دانشگاه کاتیپ چلبی ازمیر
توسط تیم علم ویرا
25 اردیبهشت 2

معرفی دانشگاه کاتیپ چلبی ازمیر + شهریه 2024_2023

دانشگاه کاتیپ چلبی ازمیر (Izmir Kâtip Çelebi University)
محل دانشگاه ازمیر ترکیه
رتبه کشوری 126
رتبه جهانی 5673
مورد تأیید وزارت علوم خیر
مورد تأیید وزارت بهداشت بله
آدرس وب‌سایت ikcu.edu.tr

اگر به دنبال دانشگاه‌های برتر ازمیر جست و جو کنید، قطعاً به نام دانشگاه کاتیپ چلبی ازمیر (Izmir Kâtip Çelebi University) بر می‌خورید. دانشگاه کاتیپ چلبی ازمیر یک مرکز آموزش عالی دولتی است که در سال 2010 تأسیس شد. این دانشگاه در سال‌های معدود فعالیت خود توانسته است عملکرد درخشانی از خود نشان دهد. نام این دانشگاه از یکی از دانشمندان برجسته عثمانی وام گرفته شده است. برای آشنایی بیشتر با این دانشگاه در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 نگاهی به دانشگاه کاتیپ چلبی ازمیر (Izmir Kâtip Çelebi University)

سالانه دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیلات دانشگاهی خود به ترکیه مهاجرت می‌کنند. برخی از دلایل انتخاب ترکیه عبارت اند از قرابت فرهنگی و جغرافیایی، هزینه‌های مناسب، امکانات پیشرفته، دانشگاه‌های معتبر و امکان اخذ اقامت. یکی از دانشگاه‌های معتبر ترکیه دانشگاه کاتیپ چلبی ازمیر (Izmir Kâtip Çelebi University) است. در آغاز کار دانشگاه کاتیپ چلبی ازمیر با هدف ارائه و توسعه علم به ویژه در زمینه علوم پزشکی و بهداشت فعالیت می‌کرد. سپس دانشکده‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی نیز در این دانشگاه تأسیس شد. در حال حاضر دانشگاه کاتیپ چلبی دارای 13 دانشکده، 3 مؤسسه، 1 کالج، 2 کالج شغلی و 21 مرکز تحقیقی است.

برخی از این دانشکده‌ها عبارت اند از دانشکده دندان پزشکی، دانشکده پزشکی، دانشکده گردشگری، دانشکده مهندسی و معماری، دانشکده داروسازی، دانشکده هنر و طراحی و دانشکده علوم اجتماعی و انسانی.این دانشگاه فعالیت‌های خود را در دو پردیس مجزا به انجام می‌رساند. پردیس مرکزی چیگلی (Çiğli) و پردیس سلامت Çiğli Aydınlıkevler. همانگونه که از اسم این پردیس مشخص است، فعالیت آن در زمینه‌های پزشکی، دندان پزشکی و … است.

دانشگاه کاتیپ چلبی ازمیر

این دانشگاه دارای مراکز و مؤسسات تحقیقاتی متعددی است. وجود این مراکز تأثیر به سزایی در افزایش کیفیت آموزش شما دارد. تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه از جمله دانشگاه کاتیپ چلبی ازمیر دارای مزایای متعددی است. برخی از این مزایا عبارت اند هزینه‌های پایین، امکانات آموزشی برتر، مدارک معتبر، برنامه‌های تبادل دانشجو، فضای بین‌المللی، اساتید برجسته، امکانات پژوهشی، امکان کاریابی و اخذ اقامت ترکیه.

زبان آموزش در این دانشگاه انگلیسی و ترکی است. در صورتی که تسلط کافی به زبان ندارید می‌توانید از دوره‌های آمادگی موجود در دانشگاه استفاده کنید. مدارک این دانشگاه مورد تأیید وزارت علوم ایران نیست؛ اما وزارت بهداشت مدارک آن را می‌پذیرد. بنابراین در صورت تحصیل در هر یک از رشته‌های علوم پزشکی می‌توانید از مدرک خود در ایران استفاده کنید.

این دانشگاه برنامه‌های تحصیلی متعددی را در مقاطع مختلف ارائه می‌دهد. به صورت کلی 42 برنامه کارشناسی، 110 برنامه کارشناسی ارشد و 46 برنامه دکترا در دانشگاه کاتیپ چلبی ازمیر ارائه می‌شود. در حال حاضر بالغ بر 15 هزار دانشجو در این دانشگاه به تحصیل اشتغال دارند.

وجود نسبتی معقول میان دانشجویان و کادر آموزش برای هر دانشگاهی مهم است. این دانشگاه از این نظر شرایط مناسبی دارد. به صورت کلی حدود 1074 نفر در زمینه آموزش در این  دانشگاه فعالیت می‌کنند. از این میان 165 نفر استاد تمام، 159 نفر استاد مدعو و 265 نفر عضو هیئت علمی اند.

امکانات رفاهی و ورزشی دانشگاه کاتیپ چلبی

تحصیل در دانشگاه کاتیپ چلبی ازمیر مزایای رفاهی ورزشی متعددی را نیز به دنبال دارد. با استفاده از این امکانات می‌توانید سلامت جسمانی و زندگی اجتماعی خود را ارتقا دهید. برخی از امکانات ورزشی این دانشگاه عبارت اند از زمین فوتبال، 6 زمین تنیس، 6 زمین بسکتبال، 2 استخر، سونا، صخره نوردی و …. به ‌علاوه، تعداد زیادی رشته‌های ورزشی نیز در این دانشگاه تدریس می‌شوند.

دانشگاه کاتیپ چلبی ازمیر

 وجود 70 گروه دانشجویی مختلف و برگزاری 200 رویداد و ایونت سالانه از دیگر امکانات این دانشگاه است. در صورت تمایل می‌توانید از کارهای پاره وقت دانشجویی موجود در دانشگاه نیز بهره ببرید. خدمات سلامت دانشگاه شامل ارائه خدمات روان‌شناختی و مشاوره و خدمات درمانی درون دانشگاه است.

 دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در خوابگاه اقامت کنند. یک خوابگاه دخترانه و یک خوابگاه پسرانه در دانشگاه وجود دارد. به علاوه، تعدادی خانه در اطراف دانشگاه کاتیپ چلبی ازمیر وجود دارد که برای اقامت دانشجویان ساخته شده اند.

شرایط و مدارک لازم اخذ پذیرش دانشگاه کاتیپ چلبی ازمیر

این دانشگاه نیز مانند بسیاری از دانشگاه‌های دیگر سالانه دانشجویان بین‌المللی را پذیرش می‌کند. ترم پاییز دانشگاه از 24 سپتامبر و ترم بهار از 4 فوریه آغاز می‌گردد. رشته‌های بسیاری در این دانشگاه ارائه می‌شوند. برخی از آ‌ن‌های عبارت اند از:

  • پزشکی
  • دندان پزشکی
  • جراحی عمومی
  • چشم پزشکی
  • اطفال
  • قلب و عروق
  • بیهوشی
  • اورولوژی
  • میکروبیولوژی
  • مهندسی مواد
  • مهندسی عمران
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی پزشکی
  • معماری

نحوه پذیرش دانشگاه کاتیپ چلبی ازمیر از طریق آزمون یوس، آزمون SAT و سوابق تحصیلی است. متقاضیان باید از دبیرستان فارغ‌التحصیل شده یا در حال تحصیل در سال آخر دبیرستان باشند. برای اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه به مدارک زیر نیاز دارید.

  • مدارک تحصیلی سابق (دیپلم، لیسانس یا فوق لیسانس با توجه به مقطع تحصیلی مورد تقاضا)
  • کپی رسمی ریز نمرات تحصیلی که به ترکی یا انگلیسی ترجمه شده باشد
  • پاسپورت معتبر
  • تکمیل فرم تقاضای آنلاین
  • عکس
  • مدرک زبان انگلیسی معتبر (اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی دارید)
  • گواهی معادل سازی

در نظر داشته باشید که این مدارک را در زمان مقرر ارسال کنید. در صورت عدم ارسال مدارک در مهلت اعلام شده، تقاضای شما بررسی نخواهد شد.

همچنین شما میتوانید ار مطالب دانشگاه دانشگاه دوکوز ایلول و 19 ماییس استفاده کنید و از تجربه موسسه علم ویرا در پذیرش این دانشگاه ها بهره مند شوید.

تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندان پزشکی دانشگاه کاتیپ چلبی ازمیر

محبوبیت بالای رشته‌های علوم پزشکی بر کسی پوشیده نیست. دانشجویان ایرانی بسیاری به تحصیل در این رشته‌ها تمایل دارند. دانشگاه کاتیپ چلبی ازمیر در زمینه آموزش پزشکی دانشگاهی موفق است. بیمارستان این دانشگاه یکی از مجهزترین بیمارستان‌ها است. امکانات و سیستم آموزشی  این دانشگاه نیز بسیار پیشرفته و به روز است. بنابراین، با تحصیل در این دانشگاه از امکانات و تسهیلات بسیاری برخوردار شده و مدرکی معتبر دریافت خواهید کرد. در نظر داشته باشید که مدارک این دانشگاه مورد تأیید وزارت بهداشت ایران هستند. به عبارتی شما پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانید به ایران بازگشته و مشغول به کار شوید.

هزینه تحصیل در دانشگاه کاتیپ چلبی ازمیر (Izmir Kâtip Çelebi University)

یکی از مزایای عمده تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه از جمله دانشگاه کاتیپ چلبی هزینه‌های پایین است. این دانشگاه امکانات خوبی را ارائه می‌دهد و در عین حال نسبت به بسیاری از دانشگاه‌ها ارزان است. هزینه‌های شما بسته به رشته‌ای که در آن تحصیل می‌کنید متفاوت خواهد بود. میانگین برخی از هزینه‌ها به شرح زیر است.

  • هزینه تحصیل در رشته‌های علوم انسانی: 500-450 دلار در سال
  • هزینه تحصیل در رشته‌های مهندسی و معماری: 500 دلار در سال
  • هزینه تحصیل در رشته پزشکی: 800 دلار در سال
  • هزینه تحصیل در رشته دندان پزشکی: 800 دلار در سال
  • هزینه تحصیل در رشته گردشگری: 500-450 دلار در سال
  • هزینه تحصیل در رشته اقتصاد: 500 دلار در سال

در کنار هزینه‌های تحصیل شما باید هزینه‌های مختلف اقامت و زندگی در ازمیر را نیز محاسبه کنید. میانگین این هزینه‌ها برای دانشجویان معمولاً بین 300 تا 500 دلار است. از این مقدار حدود 100 تا 300 دلار مربوط به هزینه‌های خوابگاه یا اجاره منزل است.

برنامه‌های تبادل دانشجو

برنامه‌های تبادل دانشجو به شما فرصت می‌دهند مدت مشخصی از زمان تحصیل خود را در دانشگاهی دیگر سپری کنید. این قبیل فرصت‌ها می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت شما و ورود به دانشگاه‌های اروپایی باشد. تجربه به دست آمده در سایر دانشگاه‌های بین‌المللی در پیشرفت و ترقی تحصیلی و حتی کاریابی مفید است. دانشگاه کاتیپ چلبی ازمیر در 3 برنامه تبادل دانشجوی شناخته شده به نام‌های اراسموس، فارابی و مولانا عضو است. معمولاً یکی از شروط شرکت در این برنامه‌ها داشتن معدل خوب است. این برنامه‌ها می‌توانند با ارائه بورسیه نیز همراه باشند.

برنامه اراسموس(Erasmus)  به دانشجویان اجازه می‌دهد مدت زمانی از 3 تا 12 ماه را در یک دانشگاه اروپایی بگذرانند. شما در هر یک از مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می‌توانید برای استفاده از این برنامه اقدام کنید. هر دانشجو تنها یک بار می‌تواند از این برنامه استفاده کند.

برنامه فارابی (Farabi) برای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دسترس است. مدت زمان این دوره می‌تواند یک یا دو ترم باشد. این برنامه برای انتقال دانشجویان میان مؤسسات عالی ترکیه طراحی شده است.

برنامه مولانا (Mevlana) نیز برای یک یا دو ترم تحصیلی قابل استفاده است. این طرح برای دانشجویان و کادر علمی در دسترس است. این طرح امکان تحصیل یا پژوهش در بسیاری از دانشگاه‌های کشورهای مختلف جهان را فراهم می‌کند.

سخن پایانی

ازمیر یکی از شهرهای بزرگ ترکیه است که مهاجران بسیاری را به خود جذب می‌کند. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به ترکیه دارید دانشگاه کاتیپ چلبی گزینه مناسبی است. دانشگاه کاتیپ چلبی ازمیر یکی از دانشگاه‌های تازه تأسیس و مهم ازمیر و ترکیه است. تعدد دانشکده‌ها و مؤسسات وابسته به این دانشگاه امکانات و فضای آموزشی با کیفیتی را فراهم می‌کند. اخذ پذیرش و ادامه تحصیل در این دانشگاه می‌تواند مزایای بسیاری را برای شما به همراه داشته باشد. شما می‌توانید با مهیا کردن شرایط و مدارک خواسته شده پذیرش این دانشگاه را دریافت کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره ی حرفه ای از طریق شماره ی ۰۹۱۴۲۹۴۱۳۴۸ با مشاوران مؤسسه مهاجرتی علم ویرا ارتباط بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برچسب ها
این یک بنر است!

نظرات کاربران

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





مطالب پیشنهادی
با ما در تماس باشید!
آدرس ما:
تهران: نلسون ماندلا (جردن)- کوچه مروارید- پلاک۸- واحد 403
اردبیل: خیابان حافظ – روبروی پارک حافظ – ساختمان امید طبقه دوم
تبریز: بلوار استاد شهریار(چایکنار) – جنب بهزیستی ساختمان۲۲-طبقه اول
مشاهده فهرست

اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون آزمون