دانشگاه مرکزی جنوب چین
توسط تیم علم ویرا
19 فروردین 2

دانشگاه مرکزی جنوب چین (CSU) + شهریه 2023

دانشگاه مرکزی جنوب چین (CSU)

دانشگاه مرکزی جنوب چین (CSU) در چانگشا، یک شهر تاریخی و فرهنگی معروف در هونان چین واقع شده است و مساحتی معادل 2760000 متر مربع را پوشش می‌دهد. پردیس‌های آن در شرق و غرب رودخانه Xiangjiang توزیع شده‌اند. CSU با پشتوانه کوه باشکوه Yuelu و رو به رودخانه بزرگ Xiangjiang دارای مناظر دلپذیری است و برای مطالعه و تحقیق ایده آل است.

CSU به عنوان یک دانشگاه برتر مستقیماً زیر نظر وزارت آموزش و پرورش جمهوری خلق چین، یکی از اولین دانشگاه‌هایی است که در “پروژه 211″، “پروژه 985” و “طرح 2011” پذیرفته شده است. در سپتامبر 2017، CSU به عنوان یکی از دانشگاه‌های سطح A توسط شورای ایالتی چین ثبت شد. در حال حاضر، دبیر کمیته CPC دانشگاه مرکزی جنوب چین یی هونگ (Yi Hong) و رئیس آن تیان هونگچی (Tian Hongqi) است.

تاریخچه دانشگاه

CSU در آوریل 2000 با ادغام دانشگاه فناوری مرکزی جنوبی (CSUT)، دانشگاه راه آهن سابق چانگشا (CRU) و دانشگاه پزشکی هونان سابق (HMU) تأسیس شد. رشته‌های اصلی CSUT و CRU از رشته‌های معدن و متالورژی و مهندسی عمران کالج صنعتی هونان که در سال 1903 تأسیس شده بود، سرچشمه گرفت.

بر اساس بیش از صد سال تجربه خود در فعالیت به عنوان یک موسسه آموزشی، CSU فعالانه به اصلاحات آموزش عالی چین پاسخ می‌دهد و از “یادگیری با انجام و یادگیری برای استفاده” حمایت می‌کند.

پردیس‌های دانشگاه مرکزی جنوب چین

پردیس‌های دانشگاه مرکزی جنوب چین

CSU شش پردیس دارد:

پردیس اصلی دانشگاه که شامل خوابگاه‌ها و ساختمان‌های دانشگاهی برای مقاطع کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی اکثر دانشکده‌های مهندسی است. همچنین دو آزمایشگاه اصلی دولتی و همچنین ساختمان‌های اداری در این پردیس قرار دارند.

پردیس جنوبی که شامل خوابگاه برای همه دانشجویان سال اول و تحصیلات تکمیلی در مدارس علوم انسانی و همچنین ساختمانهای اداری است.

ساختمان‌های آکادمیک برای همه دانش آموزان تازه کار و همه کارشناسی ارشدهای علوم انسانی و علوم و همچنین ساختمانهای اداری و کتابخانه در پردیس جدید قرار دارند.

دانشکده پزشکی Xiangya (پردیس جدید) شامل خوابگاه‌ها و ساختمان‌های دانشگاهی برای تحصیلات تکمیلی پزشکی و بیمارستان Xiangya و آزمایشگاه دولتی ژنتیک چین است.

دانشکده پزشکی شیانگیا (پردیس قدیمی)، خوابگاه‌ها و ساختمان‌های دانشگاهی برای دانشجویان پزشکی، با بیمارستان سوم Xiangya و کتابخانه پزشکی را در خود جای داده است.

پردیس راه‌آهن هم خوابگاه‌ها و ساختمان‌های دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد مهندسی عمران، مهندسی ترافیک، مهندسی نرم‌افزار و معماری و همچنین ساختمان‌های اداری و کتابخانه‌ای را شامل می‌شود.

علاوه بر این دانشگاه مرکزی جنوب چین ۳ پردیس اصلی به نام‌های سیپایلو (Sipailou)، جیالونگو (Jiulonghu) و دینجیاگئو (Dingjiaqiao) دارد. پردیس سیپایلو (منطقه Xuanwu) و پردیس دینجیاگئو (منطقه گُلو) در شهر نانجینگ قرار دارند و پردیس جیالونگو در حومه شهر نانجینگ (منطقه جیانگینگینگ (Jiangning) واقع شده است. پردیس سیپایلو دانشگاه مرکزی جنوب، مهم‌ترین پردیس این دانشگاه به شماره می‌آید که به‌جامانده از دانشگاه ملی مرکزی است.

برنامه‌های تحصیلی دانشگاه

CSU برای آموزش اخلاقی و تزکیه باکیفیت ارزش قائل است، بنابراین مدل تربیت استعداد خود را بهبود بخشیده است. این دانشگاه دارای بیش از 55000 دانشجوی تمام وقت، از جمله بیش از 34000 دانشجوی کارشناسی، بیش از 20000 دانشجوی کارشناسی ارشد و نزدیک به 1647 دانشجوی بین الملل است. این دانشگاه دارای 57 دوره عالی کشوری، 8 تیم ملی تدریس و 8 مرکز نمایشی تدریس تجربی است.

CSU یکی از اولین دانشگاه‌های آزمایشی چین است که آموزش پزشکی هشت ساله (دکتری پزشکی) ارائه می‌کند و اولین دانشگاه چین است که برنامه‌های کارشناسی ارشد را شامل ادغام مهارت‌های فرماندهی برای افسران ارتش در خدمت فعال ارائه می‌دهد. علاوه بر این، CSU در اولین دانشگاه‌های نمونه چین با تجربه در زمینه اشتغال فارغ التحصیل گنجانده شده است و یکی از 10 دانشگاه محبوب در میان 100 شرکت برتر چین است.

 

دانشگاه مرکزی جنوب چین

رتبه بندی دانشگاه

دانشگاه مرکزی جنوبی در سپتامبر 2017 به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور تحت نظارت دانشگاه‌های درجه یک چین انتخاب شد. در سال 2021 رتبه بندی دانشگاه جهانی CSU در رتبه 351-400 قرار گرفت.

2022 2021 2020 2019 2018 2017
301-350 351-400 401-500 601-800 601-800 +801

 

شهریه دانشگاه مرکزی جنوب چین

کارشناسی 16000 تا 27000 یوان در سال
کارشناسی ارشد 28000 تا 43000 یوان در سال
دکتری 35000 تا 53000 یوان در سال

 

هزینه اقامت

اتاق یک نفره 8000 یوان در سال
اتاق دو نفره 10000 یوان در سال
خوابگاه 18000 یوان در سال
خوابگاه پردیس جدید شیانگیا 10000 تا 14000 یوان در سال

ارتباطات و همکاری‌های بین المللی

دانشگاه مرکزی جنوب چین یک دانشگاه آزاد است. CSU با بیش از 200 دانشگاه و موسسه تحقیقاتی در بیش از 30 کشور و منطقه مانند ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا، کانادا، ژاپن، فرانسه، آلمان و روسیه همکاری طولانی مدت دارد و به طور گسترده در این زمینه فعالیت داشته است. دانشجویان خارج از کشور از بیش از 100 کشور منطقه در CSU تحصیل می‌کنند.

بورسیه تحصیلی

دانشگاه مرکزی جنوب چین از اعطای تعدادی بورسیه تحصیلی فول فاند برای مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا خبر داده است. کشور ارائه دهنده این بورسیه کشور چین است. این بورسیه برای رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، بهداشت عمومی، زیست شناسی، مهندسی عمران، مهندسی حمل و نقل و ترافیک، آموزش زبان انگلیسی، آموزش زبان چینی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کنترل، مهندسی الکترونیک و ریاضیات ارائه می‌شود.

امتیازات بورسیه دانشگاه CSU شامل پوشش کامل شهریه دانشگاه، پوشش هزینه‌های خوابگاه و بیمه پزشکی می‌شود.

سخن آخر

بر اساس نقاط قوت و ویژگی‌های موجود، CSU نوآوری مشترک را تقویت می‌کند، به طور مداوم شهرت و نفوذ بین‌المللی خود را بهبود می‌بخشد. تلاش می‌کند تا خود را به دانشگاهی در سطح جهانی با ویژگی‌های متمایز بسازد و به طور فعال پیشرفت تمدن بشری را ارتقا دهد. مهم‌تر از همه، دانشگاه مرکزی جنوب چین در تلاش است تا محققان و دانشجویان ممتاز جهانی را جمع آوری کند. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشور چین را دارید، می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی‌های لازم از مشاوران مجرب تیم مهاجرتی موسسه علم ویرا کمک بگیرید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
برچسب ها
این یک بنر است!

نظرات کاربران

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





مطالب پیشنهادی
با ما در تماس باشید!
آدرس ما:
تهران: نلسون ماندلا (جردن)- کوچه مروارید- پلاک۸- واحد 403
اردبیل: خیابان حافظ – روبروی پارک حافظ – ساختمان امید طبقه دوم
تبریز: بلوار استاد شهریار(چایکنار) – جنب بهزیستی ساختمان۲۲-طبقه اول
مشاهده فهرست

اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون آزمون