Altai Medical University
توسط تیم علم ویرا
20 فروردین 2

معرفی دانشگاه پزشکی آلتایی (Altai State Medical) + شهریه2023

دانشگاه پزشکی آلتایی (Altai State Medical University)
سال تأسیس 1954
محل قرارگیری دانشگاه بارنول
رنک جهانی 5559
مورد تأیید وزارت بهداشت خیر
مورد تأیید وزارت علوم خیر
وب‌سایت asmu.ru

دانشگاه پزشکی آلتایی (Altai State Medical University)

متقاضیان تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندان پزشکی خارج از کشور بسیار زیاد بوده و سالانه به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. از میان کشورهای همسایه ایران، روسیه یکی از پرطرفدارترین‌ها برای مهاجرت است. دانشگاه‌های این کشور با محیطی بین‌المللی، تکنولوژی‌های روز و امکانات برجسته می‌توانند آینده تحصیلی شما را تضمین کنند. اگر شما هم به دنبال تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی در کشور روسیه هستید، دانشگاه پزشکی آلتایی Altai State Medical University انتخاب مناسبی است. شرایط منحصر به فرد این دانشگاه مانند درصد پذیرش بالا، امکانات برجسته و اعتبار علمی بالا از دلایل انتخاب این دانشگاه توسط دانشجویان بومی و بین‌المللی است. در ادامه شما را با این دانشگاه بیشتر آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

معرفی دانشگاه پزشکی آلتایی (ASMU)

دانشگاه پزشکی آلتایی، از جمله دانشگاه‌های تحصیلات کلاسیک در آلتایی است. این دانشگاه سابقه تاریخی درخشان، شهرت و پتانسیل آکادمیک بسیار بالایی دارد. ASMU یکی از دانشگاه‌های پیشرو روسیه به شمار می‌آید. این دانشگاه از مراکز آموزش عالی با سابقه و موفق روسیه در شهر بارنول است که تأسیس آن به سال 1954 باز می‌گردد. همانگونه که از اسم دانشگاه مشخص است، این مرکز به آموزش رشته‌های علوم پزشکی اختصاص داشته و یکی از بهترین‌ها در این عرصه است. در کنار امکانات آموزشی برجسته، امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی نیز برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. این امکانات عبارت اند از کتابخانه‌های مجهز، مراکز ورزشی، انجمن‌های علمی دانشجویی و گروه‌های هنری.

این دانشگاه نه تنها در عرصه آموزش سرآمد است، بلکه یکی از مراکز اصلی تحقیق، و تبادلات فرهنگی است. برنامه‌های آموزشی این دانشگاه با کمک 2500 دکتر و داروساز در مراکز درمانی منطقه به دانشجویان ارائه می‌شوند. این دانشگاه در طول سال‌های فعالیت خود بیش از 30 هزار دانشجو تربیت کرده است. سالانه، حدود 5 هزار دانشجو برای تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی به این دانشگاه وارد می‌شوند. حدود 700 نفر از دانشجویان این دانشگاه را نیز دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. این دانشجویان از قریب به 20 کشور دنیا مانند هند، چین، اوکراین، تاجیکستان، آذربایجان، قزاقستان و … به تحصیل در دانشگاه پزشکی آلتایی اشتغال دارند.

تحصیل در دانشگاه پزشکی آلتایی

یکی از اهداف اصلی این دانشگاه، حضور در عرصه‌های بین‌المللی به عنوان یک مرکز آموزشی و تحقیقاتی برجسته است. تعداد دانشکده‌ها و به طبع رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه بالا است. این دانشگاه دارای 7دانشکده و مراکز تحقیقاتی متنوع است. اعضای هیئت علمی این دانشگاه حدود 450 نفر اند و حدود 100 نفر از این تعداد پزشک هستند. تعداد دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه نیز به صورت سالانه درصد افزایش می‌یابد. موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد این دانشگاه در شهر بارنول منجر به افزایش تعداد دانشجویان بین‌المللی شده است. به علاوه، همکاری‌های فعال بین دانشگاه پزشکی و دانشگاه‌های دیگر کشورها سبب تشویق و تقویت ارتباطات بین‌المللی و ارتقای کیفیت آموزش شده است.

تحصیل در دانشگاه پزشکی آلتایی (Altai State Medical University)

سال تحصیلی دانشگاه آلتایی از ماه سپتامبر آغاز شده و در ماه ژوئن به پایان می‌رسد. مانند بسیاری دیگر از دانشگاه‌های جهان، مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی 4 سال و زمان تحصیل در دوره کارشناسی ارشد نیز 2 سال است. اگر قصد تحصیل در رشته‌هایی مانند پزشکی و دندان پزشکی داشته باشید، دوره تحصیل شما حدود 5 تا 6 سال به طول می‌انجامد که یک سال از این مدت به دوره کارورزی اختصاص دارد.

تحصیل در مقطع دکترا نیز عموماً 3 تا 4 سال زمان می‌برد. شما می‌توانید در مقاطع تحصیل مختلف و رشته‌های متنوع، به زبان روسی یا انگلیسی تحصیل کنید. شما باید برای تحصیل در رشته‌های ارائه شده به زبان روسی از حداقل سطح زبان B1-B2 برخوردار باشید. البته می‌توانید بدون داشتن مدرک زبان و به شرط گذراندن دوره آموزش زبان یک‌ساله، در این دانشگاه قبول شوید. این دانشگاه 6 دانشکده دارد که در ادامه مشاهده می‌کنید.

  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده اطفال
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده پزشکی و پیش‌گیری از بیماری
  • دانشکده دانشجویان خارجی

پیش از این نیز اشاره کردیم  که دانشگاه پزشکی آلتایی یکی از بهترین مراکز آموزش پزشکی در روسیه است. این دانشگاه از اعتبار خوبی در سطح جهان برخوردار بوده و توسط مراکز زیر پذیرفته شده است:

  • شورای پزشکی هند (MCI)
  • سازمان جهانی بهداشت (WHO)
  • وزارت درمان فدراسیون روسیه
  • فدراسیون جهانی آموزش پزشکی (WFME)

رتبه و رنک علمی یک دانشگاه مهم‌ترین معیار تعیین اعتبار آن است. دانشگاه پزشکی

آلتایی از رنک خوبی برخوردار بوده و براساس نظام رتبه‌بندی 4icu در رتبه 5559  قرار گرفته است. این دانشگاه از جمله مراکز مورد تأیید وزارت بهداشت و درمان ایران نیست؛ اما شما می‌توانید پس از اتمام دوران تحصیل خود در روسیه مشغول به کار شوید.

مزایای تحصیل در دانشگاه پزشکی آلتایی

مزایای تحصیل در دانشگاه پزشکی آلتایی

تا اینجا با شرایط و ویژگی‌های کلی این دانشگاه آشنا شدید؛ اما شاید برای انتخاب این دانشگاه مطمئن نباشید. در ادامه برخی از مزایای تحصیل در این دانشگاه ذکر شده اند.

  • عدم نیاز به اخذ آزمون قبولی برای ثبت نام در رشته‌های علوم پزشکی
  • هزینه‌های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی
  • کادر آموزشی مجرب
  • وجود بیمارستان‌های وابسته برای آموزش و گذراندن دوره‌های کارآموزی
  • امکانات برجسته برای آموزش عملی دانشجویان
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • عدم نیاز به ارائه مدرک زبان هنگام تقاضای پذیرش
  • ارائه امکانات مسکونی برای دانشجویان بین‌الملل
  • اعتبار دانشگاه و پذیرش آن توسط مراکز معتبر جهانی مانند WHO
  • استفاده از آخرین تکنولوژی‌های آموزشی و تحقیقاتی
  • محیط بین‌المللی و فرایند آسان پذیرش
  • استانداردهای عالی آموزشی و متدهای آموزشی نوین

علاوه بر موارد بالا، در نظر داشته باشید که هزینه زندگی در روسیه نسبت به بسیاری از کشورها مناسب است. همچنین دانشجویان اجازه دارند در طول دوران تحصیل خود به صورت پاره وقت کار کنند. لازم به ذکر است که مدرک پزشکی ارائه شده در دانشگاه‌های روسیه از نوع MBBS است. این مدرک معادل دوره پزشکی عمومی در ایران بوده و در کشورهای متعددی مورد قبول است.

اخذ پذیرش از دانشگاه پزشکی آلتایی

دانشگاه پزشکی آلتایی از جمله دانشگاه‌هایی است که به علت ارائه آموزش با کیفیت به دانشجویان خود به ویژه دانشجویان بین‌المللی، از محبوبیت جهانی بالایی برخوردار شده است. همه شهروندان خارجی می‌توانند برای اخذ پذیرش و تحصیل در این دانشگاه اقدام کنند. روند پذیرش این دانشگاه معمولاً سریع و بدون مشکل خاصی انجام می‌گیرد. بدیهی است که یکی از اصول اساسی پذیرش در دانشگاه تهیه مدارک لازم برای اخذ پذیرش است. به صورت کلی برای اخذ پذیرش از این دانشگاه شرایط و مدارک زیر مورد نیاز است.

  • پاسپورت معتبر که به صورت رسمی و به زبان روسی ترجمه شده باشد.
  • مدارک تحصیلی سابق به صورت معادل‌سازی‌ شده با مهر و امضای رسمی
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی به زبان روسی
  • فرم تقاضای پذیرش که تکمیل و امضا شده باشد
  • ریز کامل نمرات (نمرات خوب در دروس فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی در افزایش شانس پذیرش مؤثر اند)
  • عکس

مزایای تحصیل در دانشگاه پزشکی آلتایی

مدارک فوق مدارک اساسی مورد نیاز شما است و ممکن است دانشگاه مدارک بیشتری را نیز از شما تقاضا کند. همان‌گونه که مشخص است برای پذیرفته شدن در این دانشگاه نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی یا روسی ندارید. با توجه به زمانبر بودن و دشواری اخذ مدرک آیلتس یا تافل برای افراد، عدم نیاز به ارائه این مدارک مزیت مهمی محسوب می‌شود. شما می‌توانید پس از پذیرفته شدن در دانشگاه پزشکی آلتایی در دوره‌های آموزش زبان منسوب به پادفک شرکت کنید.

دوره پادفک حدود یک سال به طول می‌انجامد. در این دوره شما ابتدا با زبان روسی آشنا شده و سپس اصطلاحات تخصصی و پایه‌ای مربوط به رشته خودتان را فرا خواهید گرفت. در پایان این دوره آزمونی برگزار شده و با اخذ نمره قبولی این آزمون می‌توانید به تحصیل ادامه دهید.

هزینه تحصیل در دانشگاه پزشکی آلتایی

همه دانشجویان بومی و بین‌المللی برای تحصیل در دانشگاه‌های روسیه ملزم به پرداخت شهریه هستند. این شهریه بسته به رشته تحصیلی، مقطع تحصیل، زبان انتخابی و … متغیر خواهد بود. همانگونه که پیش از این اشاره شد هزینه تحصیل در روسیه مناسب است. شهریه‌های دانشگاه پزشکی آلتایی نیز با توجه به دولتی بودن این مرکز مقرون به صرفه اند. به صورت کلی هزینه‌های تقریبی تحصیل در برخی از رشته‌های این دانشگاه به شرح زیر است.

  • تحصیل در رشته پزشکی عمومی به زبان انگلیسی: 294200 روبل ( حدود 4002 دلار) در سال
  • تحصیل در رشته دندان پزشکی به زبان انگلیسی: 315000 روبل (حدود 4285 دلار) در سال
  • تحصیل در رشته داروسازی به زبان انگلیسی: 279400 روبل (حدود 3800 دلار) در سال
  • تحصیل در رشته پزشکی عمومی به زبان روسی: 214000 روبل (حدود 2911 دلار) در سال
  • تحصیل در رشته دندان پزشکی به زبان روسی: 224700 روبل (حدود 3057 دلار) در سال
  • تحصیل در رشته داروسازی به زبان روسی: 155100 روبل (حدود 2110 دلار) در سال
  • هزینه خوابگاه: حدود 700 دلار بسته به نوع خوابگاه

جمع‌بندی

تحصیل در روسیه به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته جهان می‌تواند رویاهای شما درباره آینده‌تان را به حقیقت برساند. از میان رشته‌های تحصیلی مختلف، رشته‌های علوم پزشکی ز محبوبیت خاصی در میان دانشجویان ایرانی برخوردار بوده اند. دانشگاه پزشکی آلتایی به عنوان یکی از برترین مراکز آموزش پزشکی روسیه با ارائه امکانات منحصر به فرد آموزشی و پژوهشی، می‌تواند مقصد مهاجرتی ایده‌آلی باشد. عدم نیاز به قبولی در آزمون ورودی، هزینه مناسب تحصیل و زندگی، محیط بین‌المللی و اساتید مجرب از جمله دلایل انتخاب این دانشگاه به شمار می‌آیند. این دانشگاه می‌تواند رویای پزشک شدن شما را به حقیقت نزدیک کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برچسب ها
این یک بنر است!

نظرات کاربران

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





مطالب پیشنهادی
با ما در تماس باشید!
آدرس ما:
تهران: نلسون ماندلا (جردن)- کوچه مروارید- پلاک۸- واحد 403
اردبیل: خیابان حافظ – روبروی پارک حافظ – ساختمان امید طبقه دوم
تبریز: بلوار استاد شهریار(چایکنار) – جنب بهزیستی ساختمان۲۲-طبقه اول
مشاهده فهرست

اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون آزمون