دانشگاه چاینا مدیکال
توسط تیم علم ویرا
20 فروردین 2

آشنایی با دانشگاه چاینا مدیکال + هزینه تحصیل 2024-2023

دانشگاه چاینا مدیکال چین (CMU) یکی از دانشگاه‌های بزرگ و معتبر است که در کشور چین و در شهر شنیانگ واقع شده است. این دانشگاه در سال ۱۹۳۱ تأسیس شد و در حال حاضر دارای بیش از ۲۰۰۰۰ دانشجو دارد. این دانشگاه به‌عنوان یکی از برترین‌ها برای تحصیل در دانشگاه پزشکی چین است که دارای بیش از ۳۰ دانشکده و مؤسسه تحقیقاتی است.

همچنین در زمینه‌های مختلفی از جمله علوم پایه، پزشکی، دندانپزشکی، بهداشت عمومی و مدیریت بهداشتی فعالیت می‌کنند. دانشگاه مدیکال با داشتن ارتباطات و تبادلات بین‌المللی با دانشگاه‌های برتر دنیا زمینه‌ای را برای تحصیل و پژوهش برای دانشجویان و پژوهشگران خود فراهم می‌نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دانشگاه چاینا و مهاجرت تحصیلی به چین تا انتهای این مقاله از علم ویرا همراه ما باشید.

 

 

معرفی دانشگاه چاینا مدیکال (CMU)

دانشگاه چاینا مدیکال یک دانشگاه دولتی واقع در شهر شنیانگ استان لیوانینگ و کشور چین است. این دانشگاه اولین دانشگاه پزشکی کشور چین به شمار می‌رود که توسط حزب کمونیست کشور چین در سال ۱۹۳۱ تأسیس شد. در ابتدا این دانشگاه یک دانشکده پزشکی نظامی متعلق به ارتش سرخ برای کارگران و دهقانان چین بوده است که در نوامبر ۱۹۳۱ در شهر رویی چین در استان جیانگشی تأسیس شده است.

در سال ۱۹۴۰ با پیشنهاد مائو تسه تونگ و تصمیم کمیته مرکزی حزب کمونیست چین این دانشگاه به نام چاینا مدیکال تغییر نام داده است. در ماه جون ۱۹۴۶ به این دانشگاه دستور داده شده است که با ارتش کشور چین به شهری در شمال شرقی کشور چین برود که نام این شهر امروزه به هگانگ شناخته می‌شود. همچنین در سال ۱۹۴۸ در ماه نوامبر کل شمال چین آزاد شد و این دانشگاه به شهر شنیانگ منتقل شد و از آن زمان تا به امروز در این شهر حضور دارد. در واقع چاینا مدیکال یکی از مقاصد مهم برای مهاجرت تحصیلی به چین و از معتبرترین‌ها برای تحصیل در دانشگاه پزشکی چین است.

دانشگاه چاینا مدیکال در مقطع دکتری دارای ۶ دانشکده است که شامل:

  • پزشکی پایه
  • پزشکی بالینی
  • زیست‌شناسی
  • دندانپزشکی
  • بهداشت عمومی و پزشکی پیشگیری
  • پرستاری

این دانشگاه همچنین دارای ۵ رشته کلیدی ملی و رشته آکادمیک کلیدی ملی در کشت و همچنین دارای ۴۰ رشته تخصصی، شش رشته متمایز درجه یک دانشگاه‌ها و کالج‌ها در لیوانینگ و ۲۱ برنامه کارشناسی و ۷ برنامه فوق دکتری است.

رنکینگ دانشگاه چاینا مدیکال

رنکینگ دانشگاه چاینا مدیکال در سال ۲۰۲۳

به‌طورکلی باید گفت که دانشگاه مدیکال چین یک مؤسسه پزشکی با رتبه برتر در چین است که به طور مداوم جهت برنامه‌های آموزشی و تحقیقاتی برجسته خود شناخته شده است. لازم به ذکر است که طبق آخرین رتبه‌بندی دانشگاه های جهانی QS دانشگاه چاینا مدیکال چین در بین 200 دانشگاه برتر در سراسر جهان رتبه‌بندی شده است و یکی از 10 دانشکده پزشکی برتر در چین است.

همچنین این دانشگاه به دلیل تحقیقات پزشکی خود بسیار موردتوجه است و اعضای هیئت‌علمی آن جوایز و افتخارات متعددی را برای مشارکت در این زمینه دریافت می‌نمایند. با تمرکز قوی بر نوآوری و تعالی دانشگاه پزشکی چین متعهد است که به دانشجویان خود یک آموزش در سطح جهانی ارائه کند.

دانشکده‌ ها و کالج ‌های دانشگاه چاینا مدیکال

دانشگاه چاینا مدیکال تنها در زمینه پزشکی، دندانپزشکی و پیراپزشکی فعالیت تخصصی دارد و در واقع یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل پزشکی در چین است. چاینا مدیکال دارای ۹ دانشکده است که این دانشکده‌ها عبارت‌اند از:

  • دانشکده علوم پایه پزشکی
  • اولین دانشکده بالینی و اولین بیمارستان وابسته
  • کالج بالینی دوم و بیمارستان وابسته دوم (بیمارستان شنگ جینگ)
  • کالج بالینی سوم و بیمارستان وابسته سوم (ادغام با بیمارستان شنگ جینگ)
  • دانشکده بالینی چهارم و بیمارستان وابسته چهارم
  • دانشکده دندانپزشکی و بیمارستان دندانپزشکی وابسته
  • دانشکده بهداشت عمومی
  • دانشکده پزشکی قانونی
  • دانشکده پرستاری

مهاجرت تحصیلی به چین دانشگاه چاینا مدیکال

امکانات دانشگاه چاینا چین (China Medical)

دقت داشته باشید که این دانشگاه با این که نسبت به دانشگاه‌های هم رتبه خود تازه ‌تأسیس‌تر است؛ ولی امکانات آموزشی و رفاهی بالایی دارد. دانشگاه چاینا مدیکال زیر نظر دانشگاه کویینز لندن بوده و سالانه به هزینه دانشگاه ۲ هفته دانشجویان به بریتانیا برده می‌شوند. یکی از امکانات خوب این دانشگاه کتابخانه‌های آن است. در حقیقت این دانشگاه دارای یک کتابخانه بزرگ چند میلیون جلدی ملی است که تمام منابع را به طور کامل در دسترس دانشجویان قرار می‌دهد. این کتابخانه در محیط دانشگاه است و در بخش کلاس‌های درسی خود یک کتابخانه کوچک‌تر دارد که دانشجویان در زمان استراحت کلاس‌ها می‌توانند از آن استفاده نمایند.

به‌خاطر داشته باشید که این دانشگاه بدون شک یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین آزمایشگاه‌های چین را دارد. دانشگاه چاینا مدیکال دارای بیش از ۶۰۰ آزمایشگاه مختلف است که دارای سالن‌های تشریح برای پزشکی عمومی است و به‌راحتی در دسترس دانشجویان پزشکی قرار دارد. از دیگر امکانات این دانشگاه می‌توان به زمین‌های ورزش، باشگاه‌های بدنسازی، استخرها، زمین تنیس، زمین بسکتبال، زمین فوتبال، رستوران‌ها، خوابگاه‌ها، هتل‌ها برای اسکان رایگان والدین جهت دیدار فرزندانشان و سالن‌های غذاخوری اشاره نمود.

دندانپزشکی دانشگاه چاینا مدیکال

همان‌طور که بیان شد دانشگاه چاینا مدیکال چین (CMU) یکی از برترین‌ دانشگاه‌ها برای تحصیل در دانشگاه پزشکی چین و تحصیل رشته دندانپزشکی است. همچنین این دانشگاه دارای سابقه طولانی و شهرت قوی جهت ارائه آموزش باکیفیت بالا در زمینه دندانپزشکی با امکانات پیشرفته و تیمی از اعضای هیئت‌علمی مجرب است. لازم به ذکر است که برنامه درسی دندانپزشکی در CMU شامل دوره‌های تئوری و آموزش عملی با تمرکز بر توسعه مهارت‌ها و دانش بالینی است. در این دانشگاه دانش‌آموزان تجربه کار با بیماران در کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها و همچنین از طریق کارآموزی و سایر فرصت‌های عملی را به دست خواهند آورد.

یکی از نکات مثبت دانشگاه چاینا نسبت به دیگر دانشکده‌های دندانپزشکی چین طول دوره تحصیلی کمتر است. طول دوره تحصیل دندانپزشکی در چین و دانشگاه مدیکال ۵ ساله است و مدرک دریافتی بعد از اتمام دوره معادل دکتری دندانپزشکی در ایران است.

تحصیل داروسازی در دانشگاه چاینا مدیکال چین

تحصیل داروسازی در دانشگاه چاینا

برنامه تحصیلی داروسازی در دانشگاه چاینا مدیکال شامل درس‌های تئوری و عملی، آزمایشگاه‌های پزشکی و داروسازی، پروژه‌های تحقیقاتی و کارآموزی در صنایع دارویی مرتبط است. دانشجویان این رشته می‌توانند در بازار کار داخلی و بین‌المللی به‌عنوان داروساز، پژوهشگر دارویی، مدیر کیفیت و … فعالیت نمایند. به‌خاطر داشته باشید که در این دانشگاه برنامه تحصیل داروسازی در چین به‌صورت چهار‌ساله برای کسانی که دارای مدرک لیسانس در رشته داروسازی هستند و دو‌ساله برای کسانی که دارای مدرک کارشناسی در رشته داروسازی هستند ارائه می‌شود.

لازم به ذکر است در این برنامه تحصیلی دانشجویان درس‌هایی مثل شیمی دارویی، فارماکولوژی، فارماکوکینتیک، بیوشیمی دارویی، تجزیه‌وتحلیل دارو، طراحی دارو، تولیددارو، مانیتورینگ داروها و … را گذرانده و مهارت‌های لازم جهت کار در صنعت داروسازی را کسب می‌نمایند. همچنین دانشگاه چاینا مدیکال (China Medical) با داشتن همکاری‌های بین‌المللی با دانشگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ دارویی، فرصت‌های آموزشی و تحقیقاتی بین‌المللی را برای دانشجویان فراهم می‌نماید. باتوجه‌به رشد روزافزون صنعت داروسازی در چین و دنیا تحصیل در دانشگاه چاینا می‌تواند یک گزینه خوب برای کسانی باشد که به دنبال یادگیری در رشته داروسازی در یک محیط بین‌المللی و باکیفیت هستند.

تحصیل در دانشگاه پزشکی چین؛ بورسیه تحصیلی دانشگاه مدیکال چین

دانشگاه China Medical چین برای دانشجویان بین‌المللی بورسیه‌های تحصیلی مختلفی در نظر گرفته است. در ادامه به بعضی از بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه چاینا مدیکال چین اشاره شده است.

1. بورسیه CSC

لازم است بدانید که دانشگاه چاینا مدیکال با سازمان CSC چین همکاری دارد و بورسیه‌های تحصیلی را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کند. در واقع این بورسیه‌ها شامل بورسیه‌های کارشناسی ارشد و دکتری در بسیاری از رشته‌های تحصیلی این دانشگاه است.

2. بورسیه دانشگاه چاینا مدیکال چین

لازم به ذکر است که دانشگاه China Medical چین خود نیز بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کند. این بورسیه‌ها شامل بورسیه‌های تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری در بعضی از رشته‌های تحصیلی این دانشگاه است.

3. دانشگاه China Medical ؛ بورسیه‌های دیگر

به‌خاطر داشته باشید که در بعضی از موارد دانشگاه چاینا مدیکال چین بورسیه‌های تحصیلی دیگری را هم به دانشجویان بین‌المللی خود ارائه می‌دهد. در حقیقت این بورسیه‌ها ممکن است توسط شرکت‌ها یا ارگان‌های دیگر ارائه شوند.

مدارک لازم برای دریافت پذیرش تحصیلی

مدارک لازم برای دریافت پذیرش چاینا مدیکال

همان‌طور که بیان شد یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در دانشگاه پزشکی چین چاینا مدیکال است. جهت دریافت پذیرش در دانشگاه چاینا مدیکال مدارک زیر معمولاً موردنیاز است:

  • مدرک تحصیلی که شامل گواهینامه دبیرستان و مدرک دانشگاهی است. جهت دریافت پذیرش در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد اصولاً نمرات دروس هم مورد بررسی قرار می‌گیرد.
  • رزومه که در این مدرک اطلاعات شخصی، تجربیات کاری، فعالیت‌های بیشتری که در زمینه تحصیلی یا شغلی داشته‌اید و مهارت‌های فردی و فنی خود را باید ذکر نمایید.
  • توصیه‌نامه (الزامی نیست) که یک یا دو نامه توصیه از اساتید یا کارفرمایان قبلی شما کافی است.
  • انگیزه‌نامه (الزامی نیست)
  • فرم پزشکی

نکته مهمی که لازم است به آن توجه نمایید این است که امکان دارد مدارک موردنیاز جهت‌پذیرش در چاینا مدیکال باتوجه‌به دوره و مقطع تحصیلی موردنظر متفاوت باشد.

هزینه برخی رشته‌ها در دانشگاه چاینا

هزینه تحصیل در دانشگاه چاینا مدیکال باتوجه‌به این که یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای تحصیل در دانشگاه پزشکی چین است، بستگی به رشته تحصیلی، دوره تحصیلی و وضعیت دانشجو (داخلی یا خارجی) دارد. در زیر به هزینه برخی از رشته‌های موجود در این دانشگاه و حدود هزینه تحصیلی برای سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۴ اشاره شده است.

Non-degree

۳۵۰۰ الی ۱۴۰۰۰ یوان

Bachelor

۱۹۰۰۰ الی ۲۵۰۰۰ یوان

Master

۲۵۰۰۰ الی ۳۲۰۰۰ یوان

Doctoral

۳۶۰۰۰ یوان

رشته پزشکی

۴۰۰۰۰ یوان 

رشته دندانپزشکی

۴۰۰۰۰ یوان 

 

لازم به ذکر است که این هزینه‌ها تنها یک برآورد و تخمینی از هزینه‌های تحصیل در دانشگاه چاینا مدیکال هستند و امکان دارد باتوجه‌به شرایط مختلف مثل سطح تحصیلات، رشته تحصیلی و وضعیت دانشجو (داخلی یا خارجی) تفاوت داشته باشد. همچنین هزینه‌های دیگری مثل هزینه ثبت نام، هزینه کتاب، هزینه تجهیزات و … هم ممکن است به‌علاوه هزینه تحصیل در نظر گرفته شوند.

هزینه تحصیل در چین

هزینه تحصیل در چین

در سال‌های اخیر کشور چین سرمایه‌گذاری فراوانی در صنعت آموزش نموده است. همچنین باتوجه‌به همکاری‌های گسترده‌ای که با دانشگاه‌های انگلستان و آمریکا داشته است تعجبی ندارد که تعداد دانشجویان بین‌المللی در حال افزایش است. به‌منظور جذب هرچه بیشتر دانشجویان جهت تحصیل در دانشگاه پزشکی چین هزینه‌های زندگی به‌گونه‌ای چشمگیر در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان پایین بوده است و به جز تعداد اندکی از دانشگاه‌ها مابقی آن‌ها شهریه‌های مناسبی دارند.

به‌صورت میانگین دانشجویان بین‌المللی سالانه حدود 1000-1500دلار جهت هزینه‌های خوابگاه و حدود 2000 دلار برای هزینه‌های زندگی (همچون غذا، حمل و نقل و غیره) می‌پردازند. با این وجود از آنجایی که چین کشور بزرگی است لازم است دانشجویان در نظر داشته باشند قیمت‌ها و هزینه‌های زندگی برحسب هر منطقه از کشور دارای تفاوت چشمگیری است. به‌طورکلی می‌توان گفت که هزینه تحصیل در چین در مقایسه با دیگر کشورها بسیار مناسب تر است.

جمع‌بندی

سالانه دانشجویان بسیاری جهت تحصیل در چین اقدام می‌نمایند. لازم به ذکر است که بسیاری از بهترین دانشگاه‌های جهان از جمله دانشگاه چاینا مدیکال در این کشور قرار دارند. دانشگاه China Medical یکی از قوی‌ترین‌ها برای تحصیل در دانشگاه پزشکی چین است که رنکینگ خوبی هم در بین دانشگاه‌های جهان دارد. همان‌طور که بیان شد افراد بسیاری از سرتاسر جهان متقاضی تحصیل در رشته‌های پزشکی در این دانشگاه هستند. همچنین هزینه‌ تحصیل در این دانشگاه به نسبت جایگاه و آموزش قوی‌ای که ارائه می‌دهد بسیار مناسب است.

در این مقاله شما را با این دانشگاه، نحوه‌ دریافت پذیرش آن، هزینه تحصیل در این دانشگاه آشنا کردیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت تحصیلی به چین  و همچنین اخذ پذیرش آن با ارسال فرم درخواست مشاوره رایگان با مشاورین متخصص مؤسسه‌ مهاجرتی علم ویرا در تماس باشید. ما به شما متناسب با شرایطتان مشاوره‌ تخصصی ارائه خواهیم کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای
برچسب ها
این یک بنر است!

نظرات کاربران

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





مطالب پیشنهادی
با ما در تماس باشید!
آدرس ما:
تهران: نلسون ماندلا (جردن)- کوچه مروارید- پلاک۸- واحد 403
اردبیل: خیابان حافظ – روبروی پارک حافظ – ساختمان امید طبقه دوم
تبریز: بلوار استاد شهریار(چایکنار) – جنب بهزیستی ساختمان۲۲-طبقه اول
مشاهده فهرست

اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون آزمون