دانشگاه عثمان قاضی
توسط تیم علم ویرا
16 مرداد 0

معرفی دانشگاه عثمان قاضی اسکی شهیر

اطلاعات کلی دانشگاه عثمان قاضی (ESOGU)
محل دانشگاه اسکی شهیر
رنک کشوری 49
رنک جهانی 2768
مورد تایید وزارت علوم خیر
وب‌سایت دانشگاه www.ogu.edu.tr

تحصیلات دانشگاهی در دیگر کشورها می‌تواند تجربه‌ای نوین و ارزشمند در ابعاد مختلف تحصیلی و زندگی را به همراه داشته باشد. اما مهاجرت تحصیلی چالش‌های متعددی نیز به دنبال دارد. یکی از این چالش‌ها انتخاب دانشگاهای مناسب و مطابق با نیازها و خواسته‌های شما است. دانشگاه عثمان قاضی یکی از دو دانشگاه شهر اسکی شهیر ترکیه است که در منطقه آناتولی و در فاصله 310 کیلومتری از استانبول قرار گرفته است. این شهر مورد توجه دانشجویان بسیاری برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف بوده است.

در این مقاله قصد داریم شما را بیش‌تر با این دانشگاه آشنا کنیم. بنابراین اگر شما هم جزء افرادی هستید که به مهاجرت تحصیلی و ادامه تحصیلات خود در خارج از کشور علاقه دارید، در این مقاله با ما همراه باشید.

اطلاعاتی درباره دانشگاه عثمان قاضی

این دانشگاه در سال 1993 در اسکی شهیر تأسیس شد. دانشگاه عثمان قاضی دارای دانشکده‌های متعدد بوده و رشته‌های بسیاری را ارائه می‌دهد. برخی از این دانشکده‌ها عبارت اند از:

دانشکده مهندسی و معماری

دانشکده پزشکی

دانشکده ادبیات

دانشکده گردشگری

دانشکده اقتصاد و علوم دارایی

دانشکده هنر

دانشکده داروسازی

دانشکده دندانپزشکی

همچنین یک بیمارستان نیز در اختیار این دانشگاه قرار دارد که سابقاً متعلق به دانشگاه Anadolu بود.

مساحت کلی این دانشگاه 2.880.830 متر مربع است که 80.000 متر مربع آن به فضای کلاس‌ها، بخش اداری و لابراتوارها اختصاص دارد. بقیه فضا به فضاهای اجتماعی، کتابخانه و بخش سلامت اختصاص یافته است.

دانشگاه عثمان قاضی با هدف پیشرفت در مسیر دانش مدرن به فعالیت خود ادامه داده  و با 12 دانشکده، 4 مدرسه فنی حرفه‌ای، 4 موسسه، و 35 موسسه علمی و با پشتوانه تجربه 50 سال به آموزش دانشجویان خود می‌پردازد. این دانشگاه بیش از 29 هزار دانشجو و 1500 استاد و مدرس دارد. همچنین عثمان قاضی عضو انجمن دانشگاه‌های اروپا (EUA) است.

اخذ پذیرش از دانشگاه عثمان قاضی ترکیه

شرایط  اخذ پذیرش از دانشگاه عثمان قاضی

اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی دارید، باید در آزمون یوس این دانشگاه قبول شوید. به علاوه، داشتن مدرک TOMER برای دانشجویان بین‌المللی الزامی است. همه دانشجویان بین‌المللی ملزم به اتخاذ حداقل نمره 1600 در آزمون‌های GMAT، SAT، و FRE هستند.

ارسال مدارک برای اخذ پذیرش آنلاین بوده و برای تقاضای پذیرش در این دانشگاه لازم است تا همه مدارک خواسته شده را از قبل آماده کنید. در ادامه لیست موارد مورد نیاز آورده شده است. همچنین می‌توانید لیست این موارد را به شکل مستقیم از دانشگاه بگیرید.

  • مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات
  • فرم تقاضای آنلاین
  • پاسپورت معتبر
  • اطلاعات ارتباطی
  • عکس بیومتریک که در 6 ماه گذشته گرفته شده باشد
  • مدارک تمکن مالی (اثبات توان پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیل در ترکیه)
  • هزینه بررسی تقاضا
  • توصیه نامه (برای کارشناسی ارشد و دکترا)
  • رزومه (برای فارغ التحصیلان)
  • انگیزه نامه
  • مدرک TOMER
  • قبولی در آزمون YOS یا  SAT(مقطع کارشناسی)

امکان تحصیل به زبان انگلیسی تنها در برخی رشته‌های دپارتمان‌های مهندسی و مهندسی برق، معماری و مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، اقتصاد و روابط بین‌الملل امکان پذیر است. بنابراین برای تحصیل در این رشته‌ها نیاز به گذراندن دوره آموزشی زبان انگلیسی دارید. داشتن مدرک TOMER برای تحصیل در سایر رشته‌ها نیز ضروری است.

پذیرش در مقطع ارشد

پیش از هرچیزی باید مدرک کارشناسی معتبر داشته باشید. به علاوه باید میانگین نمرات (CGPA)، نمره آزمون ALES،KPDS  یا UDS از حداقل‌های لازم برخوردار باشد. در نهایت امتیاز شما برای پذیرش تقاضا با استفاده از معیارهای زیر تعیین می‌شود.

  • CGAP: 25%
  • نمره ALES: 50%  
  • نمره KPDS یا  USD: 25%

این معیارها برای مقطع دکترا به شرح زیر هستند.

  • CGPA: 25%
  • نمره ALES یا  TUS: 50%
  • نمره زبان خارجی TUS یا  UDS یا  KPDS

اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل در دانشگاه عثمان قاضی

ویزا و اقامت

برای تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه از جمله دانشگاه عثمان قاضی، به اخد ویزای تحصیلی ترکیه نیاز دارید. دریافت ویزا به مدارک زیر نیاز دارد.

  • نامه پذیرش در دانشگاه که مدت زمان اقامت در آن ذکر شده باشد
  • مدارک اثبات تمکن مالی برای پرداخت هزینه تحصیل و اقامت
  • پاسپورت با حداقل 3 ماه اعتبار
  • 2 عکس با سایز پاسپورتی
  • فرم تقاضا (تکمیل و امضا شده)
  • گواهی بیمه سلامت
  • هزینه بررسی
  • مدارک تحصیلی پیشین
  • بلیط پرواز به ترکیه

به علاوه، برای دریافت اجازه اقامت بیش از 90 روز نیز باید از طریق اداره مهاجرت اقدام کنید.

رتبه بندی دانشگاه عثمان قاضی اسکی شهیر

دانشگاه دولتی عثمان قاضی یکی از دانشگاه‌های معتبر ترکیه است که از مهم‌ترین دانشگاه‌های دولتی شمال ترکیه محسوب می‌شود. این دانشگاه دولتی تلاش می‌کند با ارائه خدمات علمی و تحصیلی در بالاترین سطح و رعایت استانداردهای بین‌المللی، به عنوان یکی از دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی تبدیل شود. با این هدف و فراهم‌سازی امکانات و تسهیلات آموزشی استاندارد، توانسته است سالانه تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی را جذب کند. بر اساس آخرین اطلاعات و آمار، دانشگاه عثمان قاضی توانسته است در سطح ملی رتبه 41-29 و در سطح جهانی در جایگاه 1722-1501 قرار گیرد.

امکانات دانشگاه عثمان قاضی

این دانشگاه تلاش داشته تا نیازهای کارکنان و دانشجویان خود به خدمات اجتماعی را برآورده کند. بنابراین؛ بخش‌های خدماتی متعددی در این مجموعه فراهم شده اند. برخی از این امکانات عبارت اند از فروشگاه‌ها، بوفه، کتابخانه، ساختمان مهمان و استخر.

خدمات ورزشی

دانشگاه عثمان قاضی کارکنان و دانشجویان خود را تشویق می‌کند تا میزان ورزش خود را به صورت منظم افزایش دهند. ورزش‌های بسیاری را می‌توانید در این دانشگاه انجام دهید که برخی از آن‌ها عبارت اند از بسکتبال، والیبال، فوتبال، فوتسال، هندبال، تنیس، شنا، بدمینتون، تنیس روی میز، شطرنج، راگبی و بوکس.

به علاوه، یک سالن ورزشی چند منظوره در دانشگاه وجود دارد که سالن فیتنس، یوگا، پیلاتس، اتاق موسیقی، اتاق کمک اولیه و استراحت‌گاه جزئی از آن هستند.

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

خدمات پزشکی

درمان‌های سرپایی در مراکز درمانی دانشگاه رایگان بوده و درمان در بیمارستان عثمان قاضی اسکی شهیر هزینه کمی برای دانشجویان به همراه دارد. به علاوه، یکی از حیطه‌هایی که در دانشگاه عثمان قاضی بر آن تأکید بسیاری شده است، سلامت روان دانشجویان است.

مهاجرت به کشوری جدید و آغاز تحصیلات دانشگاهی می‌تواند دشوار باشد. خدمات مشاوره‌ای و خدمات ارائه اطلاعات درباره محیط و شرایط دانشگاه برای دانشجویان فراهم است. به علاوه، برای آگاهی بیش‌تر از شرایط شغلی آینده خود و یافتن شغل نیز می‌توانید از مشاوران دانشگاه کمک بگیرید.

خدمات تغذیه

غذاهای دانشگاه از کیفیت بالایی برخوردار هستند. سالن غذاخوری اصلی دانشگاه 4 طبقه بوده و برای استفاده تمام دانشجویان و کارکنان ایجاد شده است. همچنین می‌توانید از کافی شاپ، سالن‌های غذاخوری و رستوران‌های موجود در نقاط مختلف دانشگاه نیز استفاده کنید.

از دیگر خدمات و امکانات این دانشگاه می‌توان به موزه، گروه‌های متعدد دانشجویی، و دفتر حمایت از معلولان اشاره کرد.

برنامه تبادل دانشجو

اراسموس (ERASMUS)

دانشگاه عثمان قاضی (Eskisehir Osmangazi university) عضوی از برنامه ESASMUS است. این برنامه به دنبال افزایش همکاری و تبادل میان دانشگاه‌های اروپایی است. برنامه اراسموس از سال 2006-2005 در حال اجرا است و به دانشجویان فرصتی را ارائه می‌دهد تا تا در یک دوره 3 تا 12 ماه در کشوردیگری به تحصیلات خود ادامه دهند.

انجام تبادل نیازمند توافق هر دو دانشگاه است. شما باید صرفاً در محدوده زمانی اعلام شده تقاضای خود را ارسال کنید. درنظر داشته باشید که امکان انجام انتقال در سال اول تحصیل امکان پذیر نیست. به علاوه، هر شخص تنها یک بار در طول دوره تحصیلات تکمیلی می‌تواند از این فرصت استفاده کند.

تحصیل در دانشگاه عثمان قاضی

برنامه فارابی (Farabi)

این برنامه برای تبادل دانشجویان یا اعضای هیئت علمی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا میان دانشگاه‌ها و مؤسسات پیشرفته است. این برنامه از سال 2010-2009 در حال اجرا است و امکان تحصیل در یک کشور خارجی به مدت یک تا دو ترم را فراهم می‌کند.

برنامه مولانا(Mevlana)

این برنامه نیز امکان جابه‌جایی دانشجویان و اعضای هیئت علمی را فراهم می‌کند. برخلاف دیگر برنامه‌های تبادل، این برنامه هیچ گونه تمایز جغرافیایی را شامل نمی شود. مدت زمان این برنامه برای دانشجویان یک الی دو ترم و برای اعضای هیئت علمی از 1 هفته تا 3 ماه متغیر است.

 

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه عثمان قاضی

تحصیل در این دانشگاه رایگان نبوده و شما ملزم به پرداخت شهریه هستید. طول دوره تحصیل و شهریه رشته‌های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. پرداخت هزینه‌ها باید پیش از ثبت نام صورت بگیرد. طول تحصیل و شهریه سالانه برخی از رشته‌ها در ادامه ذکر شده‌اند.

  • دندان پزشکی: 5 سال، 35000 لیر در سال
  • مهنرسی کامپیوتر: 4 سال، 15000 لیر در سال
  • رشته‌های علوم پایه: 4 سال، 10000 لیر در سال
  • مهندسی شیمی: 4 سال، 10000 لیر در سال
  • مهندسی برق: 4 سال، 15000 لیر در سال
  • پرستاری: 4 سال، 10000 لیر در سال

خوابگاه های دانشگاه عثمان قاضی اسکی شهیر

خوابگاه و محل اقامت

دانشجویان بین‌المللی این امکان را دارند تا از خوابگاه‌های خصوصی موجود در شهر اسکی شهیر استفاده کنند. هزینه متوسط زندگی ماهانه در اسکی شهیر برای یک نفر حدود 2600 لیر است.

جمع بندی

اسکی شهیر از شهرهای قدیمی ترکیه بوده و شهری توریستی و دانشجویی به شمار می‌رود. دانشگاه عثمان قاضی بیش از 29800 دانشجو و 1500 کارمند داشته و می‌تواند انتخابی مناسب برای دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته‌های مختلف باشد.

هزینه تحصیل و زندگی در ترکیه نسبت به بسیاری از کشورها مناسب‌تر بوده و مهاجران زیادی را به خود جذب می‌کند. دانشگاه عثمان قاضی (Eskisehir Osmangazi University) مورد تأیید وزارت علوم ایران نیست؛ اما اگر قصد تحصیل و کار در ترکیه را دارید گزینه مناسبی است.

زبان اصلی آموزش در این دانشگاه برای اکثر رشته‌ها ترکی است. این دانشگاه امکانات و خدمات رفاهی متعددی را به دانشجویان خوود ارائه می‌دهد. از جمله این امکانات می‌توان به استخر، سالن ورزشی، کافی شاپ، رستوران، کتابخانه و امکانات درمانی اشاره کرد.

این دانشگاه دارای برنامه‌های مبادله دانشجوی اراسموس، فارابی و مولانا است که بسته به شرایط خود ممکن است بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

رتبه خوب، امکانات متعدد آموزشی و رفاهی، هزینه‌های مناسب و تنوع رشته‌های آموزشی از دلایل انتخاب این دانشگاه توسط مهاجران است.

مشاوران ما در مؤسسه‌ی مهاجرتی علم ویرا راهنمایی‌های لازم را برای دریافت پذیرش این کشور به شما ارائه می‌کنند. می‌توانید از طریق شماره‌ی 09142941348 با متخصصان ما اراتباط بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برچسب ها
این یک بنر است!

نظرات کاربران

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





مطالب پیشنهادی
با ما در تماس باشید!
آدرس ما:
تهران: نلسون ماندلا (جردن)- کوچه مروارید- پلاک۸- واحد 403
اردبیل: خیابان حافظ – روبروی پارک حافظ – ساختمان امید طبقه دوم
تبریز: بلوار استاد شهریار(چایکنار) – جنب بهزیستی ساختمان۲۲-طبقه اول
مشاهده فهرست

اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون آزمون