دانشگاه طبیعی شرق چین
توسط تیم علم ویرا
2 اردیبهشت 2

دانشگاه طبیعی شرق چین + شهریه 2023

دانشگاه طبیعی شرق چین که به‌اختصار ECNU نامیده می‌شود یکی از برترین دانشگاه‌های کشور چین محسوب می‌شود که در شرق این کشور پهناور و در شهر شانگهای قرار گرفته است. لازم به ذکر است این دانشگاه باهدف تبدیل‌شدن به یک دانشگاه تحقیقاتی تراز اول در سطح جهانی در اواسط قرن بیستم میلادی تأسیس شد. لازم است بدانید که دانشگاه عادی شرق چین یک دانشگاه دولتی است و هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی طبیعی شرق چین بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

به‌خاطر داشته باشید که شهر شانگهای یکی از مهم‌ترین شهرهای اقتصادی جهان است که علاوه بر پیشرفت‌های اقتصادی، به پیشرفت علمی و تحقیقاتی هم توجه بسیار کرده است. به‌طورکلی می‌توان گفت تحصیل در شانگهای یک موقعیت عالی برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور و تحصیل در چین است. شهر شانگهای با وجود همه پتانسیل‌های اقتصادی و باتوجه‌به حضور دانشگاه‌های طراز اولی مانند دانشگاه ECNU به یکی از مقاصد مهم آموزشی در جهان تبدیل شده است. در ادامه مطلب از علم ویرا شما را با این دانشگاه بیشتر آشنا می‌کنیم.

نام دانشگاه

دانشگاه طبیعی شرق چین

نام دانشگاه به لاتین

ECNU

نوع دانشگاه

دولتی

زبان تحصیلی

انگلیسی- چینی

رتبه در QS

511

 

تاریخچه دانشگاه طبیعی شرق چین

دانشگاه طبیعی شرق چین در سال 1951 و با ادغام دانشگاه Great China و دانشکده‌های هنرها و علوم دانشگاه Kwang Hua رسماً شکل گرفت. لازم به ذکر است همزمان تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های Fudan و Tongji نیز به آن پیوستند.

در نهایت با گذشت مدت زمان کوتاهی از تاسیس در سال 1959 دانشگاه نرمال شرق چین موفق شد نام خود را در میان 16 دانشگاه برتر و کلیدی کشور چین جای دهد. فراموش نکنید که دانشگاه نرمال شرق چین دو پردیس زیبا در شهر شانگهای دارد که در مجموع مساحتی در حدود 207 هکتار از زمین‌های این شهر را شامل می‌شود.

لازم است بدانید که پردیس مینهانگ و Zhongbei دو پردیس این دانشگاه هستند که اولی در منطقه مینهانگ و دومی در منطقه پوتو واقع شده‌اند. دانشگاه ECNU در حال حاضر به یک دانشگاه مشهور ملی که تحت نظارت مستقیم وزارت آموزش‌وپرورش این کشور است تبدیل شده و دارای یکی از زیباترین پردیس‌های دانشگاهی در کشور چین است که از آن به‌عنوان دانشگاه باغ هم یاد می‌کنند.

آشنایی با دانشگاه ECNU

دانشگاه طبیعی شرق چین؛ آشنایی با دانشگاه ECNU

به‌طورکلی می‌توان گفت که تربیت‌معلم یکی از ویژگی‌های عالی دانشگاه طبیعی شرق چین است. به‌خاطر داشته باشید که ECNU آموزش معلمان متوسطه اول را از سال 1952 آغاز نمود و از همان روزهای اولیه خود به عنوان یک دانشگاه تربیت معلم این نقش را بر عهده گرفت. همچنین در طول دهه‌های گذشته دانشگاه طبیعی شرق چین تعداد زیادی معلم و مربی عالی را برای آموزش ابتدایی این کشور پرورش داده است.

علاوه بر مناسب‌بودن هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی طبیعی شرق چین ECNU به عنوان دانشگاهی با چشم‌انداز بین‌المللی، اهمیت زیادی به بین‌المللی‌سازی توسعه خود می‌دهد و با بسیاری از دانشگاه‌های مشهور جهان از سراسر دنیا شراکت‌های همکاری راهبردی برقرار نموده است. همان‌طور که می‌دانید دانشگاه طبیعی شرق چین یکی از معتبرترین دانشگاه‌های چین است که توسط برنامه‌های ساخت دانشگاه برتر ملی پروژه 211 و پروژه 985 حمایت می‌شود.

همچنین در سال 2017 ECNU به عنوان یکی از 36 دانشگاه کلاس A در لیست طرح دانشگاه درجه یک که توسط دولت مرکزی چین منتشر شد، انتخاب شد. لازم به ذکر است که ECNU با دو پردیس زیبا که در مناطق Minhang و Putuo شانگهای واقع شده‌اند و مساحتی بالغ بر 207 هکتار را در بر می‌گیرد مدت‌ها است که به عنوان یک دانشگاه باغ شناخته می‌شود.

رنکینگ دانشگاه عادی شرق چین

اصولاً دانشگاه‌های چین در رنکینگ بین‌المللی دانشگاه‌ها در بالای جدول قرار دارند. لازم است بدانید دانشگاه طبیعی شرق چین در رقابت با دانشگاه‌های معتبر آمریکا، اروپا و کانادا به‌خوبی عمل کرده است. همچنین دانشگاه عادی شرق چین یکی از برترین دانشگاه‌های دولتی در شانگهای چین (سرزمین اصلی) است و در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2024 رتبه 511 را دارد. دقت داشته باشید از زمانی که چین در سال 1978 به دنیای خارج باز شد ECNU به‌سرعت به یک دانشگاه تحقیقاتی جامع تبدیل شد.

هم اکنون این دانشگاه دارای ۴ دانشکده، ۳۰ مدرسه تمام‌وقت، ۴ کالج، ۸ مؤسسه تحقیقاتی پیشرفته، یک دانشکده تحصیلات تکمیلی و یک مرکز ملی آموزشی برای مدیران متوسطه است. ۵۸ دپارتمان دانشگاه طبیعی شرق چین در مجموع ۸۴ برنامه کارشناسی در رشته‌های علوم‌انسانی، آموزش، علوم، مهندسی، اقتصاد، مدیریت، فلسفه، روان‌شناسی، حقوق، تاریخ و هنر ارائه می‌کنند. همچنین این دانشگاه ۳۰ برنامه دکترا، ۳۶ برنامه کارشناسی ارشد، یک برنامه دکتری حرفه‌ای، ۲۱ برنامه کارشناسی ارشد حرفه‌ای و ۲۶ ایستگاه تحقیقاتی سیار پسادکترا ارائه می‌کند.

شرایط پذیرش دانشگاه نرمال شرق چین

شرایط پذیرش دانشگاه نرمال شرق چین

به‌طورکلی می‌توان گفت تحصیل در کشور چین یکی از گزینه‌های مناسب مهاجرت تحصیلی برای ایرانیانی است که قصد مهاجرت تحصیلی دارند؛ اما شرایط لازم برای پذیرش و ویزای کشورهای دیگر مانند کانادا و یا آمریکا را ندارند. گرفتن راحت ویزای تحصیلی از این کشور، پایین‌بودن شهریه دانشگاه‌های چین از جمله مناسب‌بودن هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی طبیعی شرق چین و… از مزایای تحصیل در چین هستند و به همین خاطر متقاضیان بسیاری هم دارند.

جهت ثبت درخواست پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های کشور چین لازم است مدارک موردنیاز هر دانشگاه و رشته تحصیلی متقاضی آماده و برای مسئولان پذیرش تحصیلی دانشجویان بین‌المللی از دانشگاه موردنظر ارسال شود. لازم به ذکر است لیست مدارک موردنیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های کشور چین بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی موردنظر متفاوت است. در ادامه مدارک موردنیاز جهت اخذ پذیرش در دانشگاه طبیعی شرق چین بیان شده است:

  • مدرک پایان دوره متوسطه (برای مقطع کارشناسی)
  • سوابق تحصیلی دوره متوسطه
  • انگیزه‌نامه
  • مدرک دوره کارشناسی (برای مقطع کارشناسی ارشد)
  • سوابق تحصیلی دوره کارشناسی
  • رزومه تحصیلی
  • 2 توصیه نامه
  • مهارت در زبان انگلیسی یا چینی
  • ترجمه رسمی تمامی مدارک به زبان انگلیسی یا چینی
  • کپی گذرنامه معتبر

به‌خاطر داشته باشید که برنامه‌های آموزشی دانشگاه ECNU هم به زبان چینی و هم به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. در صورتی که متقاضی تحصیل در رشته‌های انگلیسی‌زبان هستید داشتن یکی از مدارک IELTS با حداقل نمره 6، TOFEL با حداقل نمره 80 و Cambridge English با حداقل امتیاز B2 نیاز است.

رشته ‌های دانشگاه طبیعی شرق چین

به‌طورکلی طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی که در دانشگاه ECNU ارائه می‌شود باعث شده است تا دست متقاضیان تحصیل در دانشگاه طبیعی شرق چین کاملاً باز باشد و به‌راحتی در رشته موردعلاقه خود تحصیل نمایند. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد هزینه تحصیل در چین و دانشگاه دولتی طبیعی شرق چین بسیار مناسب بوده و تعداد بیش از 150 برنامه تحصیلی در دانشکده‌ها و مدارس این دانشگاه تدریس می‌شود. البته لازم است بدانید که تعداد محدودی از این رشته‌ها مخصوص دانشجویان بین‌المللی است.

رشته‌های این دانشگاه شامل آموزش و فناوری، مدیریت دولتی، تحصیلات هنری، آموزش پیش‌دبستانی، آموزش ویژه، روان‌شناسی (آموزش پیش‌دبستانی گرایش) آموزش و توان‌بخشی، مدیریت اداری، مدیریت منابع انسانی، روان‌شناسی کاربردی، روان‌شناسی، آموزش زبان ژاپنی، آموزش زبان انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی برای دانشجویان خارج از کشور، آموزش زبان آلمانی، آموزش زبان فرانسوی، آموزش زبان روسی، آموزش زبان اسپانیایی، مدیریت کسب‌وکار، مدیریت گردشگری، اقتصاد، امور مالی، مدیریت بازرگانی (آموزش انگلیسی)، ویرایش و انتشار، صداوسیما و تلویزیون، اعلام و میزبانی، اخبار و رسانه‌ها، زبان و ادبیات چینی، فلسفه، تاریخ، سیاست و مدیریت دولتی، آموزش عقیدتی و سیاسی، وکالت و… است.

هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی طبیعی شرق چین

هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی طبیعی شرق چین

سال تحصیلی در ECNU مستمر است و دانشجویان بین دروس وقفه ندارند. بااین‌وجود برای راحتی هزینه‌های تحصیل در دانشگاه طبیعی شرق چین به‌صورت سالانه محاسبه می‌شود. توجه داشته باشید که برای دانشجویان خارجی‌ هزینه تحصیل در ECNU بستگی به برنامه دارد و هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی طبیعی شرق چین از 5377 دلار در سال شروع می‌شود. همچنین این دانشگاه دارای چندین برنامه کمک مالی است که به دانشجویان کمک می‌کند تا بخشی از هزینه‌های تحصیل را پوشش دهند.

لازم به ذکر است که هزینه‌های جانبی دیگری همچون اجاره‌خانه یا خوابگاه، تغذیه، حمل‌ونقل و… را برای دانشجویان بین‌المللی که به کشور چین مهاجرت می‌کنند باید محاسبه نمود و به مبالغ شهریه سالیانه آن‌ها اضافه کرد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه ECNU

دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به چین و تحصیل در دانشگاه طبیعی شرق چین را دارند برای کاهش هزینه‌ها می‌توانند از بورسیه تحصیلی استفاده کنند. این دانشگاه تعداد زیادی بورسیه تحصیلی برای دانشجویان خود و به‌منظور کمک در تأمین هزینه‌های تحصیلی در نظر گرفته است که برخی از آن‌ها تمام هزینه‌ تحصیل در دانشگاه دولتی طبیعی شرق چین را پوشش می‌دهد. برخی از این برنامه‌های بورسیه تحصیلی که توسط دانشگاه ECNU و دولت چین ارائه می‌شود در زیر بیان شده است.

1. بورسیه تحصیلی دولت چین

برای موفقیت در اخذ بورسیه تحصیلی دولت چین ملاک‌های علمی و سنی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است؛ به‌عنوان‌مثال برای متقاضیان مقطع کارشناسی حداکثر سن 25 سال، کارشناسی ارشد حداکثر 35 سال و متقاضیان دوره دکترا حداکثر 40 سال سن لازم است. همچنین برای اخد این بورسیه داشتن سوابق تحصیلی درخشان در دوره‌های قبلی لازم است.

بورسیه تحصیلی دولت شانگهای

2. تحصیل در دانشگاه طبیعی شرق چین؛ بورسیه تحصیلی دولت شانگهای

بورسیه تحصیلی دولت شانگهای از سال 2006 و جهت افزایش توسعه آموزش دانشجویان بین المللی در شانگهای و تشویق بیشتر دانشجویان و دانش‌پژوهان بین‌المللی به تحصیل در دانشگاه طبیعی شرق چین به وجود آمد. جهت کسب این بورسیه تحصیلی شرایط سنی و علمی نیز همچون بورسیه تحصیلی دولت چین اجرا می‌شود و دانشجو نباید از بورسیه‌های تحصیلی دیگر استفاده نماید.

توجه داشته باشید که برنامه‌های بورسیه‌ تحصیلی دانشگاه ECNU که در بالا ذکر شده است شرایط مالی متفاوتی نسبت به هم دارند و دانشجوی متقاضی باید به طور دقیق از مقدار و نحوه اقدام برای این بورسیه‌های تحصیلی اطلاع کسب کند.

خوابگاه دانشجویی دانشگاه ECNU

دانشگاه طبیعی شرق چین به‌منظور رفاه حال دانشجویان و کمک در کم‌کردن هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی طبیعی شرق چین و هزینه‌های زندگی در شانگهای گزینه‌های متعدد خوابگاه دانشجویی را برای دانشجویان غیربومی خود در نظر گرفته است. لازم به ذکر است که این خوابگاه‌ها دارای 5 مجموعه خوابگاه با تنوع اتاق و امکانات است.

همچنین هزینه‌های اقامت در هر یک از این مجموعه‌ها متفاوت از دیگری است و از 1.050 یوآن در ماه آغاز می‌شود و در برخی از اتاق‌ها تا 4.350 یوآن در ماه نیز می‌رسد. نکته قابل‌توجه در خصوص اقامت در خوابگاه‌های دانشگاه طبیعی شرق چین این است که اگر دانشجویی قصد تمدید اقامت خود در خوابگاه را دارد باید از یک ماه قبل درخواست خود را ارسال نماید.

جمع‌بندی

باتوجه‌به مطالب بیان شده می‌توان گفت که دانشگاه طبیعی شرق چین یکی از معتبرترین مراکز آموزشی در کشور چین است. هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی طبیعی شرق چین با وجود هزینه‌های پایین و مقرون‌به‌صرفه بودن به نسبت سایر کشورها بسیار مناسب‌تر خواهد بود. درصورتی‌که قصد تحصیل در چین را دارید دانشگاه طبیعی شرق چین گزینه مناسبی است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دانشگاه و تحصیل در چین با مراجعه به وب‌سایت علم ویرا می‌توانید با ارسال فرم درخواست مشاوره رایگان با مشاوران ما در ارتباط باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برچسب ها
این یک بنر است!

نظرات کاربران

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





مطالب پیشنهادی
با ما در تماس باشید!
آدرس ما:
تهران: نلسون ماندلا (جردن)- کوچه مروارید- پلاک۸- واحد 403
اردبیل: خیابان حافظ – روبروی پارک حافظ – ساختمان امید طبقه دوم
تبریز: بلوار استاد شهریار(چایکنار) – جنب بهزیستی ساختمان۲۲-طبقه اول
مشاهده فهرست

اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون آزمون