دانشگاه شاندونگ
توسط تیم علم ویرا
20 فروردین 2

دانشگاه شاندونگ + شهریه 2023

یکی از دانشگاه‌های دولتی و بسیار معتبر چین دانشگاه شاندونگ است. این دانشگاه در سال 1901 به‌صورت رسمی در شهر جینان در استان شاندونگ تأسیس شد و دارای 8 پردیس است. با توجه به امکانات تحقیقی، آموزشی و اعتبار مدرک این دانشگاه، بسیاری از دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در چین این دانشگاه را انتخاب می‌کنند. ازطرف دیگر هزینه‌های تحصیل در مقابل امکانات آموزشی و رفاهی دانشگاه بسیار مقرون‌به‌صرفه و مناسب است.

رشته‌های پزشکی دانشگاه جامع شاندونگ از اعتبار بالایی برخوردار است. به همین دلیل دانشجویان زیادی هنگام تصمیم برای مهاجرت تحصیلی به چین و تحصیل در رشته پزشکی، این دانشگاه را انتخاب می‌کنند. در این مقاله از علم ویرا اطلاعات کامل درباره تحصیل در دانشگاه شاندونگ را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

دانشگاه

شاندونگ (Shandong University)

نوع دانشگاه

دولتی

رتبه ملی

35

رتبه آسیایی

68

رتبه جهانی

368

مورد تأیید وزارت بهداشت

بله

مورد تأیید وزارت علوم

بله

رشته‌های پزشکی

دارد

خوابگاه

دارد

زبان تحصیل

انگلیسی، چینی

 

مهاجرت تحصیلی به چین

دانشگاه‌های چین از جمله دانشگاه‌های قدیمی در جهان هستند و از اعتبار بالایی برخوردارند. در عصر حاضر چین تلاش می‌کند علاوه بر حفظ قدرت اقتصادی خود در جهان، ازنظر تکنولوژی و سیستم آموزش عالی نیز در رده دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گیرد؛ به همین دلیل سرمایه‌گذاری‌های زیادی در بخش آموزش عالی خود انجام داده است.

پیروی از استانداردهای آموزشی مدرن، تجهیزات و تکنولوژی‌های پیشرفته و همکاری‌های علمی با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی جهان ازجمله دلایلی است که بسیاری از دانشجویان خارجی را برای مهاجرت تحصیلی به چین ترغیب می‌کند. در چین دانشگاه‌های دولتی و خصوصی متعددی وجود دارد که دانشجویان بین‌المللی در آن درس می‌خوانند. دانشگاه شاندونگ یکی از دانشگاه‌های دولتی چین است که در رشته‌های تحصیلی مختلف دروس تخصصی را ارائه می‌دهد.

مهاجرت تحصیلی به چین

تحصیل در چین

در چند سال اخیر علاقه دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در چین و مهاجرت به این کشور افزایش‌یافته است. برخورداری از امکانات آموزشی مدرن، هزینه‌های تحصیلی مناسب و اعتبار مدرک دانشگاه‌های چین در سطح جهان، از جمله دلایل محبوبیت دانشگاه‌های این کشور است. دانشگاه دولتی شاندونگ چین یکی از مراکز آموزش عالی دولتی در چین است که از ادغام چند مؤسسه آموزشی پدیدآمده است. قدیمی‌ترین مؤسسه در دانشگاه شاندونگ (Shandong University) دانشگاه Cheeloo است که در اواخر قرن 19 توسط سازمان‌های انگلیسی و آمریکایی تأسیس شد.

دانشگاه شاندونگ؛ معرفی  و آشنایی

یکی از دانشگاه‌های دولتی چین دانشگاه شاندونگ است که در سال 1901 تأسیس شد. این دانشگاه جامع دولتی دارای 8 پردیس است که 6 پردیس آن در شهر جینان (استان شاندونگ) قرار دارند. جدیدترین پردیس دانشگاه در سال 2016 در شهر چینگدائو افتتاح شد و بسیاری از دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در چین راهی این پردیس دانشگاه می‌شوند.

در  دانشگاه دولتی شاندونگ رشته‌های تحصیلی علوم‌انسانی، مهندسی و علوم پزشکی در تمامی مقاطع کارشناسی و تحصیلات عالی ارائه می‌شوند. بسیاری از دانشجویانی که برای مهاجرت تحصیلی به چین می‌روند دانشگاه Shandong را به‌عنوان مقصد تحصیلات عالی خود انتخاب می‌کنند.

امکانات دانشگاه دولتی شاندونگ

در حال حاضر دانشگاه شاندونگ 3 بیمارستان غیروابسته، 4 بیمارستان وابسته و 11 بیمارستان آموزشی دارد. در این دانشگاه 60.000 دانشجوی تمام وقت مشغول به تحصیل هستند که حدود 41.000 دانشجو در مقطع کارشناسی و 16.000 دانشجو در مقطع ارشد تحصیل می‌کنند.

دانشگاه دولتی شاندونگ 8 پایگاه علمی تحقیقاتی دولتی دارد که از آن جمله می‌توان به یک آزمایشگاه ملی، یک آزمایشگاه مهندسی دولتی، 4 پایگاه اصلی تحقیقات علوم اجتماعی و مرکز تحقیقات فناوری‌های دولتی اشاره کرد. پروفسور پیتر گرنبرگ فیزیکدان آلمانی و برنده جایزه نوبل فیزیک سال 2007، در سال 2012 به‌عنوان استاد دوره تخصصی به این دانشگاه پیوست. وزارت آموزش‌وپرورش چین در سال 1960 دانشگاه Shandong را به‌عنوان یک دانشگاه کلیدی معرفی کرد.

رشته‌های تحصیلی در دانشگاه شاندونگ چین

رشته ‌های تحصیلی در دانشگاه شاندونگ

در دانشگاه شاندونگ رشته‌های تحصیلی مختلف به دو زبان انگلیسی و چینی در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می‌شود. تحصیل در چین به زبان انگلیسی یکی از مواردی است که برای دانشجویان خارجی یک مزیت محسوب می‌شود. برخی از مهم‌ترین رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه عبارت‌اند از:

  • علوم پزشکی
  • پرستاری
  • علوم اجتماعی
  • علوم پایه
  • علوم‌انسانی
  • علوم مهندسی
  • هنر
  • مدیریت

در حال حاضر در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد 12 رشته عمومی شامل فلسفه، آموزش، اقتصاد، حقوق، علوم مهندسی، ادبیات، تاریخ و… وجود دارد. دانشگاه شاندونگ چین دارای 93 برنامه برای دوره کارشناسی، 51 برنامه برای دوره ارشد و 44 برنامه برای مقطع دکترا دارد. همچنین این دانشگاه دارای 42 برنامه تحقیقاتی پسا دکترا است که یک سیستم آموزشی جامع را برای پرورش استعدادها تشکیل می‌دهد.

مزایای تحصیل در دانشگاه Shandong

دانشجویان خارجی که برای تحصیل در چین عازم این کشور شده‌اند می‌دانند که هزینه تحصیل در چین دانشگاه شاندونگ چین در مقایسه با بسیاری از دانشگاه‌های اروپا و آمریکا مقرون‌به‌صرفه‌تر است. یکی دیگر از مزایای تحصیل در دانشگاه SDU  (شاندونگ) امکان اخذ بورسیه تحصیلی است.

این دانشگاه به دانشجویان واجد شرایط و دارای صلاحیت‌های علمی بورسیه می‌دهد. همچنین دانشجویان مستعد باصلاحیت علمی بالا که توان مالی آن‌ها برای تحصیل کم باشد تحت پوشش بورسیه تحصیلی دانشگاه قرار می‌گیرند. برخی از مهم‌ترین بورسیه‌های تحصیلی که به دانشجویان دانشگاه دولتی شاندونگ تعلق می‌گیرد عبارت‌اند از:

  • بورسیه تحصیلی دولت چین
  • بورسیه دانشگاه شاندونگ برای دانشجویان خارجی (بورسیه SDU)
  • بورسیه تحصیلی Weihai برای دانشجویان خارجی (بورسیه SDUW)

برای درخواست اخذ هرکدام از بورسیه‌ها باید دو هفته قبل از تاریخ اعلام‌شده برای اخذ بورسیه اقدام کرد.

مزایای اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه شاندونگ

مزایای اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه

دانشجویان بین‌المللی دانشگاه شاندونگ که واجد شرایط بورسیه باشند از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تأمین مالی کامل
  • اسکان رایگان
  • امکانات پزشکی
  • پرداخت شهریه دانشگاه
  • پرداخت ماهانه 2500 یوان به دانشجویان دوره کارشناسی
  • پرداخت ماهانه 3000 یوان به دانشجویان دوره کارشناسی ارشد
  • پرداخت ماهانه 3500 یوان به دانشجویان دوره دکترا

معیارهای لازم برای اخذ بورسیه

متقاضیان دریافت بورسیه دانشگاه شاندونگ چین باید از دانشجویان بین‌المللی متقاضی تحصیل در چین باشند. همچنین برای دریافت بورسیه محدودیت سنی وجود دارد. از دیگر شرایط لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • برخورداری از سلامت جسمانی
  • توانایی تحقیق و پژوهش علمی
  • سوابق تحصیلی درخشان
  • ترجیحاً دارای سوابق کاری
  • محدودیت سنی برای کارشناسی 25 سال، کارشناسی ارشد 35 سال و دکترا 40 سال
  • نداشتن سابقه استفاده از بورسیه‌های دیگر در چین

هزینه تحصیل در دانشگاه شاندونگ چین

هزینه تحصیل در دانشگاه شاندونگ

یکی از مهم‌ترین بخش‌های تحصیل در خارج از کشور هزینه تحصیل در دانشگاه است. همان‌طور که قبلاً هم اشاره شد در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا، یکی از مزایای تحصیل در چین، هزینه تحصیل مناسب‌تر است. هزینه تحصیل در Shandong University  نیز به رشته، مقطع تحصیلی و زبان تحصیل بستگی دارد. در ادامه هزینه تحصیلی برخی رشته‌های کارشناسی دانشگاه شاندونگ که به زبان چینی ارائه می‌شوند آورده شده است:

  • کارشناسی علوم دریایی و توسعه منابع دریایی: 21/000 RBM
  • روزنامه‌نگاری، مدیریت بازرگانی، تجارت بین‌الملل و اقتصاد: 18/000 RBM
  • رشته‌های هنر، رقص، طراحی ارتباطات بصری و طراحی محیطی: 29/000 RBM
  • علوم مهندسی، هوش مصنوعی، کامپیوتر و فناوری: 21/000 RBM
  • زیست‌شناسی و پزشکی (درجه حرفه‌ای)، میکروبیولوژی، منابع و محیط‌زیست (درجه حرفه‌ای)، مهندسی مواد، شیمی: 26/000 RBM

همچنین هزینه تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه شاندونگ به رشته تحصیل بستگی دارد و بین 21/000  تا 41/000 RBMمتفاوت است. در ادامه میانگین تحصیل در دانشگاه دولتی شاندونگ برای مقاطع تحصیلی مختلف آمده است.

دوره/ مقطع تحصیلی

هزینه تحصیل (سالانه)

دوره‌های کوتاه مدت

1000-1800 یوان

دوره کارشناسی

18000-45000 یوان

کارشناسی ارشد

22000-51500 یوان

مقطع دکترا

26000-41000 یوان

 

تحصیل پزشکی در دانشکده پزشکی شاندونگ چین

تحصیل پزشکی در چین یکی از رشته‌های دانشگاهی پرطرفدار در این کشور است. دانشکده پزشکی دانشگاه شاندونگ از اولین دانشکده‌های پزشکی در چین است و هیئت علمی آن 1024 عضو پزشکی و پزشکی بالینی دارد. دانشکده پزشکی شاندونگ 8 بیمارستان وابسته و 28 مؤسسه تحقیقاتی پزشکی و بالینی دارد. دانشگاه دولتی شاندونگ توانسته است 190 جایزه علمی مختلف را در سطح ملی کسب کند.

فارغ‌التحصیلان پزشکی این دانشگاه بعد از پایان دوره 6 ساله دانشگاه باید یکسال دوره کارآموزی را بگذرانند که معمولاً در یکی از بیمارستان‌های وابسته دانشگاه است. زبان تحصیل پزشکی در دانشگاه، انگلیسی است. هزینه تحصیل دکترای پزشکی داخلی، انکولوژی، آناتومی انسان و جنین‌شناسی، پرستاری، جراحی و اپیدمیولوژی در دانشگاه دولتی شاندونگ، سالانه 36/000 RMB است.

برنامه MBBS در دانشگاه دولتی شاندونگ

برنامه MBBS در دانشگاه دولتی شاندونگ

دانشگاه شاندونگ از جمله اولین دانشگاه‌هایی است که با آغاز برنامه MBBS (لیسانس پزشکی و لیسانس جراحی) در سال 2002، پذیرای دانشجویان خارجی بود. در این برنامه آموزشی که 6 سال طول می‌کشد دانشجویان با دانش اولیه و مهارت‌های لازم برای عمل جراحی آشنا می‌شوند.

دوره‌های اجباری نیز شامل آموزش عمومی پزشکی، دوره‌های پیش پزشکی، علوم پزشکی بالینی و علوم پایه پزشکی آشنا می‌شوند. این دوره به زبان انگلیسی تدریس شده و دانشجویان بعد از پایان دوره، 48 هفته دوره کارآموزی در بیمارستان‌ها را طی می‌کنند. نکته دیگر اینکه دانشجویان باید در پایان دوره علاوه بر گذراندن  131 واحد درسی، دروس و مهارت‌های زبان چینی و طب چینی را هم گذرانده باشند.

دندانپزشکی دانشکده پزشکی شاندونگ

یکی دیگر از رشته‌های پزشکی برای تحصیل در چین، تحصیل در چین دندانپزشکی است. طول دوره تحصیل دندانپزشکی در چین و دانشگاه برتر شاندونگ 5 سال است که 4 سال تحصیل در دانشگاه و یکسال دوره کارآموزی است. هزینه تحصیل لیسانس دندانپزشکی دانشگاه شاندونگ سالانه 45.000 یوان و هزینه درخواست تحصیل 150 دلار است. دانشجویان علاقمند می‌توانند بعد از دوره 5 ساله وارد دوره آموزش بالینی پیشرفته شوند که 3 سال طول می‌کشد.

شرایط اقامتی و هزینه زندگی در دانشگاه شاندونگ

در شهر جینان آپارتمان‌های دانشجویی برای دانشجویان بین‌المللی در 3 کمپ دانشجویی وجود دارد. تمام آپارتمان‌ها با تجهیزات مناسب، مبله و کاملاً مجهز هستند. برای اقامت در کمپ‌های دانشجویی دانشگاه شاندونگ، دانشجویان باید زودتر درخواست خود را ارسال کنند.

تمام دانشجویان خارجی هنگام ورود به اقامتگاه دانشجویی باید 600 یوان به‌عنوان ودیعه پرداخت کنند. هزینه زندگی دانشجویی و هزینه اقامت به نوع اتاق و سبک زندگی دانشجویان بستگی دارد. معولاً هزینه زندگی ماهیانه دانشجویی به‌صورت میانگین 2000 تا 25000 یوان است. در ادامه میانگین هزینه خوابگاه دانشجویی را ملاحظه می‌کنید.

  • ساختمان شماره 200: دارای اتاق‌های تک نفره: هزینه 32 یوان
  • ساختمان Hao Yuan: برای اتاق‌های تک‌نفره: 32 یوان و اتاق دونفره: 27 یوان
  • خوابگاه دانشجویان بین‌المللی: دارای اتاق دونفره: 50-40 یوان

شرایط تحصیل در دانشگاه شاندونگ چین

شرایط تحصیل در دانشگاه Shandong

دانشگاه شاندونگ چین از دانشگاه‌های دولتی جامع و کلیدی چین محسوب می‌شود که رشته‌های تحصیلی مختلف در مقاطع مختلف را ارائه می‌دهد. متقاضیان تحصیل در این دانشگاه باید حداقل مدرک تحصیلی یعنی دیپلم را داشته باشند. برای تحصیل در مقاطع بالاتر، دانشجویان ملزم به ارائه مدرک تحصیلی قبلی خود هستند.

یکی دیگر از شرایط تحصیل در چین، دانشگاه Shandong دستورالعمل بیمه درمانی برای دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه است. داشتن بیمه درمانی برای دانشجویان خارجی الزامی است و در صورت نداشتن آن، دانشجو نمی‌تواند وارد دانشگاه دولتی شاندونگ شود.

رتبه‌بندی دانشگاه شاندونگ

یکی از موارد مهم برای تحصیل در دانشگاه توجه به رتبه‌بندی در سطح ملی و جهانی است. در جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان، دانشگاه شاندونگ در سطح ملی رتبه 35، در آسیا جایگاه 68 و در سطح بین‌الملل رتبه 368 را از آن خود کرده است. تمام رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه از کیفیت آموزشی بسیار خوبی برخوردارند. سه رشته معروف دانشگاه دولتی شاندونگ شامل ریاضیات، فیزیک و پزشکی است و بسیاری از دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در چین وارد این دانشگاه می‌شوند.

مدارک لازم برای تحصیل در چین؛ دانشگاه دولتی شاندونگ

متقاضیان تحصیل در دانشگاه شاندونگ باید ابتدا برای دانشگاه و رشته موردنظر خود پذیرش تحصیلی بگیرند. به این منظور باید ابتدا فرم درخواست اخذ پذیرش تحصیلی را از وب‌سایت دانشگاه تهیه کرده و آن را تکمیل کنند. سپس مدارک هویتی، تحصیلی و سایر مدارک لازم را تهیه و ارسال کنند. مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی از Shandong University عبارت‌اند از:

  • مدارک شناسایی و هویتی (با ترجمه رسمی انگلیسی/چینی)
  • گذرنامه معتبر
  • مدارک تحصیلی با ریزنمرات (با ترجمه رسمی انگلیسی/چینی)
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • عدم سوءپیشینه
  • بیمه درمانی
  • گواهی پرداخت هزینه‌ها

اخذ ویزای دانشجویی دانشگاه شاندونگ چین

اخذ ویزای دانشجویی

دانشجویانی که برای مهاجرت تحصیلی به چین یا هر کشور دیگر خود را آماده می‌کنند باید بعد از دریافت تأییدیه پذیرش از دانشگاه موردنظر، برای اخذ ویزای دانشجویی اقدام کنند. ویزای دانشجویی مناسب برای تحصیل در چین ویزای X1 است. اعتبار این ویزا بیشتر از 6 ماه بوده و دارندگان این نوع ویزا تا پایان اعتبار آن می‌توانند چند بار از چین خارج شوند.

بعد از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه و حداقل یک‌ماه قبل از ورود به چین، باید برای ویزای دانشجویی اقدام کرد. مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی تحصیل در دانشگاه‌های چین و ازجمله دانشگاه شاندونگ شامل موارد زیر است:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • گذرنامه و کپی آن با حداقل یک‌سال اعتبار لازم
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • اسناد JW202 یا JW201
  • گواهی سلامت
  • گواهی تمکن مالیعکس پاسپورت
  • پرداخت هزینه درخواست ویزا (66 دلار)

 جمع‌بندی

دانشگاه شاندونگ چین یکی از دانشگاه‌های قدیمی و معتبر این کشور است که نقش زیادی در پیشرفت عرصه‌های تحقیقاتی و آموزش عالی چین دارد. رشته‌های پزشکی، مهندسی، شیمی، علوم دریایی و بسیاری دیگر از رشته‌های مختلف در مقاطع تحصیلی متعدد ارائه می‌شوند. متقاضیان تحصیل در چین باتوجه به کیفیت آموزش در این دانشگاه و امکانات رفاهی و آموزشی برای تحصیل در دانشگاه دولتی شاندونگ درخواست می‌دهند.

علاوه بر کیفیت آموزش و اعتبار مدرک دانشگاهی این دانشگاه در سطح جهان، دانشجویان خارجی واجد شرایط می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه استفاده کنند. با درنظر گرفتن این فاکتورها، مهاجرت تحصیلی به چین می‌تواند گزینه‌ای مناسب و اقتصادی برای دانشجویان بین‌المللی باشد. مؤسسه مهاجرتی علم ویرا با تیمی متشکل از برترین وکلا، حقوق‌دانان و مشاوران باتجربه، تلاش می‌کند اطلاعات جامع درباره دانشگاه‌های مختلف جهان و دانشگاه‌های چین را در اختیار متقاضیان عزیز قرار دهد. با تکمیل فرم مشاوره رایگان، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برچسب ها
این یک بنر است!

نظرات کاربران

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





مطالب پیشنهادی
با ما در تماس باشید!
آدرس ما:
تهران: نلسون ماندلا (جردن)- کوچه مروارید- پلاک۸- واحد 403
اردبیل: خیابان حافظ – روبروی پارک حافظ – ساختمان امید طبقه دوم
تبریز: بلوار استاد شهریار(چایکنار) – جنب بهزیستی ساختمان۲۲-طبقه اول
مشاهده فهرست

اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون آزمون