دانشگاه چینی هنگ کنگ
توسط تیم علم ویرا
26 فروردین 2

دانشگاه چینی هنگ کنگ + شهریه 2023

یکی از 50 دانشگاه برتر جهان دانشگاه چینی هنگ کنگ است که در جنوب چین قرار دارد. امکانات تحصیلی و آموزشی بسیار خوب، اعتبار بین‌المللی و حضور اساتید معتبر جهانی از جمله دلایل محبوبیت این دانشگاه هستند. ازطرف دیگر هزینه تحصیل در دانشگاه هنگ کنگ نسبت به اروپا و آمریکا مناسب‌تر است. این دانشگاه در سال 1963 تأسیس شد و تاکنون دانشجویان مستعد بسیاری در این دانشگاه تحصیل کرده و فارغ‌التحصیل شده‌اند.

یکی از افتخارات این دانشگاه این است که 4 نفر از برندگان جایزه نوبل از فارغ‌التحصیلان دانشگاه چینی هنگ کنگ (CUHK) بوده‌اند. تمام این عوامل می‌توانند به دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در چین و در دانشگاه CUHK انگیزه بدهند. در این مقاله از علم ویرا تلاش می‌کنیم تمام اطلاعات مربوط به این دانشگاه را بررسی کنیم.

دانشگاه

دانشگاه چینی هنگ کنگ (CUHK)

کشور

چین

شهر

هنگ‌کنگ

سال تأسیس

1963

نوع دانشگاه

غیرانتفاعی

زبان تحصیل

چینی، انگلیسی

رنکینگ جهانی

38

مورد تأیید وزارت بهداشت ایران

بله

تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی

دارد

خوابگاه

دارد

آدرس وب‌سایت

Cuhk.edu.hk

 

تحصیل در چین

دانشگاه چینی هنگ کنگ یکی از برترین دانشگاه‌های چین و جهان است و هزینه تحصیل در دانشگاه هنگ کنگ نسبت به دانشگاه‌های اروپا و آمریکا کمتر است. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی با آگاهی از این موضوع، برای تحصیل در چین عازم این کشور می‌شوند. بسیاری از دانشگاه‌های کشور چین قدمتی طولانی دارند و در چند دهه اخیر برای جذب دانشجویان بین‌المللی و افزایش اعتبار خود بسیار تلاش کرده‌اند. افزایش امکانات آموزشی مدرن در دانشگاه‌ها، پیروی از استانداردهای بین‌المللی، همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های معتبر جهان و حضور اساتید معتبر ازجمله این تلاش‌ها است.

فراهم‌سازی امکانات رفاهی و اقامتی برای دانشجویان بین‌المللی در کنار اعتبار بالای دانشگاه‌ها، دانشجویان خارجی را برای مهاجرت تحصیلی به چین ترغیب می‌کند. بسیاری از دانشگاه‌های چین موردتأیید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران هستند و این موضوع مزیتی منحصربه‌فرد برای دانشجویان ایرانی است تا تحصیل در چین را انتخاب کنند.

 

تحصیل در چین دانشگاه CUHK

دانشگاه چینی هنگ کنگ (CUHK)

یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های چین دانشگاه چینی هنگ کنگ است. این دانشگاه در سال 1963 تأسیس شد و در تمام سالیان فعالیت خود، اعتبار زیادی در سطح ملی و بین‌المللی کسب کرده است. دانشگاه هنگ کنگ یک مرکز آموزش عالی با چشم‌انداز جهانی و مدرنیته غربی است. در حال حاضر بیش از 15.000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که بسیاری از آنان را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهد.

در ابتدا دانشگاه هنگ کنگ به‌عنوان یک فدراسیون فعالیت می‌کرد و از سه کالج یونایتد، نیوآسیا و جونگ چی تشکیل شده بود. دانشگاه CUHK تلاش می‌کند ازطریق آموزش، تحقیق و خدمات عمومی، طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی برتر را توسعه دهد. به همین دلیل از پیشرفته‌ترین امکانات آموزشی و دانشگاهی برای انتشار دانش و تحقیقات استفاده می‌کند.

براین‌اساس ممکن است هزینه تحصیل در دانشگاه هنگ کنگ بیشتر از سایر دانشگاه‌های چین باشد. دانشجویان تحت نظر اساتید معتبر و ماهر آموزش‌دیده و در سطح ملی و جهانی به تحقیق و پژوهش می‌پردازند.

دانشکده‌ های دانشگاه هنگ کنگ

دانشگاه چینی هنگ کنگ یکی از مؤسسات غیردولتی چین است که آموزش را در بهترین سطح کیفی ارائه می‌دهد. 8 دانشکده و دانشکده تحصیلات تکمیلی، برنامه تحصیلی کارشناسی و تحصیلات تکمیلی را در رشته‌های مختلف ارائه می‌دهند. دانشکده‌های دانشگاه عبارت‌اند از:

  • دانشکده تحصیلات تکمیلی
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده هنر
  • دانشکده مدیریت بازرگانی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده آموزش
  • دانشکده علوم

دانشگاه چینی هنگ کنگ برنامه‌های جدید و نوآورانه مانند کارآفرینی، بیوتکنولوژی، فناوری و مدیریت مراقبت‌های بهداشتی را نیز ارائه می‌دهد تا دانشجویان با کسب دانش تخصصی، برای ساختن جهانی بهتر آماده شوند. زبان آموزش در این دانشگاه چینی و انگلیسی است و دانشجویان بین‌المللی با تسلط بر زبان انگلیسی و داشتن شرایط موردنظر دانشگاه می‌توانند در این مرکز آموزشی معتبر تحصیل کنند. برنامه‌های تحصیلی با پیشرفته‌ترین امکانات و منابع معتبر در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد تا آنان با دانشی معتبر در سطح جهانی، فارغ‌التحصیل شوند.

مزایای تحصیل در دانشگاه چینی هنگ کنگ

مزایای تحصیل در دانشگاه چینی هنگ کنگ

در طول چند دهه فعالیت مستمر دانشگاه چینی هنگ کنگ برنامه‌های آموزشی، کاملاً منطبق با معیارهای بین‌المللی بوده و برنامه‌های درسی کاملاً متعادل، گسترده و عمیق ارائه می‌شوند. با حمایت Center for Learning Enhancement and Research(CLEAR) دانشگاه هنگ کنگ به طور مداوم توسط نهادهای مختلف ارزیابی می‌شود تا این دانشگاه به بالاترین استانداردهای آموزشی دست یابد. به همین دلیل یکی از بزرگ‌ترین مزایای تحصیل در دانشگاه CUHK اعتبار بین‌المللی و سطح علمی بالا در این دانشگاه است.

از دیگر مزایای تحصیل در چین و دانشگاه هنگ‌کنگ امکان اخذ بورسیه تحصیلی است. شرط دریافت بورسیه از دانشگاه این است که دانشجو ملیت چینی نداشته و دارای سوابق علمی و تحصیلی درخشان باشد. باوجوداینکه هزینه تحصیل در دانشگاه هنگ کنگ از هزینه تحصیل بسیاری از دانشگاه‌های دیگر چین اندکی بیشتر است؛ ولی سطح علمی و اعتبار جهانی این دانشگاه موجب شده است تا بسیاری از دانشجویان خارجی آن را انتخاب کنند. ازطرف دیگر در مقایسه بین دانشگاه‌های معتبر اروپا و آمریکا هزینه تحصیل در این دانشگاه مناسب است.

بالابودن اعتبار جهانی، امکانات آموزشی و رفاهی استاندارد و امکان دستیابی به مشاغل عالی از جمله مزایای دیگری است که موجب می‌شود بسیاری از دانشجویان شهریه تحصیلی نسبتاً بالا را نادیده بگیرند. در ادامه مهم‌ترین مزایای تحصیل در دانشگاه چینی هنگ کنگ به‌صورت فهرست آمده است:

  • تحصیل در یک محیط علمی و آکادمیک بسیار معتبر
  • امکان اخذ بورسیه تحصیلی
  • مناسب‌بودن هزینه تحصیل در دانشگاه هنگ کنگ
  • امکان کار دانشجویی (20 ساعت در هفته)
  • مورد تأیید بودن این دانشگاه در ایران
  • وجود خوابگاه‌های دانشجویی کاملاً مجهز
  • داشتن آینده شغلی مطمئن بعد از فارغ‌التحصیلی

هزینه تحصیل در دانشگاه CUHK

هزینه تحصیل در دانشگاه CUHK

بسیاری از دانشجویان خارجی که برای تحصیل در چین عازم این کشور می‌شوند می‌دانند که در مقایسه با دانشگاه‌های معتبر اروپا و آمریکا، هزینه تحصیل در چین بسیار مناسب است. هزینه تحصیل در دانشگاه هنگ کنگ نسبت به بسیاری از دانشگاه‌های چین بالاتر است. این دانشگاه یک مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی است که اعتبار بالایی دارد.

به همین دلیل با درنظرگرفتن اعتبار دانشگاه چینی هنگ کنگ، ارزش مدرک آن در سطح جهان و کیفیت آموزشی بالا بسیاری از دانشجویان ترجیح می‌دهند با پرداخت هزینه بیشتر برای تحصیل در CUHK آینده شغلی خود را تضمین کنند. میانگین هزینه تحصیل برای دانشجویان خارجی برای سال 24-2023 حدود 95.000 تا 300.000 دلار هنگ کنگ تخمین زده می‌شود.

این عدد میانگین است و به رشته تحصیلی، مقطع و زبان تحصیل نیز بستگی دارد. قبل از ثبت‌نام متقاضیان باید مبلغ 450 دلار هنگ کنگ (تقریباً 600 دلار آمریکا) به‌عنوان ودیعه به دانشگاه پرداخت کنند. در ادامه جدول هزینه تحصیل در دانشگاه هنگ کنگ برای مقاطع مختلف آمده است:

مقطع تحصیلی

هزینه تحصیل

کارشناسی

95.000-275.000 دلار هنگ کنگ

تحصیلات تکمیلی

125.000-300.000 دلار هنگ کنگ

هزینه درخواست پذیرش تحصیلی

300-450 دلار هنگ کنگ

 

خوابگاه‌ های دانشجویی دانشگاه چینی هنگ کنگ

یکی دیگر از امکاناتی که دانشگاه چینی هنگ کنگ در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهد خوابگاه‌های دانشجویی است. برای تحصیل در این دانشگاه علاوه بر هزینه تحصیل در دانشگاه هنگ کنگ باید هزینه خوابگاه نیز موردتوجه قرار گیرد. این خوابگاه‌ها تمامی امکانات رفاهی، تفریحی و فرهنگی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند.

یکی از سیاست‌های دانشگاه هنگ‌کنگ درباره دانشجویان خارجی این است که حداقل یک سال تحصیلی در خارج از کمپ‌های دانشجویی اقامت داشته باشند تا تجربه بیشتری کسب کنند. به همین دلیل اگر دانشجویان قصد اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی را داشته باشند سه سال اقامت آنان تضمین می‌شود. بیش از 50 درصد از دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه CUHK در خوابگاه‌های دانشگاه (بیش از 20 خوابگاه) اقامت دارند. از جمله مهم‌ترین امکانات این خوابگاه‌ها می‌توان سیستم حمل و نقل، پارکینگ، کلینیک پزشکی، سوپرمارکت، بانک رستوران، کتابفروشی و آرایشگاه را نام برد.

هزینه زندگی دانشجویی و اقامت در هنگ‌کنگ

علاوه بر هزینه تحصیل در دانشگاه هنگ کنگ باید هزینه زندگی را هم در نظر گرفت. هنگ‌کنگ یکی از شهرهای اقتصادی مشهور جهان است و هزینه زندگی در آن نسبتاً بالا است. البته بسیاری از دانشجویان با درنظرگرفتن اعتبار بالای دانشگاه چینی هنگ کنگ، امکانات آموزشی و تضمین آینده شغلی، این هزینه‌ها را تقبل می‌کنند. در ادامه هزینه زندگی دانشجویی در هنگ کنگ را مشاهده می‌کنید:

موارد

هزینه (دلار)

ا لیتر شیر

3 دلار

تخم‌مرغ (12 عدد)

1.93 دلار

مرغ (1 کیلو)

4.22 دلار

پنیر محلی (1 کیلو)

14 دلار

گوشت (1 کیلو)

12.18 دلار

حمل‌ونقل (تاکسی)

1.55 دلار

یک وعده‌غذا در رستوران ارزان

3.14 دلار

اجاره مسکن 1 خوابه در مرکز شهر

522 دلازر

اجاره مسکن 3 خوابه در مرکز شهر

1080 دلار

 

بورسیه تحصیلی دانشگاه هنگ کنگ

بورسیه تحصیلی دانشگاه هنگ کنگ (CUHK)

یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه چینی هنگ کنگ امکان اخذ بورسیه تحصیلی است. دانشجویانی که شرایط علمی و تحصیلی عالی داشته باشند می‌توانند برای اخذ بورسیه تحصیلی درخواست دهند. بورسیه تحصیلی تمام یا بخشی از هزینه تحصیل در دانشگاه هنگ کنگ را پوشش می‌دهد. بورسیه‌های تحصیلی در این دانشگاه انواع مختلفی دارد و برخی از آن‌ها تنها به دانشجویان بین‌المللی تعلق می‌گیرد.

برخی دیگر از بورسیه‌ها بدون توجه به ملیت دانشجویان است و رقابت برای دریافت آن‌ها بسیار بالا است. مبلغ بورسیه تحصیلی مخصوص دانشجویان خارجی 10.300 دلار آمریکا است. برخی دیگر از بورسیه‌ها عبارت‌اند از:

  • بورسیه تحصیلی کمربند و جاده: برای دانشجویان چینی
  • بورسیه تحصیلی صندوق خودآموزی: برای دانشجویان داخلی و خارجی در مقطع کارشناسی

رنکینگ دانشگاه چینی هنگ کنگ و تاریخ ددلاین

دانشگاه چینی هنگ کنگ در تلاش برای افزایش اعتبار بین‌المللی خود از برترین شیوه‌های آموزشی، تجهیزات مدرن و امکانات تحقیقی و رفاهی در دانشگاه خود بهره می‌برد. همکاری‌های علمی با مراکز تحقیقاتی معتبر چین و جهان و حضور اساتید بین‌المللی از دیگر عوامل اثرگذار بر افزایش اعتبار علمی این دانشگاه است.

به همین دلیل دانشگاه CUHK در رنکینگ‌های جهانی در بین 50 دانشگاه برتر دنیا در جایگاه 38 قرار دارد. در ادامه تاریخ‌های مهم مربوط به درخواست اخذ پذیرش تحصیلی، ثبت‌نام و شروع کلاس‌ها آمده است. برای اطلاع از تاریخ دقیق آن‌ها بهتر است به سایت دانشگاه (Cuhk.edu.hk) مراجعه کنید.

موارد

تاریخ

اطلاع‌رسانی برای پذیرش در دوره کارشناسی

ماه اکتبر

آخرین‌مهلت برای درخواست پذیرش

ماه نوامبر

اطلاع‌رسانی به متقاضیان موفق

تا اواسط ژانویه

ثبت‌نام و انتخاب رشته برای دانشجویان جدید

از ماه آگوست تا سپتامبر

شروع ترم اول کلاس‌ها

اوایل سپتامبر

 

شرایط تحصیل در دانشگاه CUHK

برای تحصیل در دانشگاه چینی هنگ کنگ متقاضیان باید دارای شرایط عمومی و شرایط خاص باشند که شرایط خاص توسط دانشگاه تعیین می‌شود. شرایط عمومی لازم برای تحصیل در این دانشگاه عبارت‌اند از:

  • داشتن دیپلم دبیرستان با معدل کل 16 از 20
  • داشتن مهارت زبانی بالا

حداقل نمره زبان برای تحصیل در دانشگاه چینی هنگ کنگ شامل موارد زیر است:

آزمون

حداقل نمره

تافل

80

آیلتس

6

ACT

23

SAT

590

HKDSE

سطح 3

 

به‌طورکلی متقاضیان بر اساس سوابق تحصیلی و پیشرفت‌های علمی، تحصیلی و غیر تحصیلی سنجیده می‌شوند. برخورداری از شرایط تحصیل در چین و دانشگاه هنگ کنگ مانند شرایط عمومی، تضمین‌کننده پذیرش تحصیلی نیست؛ زیرا پذیرش در این دانشگاه بسیار رقابتی است و سوابق علمی و تحصیلی درخشان نقش زیادی در پذیرش دارد.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی

مدارک لازم برای درخواست اخذ پذیرش تحصیلی

متقاضیان تحصیل در دانشگاه چینی هنگ کنگ باید ابتدا نامه درخواست پذیرش تحصیلی خود را برای دانشگاه ارسال کنند. مدارک لازم برای تحصیل در چین و اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه هنگ‌کنگ عبارت‌اند از:

  • تکمیل فرم درخواست پذیرش تحصیلی
  • عکس در اندازه پاسپورت
  • مدارک شناسایی و هویتی (با ترجمه رسمی)
  • مدارک تحصیلی همراه با ریزنمرات (با ترجمه رسمی)
  • گواهی پایان تحصیلات دبیرستان (با ترجمه رسمی)
  • کپی پاسپورت معتبر
  • رزومه و گواهی فعالیت‌های علمی (در صورت وجود)
  • گواهی تمکن مالی
  • عدم سوءپیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی پرداخت هزینه بررسی مدارک

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی

بعد از آنکه فرم درخواست متقاضی برای تحصیل در چین برای دانشگاه چینی هنگ کنگ پذیرفته شد باید برای اخذ ویزای دانشجویی چین اقدام کرد. مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی عبارت‌اند از:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجویی
  • نامه تأیید درخواست تحصیلی دانشجو
  • مدارک شناسایی و هویتی (با ترجمه رسمی)
  • پاسپورت معتبر متقاضی با حداقل اعتبار لازم
  • عکس رنگی در اندازه پاسپورت (عکس‌ها باید جدید باشند/ حداکثر تا 6 ماه)
  • فرم JW202 یا JW201 از وزارت آموزش‌وپرورش چین (این فرم برای درخواست ویزا و هنگام ورود به چین ضروری است)
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • اثبات تمکن مالی (3500 دلار آمریکا)
  • گواهی پرداخت هزینه درخواست ویزا (66 دلار آمریکا)

جمع‌بندی

دانشگاه چینی هنگ کنگ یکی از برترین دانشگاه‌های چین است و بهترین امکانات آموزشی و تجهیزات مدرن از جمله دلایلی است که دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در چین عازم این کشور می‌شوند. دانشگاه CUHK با داشتن بهترین امکانات تحصیلی، حضور اساتید بین‌المللی و همکاری‌های علمی با مراکز تحقیقاتی معتبر، جایگاه خوبی در رنکینگ جهانی دارد. این دانشگاه در بین 50 دانشگاه برتر جهان در رده 38 قرار گرفته است. از دیگر امکاناتی که دانشگاه دراختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد امکان اخذ بورسیه و خوابگاه‌های دانشجویی بسیار مجهز است.

دانشگاه هنگ کنگ یک دانشگاه غیرانتفاعی بسیار برجسته در چین است که هدف آن انتشار و آموزش علم در سطحی گسترده و بسیار عمیق است. به همین دلیل بسیاری از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه مقام‌های علمی بسیار بالایی دارند. به‌عنوان مثال 4 نفر از برندگان جایزه نوبل از دانشگاه چینی هنگ کنگ فارغ‌التحصیل شده‌اند. با این ویژگی‌ها طبیعی است که هزینه تحصیل در دانشگاه هنگ کنگ بالاتر از سایر دانشگاههای چین باشد.

بااین‌حال بسیاری از دانشجویان با درنظرگرفتن امکانات و سطح علمی دانشگاه ترجیح می‌دهند این هزینه تحصیل را پرداخته و در محیط آکادمیک سطح بالا تحصیل کنند. مؤسسه مهاجرتی علم ویرا با داشتن سابقه درخشان و پرونده‌های مهاجرتی موفق، تلاش می‌کند اطلاعات جامع درباره برترین دانشگاه‌های جهان را در اختیار متقاضیان عزیز قرار دهد. با تکمیل فرم مشاوره رایگان، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
برچسب ها
این یک بنر است!

نظرات کاربران

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





مطالب پیشنهادی
با ما در تماس باشید!
آدرس ما:
تهران: نلسون ماندلا (جردن)- کوچه مروارید- پلاک۸- واحد 403
اردبیل: خیابان حافظ – روبروی پارک حافظ – ساختمان امید طبقه دوم
تبریز: بلوار استاد شهریار(چایکنار) – جنب بهزیستی ساختمان۲۲-طبقه اول
مشاهده فهرست

اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون آزمون