، آینده کاری و تحصیلی دانشجویانی که بعد از تحصیل در چین، قصد بازگشت به ایران را دارند، بدون نیاز به معادلسازی مدارک تضمین می‌کند. در لیست جدیدی که از سوی وزارت بهداشت ایران منتشر شده است، دانشگاه پزشکی چینی پکن نیز مورد تائید قرار گرفته است. رتبه این دانشگاه بر اساس رتبه بندی جهانی QS، 801-1000 است و در بین دانشگاه‌های آسیا رتبه 400-351 را به خود اختصاص داده است.

 ارتباطات بین المللی

BUCM تاکید زیادی بر همکاری‌ها و مبادلات بین المللی دارد و با بسیاری از دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی در سراسر جهان روابط همکاری برقرار کرده است. همچنین از علما و شخصیت‌های سیاسی مشهور خارجی دعوت می‌کند تا به عنوان استاد پاره وقت، استاد افتخاری یا استاد مدعو حضور داشته باشند.

این دانشگاه در حال حاضر 12 برنامه برای بیش از 758 دانشجوی بین المللی دارد. به اکثر آنها پس از اتمام کلیه دوره‌ها طبق برنامه، مدرک تحصیلی و همچنین گواهی مدرک اعطا شده است. جدای از آن، این دانشگاه دارای 23 معلم خارجی از کشورها و مناطق مختلف است. دانشگاه پزشکی چینی پکن از تنوع فرهنگی دانشجویان و معلمان بین المللی به زندگی دانشگاه استقبال می‌کند.

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه پزشکی چینی پکن

دانشجویان بین المللی که متقاضی تحصیل در این دانشگاه هستند، باید نسبت به دریافت ویزای چین اقدام کنند. همچنین داشتن سلامت روحی و فیزیکی و عدم سوءپیشینه از شریط لازم برای ورود به این دانشگاه است. در حالت کلی، مدارک لازم برای ورود به BUCM به شرح زیر است:

  • عکس در اندازه پاسپورت
  • فتوکپی پاسپورت
  • مدرک فارغ التحصیلی
  • ریزنمرات سوابق شخصی
  • انگیزه نامه
  • مدرک زبان آیتلس یا آزمون تافل (برای تحصیل به زبان انگلیسی)
  • مدرک زبان HSK (برای تحصیل به زبان چینی)
  • توصیه نامه (برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری)

Necessary documents to study at Beijing Chinese Medical University

سخن آخر

با بهره مندی از فرصت‌های مساعد جدید توسعه و تحریک شده توسط چالش جدید، دانشگاه پزشکی چینی پکن سخت در تلاش است تا یک دانشگاه سطح بالا را که هم در داخل و هم در خارج از کشور شناخته شده است بسازد. بر این اساس باید تلاش بیشتری برای ارتقای سطح آموزشی، علمی پژوهشی و سایر کارهای دانشگاه به سطوح پیشرفته بین المللی صورت گیرد تا دانشگاه در آینده نزدیک از جایگاه بالاتر و اعتبار بیشتری در محافل علمی بین المللی برخوردار شود.

مشاوران تخصصی موسسه مهاجرتی علم ویرا برای مهاجرت تحصیلی به کشور چین همراه شما خواهند بود. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان با شماره 09142941348 تماس بگیرید. همچنین می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی که در سایت است با مشاوران ویرا در ارتباط باشید. کارشناسان موسسه مهاجرتی ویرا به صورت تمام وقت در خدمت شما عزیزان خواهند بود و برای مهاجرت به چین بهترین خدمات مهاجرتی چین را به شما ارائه خواهند داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
برچسب ها
این یک بنر است!

نظرات کاربران

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





مطالب پیشنهادی
با ما در تماس باشید!
آدرس ما:
تهران: نلسون ماندلا (جردن)- کوچه مروارید- پلاک۸- واحد 403
اردبیل: خیابان حافظ – روبروی پارک حافظ – ساختمان امید طبقه دوم
تبریز: بلوار استاد شهریار(چایکنار) – جنب بهزیستی ساختمان۲۲-طبقه اول
مشاهده فهرست

اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون آزمون