China Agricultural University
توسط تیم علم ویرا
19 فروردین 2

دانشگاه کشاورزی چین + شهریه 2023

دانشگاه کشاورزی چین

دانشگاه کشاورزی چین در خط مقدم آموزش کشاورزی مدرن و پیشرفته چینی قرار دارد که با عنوان دانشگاه کشاورزی امپراتوری در سال 1905 تأسیس شد. نسل‌های زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاه کشاورزی چین خود را وقف آموزش متخصصان کشاورزی و سایر تلاش‌های کشاورزی کرده‌اند. پس از سال‌ها توسعه، دانشگاه کشاورزی چین به یک دانشگاه تحقیقاتی چند علمی تبدیل شده است که پایه‌هایی در مهندسی بیولوژیکی و کشاورزی دارد. امروزه دانشگاه کشاورزی چین به سمت تبدیل شدن به یک دانشگاه کشاورزی در سطح جهانی و دانشگاه تحقیقاتی مشهور جهانی حرکت می‌کند. این دانشگاه در رتبه بندی 2021 QS در رتبه 701-750 قرار دارد.

تاریخچه دانشگاه

دانشگاه کشاورزی چین در سال 1905 تأسیس شد و در ابتدا به عنوان دانشگاه کشاورزی امپراتوری نامگذاری شد. تاریخچه این دانشگاه کشاورزی را می‌توان به سال 1905 ردیابی کرد، زمانی که کالج کشاورزی در Jingshi Da Xuetang سابق تأسیس شد. دانشگاه کشاورزی پکن (BAU) در سپتامبر 1949 از طریق ادغام کالج کشاورزی دانشگاه پکن، کالج کشاورزی دانشگاه Tsinghua و کالج کشاورزی دانشگاه شمال چین راه اندازی شد.

این دانشگاه توسط شورای ایالتی به عنوان یکی از شش دانشگاه ملی کلیدی و همچنین یکی از ده دانشگاه کلیدی برتر برای ساخت و ساز بیشتر و بهبود فهرست شد.

در اکتبر 1952، گروه ماشین‌آلات کشاورزی دانشگاه کشاورزی، کالج ماشین‌های کشاورزی شمال چین و مدرسه مکانیزاسیون کشاورزی مرکزی وزارت کشاورزی با هم ادغام شدند و کالج مکانیزه کشاورزی پکن را تشکیل دادند که در ژوئیه 195 به موسسه مکانیزاسیون کشاورزی پکن (BAMI) تغییر نام داد.

BAMI در اکتبر 1960 توسط شورای دولتی به عنوان یکی از 64 دانشگاه ملی کلیدی فهرست شد و سپس در سال 1985 دوباره به دانشگاه مهندسی کشاورزی پکن (BAEU) تغییر نام داد. سرانجام در سال 1995، دانشگاه کشاورزی چین با ادغام BAU و BAEU تشکیل شد.

دانشگاه کشاورزی چین

برنامه‌های آموزشی دانشگاه

در حال حاضر، دانشگاه کشاورزی چین دارای 52 رشته کارشناسی، 171 رشته کارشناسی ارشد و 95 رشته دکترا است که برای دانشجویان بین المللی برگزار می‌شود. در همین حال، CAU برنامه‌های آموزش تکمیلی کامل انگلیسی را برگزار می‌کند که 12 رشته را در چهار کالج پوشش می‌دهد (کالج زراعت و بیوتکنولوژی، کالج علوم انسانی و توسعه، دانشکده فنی و مهندسی و دانشکده اقتصاد و مدیریت).

علاوه بر این، دوره‌های آموزش زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌شود. این برنامه‌ها و رشته‌ها در 18 مدرسه و دانشکده که دانشکده کشاورزی و بیوتکنولوژی هستند، برگزار می‌شوند.

علاقه مندان به تحصیل در چین این فرصت را خواهند داشت که به زبان چینی یا انگلیسی در دانشگاه‌های این کشور به ادامه تحصیل بپردازند.

کتابخانه CAU

یکی از محبوب‌ترین امکانات دانشگاهی در دانشگاه کشاورزی چین کتابخانه است. کتابخانه این دانشگاه (CAUL) یکی از مهم‌ترین کتابخانه‌ها در زمینه آموزش و تحقیقات کشاورزی در چین است. این مجموعه شامل هر دو اسناد کاغذی با بیش از 1.7 میلیون جلد و بیش از 1.47 میلیون سند الکترونیکی است. این مجموعه‌ها بر علوم کشاورزی، زیست شناسی و مهندسی کشاورزی تاکید دارند. هم تحقیقات پایه و هم تحقیقات کاربردی در این دانشگاه چین انجام می‌شود که حوزه وسیعی در علوم کشاورزی و فراتر از آن را پوشش می‌دهد.

اکثر برنامه‌های تحقیقاتی برای برآوردن نیازهای ملی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی طراحی و تنظیم شده‌اند و بر استفاده بالقوه آنها و اهمیت عملی برای توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور متمرکز هستند.

دانشگاه کشاورزی چین شامل سه آزمایشگاه ملی کلیدی، چهار مرکز تحقیقاتی ملی، 18 آزمایشگاه کلیدی وزارتی، شش مرکز تحقیقاتی وزارتی، به علاوه تعدادی از مراکز تحقیقاتی CAU است. گسترش فناوری کشاورزی و انتقال فناوری همچنان یکی از کانون‌های مهم تلاش‌های تحقیقاتی دانشگاه است. CAU، تا به امروز، موافقت نامه همکاری همه جانبه را با هشت استان/شهرداری/منطقه خودمختار امضا کرده است.

دانشگاه کشاورزی چین

دستاوردهای دانشگاه کشاورزی چین

دانشگاه CAU برنده ده‌ها جایزه از جمله: الف) جایزه ویژه دولتی در بهبود علم و فناوری، ب) 36 جایزه دیگر در سطح ملی و ج) 206 جایزه در سطح وزیران / استانی بوده است. دانشگاه کشاورزی چین دارای پنج رشته است، یعنی علوم کشاورزی، علوم گیاهی و جانوری، زیست شناسی و بیوشیمی، علوم محیطی و شیمی که توسط ESI به عنوان یک درصد از رشته‌های برتر در جهان فهرست شده‌اند.

ارتباطات و همکاری‌های بین المللی دانشگاه

دانشگاه کشاورزی چین برنامه‌های همکاری با 207 دانشگاه در 44 کشور مانند ایالات متحده، کانادا، آلمان، بریتانیا، هلند، نروژ، دانمارک، ژاپن، کره، استرالیا، روسیه، اسرائیل، ساحل عاج، گینه و غیره در سال‌های اخیر دارد. CAU بر همکاری با بسیاری از دانشگاه‌های برتر بین المللی تمرکز دارد و با موفقیت با دانشگاه پوردو در ایالات متحده، دانشگاه واگنینگن در هلند و بسیاری دیگر همکاری کرده است.

همچنین برنامه‌های کارشناسی، برنامه‌های تبادل، برنامه‌های کارشناسی ارشد بین المللی و مجموعه‌ای از پروژه‌های همکاری آموزشی بین المللی دارد. در همین حال، دانشگاه کشاورزی چین مراکز تحقیقاتی را با بسیاری از دانشگاه‌های سطح بالا ایجاد کرده است و صندوق ویژه‌ای را برای حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی اختصاص داده است. دانشگاه کشاورزی چین همکاری خوبی با بسیاری از مؤسسات آموزش عالی آفریقایی داشته است.

شهریه دانشگاه کشاورزی چین

دوره‌های کوتاه مدت (Non-Degree) 6500 تا 13000 یوان
کارشناسی 14000 تا 16000 یوان
کارشناسی ارشد 22000 تا 25000 یوان
دکتری 14000 تا 16000 یوان

 

دانشگاه کشاورزی چین

بورسیه تحصیلی

بورسیه تحصیلی برای رشته‌های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری به زبان چینی در دسترس است. کمک ‌هزینه تحصیلی برای یادگیری هر یک از رشته‌های ارائه شده توسط دانشگاه اعطا می‌شود.

بورسیه تحصیلی مواردی چون تحصیلات تکمیلی، هزینه تحصیل، خوابگاه و هزینه‌های بیمه درمانی را پوشش می‌دهد و هزینه تحصیلی ماهانه ۲۰۰۰ دلار برای دانشجویان کارشناسی، ۲۵۰۰ دلار برای دانشجویان کارشناسی ارشد و ۳۰۰۰ دلار برای دانشجویان دکترا فراهم می‌کند. بورس تحصیلی معمولی هزینه‌های بیمه درمانی و درمانی را نیز پوشش می‌دهد.

سخن آخر

دانشگاه کشاورزی جنوب چین، یک دانشگاه کلیدی ملی با سابقه 112 سال است. این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های عضو پروژه 211 و پروژه 985 است که توسط استان گوانگدونگ و وزارت کشاورزی و امور روستایی چین و یک دانشگاه سطح بالا در استان گوانگدونگ حمایت می‌شود. این دانشگاه با مناظر زیبا و محیطی دلپذیر به عنوان یکی از ده پردیس زیبای چین انتخاب شده است.

اگر قصد مهاجرت به چین را دارید، می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی‌های لازم از مشاوران مجرب تیم مهاجرتی علم ویرا کمک بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برچسب ها
این یک بنر است!

نظرات کاربران

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





مطالب پیشنهادی
با ما در تماس باشید!
آدرس ما:
تهران: نلسون ماندلا (جردن)- کوچه مروارید- پلاک۸- واحد 403
اردبیل: خیابان حافظ – روبروی پارک حافظ – ساختمان امید طبقه دوم
تبریز: بلوار استاد شهریار(چایکنار) – جنب بهزیستی ساختمان۲۲-طبقه اول
مشاهده فهرست

اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون آزمون