Types of China visas
توسط تیم علم ویرا
19 فروردین 1

انواع ویزای چین

ویزای چین مجوزی است که توسط مقامات ویزای جمهوری خلق چین مطابق با قوانین و مقررات آن برای یک شهروند خارجی برای ورود، خروج یا عبور از خاک چین صادر می‌شود. مقامات ویزای این کشور با توجه به وضعیت شهروند خارجی، هدف از بازدید و نوع پاسپورت یکی از انواع ویزای چین را برای او صادر می‌کنند.

هزینه های زندگی در چین بسیار مقرون به صرفه است. از همین رو این کشور به عنوان یکی از مقاصد اصلی برای مهاجرت تحصیلی محسوب می شود. اتباع خارجی که از چین بازدید می‌کنند؛ معمولاً قبل از ورود به این کشور نیاز به اخذ ویزا دارند، مگر در شرایط خاص که اجازه ورود بدون ویزا را داشته باشند. چین چندین نوع ویزا برای مقاصد مختلف صادر می‌کند.

انواع ویزای چین

ویزای چین به دو دسته ویزای معمولی و دیپلماتیک تقسیم می‌شود. ویزای معمولی از چندین نوع تشکیل شده است که شامل L, F, M, Z, X1, X2, C, J1, J2, G, D, Q1, Q2, S1, S2 و R می‌شود.

ویزای L (ویزای توریستی)

ویزای L برای خارجی‌هایی صادر می‌شود که به طور موقت برای گردشگری وارد چین می‌شوند. ویزای توریستی معمولاً به صورت یکبار ورود، دوبار ورود یا چند بار ورود با مدت اقامت از 30 روز تا 90 روز ارائه می‌شود. برای کسانی که مایل به سفر به تبت هستند، برای درخواست ویزای توریستی، تأییدیه دفتر گردشگری تبت چین نیز مورد نیاز است.

ویزای F (ویزای بازدید غیرتجاری)

ویزای F برای خارجی‌هایی صادر می‌شود که برای مقاصد غیرتجاری مانند تحقیق، سخنرانی و تبادلات فرهنگی به چین دعوت شده‌اند. ویزای F قبلاً زمانی که به عنوان ویزای تجاری چین شناخته می‌شد، دامنه وسیع‌تری از فعالیت‌ها را پوشش می‌داد، قبل از اینکه تا حد زیادی با ویزای M جایگزین شود. ویزاهای یکبار ورود و دو بار ورود در دسترس هستند. مدت اقامت معمولاً از 30 روز تا 90 روز متغیر است.

ویزای M (ویزای تجاری)

ویزای M برای خارجی‌هایی که برای مقاصد تجاری و بازرگانی از چین بازدید می‌کنند صادر می‌شود. این ویزا برای خارجی‌هایی که به طور مکرر به چین سفر می‌کنند، اما کمتر از شش ماه را در یک سال معین در این کشور می‌گذرانند و توسط نهادی که در چین ثبت شده است استخدام یا حقوق نمی‌گیرند، مناسب است.

Z visa (work visa)

 

ویزای Z (ویزای کار)

ویزای Z برای خارجی‌هایی که در چین پستی دارند یا کار می‌کنند و اعضای خانواده هم همراه آنها است، صادر می‌شود. ویزای Z رایج‌ترین انواع ویزای چین است که توسط خارجیانی که در چین کار می‌کنند، استفاده می‌شود.

ویزای X (ویزای دانشجویی)

ویزای X برای خارجی‌هایی صادر می‌شود که برای تحصیل یا کار میدانی به چین می‌آیند. در حالی که دارندگان ویزای X از حقوق کاری برخوردار نیستند، ممکن است در صورت مجوز توسط موسسه آموزشی و سایر مقامات مربوطه بتوانند دوره‌های کارآموزی را انجام دهند. این ویزا دو نوع است.

ویزای X1 برای دانشجویانی صادر می‌شود که مدت تحصیل آنها بیش از 180 روز باشد.

ویزای X2 برای دانشجویانی صادر می‌شود که قصد دارند کمتر از 180 روز تحصیل کنند.

کشور چین دارای بهترین دانشگاه های جهانی از جمله دانشگاه نانتونگ، دانشگاه دالیان چین، دانشگاه فودان، دانشگاه پکن و… است.

ویزای C (ویزای خدمه)

ویزای C یکی از انواع ویزای چین است که برای اعضای خدمه در مأموریت‌های هوانوردی بین المللی، ناوبری دریایی و حمل و نقل زمینی و اعضای خانواده همراه آنها صادر می‌شود.

ویزای J (ویزای روزنامه نگاری)

ویزای J برای خبرنگاران خارجی که به صورت موقت یا دائم در چین کار می‌کنند صادر می‌شود. این ویزا نیز شامل دو نوع است.

ویزای J1 برای خبرنگاران خارجی صادر می‌شود که حداقل به مدت یک سال به چین اعزام شده‌اند.

ویزای J2 برای خبرنگاران خارجی صادر می‌شود که تا 30 روز در چین مأموریت موقت دارند.

ویزای G (ویزای ترانزیت)

ویزای G برای خارجی‌هایی که از چین عبور می‌کنند صادر می‌شود. از آنجایی که هزینه و روش درخواست برای دریافت ویزای G مشابه اخذ ویزای L است، اکثراً مسافران تمایل دارند ویزای L را به جای ویزای G انتخاب کنند. چندین شهر در چین نیز معافیت ویزا را برای مسافران ترانزیت ارائه می‌کنند.

ویزای D (ویزای اقامت)

ویزای D برای خارجی‌هایی صادر می‌شود که قصد دارند به طور دائم در چین زندگی کنند. این ویزا به عنوان “گرین کارت چین” نیز شناخته می‌شود و دریافت آن دشواری‌های خاص خود را دارد.

ویزای Q (ویزای شخصی)

ویزای Q برای خارجی‌هایی صادر می‌شود که قصد دارند اعضای خانواده خود را که شهروند چین هستند، ملاقات کنند. این ویزا از انواع ویزای چین نیز شامل دو نوع است.

ویزای Q1 برای اعضای خانواده شهروندان چینی یا مقیم دائم چین صادر می‌شود که قصد دارند بیش از 180 روز در چین بمانند. ویزای Q1 یک بار ورود است. پس از ورود، دارنده باید ظرف 30 روز برای اجازه اقامت اقدام کند.

 

ویزای Q2 برای اعضای خانواده شهروندان چینی یا مقیم دائم چین که قصد بازدید موقت از چین را دارند، صادر می‌شود. ویزای Q2 می‌تواند چند بار ورود باشد و برای شهروندان آمریکایی و کانادایی تا 10 سال اعتبار دارد و در هر بازدید تا 180 روز اقامت دارد.

S visa (relatives of foreigners)

ویزای S (بستگان خارجی‌ها)

ویزای S برای بستگان خارجی‌هایی که در چین کار یا تحصیل می‌کنند صادر می‌شود. این معادل ویزای Q برای خانواده‌های خارجی است که در دراز مدت در چین زندگی می‌کنند. این ویزا نیز دو نوع متفاوت است.

ویزای S1 برای اقامت بیش از 180 روز صادر می‌شود. ویزای S1 یک بار ورود است و دارندگان آن باید ظرف 30 روز پس از ورود برای اجازه اقامت اقدام کنند.

ویزای S2 برای اقامت 180 روزه یا کمتر صادر می‌شود. ویزای S2 می‌تواند چند بار ورود باشد و برای شهروندان آمریکایی و کانادایی تا 10 سال اعتبار دارد و در هر بازدید تا 180 روز اقامت دارد.

ویزای R

ویزای R برای افرادی صادر می‌شود که مهارت‌های آنها در چین به فوریت مورد نیاز است. سال گذشته، دولت قوانین را برای استعدادهای برتر خارجی کاهش داد و آنها را قادر ساخت تا ویزای R چندبار ورود با اعتبار پنج یا 10 سال، با حداکثر اقامت در هر ورود 180 روز را دریافت کنند. همسران و فرزندان دارندگان ویزای R نیز مجاز به ورود به کشور با ویزای R خواهند بود. زمان رسیدگی به ویزا در این دسته نیز تسریع شده است.

ویزای دیپلماتیک و خدماتی

برای مقامات دولتی خارجی و کارکنان نمایندگی‌های دیپلماتیک و سازمان ملل که برای مأموریت‌های رسمی یا اعتبارسنجی به چین سفر می‌کنند، صادر می‌شود.

دستورالعمل‌های درخواست انواع ویزای چین

در ادامه مدارکی که باید قبل از ارسال درخواست انواع ویزای چین تهیه کنید، آمده است:

  1. پاسپورت

اصل پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار باقیمانده و صفحات خالی ویزا و فتوکپی از صفحه اطلاعات پاسپورت و صفحه عکس در صورت جدا بودن.

  1. فرم درخواست ویزا و عکس

یک فرم درخواست ویزا تکمیل شده با یک عکس گذرنامه رنگی که اخیراً گرفته شده است (سر برهنه، تمام صورت) با پس زمینه روشن.

  1. مدرک اقامت قانونی یا وضعیت اقامت

اگر برای ویزا در کشور شهروندی خود درخواست نمی‌کنید، باید اصل و فتوکپی ویزای اقامت، شغل یا وضعیت دانشجویی کشوری که در حال حاضر در آن اقامت دارید را ارائه دهید.

  1. فتوکپی پاسپورت‌های قبلی چین یا ویزای قبلی چین

قابل استفاده برای کسانی که شهروند چین بوده و تابعیت خارجی را دریافت کرده‌اند.

China visa application fee

 

هزینه انواع ویزای چین

هزینه انواع ویزای چین با توجه به نوع ویزا محاسبه می‌شود. البته علاوه بر نوع ویزا، عادی یا فوری بودن و سینگل یا مالتیپل بودن آن نیز بر هزینه ویزا اثر می‌گذارد. بنابراین، هزینه انواع ویزای چین به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و اگر عجله‌ای نداشته باشید می‌توانید با ویزای ارزان سفر کنید. اما چنانچه عجله دارید باید به جای ویزای ارزان به ویزای فورس فکر کنید.

سخن آخر

ویزای چین اجازه ورود و خروج فردی به خاک کشور چین است. اگر شما قصد مهاجرت بهکشور چین، زندگی در کشور چین، تحصیل در چین، کار در چین یا سفر به کشور چین را دارید، باید نسبت به دریافت ویزای چین اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در حوزه خدمات مهاجرتی چین می‌توانید با مشاوران مجرب تیم مهاجرتی علم ویرا صحبت کنید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
برچسب ها
این یک بنر است!

نظرات کاربران

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





مطالب پیشنهادی
با ما در تماس باشید!
آدرس ما:
تهران: نلسون ماندلا (جردن)- کوچه مروارید- پلاک۸- واحد 403
اردبیل: خیابان حافظ – روبروی پارک حافظ – ساختمان امید طبقه دوم
تبریز: بلوار استاد شهریار(چایکنار) – جنب بهزیستی ساختمان۲۲-طبقه اول
مشاهده فهرست

اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون آزمون