دانشگاه لقمان حکیم
توسط تیم علم ویرا
24 اردیبهشت 2

دانشگاه لقمان حکیم (Lokman Hekim University) + هزینه تحصیل 2023

دانشگاه لقمان حکیم (Lokman Hekim University)
محل دانشگاه آنکارا
سال تأسیس 2018
رنک جهانی 8172
مورد تأیید وزارت بهداشت خیر
مورد تأیید وزارت علوم خیر
آدرس وب‌سایت lokmanhekim.edu.tr

دانشگاه لقمان حکیم (Lokman Hekim University)

همواره و در هر زمینه‌ای برخورداری از دانش و اطلاعات کافی، قدم اول موفقیت است. این موضوع برای مهاجرت تحصیلی نیز صادق است. برای اینکه بتوانید نتیجه دلخواهتان از مهاجرت و تحصیل را کسب کنید، باید دانشگاه خود  را با آگاهی انتخاب کنید. دانشگاه لقمان حکیم یکی از گزینه‌های پیش روی شما و انتخابی عالی برای بسیاری از دانشجویان است. لقمان حکیم از جمله دانشگاه‌های جوان ترکیه است که در سال تحصیلی 2019-2018 آغاز به کار کرد. در ادامه سایر امکانات و ویژگی‌های این دانشگاه را بررسی خواهیم کرد.

معرفی دانشگاه لقمان حکیم

معرفی دانشگاه لقمان حکیم

دانشگاه لقمان حکیم در شهر آنکارا و در فاصله 8 کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است. این دانشگاه که مدت زیادی از فعالیت آن نمی‌گذرد 7 برنامه تحصیلی کارشناسی و 2 برنامه تحصیلی کاردانی را در 5 دانشکده و یک کالج ارائه می‌کند. تمرکز اصلی این دانشگاه بر رشته‌های علوم پزشکی است.

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی به دنبال تحصیل در پزشکی یا رشته‌های مرتبط با آن هستند. قبول شدن در رشته پزشکی برای بسیاری از افراد در کشور خودشان دشوار است. به همین سبب، تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای بسیاری از افراد باشد.

دانشگاه Lokman Hekim به عنوان یک دانشگاه پزشکی، سعی بر این دارد که به یکی از برترین دانشگاه‌های ترکیه تبدیل شود. ابن دانشگاه به عنوان یکی از پیشروهای عرصه آموزش پزشکی توجه ویژه‌ای به تحقیق و توسعه دارد و همین امر یکی از مزایای آن محسوب می‌شود. این دانشگاه فرصت‌های بسیاری را برای تحصیل و موفقیت در رشته‌های علوم پزشکی فراهم می‌آورد.

این دانشگاه همچنین فرصت تحقیق و پژوهش در لابراتوارهای مختلف را فراهم کرده و یکی از محبوب‌ترین مراکز آموزش عالی در میان دانشجویان بین‌الملل است. هدف اصلی این دانشگاه فراهم کردن آموزش برای دانشجویانی است که پتانسیل تحقق رویاهایشان از هر نقطه از جهان را دارند.

دانشگاه لقمان حکیم امکانات متنوعی را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد. این امکانات برای تأمین رفاه و آسایش، آمادگی برای ورود به بازار کار و … فراهم شده اند. مهم‌ترین امکانات این دانشگاه عبارت اند از:

  • بیمارستان آموزشی مجهز
  • تجهیزات مدرن و پیشرفته
  • ارائه دوره‌های کارآموزی
  • کافی‌شاپ
  • سالن غذاخوری
  • کتابخانه مجهز
  • خوابگاه دانشجویی

تحصیل در دانشگاه لقمان حکیم (Lokman Hekim University)

همانگونه که اشاره شد دانشگاه لقمان حکیم به آموزش پزشکی اختصاص دارد. شما می‌توانید در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی مختلف در این دانشگاه به تحصیل بپردازید و از امکانات پیشرفته آن بهره ببرید. این دانشگاه از آزمایشگاه‌هایی مدرن و جدیدترین تجهیزات روز دنیا برای آموزش دانشجویان استفاده می‌نماید. ارائه فرصت‌های تمرینی، تحقیقاتی و کارآموزی در بیمارستان دانشگاه نیز به تقویت مهارت‌ها و کسب تجربه برای حضور در بازار کار کمک می‌کند.

این دانشگاه در 5 دانشکده و 1 کالج، تحصیلات را برای دانشجویان فراهم می‌کند. این دانشکده‌ها به شرح زیر اند:

  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده دندان‌ پزشکی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده علوم ورزشی
  • دانشکده حرفه‌ای خدمات درمانی

این دانشگاه از جمله مراکزی است که روند پذیرش نسبتاً ساده‌ای دارد. شما می‌توانید برای تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا تقاضا بدهید. زبان تحصیل در این دانشگاه ترکی و انگلیسی است؛ البته اکثر رشته‌ها به زبان ترکی ارائه می‌شوند. تنوع رشته‌های اراده شده در این دانشگاه بالا بوده و به شما اجازه می‌دهد با آزادی عمل بیشتری انتخاب رشته کنید.

معرفی دانشگاه لقمان حکیم

طول دوره تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندان پزشک و داروسازی به ترتیب 6، 5 و 4 سال است. مدت زمان تحصیل برای رشته‌های پیراپزشکی مانند پرستاری نیز 4 سال است. برخی از رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه عبارت اند از:

  • پزشکی
  • دندان پزشکی
  • داروسازی
  • پرستاری
  • مامایی
  • هوشبری
  • کمک‌های اولیه
  • اتاق عمل
  • تغذیه
  • فیزیوتراپی و بازپروی

رتبه دانشگاه یکی از مواردی است که در فرایند تصمیم‌گیری و انتخاب دانشگاه تأثیر دارد. دانشگاه لقمان حکیم دارای رنک کشوری 171 و رنک جهانی 8172 است. تحصیل در دانشگاه Lokman Hekim با مزایای بسیاری همراه است. یکی از این مزایا امکانات تحصیلی و پژوهشی برجسته در این دانشگاه است. از دیگر مزایای این دانشگاه می‌توان به هزینه مناسب تحصیل و زندگی اشاره کرد. به علاوه، این دانشگاه امکانات و تجربیات لازم برای ورود به بازار کار را فراهم می‌کند.

قرابت جغرافیایی و فرهنگی ایران و ترکیه و قرارگیری دانشگاه در یکی از بهترین شهرهای ترکیه نیز از دلایل انتخاب این دانشگاه به شمار می‌آیند. این دانشگاه مورد پذیرش وزارت بهداشت ایران نیست؛ اما با توجه به اعتبار دانشگاه و کیفیت آموزش شما می‌توانید بدون مشکل خاصی در ترکیه یا دیگر کشورها مشغول به کار شوید. یکی از مهم‌ترین مزایای این دانشگاه ارائه بورسیه تحصیلی به بسیاری از دانشجویان است.

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه لقمان حکیم

برای ادامه تحصیل در دانشگاه لقمان حکیم، ملزم به اخذ پذیرش از این دانشگاه هستید. پذیرش در این دانشگاه از طریق سوابق تحصیلی و آزمون YOS امکان‌پذیر است. یکی از شروط اصلی پذیرش در دانشگاه تهیه شرایط و مدارک مورد نیاز است. این مدارک ممکن است بسته به دانشگاه و مقطع مورد نظرتان تفاوت داشته باشد؛ اما به صورت کلی به مدارک زیر نیاز دارید.

  • دیپلم دبیرستان به صورت ترجمه رسمی انگلیسی یا ترکی (مدرک لیسانس یا فوق لیسانس برای دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا)
  • مدرک زبان ترکی یا انگلیسی (بسته به زبان انتخابی‌تان)
  • ریز کامل نمرات
  • کپی پاسپورت معتبر
  • عکس

به خاطر داشته باشید که ارسال مدارک خواسته شده در زمان مقرر ضروری است. در صورت عدم ارسال مدارک در آخرین فرصت اعلام شده، تقاضای شما بررسی نخواهد شد. زمان ارسال مدارک معمولاً از 2 مارچ تا 24 جولای است. نتایج پذیرش نیز حدود یک هفته بعد اعلام می‌شوند.

هزینه تحصیل در دانشگاه لقمان حکیم

تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه رایگان نبوده و دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه هستن. دانشگاه لقمان حکیم مرکزی خصوصی است. به همین سبب، شهریه آن از دانشگاه‌های دولتی بیشتر است. البته هم‌چنان هزینه تحصیل در این دانشگاه نسبت به بسیاری از مراکز دیگر مقرون به صرفه است. میزان شهریه پرداختی شما بسته به رشته، مقطع و زبان تحصیل تفاوت‌هایی خواهد داشت. شهریه تقریبی برخی از رشته‌ها در ادامه ذکر شده است.

  • شهریه تحصیل در رشته پزشکی (انگلیسی): 20000 دلار در سال
  • شهریه تحصیل در رشته پزشکی (ترکی): 15000 دلار در سال
  • شهریه تحصیل در رشته داروسازی (انگلیسی): 15000 دلار در سال
  • شهریه تحصیل در رشته داروسازی (ترکی): 12000 دلار در سال
  • شهریه تحصیل در رشته دندان پزشکی (ترکی): 14000 دلار در سال
  • شهریه تحصیل در رشته هوشبری (ترکی): 3500 دلار در سال
  • شهریه تحصیل در رشته مامایی (ترکی): 3000 دلار در سال
  • شهریه تحصیل در رشته پرستاری (ترکی): 3750 دلار در سال
  • شهریه تحصیل در رشته تغذیه (ترکی):5500 دلار در سال

لازم به ذکر است که دانشگاه لقمان حکیم بورسیه‌ای را برای پوشش 25 درصد هزینه‌های تحصیل به دانشجویان اهدا می‌کند. البته تعدادی بورسیه 50 درصد و 100 درصد نیز به دانشجویان بین‌الملل اعطا می‌شود.

برنامه‌های تبادل دانشجو

برنامه‌های تبادل دانشجو

برنامه‌های تبادل دانشجو یکی از بهترین فرصت‌های موجود در دنیای آکادمیک است که می‌تواند زندگی تحصیلی و شغلی شما را ارتقا دهد. برنامه تبادل دانشجو در حقیقت قراردادی میان دانشگاه‌های بین‌المللی مختلف است که به دانشجویان اجازه می‌دهد یک تا دو ترم از دوران تحصیل خود را در دانشگاهی دیگر سپری کنند. برخی از مزایای این برنامه‌ها عبارت اند از یادگیری زبان جدید، کسب تجربه‌های نوین، تحصیل در دانشگاه‌های معتبر، آشنایی با کشورها و فرهنگ‌های جدید و … . برنامه‌های تبادل دانشجو می‌تواند پلی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های برتر باشد.

ارتباطات بین‌المللی از مهم‌ترین مزایای هر دانشگاه و از جمله عوامل مؤثر در رتبه آن‌ها است. دانشگاه لقمان حکیم برای گسترش این روابط کوشش می‌کند. برنامه‌های تبادل دانشجو نیز از جمله مزایای همین ارتباطات اند. این دانشگاه عضوی از سه برنامه تبادل دانشجوی معروف است. این برنامه‌ها عبارت اند از فارابی (Farabi)، مولانا (Mevlana) و اراسموس (Erasmus).

اراسموس برای جا به جایی دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف اروپایی ایجاد شده است. با استفاده از این برنامه می‌تواند مدتی از دوران تحصیل خود را در دانشگاه‌های معتبر اروپایی بگذارنید. به علاوه، امکان استفاده از بورسیه نیز وجود دارد. برنامه مولانا (Mevlana) نیز برای تبادل دانشجویان در میان دانشگاه‌های معتبر سراسر جهان کاربرد دارد. برنامه فارابی (Farabi) صرفاً به منظور انتقال دانشجویان در دانشگاه‌های ترکیه کاربرد دارد.

جمع بندی

ترکیه به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای همسایه ایران، همواره میزبان دانشجویان بسیاری بوده است. دانشگاه‌های معتبر و با کیفیت بسیاری در این کشور وجود دارند که سالانه نسبت به پذیرش دانشجویان بین‌الملل اقدام می‌نمایند. امکانات گسترده آموزشی، محیط بین‌المللی، اعطای بورسیه و امکان استفاده از برنامه‌های تبادل دانشجو از جمله مزایای این دانشگاه لقمان حکیم اند. تحصیل در این دانشگاه می‌تواند آینده تحصیلی و شغلی درخشانی را برای شما رقم بزند. با توجه به بالا بودن تعداد متقضیان تحصیل در پزشکی و روند پذیرش آسان این مرکز، انتخاب این دانشگاه گزینه‌ای مناسب است.اگر میخواهید مشغول تحصیل در ترکیه شوید علم ویرا به شما کمک می کند به راحتی در دانشگاه های دولتی بورسیه شوید و یا در دانشگاه های خصوصی ترکیه بدون آزمون پذیرش بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برچسب ها
این یک بنر است!

نظرات کاربران

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





مطالب پیشنهادی
با ما در تماس باشید!
آدرس ما:
تهران: نلسون ماندلا (جردن)- کوچه مروارید- پلاک۸- واحد 403
اردبیل: خیابان حافظ – روبروی پارک حافظ – ساختمان امید طبقه دوم
تبریز: بلوار استاد شهریار(چایکنار) – جنب بهزیستی ساختمان۲۲-طبقه اول
مشاهده فهرست

اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون آزمون