دانشگاه صنعتی ژچیانگ چین
توسط تیم علم ویرا
25 اردیبهشت 2

دانشگاه صنعتی ژچیانگ چین (ZJUT) + هزینه های زندگی 2023

دانشگاه صنعتی ژچیانگ چین (Zhejiang University) یکی از دانشگاه‌های دولتی کشور چین است که به دلیل قدمت و اعتبار بالا، بسیاری از دانشجویان بین‌المللی در آن تحصیل می‌کنند. دانشگاه ژجیانگ از معتبرترین مؤسسات آموزش عالی چین است و کیفیت سطح آموزش در این دانشگاه با استانداردهای آموزشی بین‌المللی مطابقت می‌کند. ازطرف دیگر هزینه های تحصیل در دانشگاه ژجیانگ چین به رشته و مقطع تحصیلی بستگی دارد. تمام این عوامل موجب افزایش مهاجرت تحصیلی به چین شده است. در این مقاله از علم ویرا تلاش می‌کنیم دانشگاه ژجیانگ به طور کامل معرفی کنیم.

دانشگاه ژجیانگ در یک نگاه

دانشگاه صنعتی ژجیانگ چین که با نام ججیانگ نیز شناخته می‌شود یکی از دانشگاه‌های معتبر و قدیمی چین است. این دانشگاه دارای اعتبار ملی و بین‌المللی بوده و سالانه دانشجویان زیادی از داخل و خارج از چین متقاضی تحصیل در این دانشگاه هستند. هزینه های تحصیل در دانشگاه ژجیانگ چین به رشته و مقطع تحصیلی بستگی دارد. در جدول زیر اطلاعات کلی این دانشگاه را مشاهده می‌کنید.

دانشگاه

ژجیانگ/ججیانگ (ZJUT)

نوع دانشگاه

دولتی

رتبه ملی

6

رتبه جهانی (QS)

45

مورد تأیید وزارت علوم

بله

مورد تأیید وزارت بهداشت

بله

رشته پزشکی

دارد

تمام مقاطع تحصیلی

دارد

آدرس وب‌سایت دانشگاه

https://www.zju.edu.cn/english/

 

دانشگاه ژجیانگ چین

یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های چین دانشگاه ژجیانگ است. این دانشگاه دولتی در سال 1897 در شهر هانگژو چین تأسیس شد. دانشگاه صنعتی ژچیانگ چین، عضو اتحادیه دانشگاه‌های یانگ تسه دلتا و انجمن دانشگاه‌های حاشیه اقیانوس آرام است. دانشگاه صنعتی ژجیانگ دارای 7 پردیس و هفت دانشکده است که عبارت‌اند از:

  • دانشکده علوم
  • دانشکده هنر و علوم انسانی
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده فناوری اطلاعات
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده کشاورزی

علاوه بر این در دانشگاه صنعتی ژجیانگ چین بالغ بر 45678 دانشجو تحصیل می‌کنند. از این تعداد دانشجو، 23302 دانشجو در مقطع کارشناسی و 22376 دانشجو در دوره کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه ژجیانگ دارای 7 بیمارستان وابسته، 2 دانشکده وابسته و 20 انستیتو و مرکز تحقیقاتی وابسته است. هزینه تحصیل در دانشگاه ژجیانگ چین به رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی بستگی دارد.

مزایای تحصیل در دانشگاه ژچیانگ چین

مزایای تحصیل در دانشگاه صنعتی ژجیانگ چین

دانشگاه ژجیانگ که با نام ججیانگ نیز شناخته می‌شود توانسته است با اعتبار بالای خود در بین بهترین دانشگاه‌های چین و جهان قرار گیرد. این دانشگاه با فعالیت‌های تحقیقاتی خود یکی از دانشگاه‌های پیشرو در این زمینه است و توانسته لقب کمبریج شرق را از آن خود کند. دانشگاه صنعتی ژجیانگ چین دارای 300 برنامه کارشناسی و 140 برنامه آموزشی تحصیلات تکمیلی است. اعتبار بالا در کنار مناسب‌بودن هزینه های تحصیل در دانشگاه ژجیانگ آن را به یکی از مقاصد تحصیلی دانشجویان تبدیل کرده است.

اعتبار بالای دانشگاه موجب شده است تا مدرک تحصیلی آن در سطح جهان معتبر و مورد پذیرش بسیاری از دانشگاه‌های تراز اول دنیا باشد. از دیگر مزایای تحصیل در دانشگاه ژجیانگ می‌توان به امکان تحصیل رایگان اشاره کرد. دانشجویان واجد شرایط می‌توانند با اثبات شایستگی‌های علمی خود از بورسیه تحصیلی دانشگاه بهره‌مند شوند. دانشگاه صنعتی ژجیانگ چین با داشتن 6 کتابخانه و بیشتر از 6 میلیون جلد کتاب، غنی‌ترین دانشگاه چین است. برای پذیرش در دانشگاه ژجیانگ هیچ آزمون ورودی وجود ندارد و بعد از بررسی صلاحیت متقاضی، در محدوده زمانی مشخص‌شده دانشجویان سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند.

رنکینگ دانشگاه ژجیانگ

دانشگاه ژجیانگ با پشتوانه علمی قوی و برخورداری از بهترین استانداردهای کیفی و تجهیزاتی در زمینه آموزش، توانسته است در بین دانشگاه‌های معتبر چین و جهان رتبه خوبی کسب کند. از دیگر عوامل مؤثر بر افزایش اعتبار این دانشگاه، هیئت‌علمی بسیار معتبر و همکاری‌های علمی‌پژوهشی با مرکز تحقیقاتی جهان است. در جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان، بر اساس رتبه‌بندی QS، دانشگاه صنعتی ژجیانگ چین رتبه 6 چین، رتبه 7 آسیا و مقام 45 جهان را از آن خود کرده است.

شرایط و مقاطع تحصیلی دانشگاه ژجیانگ چین

شرایط و مقاطع تحصیلی در دانشگاه صنعتی ژجیانگ چین

دانشگاه ژجیانگ با اعتبار علمی خود در بین دانشگاه‌های جهان پذیرای بسیاری از دانشجویان نخبه بین‌المللی است. متقاضیان تحصیل در این دانشگاه باید از رزومه تحصیلی و علمی خوبی برخوردار باشند تا بتواند از دانشگاه ژجیانگ پذیرش بگیرند. از جمله شرایط تحصیل در چین و دانشگاه ژجیانگ/ججیانگ می‌توان به این موارد اشاره کرد:

1. رزومه تحصیلی

به دلیل اینکه دانشگاه صنعتی ژجیانگ چین یکی از معتبرترین و قدرتمندترین دانشگاه‌های چین است پذیرش در این دانشگاه بسیار رقابتی بوده و متقاضیان تحصیل در آن باید از رزومه تحصیلی یا علمی خوبی برخوردار باشند. داشتن مقالات یا دستاوردهای علمی معتبر می‌تواند شانس متقاضیان تحصیلات تکمیلی را افزایش دهد.

2. مدرک بین المللی زبان

برای تحصیل در دانشگاه‌های چین و ازجمله دانشگاه ژجیانگ داشتن مدرک زبان الزامی نیست. تنها تسلط کافی به زبان و اثبات آن برای تحصیل در چین و دانشگاه ژجیانگ کافی است. البته داشتن مدرک زبان و ارائه آن می‌تواند یک امتیاز قوی محسوب شود که شانس پذیرش متقاضی را افزایش خواهد دارد.

تحصیل در دانشگاه صنعتی ژجیانگ چین در 3 مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دسترس است. طول دوره کارشناسی 6-4 سال، دوره کارشناسی ارشد 3-2 سال و مقطع دکترا 4-3 است. هزینه های تحصیل در دانشگاه ژجیانگ چین بر اساس مقطع تحصیلی و زبان تحصیل مشخص می‌شود. زبان تحصیل در این دانشگاه چینی و انگلیسی است.

بورسیه تحصیلی دانشگاه ژجیانگ

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه ژجیانگ

یکی از مزایای تحصیل در چین و دانشگاه ژجیانگ کسب بورسیه تحصیلی است. دانشجویان واجد شرایط با کسب بورسیه تحصیلی می‌توانند به‌صورت کلی یا بخشی تحصیلات خود را رایگان یا نیمه رایگان ادامه دهند. بورسیه‌های تحصیلی که بخشی یا تمام هزینه های تحصیل در دانشگاه ژجیانگ چین را برای دانشجویان واجد شرایط تحت پوشش قرار می‌دهند عبارت‌اند از:

1. بورسیه تحصیلی دانشگاه صنعتی ژجیانگ چین نوع A

دانشجویانی که این نوع بورسیه را دریافت می‌کنند نه‌تنها هیچ‌کدام از هزینه های تحصیل در دانشگاه ژجیانگ چین را پرداخت نمی‌کنند؛ بلکه ماهانه مبلغی به‌عنوان هزینه زندگی به آن‌ها پرداخت می‌شود. یکی دیگر از مزایای این بورسیه بیمه پزشکی است که به دانشجویان دریافت‌کننده بورسیه تعلق می‌گیرد. البته باید توجه داشت که این بورسیه تنها به متقاضیانی تعلق می‌گیرد که زبان تحصیلی آنان چینی است.

2. بورسیه دانشگاه ژجیانگ چین

این نوع بورسیه بسیار رقابتی است و بر اساس میزان شایستگی‌های علمی و تحصیلی دانشجو به متقاضیان تعلق می‌گیرد. بورسیه دانشگاه صنعتی ژجیانگ چین بر اساس میزان صلاحیت علمی دانشجویان، هزینه‌های زندگی و تحصیل دانشجو را پوشش می‌دهد. همچنین این بورسیه بیشتر برای مقاطع تکمیلی و حداکثر 4-3 سال است.

3. بورسیه تحصیلی دانشگاه صنعتی ژجیانگ چین نوع B

نوع سوم بورسیه که شامل دانشجویان خارجی است محل اقامت رایگان، کمک‌هزینه سالیانه زندگی و بیمه جامع پزشکی را شامل می‌شود. دانشجویان واجد شرایط که بورسیه دانشگاه صنعتی ژجیانگ نوع B را دریافت کرده‌اند کمک‌هزینه زندگی ماهانه دریافت می‌کنند. دریافت این بورسیه نیز به استانداردهای علمی و سوابق تحصیلی متقاضیان بستگی دارد. کسب این نوع بورسیه هم می‌تواند در تأمین هزینه های تحصیل در دانشگاه ژجیانگ چین به دانشجو کمک کند.

رشته‌های تحصیلی در دانشگاه ژجیانگ چین

رشته‌های تحصیلی دانشگاه ژجیانگ

دانشگاه صنعتی ژجیانگ چین یک دانشگاه تحقیقاتی و بین‌المللی جامع در چین است. در این دانشگاه رشته‌های تحصیلی مختلف پذیرای بسیاری از دانشجویان داخلی و بین‌المللی است. در دانشگاه ژجیانگ رشته‌های تحصیلی مختلف در مقاطع تحصیلی ارائه می‌شوند. برخی از مهم‌ترین رشته‌ها عبارت‌اند از:

  • مهندسی
  • پزشکی
  • کشاورزی
  • اقتصاد
  • هنر
  • ادبیات
  • مدیریت
  • فلسفه
  • مدیریت
  • علوم طبیعی
  • تاریخ
  • حقوق

نکته قابل‌ذکر اینکه دانشگاه ژجیانگ در رتبه‌بندی ESI در جایگاه 22 قرار دارد. همچنین رشته‌های مختلف مهندسی در دانشگاه ژجیانگ ارائه می‌شوند و از اعتبار بالایی برخوردار هستند.

تحصیل پزشکی در دانشگاه ژجیانگ چین

تحصیل پزشکی در دانشگاه ژجیانگ

رشته پزشکی یکی از رشته‌های قدرتمند و پرطرف‌دار در دانشگاه صنعتی ژجیانگ چین است و بسیاری از دانشجویان خارجی برای تحصیل پزشکی در چین و دانشگاه ژجیانگ، مهاجرت تحصیلی به چین را انتخاب می‌کنند. دوره پزشکی عمومی دانشگاه ژجیانگ ۶ساله است و دانشجویان ابتدا در مقطع پیش پزشکی دوره‌های اصلی را می‌گذرانند.

این دوره‌ها شامل انسان‌شناسی، بیوشیمی، آسیب‌شناسی، زیست‌شناسی پاتوژن، فیزیولوژی، جنین‌شناسی و فارماکولوژی است. دانشجویان برای تسلط بر آزمون مهارت‌های چینی HSK4 باید دوره‌های زبان و فرهنگ چینی را نیز بگذرانند؛ زیرا برای دوره کارآموزی ضروری هستند.

فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی دانشگاه ژجیانگ می‌توانند در آزمون‌های صدور مجوز پزشکی کشورهای مختلف شرکت کنند. برخی از این آزمون‌ها شامل USMLE, PMDC, MCI, SCHS, HPCSA است. هزینه های تحصیل در دانشگاه ژجیانگ چین در رشته پزشکی سالانه 42.600 یوان است.

امکانات دانشگاه صنعتی ژجیانگ چین و تاریخ ددلاین

دانشگاه صنعتی ژجیانگ چین اعتبار علمی خود را مدیون پشتوانه علمی و تحقیقاتی خود در طول سالیان طولانی است. داشتن 6 کتابخانه، بیش از 6 میلیون کتاب در رشته‌های مختلف، بیمارستان‌های وابسته، انستیتوهای تحقیقاتی و مراکز تحقیقاتی از جمله امکانات این دانشگاه قدیمی و معتبر چین است. از دیگر امکانات دانشگاه ژجیانگ می‌توان به برگزاری جشنواره‌های دانشجویی، جشنواره‌های بین‌المللی فرهنگ، فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی اشاره کرد.

تمام این عوامل انگیزه دانشجویان بین‌المللی را برای مهاجرت تحصیلی به چین و اخذ پذیرش از دانشگاه ژجیانگ افزایش می‌دهد. ددلاین دانشگاه ژجیانگ برای رشته‌های مهندسی 30 ژوئن و برای رشته‌های دیگر 31 می است. لازم است متقاضیان با مراجعه به وب‌سایت دانشگاه اطلاعات لازم و دقیق را در این زمینه کسب کنند.

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه ژجیانگ چین

هزینه های تحصیل در دانشگاه ژجیانگ چین

مهاجرت تحصیلی به چین برای تحصیل در دانشگاه صنعتی ژجیانگ چین یکی از بهترین گزینه‌هایی است که در پیش روی دانشجویان بین‌المللی قرار دارد. اعتبار علمی دانشگاه در چین و سطح جهان، هزینه‌های مناسب تحصیلی در مقایسه با دانشگاه‌های اروپا و آمریکا یک مزیت محسوب می‌شود. در ادامه، هزینه های تحصیل در دانشگاه ژجیانگ چین در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه را به‌صورت میانگین ملاحظه می‌کنید.

مقطع تحصیلی

هزینه تحصیل

دوره‌های کوتاه‌مدت

4.000-19.000 یوان

دوره کارشناسی

20.000-43.000 یوان

مقطع کارشناسی ارشد

19.000-110.000 یوان

مقطع دکترا

30.000-70.000 یوان

 

خوابگاه‌ های دانشجویی دانشگاه صنعتی ژجیانگ

یکی دیگر از امکاناتی که دانشگاه ژجیانگ در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد خوابگاه دانشجویی است. تمام خوابگاه‌ها امکانات رفاهی کامل برای زندگی دانشجویی را دارا هستند. هزینه سالانه اقامت در خوابگاه‌ها به شرح زیر است:

خوابگاه

هزینه سالانه (برای هر نفر)

اتاق یک‌نفره

14.000 یوان

اتاق دونفره

10.000 یوان

اتاق چهارنفره

4.000 یوان

 

دانشگاه صنعتی ژجیانگ چین؛ هزینه زندگی دانشجویی

قبل از مهاجرت تحصیلی به چین، علاوه بر تخمین هزینه تحصیل در چین در دانشگاه صنعتی ژجیانگ چین، دانشجویان باید هزینه زندگی دانشجویی را هم در نظر بگیرند. هزینه زندگی دانشجویی، به سبک زندگی دانشجو، محل اقامت اعم از خوابگاه یا آپارتمان شخصی بستگی دارد. هزینه کرایه آپارتمان سالانه 2.000 تا 3.500 دلار است. برای هزینه امرارمعاش و غذا هم دانشجویان باید حداقل مبلغ 2.500-2.000 دلار را در نظر بگیرند. بیمه پزشکی از دیگر مواردی است که داشتن آن ضروری بوده و باید سالانه 800 یوان برای آن هزینه کرد.

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه ژجیانگ چین

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه صنعتی ژچیانگ چین

متقاضیان تحصیل در دانشگاه ژجیانگ (ججیانگ) باید ابتدا برای پذیرش در این دانشگاه درخواست دهند. بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه می‌توانند مدارک لازم برای ثبت‌نام را ارسال کنند. این مدارک مشابه مدارکی است که باید برای درخواست پذیرش تحصیلی ارسال کنند. با این تفاوت که برای درخواست پذیرش باید فرم درخواست اخذ پذیرش در دانشگاه صنعتی ژجیانگ چین را تکمیل کرده و همراه با مدارک دیگر که در ادامه می‌آیند ارسال کنند. این مدارک عبارت‌اند از:

  • نامه تأییدیه پذیرش تحصیلی
  • تمام مدارک تحصیلی از دیپلم تا بالاتر با ترجمه (انگلیسی یا چینی)
  • یک قطعه عکس 3 در 4
  • گذرنامه معتبر
  • مدارک شناسایی و هویتی
  • مدرک زبان انگلیسی (الزامی نیست؛ ولی وجود آن شانس پذیرش متقاضی را بالا می‌برد)
  • انگیزه‌نامه (در صورت لزوم)
  • توصیه‌نامه (در صورت لزوم)
  • مقالات علمی (برای مقاطع تحصیلات تکمیلی)
  • گواهی پزشکی
  • عدم سوءپیشینه

برای مهاجرت تحصیلی به چین و درخواست پذیرش تحصیلی و اخذ ویزا علاوه بر مدارک بالا باید متقاضی تمکن مالی خود را نیز اثبات کند.

جمع‌بندی

دانشگاه صنعتی ژچیانگ چین یکی از دانشگاه‌های قدیمی و معتبر کشور چین است که در سال 1897 در شهر هانگژو تأسیس شد. این دانشگاه با بهره‌گیری از استانداردهای آموزشی بالا، فعالیت‌های تحقیقاتی و برخورداری از اساتید و هیئت‌علمی معتبر توانسته است نام خود را به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های چین و جهان ثبت کند.

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی با آگاهی از اعتبار بالای دانشگاه ژجیانگ، برای مهاجرت تحصیلی به چین اقدام می‌کنند. در این دانشگاه رشته‌های تحصیلی متعدد در تمام مقاطع ارائه می‌شوند. هزینه های تحصیل در دانشگاه ژجیانگ چین براساس رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است.

پزشکی یکی از رشته‌های پرطرفدار و معتبر در این دانشگاه است و مدرک آن در سطح جهان اعتبار بالایی دارد. امکان اخذ بورسیه تحصیلی، کتابخانه غنی دانشگاه و همکاری‌های علمی‌پژوهشی با مراکز معتبر جهان از دیگر ویژگی‌های بارز دانشگاه ژجیانگ است. مؤسسه مهاجرتی علم ویرا با تیمی متشکل از برترین وکلا، حقوق‌دانان و مشاوران باتجربه، تلاش می‌کند اطلاعات جامع درباره دانشگاه‌های مختلف جهان را در اختیار متقاضیان عزیز قرار دهد. با تکمیل فرم مشاوره رایگان،کارشناسان ما بهترین گزینه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برچسب ها
این یک بنر است!

نظرات کاربران

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





مطالب پیشنهادی
با ما در تماس باشید!
آدرس ما:
تهران: نلسون ماندلا (جردن)- کوچه مروارید- پلاک۸- واحد 403
اردبیل: خیابان حافظ – روبروی پارک حافظ – ساختمان امید طبقه دوم
تبریز: بلوار استاد شهریار(چایکنار) – جنب بهزیستی ساختمان۲۲-طبقه اول
مشاهده فهرست

اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون آزمون