دانشگاه جورجیا
توسط تیم علم ویرا
21 فروردین 2

دانشگاه جورجیا (University of Georgia) + شهریه 2023

نام دانشگاه University of Georgia
آدرس دانشگاه 77a, M. Kostava str. Tbilisi, 0171, Georgia
شماره تماس دانشگاه 22 22 55 2 955+
وب سایت دانشگاه ug.edu.ge
نوع دانشگاه خصوصی
مورد تایید وزارت بهداشت خیر
مورد تایید وزارت علوم خیر
دانشگاه جورجیا
فارغ التحصیلان 2021 دانشگاه جورجیا

به مهاجرت تحصیلی و ادامه تحصیل در کشورهای همسایه ایران فکر کرده‌اید؟ تعداد دانشگاه‌هایی که می‌توانید برای ادامه تحصیل انتخاب کنید زیاد است. یکی از این دانشگاه‌ها دانشگاه جورجیا است. این دانشگاه که در شهر زیبای تفلیس واقع شده است امکانات متعددی را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. سالانه دانشجویان بسیاری برای ادامه تحصیل به گرجستان می‌روند. دانشگاه جورجیا یکی از بهترین مراکز برای ادامه تحصیل است. اگر پاسختان به سوال ابتدای متن مثبت است؛ مقاله‌ای که توسط تیم تولید محتوای ویرا تهیه شده است را مطالعه کنید.

 

معرفی دانشگاه جورجیا (UG)

دانشگاه جورجیا یکی از بزرگترین دانشگاه‌های خصوصی گرجستان است و در شهر تفلیس قرار دارد. این دانشگاه در سال 2004 یعنی کمتر از بیست سال پیش تاسیس شده‌است. این دانشگاه نسبتا جوان عملکرد درخشانی از خود نشان داده و به یکی از برترین دانشگاه‌های گرجستان تبدیل شده‌است.

هدف این دانشگاه گسترش مرزهای دانش و آموزش دانشجویان به نحوی است که به موفقیت‌های شغلی و آکادمیک برتری دست یابند. چشم انداز این دانشگاه در بلندمدت تبدیل شدن به قوی‌ترین دانشگاه منطقه است. ارائه برنامه‌های تحصیلی مختلف، که دانشجویان را قادر می‌سازد به متخصصانی کارآمد تبدیل شوند یکی دیگر از هداف این دانشگاه است.

دانشگاه جورجیا به دلیل برخورداری از سیستم آموزشی برجسته و زیرساخت‌های نوین مورد توجه قرار گرفته‌است. امکانات دانشگاه سبب شده دانشجویان از آموزشی با کیفیت و مهارت‌های عملی کارآمدی برخوردار شوند. به همین دلیل، دانشجویان این دانشگاه همواره در مصاحبه‌های شغلی عملکرد بهتری از خود ارائه داده‌اند.

در حال حاضر بیش از 6 هزار دانشجوی بومی و بین‌المللی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. رشته‌های مختلفی در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه ارائه می‌شوند. زبان تحصیل نیز انگلیسی و گرجی است و شما می‌توانید بسته به شرایط و ترجیحات خود یکی از این دو را انتخاب نمایید.

برقراری ارتباطات و وجود همکاری‌های بین‌المللی بین دانشگاه‌ها نیز یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها و مزایای هر دانشگاهی است. در حال حاضر دانشگاه جورجیا با تعدادی از دانشگاه‌های معتبر سراسر دنیا مانند دانشگاه مرکزی فلوریدا، دانشگاه Scranton، دانشگاه لیل، دانشگاه Munster و دانشگاه La Sapienza همکاری‌های بین‌المللی دارد. در سال 2010 آژانس OPIC هشت میلیون دلار در جهت توسعه و به کارگیری استانداردهای آموزشی در این دانشگاه سرمایه‌گذاری کرد.

دانشکده‌­های دانشگاه جورجیا

دانشکده‌های دانشگاه جورجیا شامل دانشکده هنر و علوم انسانی، دانشکده حقوق، دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده علم و صنعت، دانشکده علوم بهداشت و دانشکده بازرگانی و علوم اداری است.

دانشکده هنر و علوم انسانی

دانشکده هنر و علوم انسانی در سال 2005 تأسیس شد. در این دانشکده هر سه مقطع آموزش عالی؛ لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌شود.

دانشکده حقوق

دانشکده حقوق دانشگاه جورجیا در سال 2005 یا شعار “رای قانون و آزادی” تاسیس شد و در حال حاضر بزرگترین دانشکده حقوق خصوصی در گرجستان است. حدود 1500 دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشکده تحصیل می کنند.

دانشکده علوم اجتماعی

دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه جورجیا از سال 2004 با هدف آموزش روزنامه نگاران، روانشناسان، متخصصان روابط عمومی، روابط بین الملل و علوم سیاسی تاسیس شد. دوره‌های کارآموزی در طول دوره تحصیلی به دانشجویان ارائه می‌شود تا مهارت‌های مهم هر رشته را به دست آورند.

دانشگاه جورجیا

دانشکده علم و صنعت

دانشکده مهندسی با هدف تربیت متخصصان با مهارت بالا در زمینه فناوری اطلاعات و کامپیوتر، مهندسی الکترونیک و غیره تاسیس شد.

دانشکده علوم بهداشت

دانشکده علوم بهداشت این دانشگاه با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی تاسیس شده‌است. این دانشکده نسخه‌های آنلاین و چاپی مجله علمی-پژوهشی « علوم بهداشتی و بهداشت عمومی قفقاز» را نیز ارائه کرده است.

دانشکده بازرگانی و علوم اداری

ای دانشکده با هدف تربیت و ارتقای نسل جدیدی از رهبران، مدیران و کارآفرینان جوان تاسیس شد. این دانشکده در سال 2016 به سازمان‌های بین‌المللی CEEMAN و AACSB پیوست.

دانشگاه جورجیا

رشته‌های دانشگاه جورجیا

دانشگاه جورجیا یک دانشگاه خصوصی است، به همین دلیل هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه بالاتر از هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی است. با این وجود هزینه‌های این دانشگاه همچنان مقرون به صرفه‌اند. لیست رشته‌های این دانشگاه به همراه شهریه‌ی هر رشته را در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید.

نام رشته شهریه سال 2021
مهندس الکترونیک 2990 لاری
سایر رشته‌های مهندسی 4000 دلار
انفورماتیک 3500 لاری
ریاضیات 2250 لاری
فناوری اطلاعات 4000 دلار
مدیریت بهداشت و درمان 4800 لاری
پزشکی 6000 لاری
داروسازی 3500 لاری
پرستاری 3500 لاری
دندانپزشکی (انگلیسی) 5500 لاری
باستان شناسی 2250 لاری
زبان شناسی انگلیسی (انگلیسی) 3000 لاری
زبان شناسی انگلیسی (گرجی) 2500 لاری
زبان شناسی گرجی 2250 لاری
تاریخ هنر 2500 لاری
تاریخ 2250 لاری
شرق شناسی 2500 لاری
معماری و طراحی داخلی 3150 لاری
مدیریت کسب و کار (انگلیسی) 4950 لاری
مدیریت کسب و کار (ترکی) 3500 لاری
مدیریت دولتی 2990 لاری
اقتصاد 2500 لاری
گردشگری 2990 لاری
فقه 2250 لاری
علوم سیاسی 3500 لاری
روابط بین‌الملل 3500 لاری
ارتباطات استراتژیک 3500 لاری
روزنامه نگاری 3500 لاری
روانشناسی 3500 لاری

رنکینگ دانشگاه جورجیا

رتبه دانشگاه چه در سطح ملی و چه در سطح بین‌المللی یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که دانشجویان باید هنگام انتخاب دانشگاه در نظر بگیرند. دانشگاه جورجیا علی‌رغم قدمت نه چندان طولانی خود توانسته در رده برترین دانشگاه‌های گرجستان قرار بگیرد. این دانشگاه نه تنها در میان بهترین دانشگاه‌ها در سطح ملی است، بلکه توانسته است در سطح بین‌المللی نیز رتبه خوبی را از آن خود کند.

بر اساس مدل رتبه‌بندی Webometrics، این دانشگاه در سطح ملی در رتبه پنجم و در سطح بین‌المللی در رتبه 4193 جهان قرار دارد. این دانشگاه از جمله مراکز آموزش عالی مورد تایید وزارت علوم و فناوری یا وزارت بهداشت و درمان ایران نیست. اگر چه استانداردهای برتر آموزشی و کیفیت خدمات ارائه شده در این دانشگاه سبب می‌شوند شانس کاریابی شما در گرجستان بالا باشد.

برخی از مزایای تحصیل در دانشگاه جورجیا عبارتند از:

  • هزینه مناسب تحصیل و زندگی نسبت به بسیاری از کشورها
  • به کارگیری سیستم آموزشی مطابق با استانداردهای اروپایی
  • امکان تحصیل به زبان‌های انگلیسی، گرجی و در برخی موارد روسی
  • امکان استفاده از خدمات مراکز مختلف دولتی با هزینه پایین یا به صورت رایگان با ارائه کارت دانشجویی
  • کیفیت بالای آموزش و امکانات آموزشی برجسته
  • تسهیل مهاجرت به اروپا پس از فارغ‌التحصیلی
  • نزدیک بودن به ایران
دانشگاه جورجیا

اخذ پذیرش از دانشگاه جورجیا

دانشگاه جورجیا با ارائه آموزش‌های باکیفیت و امکانات بروز به دنبال افزایش تعداد دانشجویان بین‌المللی است. شما متقاضی عزیز با فراهم کردن شرایط و مدارک لازم برای اخذ پذیرش می‌توانید شانس بالایی برای اخذ پذیرش از این دانشگاه داشته باشید.

فرآیند اخذ پذیرش تحصیلی می‌تواند پیچیده باشد. به همین سبب افراد زیادی در آغاز مسیر سردرگم می‌شوند و نمی‌دانند از کجا شروع کنند. لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی علم ویرا امکان پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های گرجستان را برای شما عزیزان فراهم کرده‌است. موسسه مهاجرتی علم ویرا علاوه بر ارائه مشاوره رایگان، 0 تا 100 فرآیند اخذ پذیرش تحصیلی را برای شما متقاضیان عزیز انجام می‌دهد. برای اخذ پذیرش می‌توانید به صفحه پذیرش تحصیلی مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنید. همچنین می‌توانید با شماره تماس ۰۴۱۳۳۱۰۱۱۲۰ تماس حاصل فرمایید. مشاوران ما در مؤسسه مهاجرتی علم ویرا برای راهنمایی و مشاوره آماده پاسخگویی هستند.

به صورت کلی برای اخذ پذیرش از این دانشگاه به مدارک زیر نیاز دارید.

  • تکمیل فرم تقاضای پذیرش
  • کپی پاسپورت معتبر به صورت اسکن شده
  • مدارک تحصیلی سابق (دیپلم، لیسانس یا فوق لیسانس بسته به مقطع تحصیلی مورد تقاضا)
  • ریز نمرات
  • رسید پرداخت هزینه بررسی تقاضا (این هزینه بسته به خدمات درخواستی 150 یا 250 دلار خواهد بود)
  • مصاحبه ویدئویی ضبط شده
  • اطلاعات ارتباطی دانشجو از جمله ایمیل و شماره تلفن
  • عکس پرسنلی 3 × 4
  • مدرک زبان نشان‌دهنده حداقل دانش زبان در سطح B2 (در صورت عدم ارائه مدارک، دانشگاه یک تست زبان از شما می‌گیرد)
  • از کجا درباره‌ی دانشگاه جورجیا اطلاعات کسب کردید؟
  • دلیل انتخاب این دانشگاه برای ادامه تحصیل را توضیح دهید.
  • به تحصیل در چه زمینه‌ یا زمینه‌هایی علاقه دارید و دلیل این علاقه‌مندی چیست؟
  • توضیح دهید که آیا اطلاعات موجود در وب‌سایت دانشگاه درباره برنامه‌های تحصیلی و چارت دروس را مطالعه کرده‌اید؟
  • به صورت شفاهی تأیید کنید که متقاضی ثبت نام هستید.

لازم به ذکر است که دانشگاه جورجیا هیچ تاریخ دقیقی را برای ارسال مدارک مشخص نکرده است. اما در نظر داشته باشید که پذیرش دانشجو در دو ترم بهار و پاییز انجام می‌گیرد و فرایند ثبت‌نام می‌تواند تا 2 ماه به طول بکشد. بنابراین برنامه خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که پروسه پذیرش و ثبت نام پیش از آغاز ترم جدید به اتمام رسیده باشد.

دانشگاه جورجیا

جمع‌بندی

مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین شیوه‌های مهاجرت است که در عین حال با پیچیدگی‌های متعددی همراه است. یکی از قدم‌های اولیه در این مسیر شناخت دانشگاه‌های معتبر در کشور مورد نظرتان است. اگر قصد دارید در گرجستان به تحصیل ادامه دهید و به دنبال دانشگاهی بین‌المللی، با امکانات بی‌نظیر می‌گردید، دانشگاه جورجیا انتخاب خوبی برای شما است.

امکانات آموزشی پیشرفته در کنار استانداردهای بالای آموزشی و هزینه مناسب دانشجویان بسیاری را به این دانشگاه جذب می‌کند. تحصیل در این دانشگاه می‌تواند عامل موفقیت تحصیلی و کاری شما باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
این یک بنر است!

نظرات کاربران

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





مطالب پیشنهادی
با ما در تماس باشید!
آدرس ما:
تهران: نلسون ماندلا (جردن)- کوچه مروارید- پلاک۸- واحد 403
اردبیل: خیابان حافظ – روبروی پارک حافظ – ساختمان امید طبقه دوم
تبریز: بلوار استاد شهریار(چایکنار) – جنب بهزیستی ساختمان۲۲-طبقه اول
مشاهده فهرست

اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون آزمون