دانشگاه دولتی فنی هوانوردی
توسط تیم علم ویرا
20 فروردین 2

معرفی دانشگاه دولتی فنی هوانوردی اوفا + هزینه تحصیل 2024

دانشگاه دولتی فنی هوانوردی اوفا معتبرترین دانشگاه هوانوردی روسیه است و در شهر اوفا قرار دارد. این دانشگاه در سال 1932 تأسیس شد. در حال حاضر این دانشگاه به یکی از مؤسسات آموزش عالی روسیه در زمینه هوانوردی تبدیل شده که انتخاب مطلوب و برگزیده بسیاری از علاقه‌مندان به حوزه  هوانوردی است. در این دانشگاه بیش از 23.000 دانشجو مشغول به تحصیل هستند. در دانشگاه هوانوردی اوفا رشته‌های مختلف در مقاطع تحصیلی گوناگون تدریس می‌شود. به همین دلیل هزینه تحصیل در دانشگاه اوفا به رشته و مقطع تحصیلی بستگی دارد.

صنعت هوانوردی روسیه از امکانات و پیشرفت‌های خوبی برخوردار است و هزینه تحصیل در روسیه در مقایسه با کشورهای اروپا و آمریکا کمتر است. به همین دلیل بسیاری از علاقه‌مندان به صنعت هوانوردی، تحصیل در روسیه و دانشگاه اوفا را انتخاب می‌کنند. در این مقاله از علم ویرا، دانشگاه دولتی فنی هوانوردی اوفا را معرفی می‌کنیم.

نام دانشگاه

دانشگاه دولتی فنی هوانوردی اوفا
نوع دانشگاه

دولتی

سال تأسیس

1932
شهر

اوفا

رتبه جهانی

1000-1001
زبان تحصیل

انگلیسی

 

درباره شهر اوفا

شهر اوفا یکی از بزرگ‌ترین شهرهای روسیه و مرکز ایالت باشقیرستان است. این شهر از بزرگ‌ترین مراکز اقتصادی، علمی، فرهنگی، ورزشی و مذهبی روسیه است و دانشگاه دولتی فنی هوانوردی اوفا در این شهر قرار دارد. شهر اوفا یک مرکز مهم حمل‌ونقل در روسیه است که در 1340 کیلومتری جنوب شرقی مسکو قرار دارد.

فرودگاه بین‌المللی اوفا به شهرهای کازان، مسکو، نووسیبیرسک، تومسک، پرم، سن‌پترزبورگ، بارسلون، استانبول، پکن و بسیاری دیگر از شهرهای روسیه و جهان پروازهای مستقیم دارد. آب‌وهوای اوفا معتدل قاره‌ای با تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد و طولانی است. به دلیل اهمیت شهر اوفا و مناسب‌بودن شرایط تحصیل در روسیه، بسیاری از علاقه‌مندان به هوانوردی این شهر را برای تحصیل انتخاب می‌کنند.

تحصیل در روسیه

دلایل تحصیل در دانشگاه دولتی فنی هوانوردی اوفا

صنعت هوانوردی یکی از حوزه‌های پیشرفته در روسیه است و این کشور به دلایل استراتژیک تلاش می‌کند از کشورهای قدرتمند دنیا عقب نماند. به همین دلیل برخی از بهترین دانشگاه‌های هوانوردی جهان در روسیه قرار دارند. دانشگاه دولتی فنی هوانوردی اوفا یکی از برترین دانشگاه‌های روسیه در صنعت هوانوردی است.

به دلیل مناسب‌بودن هزینه تحصیل در دانشگاه اوفا در مقایسه با دانشگاه‌های هوانوردی اروپا و آمریکا، بسیاری از مشتاقان این حوزه، تحصیل در روسیه را انتخاب می‌کنند. مزایای تحصیل در دانشگاه اوفا و دلایل انتخاب این دانشگاه عبارت‌اند از:

  • مناسب‌بودن هزینه تحصیل در دانشگاه اوفا
  • تنها مرکز آموزش مهندسان نظامی در باشقیرستان
  • معتبر بودن مدرک هوانوردی دانشگاه اوفا در سطح بین‌المللی
  • دارای اعضای هیئت‌علمی باتجربه برای آموزش دانشجویان
  • همکاری‌ با سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی معتبر جهان
  • عضو انجمن‌ها و اتحادیه‌های بین‌المللی پیشرو در صنعت هوانوردی
  • اولین دانشگاه هوانوردی در زمینه برنامه تبادل نیروی کار الکترونیکی فارغ‌التحصیلان
  • تنها دانشگاه منطقه که دارای ناوگان هواپیمایی و هواپیماهای جنگی مدرن است.
  • امکان اشتغال به کار فارغ‌التحصیلان در هر نقطه از جهان به دلیل اعتبار بالای مدرک دانشگاه

دانشکده های دانشگاه دولتی فنی هوانوردی اوفا

دانشکده‌ها و رشته‌های تحصیلی دانشگاه فنی هوانوردی اوفا

دانشگاه دولتی فنی هوانوردی اوفا با تجهیزات مدرن و حضور اساتید و هیئت‌علمی معتبر توانسته است به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های پیش‌گام هوانوردی مطرح شود. این دانشگاه نه‌تنها در روسیه بلکه در سطح بین‌المللی نیز از اعتبار بالایی برخوردار است.

از طرف دیگر باتوجه‌به سنگین بودن هزینه تحصیل در رشته‌های مرتبط با  هوانوردی، هزینه تحصیل در دانشگاه اوفا مناسب است. در این دانشگاه رشته‌های مختلف صنعت هوانوردی در 7 دانشکده تدریس می‌شوند. دانشکده‌ها و مؤسسات دانشگاه عبارت‌اند از:

  • آموزش نظامی
  • ابزار هوانوردی
  • اقتصاد و مدیریت
  • فناوری اطلاعات و مهندسی انرژی
  • علوم کامپیوتر و رباتیک
  • مدیریت شرایط اضطراری
  • سیستم‌های فناوری هوانوردی

همچنین مؤسسات زیر در دانشگاه دولتی فنی هوانوردی اوفا مشغول فعالیت هستند:

  • مؤسسه مهندسی نظامی
  • مؤسسه تکنولوژی هوا، فضا و علوم ماده

رشته‌های مختلف در حوزه‌های مختلف هوانوردی ارائه می‌شوند و علاقه‌مندان رشته هوانوردی می‌توانند با هزینه‌ای مناسب در رشته موردعلاقه خود مشغول به تحصیل شوند. برخی از این رشته‌ها عبارت‌اند از:

  • مهندسی هوافضا
  • مهندسی نرم‌افزار
  • امنیت اطلاعات
  • تکنولوژی ترابری
  • طراحی موتور هواپیما
  • طراحی هواپیما و هلیکوپتر
  • مدیریت سیستم‌های فنی
  • طراحی سیستم‌های ناوبری
  • مهندسی الکترونیک و نانو الکترونیک
  • ارتباطات بی‌سیم و پردازش سیگنال
  • تحلیل سیستم‌ها و مدیریت پروژه IT

ویژگی های ممتاز دانشگاه دولتی فنی هوانوردی اوفا

ویژگی‌های ممتاز دانشگاه دولتی فنی هوانوردی اوفا

دانشگاه دولتی فنی هوانوردی اوفا از برترین مؤسسات آموزش عالی هوانوردی در روسیه است که در سطح جهانی نیز اعتبار بالایی دارد. این دانشگاه دارای یک ابررایانه، ریز ماهواره علمی، مرکز دریافت و پردازش اطلاعات فضایی، آزمایشگاه نمونه‌سازی، مرکز مشترک نانوتکنولوژی و آزمایشگاه تجسم سه‌بعدی است.

دانشگاه هوانوردی اوفا ناوگان جنگی ویژه خود از جمله هواپیماهای جنگی مدرن SU-27 و MiG-29 را دارد. این دانشگاه علاوه بر اهمیت‌دادن به حوزه تخصصی و فنی امکانات رفاهی، فرهنگی و تفریحی مختلفی را نیز برای دانشجویان خود فراهم می‌کند. برگزاری جشن و فستیوال‌های فرهنگی، هنری و مسابقات ورزشی در سطح بین‌الملل از دیگر ویژگی‌ها و مزایای تحصیل در این دانشگاه است. مورد دیگر اینکه با وجود بالابودن سطح علمی، فنی و امکانات جانبی، هزینه تحصیل در دانشگاه اوفا مقرون‌به‌صرفه است.

شرایط تحصیل در دانشگاه هوانوردی اوفا

در دانشگاه دولتی فنی هوانوردی اوفا تمام دروس کاملاً به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. به همین دلیل دانشجویان باید دارای مدرک بین‌المللی زبان باشند و حداقل معدل دیپلم آن‌ها بالای 55 درصد باشد. داشتن پاسپورت معتبر و مدرک دیپلم پایان دبیرستان از جمله مهم‌ترین شرایط تحصیل در دانشگاه هوانوردی اوفا است.

رتبه جهانی دانشگاه دولتی فنی هوانوردی اوفا در رنکینگ جهانی

در کشور روسیه دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل در رشته‌های مختلف وجود دارد. به دلیل مناسب‌بودن هزینه تحصیل در دانشگاه‌های روسیه و اعتبار بالای دانشگاه‌های این کشور بسیاری از دانشجویان بین‌المللی مهاجرت تحصیلی به روسیه را انتخاب می‌کنند. دانشگاه دولتی فنی هوانوردی اوفا در بین دانشگاه‌های معتبر صنعت هوانوردی قرار دارد و در رتبه‌بندی QS در سال 2024 توانست در جایگاه 1000 قرار گیرد.

هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی فنی هوانوردی اوفا

هزینه تحصیل در دانشگاه اوفا + هزینه زندگی

دانشگاه‌های روسیه از دانشگاه‌های معتبر در سطح جهان هستند و فارغ‌التحصیلان با مدرک دانشگاهی روسیه به‌راحتی می‌توانند وارد بازار کار در سطح بین‌المللی شوند. یکی از مزایای تحصیل در روسیه مناسب‌بودن هزینه تحصیل در روسیه و هزینه زندگی دانشجویی در این کشور است. دانشگاه دولتی فنی هوانوردی اوفا نیز از دانشگاه‌های معتبر و تخصصی در زمینه هوانوردی است و به دانشجویان واجد شرایط بورسیه دولتی روسیه اعطا می‌کند.  بر اساس آخرین اطلاعات هزینه تحصیل در دانشگاه اوفا و هزینه زندگی دانشجویی به‌قرار زیر است:

مورد

هزینه (سالانه)

دوره کارشناسی

3.000-14.000 دلار
دوره کارشناسی‌ارشد

3.500-16.000 دلار

مقطع دکترا

14.000-22.000 دلار
هزینه اقامت

600-700 دلار در ماه

هزینه زندگی

2.000-3.500 دلار در ماه
هزینه حمل‌ونقل

20-30 دلار

 

نکته مهم: به دلیل نوسان ارز، امکان تغییر هزینه‌ها وجود دارد. قبل از اقدام برای اخذ پذیرش یا ثبت‌نام، از طریق وب‌سایت دانشگاه یا تماس با دانشگاه، اطلاعات لازم را کسب کنید.

زمان ارسال مدارک برای اخذ پذیرش از دانشگاه دولتی فنی هوانوردی اوفا از 5 ژوئن تا 5 آگوست است. همچنین در صورت پذیرش، با متقاضی مصاحبه آنلاین انجام می‌شود. از تاریخ 5 آگوست تا 30 آگوست نیز انعقاد قرارداد، پرداخت هزینه و ثبت‌نام نهایی انجام می‌شود.

خوابگاه‌ های دانشجویی

یکی دیگر از امکانات دانشگاه دولتی فنی هوانوردی اوفا، خوابگاه‌های دانشجویی مجهز با تمام امکانات رفاهی زندگی است. فروشگاه‌های مواد غذایی، کافه، رستوران‌ها با غذاهای روسی و بین‌المللی در محوطه خوابگاه وجود دارد. از نظر فاصله مکانی با موزه‌ها، تئاتر و امکانات دیگر شهری، خوابگاه دانشگاه در موقعیت خوبی قرار دارد. دسترسی به تاکسی، مترو و انواع وسایل حمل‌ونقل و رفت‌وآمد آسان به فرودگاه نیز از دیگر امکانات خوابگاه است. خوابگاه دانشجویی تمام امکانات شامل اتاق‌های مبله، لباسشویی سلف‌سرویس، آشپزخانه ، حمام و سالن مطالعه دارد.

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه دولتی فنی هوانوردی اوفا

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه دولتی فنی هوانوردی اوفا

متقاضیان تحصیل در دانشگاه دولتی فنی هوانوردی اوفا ابتدا باید با مراجعه به وب‌سایت دانشگاه فرم درخواست اخذ پذیرش تحصیلی را دریافت و آن را تکمیل کنند. بعد از دریافت نامه رسمی اخذ پذیرش از دانشگاه، آن را همراه با مدارک زیر برای دانشگاه ارسال کنند. مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه اوفا عبارت‌اند از:

  • پاسپورت با حداقل اعتبار لازم
  • نامه رسمی پذیرش دانشگاه
  • دیپلم پایان دبیرستان با ترجمه رسمی به روسی
  • یک کپی از اجازه اقامت در روسیه (در صورت وجود) با ترجمه رسمی به روسی
  • عکس 3 در 4
  • گواهی سلامت پزشکی و آزمایش ایدز
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی مهاجرت
  • گواهی عدم سوءپیشینه

جمع‌بندی

دانشگاه‌های روسیه با فراهم‌سازی امکانات لازم و استفاده از تجهیزات مدرن، از دانشگاه‌های معتبر در سطح بین‌المللی هستند. دانشگاه دولتی فنی هوانوردی اوفا از جمله دانشگاه‌های مهم روسیه در صنعت هوانوردی و هوافضا است. این دانشگاه با داشتن ویژگی‌ها و امکانات ممتاز یکی از بهترین مقاصد تحصیلی علاقه‌مندان به حوزه هوانوردی است.

مناسب‌بودن هزینه تحصیل در دانشگاه اوفا، حضور اساتید و اعضای هیئت‌علمی بسیار معتبر و همکاری‌های بین‌المللی با دانشگاه‌ها و مراکز مهم هوانوردی جهان برخی از مزایای تحصیل در دانشگاه اوفا است. آزمایشگاه‌های مجهز تجسم سه‌بعدی، آزمایشگاه نمونه‌سازی، ناوگان جنگی ویژه و هواپیماهای نظامی مجهز از دیگر ویژگی‌های ممتاز دانشگاه دولتی فنی هوانوردی اوفا است.

این دانشگاه به دانشجویان ممتاز خود بورسیه تحصیلی اعطا کرده و همچنین خوابگاه‌های مجهز در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. کشور روسیه دارای دانشگاه‌های معتبر در رشته‌های مختلف دانشگاهی است. از طرف دیگر هزینه تحصیل در روسیه در مقایسه با کشورهای پیشرفته مناسب و مقرون‌به‌صرفه است. این در حالی است که اعتبار دانشگاه‌های روسیه در سطح بین‌الملل بالا بوده و استانداردهای آموزشی جهانی در دانشگاه‌های روسیه کاملاً رعایت می‌شود.

به همین دلیل بسیاری از دانشجویان خارجی با درنظرگرفتن این شرایط مطلوب مهاجرت تحصیلی به روسیه را انتخاب می‌کنند. مؤسسه مهاجرتی علم ویرا یکی از مؤسسات مهاجرتی برتر با سابقه درخشان و پرونده‌های مهاجرتی موفق است. تیم مهاجرتی علم ویرا تلاش می‌کند اطلاعات جامع مربوط به مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف را در اختیار متقاضیان عزیز قرار دهد. با تکمیل فرم مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برچسب ها
این یک بنر است!

نظرات کاربران

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





مطالب پیشنهادی
با ما در تماس باشید!
آدرس ما:
تهران: نلسون ماندلا (جردن)- کوچه مروارید- پلاک۸- واحد 403
اردبیل: خیابان حافظ – روبروی پارک حافظ – ساختمان امید طبقه دوم
تبریز: بلوار استاد شهریار(چایکنار) – جنب بهزیستی ساختمان۲۲-طبقه اول
مشاهده فهرست

اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون آزمون